Hoekje:"De oase van rust 2018-2019".

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

meme-rietje

09 apr 2019, 13:24

goeie dinsdag allemaal
deze morgen was het weer lekker lekker lekker
ik had weeral drie uitnodigingen mee voor in mei
heb me al ingeschreven voor het feestmaaltijd van mei
de rest moet nog kijken of de datums passen
dit was nog maar twee derden die gereed stond
Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

vera-maria

09 apr 2019, 13:56

Hallo allemaal!
Blij om je hier aan te treffen Michelly, hoop samen met jou dat je straks echt kan genieten van die uitstap naar zee...en je zal wel kunnen face-timen met Juulke zeker nu die zover weg is!
Amai Meme-rietje zoveel te doen!
Hier ben ik met Elise aan het spelen, ik speel ziek en Elise heeft me al mooi toegedekt met een poppendekentje (ik ben echt snipverkouden en heb geen stem) en ik moet voor haar pop zorgen want zij gaat zogezegd naar een feest!
Elise roept ze heeft blaadjes nodig, ben weer weg daag...
You only have one life...live it!

Ivette

09 apr 2019, 14:32

Michelly, ongelooflijk hoe boeiend jij ons van uw ziekte kunt vertellen, ik denk niet dat je ergens een gelijke daarin vind. Ik blijf je ontzettend bewonderen om uw moed vooral dat je ook nog een "reis" naar zee aandurft, proficiat en ik hoop en duim voor u dat jullie van goed weer kunnen genieten!

Veve, jullie hebben het nogal getroffen daar in Roermond met zo'n mooi weer!
Het weer en het lekkere eten spelen toch (voor mij althans) een belangrijke rol op reis!
Christa en Luc genieten van zonnig weer in de Portugese Algarve, die schijnt me erg mooi op de vele foto's die ze me elke dag toestuurt :

Afbeelding
Erika, of Corry wil je aub deze foto recht zetten? Dank u!

Ik had gisterenavond de Belbus gereserveerd, moest al om 11u aan het station zijn. In het schoolverlof rijdt de Lijnbus al om 8u en dan om 9u. Ik nam de laatste maar volgende week zal ik toch de Belbus van 12u kiezen want ik heb me moeten haasten! Er was veel volk op de markt wat me verbaasde in dit regenweer.
Mijn regenscherm, "karretje" en vest droogt nog altijd! Ik weet het wel we hebben veel water nodig maar hoeft dat nu per se op dinsdagmorgen? Regenweer maakt veel gezaag en slecht humeur los! Niet gemakkelijk, karretje trekken onder de paraplu en moeilijker om aan een kraam te kijken zonder plots een plens op je kop te krijgen! Maar toch ben ik blij dat ik eens buiten en onder de mensen was! Een koppel reisvrienden uit Kuurne herkende me direct en dat doet me altijd deugd! We waren samen in 2001 in Cantabrië, ze waren verwonderd dat ik daar nu in september weer naartoe reis (zij hebben het gezien!) mensen zijn allemaal verschillend hé anders zouden we wel allemaal samen op één hoop zitten!

Schitterend van Club Brugge dat gisterenavond Standard een ferme nederlaag bezorgde, zelfs Preudhomme moest de onkunde van Standard beamen en voorspellen dat Club momenteel de beste ploeg is en op weg is om kampioen te spelen.
Maar ohla, zondag speelt Club tegen Genk hé, ik weet bijna niet voor wie ik ga supporteren!
Vivke, als ge gaat kijken laat je maar eens horen!!!

Wel meme-rietje jij hebt nogal "keure" om te feesten bij uw verenigingen, is dat allemaal in Wevelgem?

Ik heb nu al wel mijn schade van mijn gedwongen wegblijven goedgemaakt zeker!
Groetjes aan alle maatjes: Joke, Veve, Rietjes, Corry, Robert, Erika, meme-rietje, omadina.
Ik hoop dat ik niemand vergeten ben indien wel, ook voor jou een hartelijke groet!
Ivette

Ritavdm

09 apr 2019, 18:10

Geen weer om een hond door te jagen :mrgreen: , de hele dag al is het aan 't miezeren.

Thuisblijven :?: of een binnenactiviteit zoeken :?:
Het is het laatste geworden. We zijn naar Cassel gereden en wel hiervoor

Prachtige tentoonstelling.

Meme-Rietje, zo'n ontbijt daar zou ik ook geen "nee" tegen zeggen, altijd leuk ruime keus te hebben en voor jou komt het niet alleen moeten eten er nog als extraatje bij hé. Profiteer er maar van.

Ivette, ik zit altijd mee te genieten van je marktuitstapje, "t is je lang leven hé... zoals wij dat hier zeggen in de westhoek.
Roep maar eens op Erika :? Zo lezen we ze ook nog eens.
Oud maar niet Out

Erika1

09 apr 2019, 18:10

Ivette schreef:
09 apr 2019, 14:32
Michelly, ongelooflijk hoe boeiend jij ons van uw ziekte kunt vertellen, ik denk niet dat je ergens een gelijke daarin vind. Ik blijf je ontzettend bewonderen om uw moed vooral dat je ook nog een "reis" naar zee aandurft, proficiat en ik hoop en duim voor u dat jullie van goed weer kunnen genieten!

Veve, jullie hebben het nogal getroffen daar in Roermond met zo'n mooi weer!
Het weer en het lekkere eten spelen toch (voor mij althans) een belangrijke rol op reis!
Christa en Luc genieten van zonnig weer in de Portugese Algarve, die schijnt me erg mooi op de vele foto's die ze me elke dag toestuurt :

Afbeelding

Afbeelding
Erika, of Corry wil je aub deze foto recht zetten? Dank u!

Ik had gisterenavond de Belbus gereserveerd, moest al om 11u aan het station zijn. In het schoolverlof rijdt de Lijnbus al om 8u en dan om 9u. Ik nam de laatste maar volgende week zal ik toch de Belbus van 12u kiezen want ik heb me moeten haasten! Er was veel volk op de markt wat me verbaasde in dit regenweer.
Mijn regenscherm, "karretje" en vest droogt nog altijd! Ik weet het wel we hebben veel water nodig maar hoeft dat nu per se op dinsdagmorgen? Regenweer maakt veel gezaag en slecht humeur los! Niet gemakkelijk, karretje trekken onder de paraplu en moeilijker om aan een kraam te kijken zonder plots een plens op je kop te krijgen! Maar toch ben ik blij dat ik eens buiten en onder de mensen was! Een koppel reisvrienden uit Kuurne herkende me direct en dat doet me altijd deugd! We waren samen in 2001 in Cantabrië, ze waren verwonderd dat ik daar nu in september weer naartoe reis (zij hebben het gezien!) mensen zijn allemaal verschillend hé anders zouden we wel allemaal samen op één hoop zitten!

Schitterend van Club Brugge dat gisterenavond Standard een ferme nederlaag bezorgde, zelfs Preudhomme moest de onkunde van Standard beamen en voorspellen dat Club momenteel de beste ploeg is en op weg is om kampioen te spelen.
Maar ohla, zondag speelt Club tegen Genk hé, ik weet bijna niet voor wie ik ga supporteren!
Vivke, als ge gaat kijken laat je maar eens horen!!!

Wel meme-rietje jij hebt nogal "keure" om te feesten bij uw verenigingen, is dat allemaal in Wevelgem?

Ik heb nu al wel mijn schade van mijn gedwongen wegblijven goedgemaakt zeker!
Groetjes aan alle maatjes: Joke, Veve, Rietjes, Corry, Robert, Erika, meme-rietje, omadina.
Ik hoop dat ik niemand vergeten ben indien wel, ook voor jou een hartelijke groet!
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Ivette

09 apr 2019, 23:13

Bedankt Erika, hoe doe je dat die foto rechtzetten?
Dit is een probleem waar er hier nog mee worstelen dat we voor de "vernieuwing" niet hadden!
Van mij mochten ze het laten zoals het was, wat goed is moet niet veranderd worden toch!?
Inderdaad Rietjes, ik ga zo graag naar de markt in Roeselare dat ik zelfs ervoor door de regen tjool!
Ivette

meme-rietje

10 apr 2019, 09:00

goeie morgen allemaal
gisteren was het nogal het weertje hé
vandaag is gelukkig het zonneke daar weer
vandaag marktdag
geen gastjes dag wand die zitten voor het moment in Rome
gisteren veel foto's gekregen
hier eentje er van
hopelijk staat hij recht
Afbeelding

corry

10 apr 2019, 09:17

Afbeelding

Goedemorgen🤗🤓
ik tel alleen de zonnige dagen.

vera-maria

10 apr 2019, 09:23

Goedemorgen allemaal!
Foto’s recht zetten daar heb ik geen last van, ik gebruik altijd mijn IPad en de foto’s die ik hier plaats staan altijd meteen recht, ook de foto’s die jullie plaatsen staan recht ik zie wel dat Erika ze dan nog eens recht zet maar eigenlijk staan ze hier bij mij altijd recht, raar hé!
Ga d’r eens eentje plaatsen...

Afbeelding
Dus die staat toch weeral mooi recht hé!
Meme- rietje ‘t zijn al grote mooie gastjes geworden!
Rustig dagje vandaag, mijn kleindochter is op woensdag altijd thuis bij haar mama en ik denk dat ik niet veel ga verrichten vandaag met uitzondering van het huis swifferen en eten klaar maken...ben echt snipverkouden zere kop een droge hoest verstopte neus en bijna geen stem! Ben aan het twijfelen als ik naar de dokter moet, ben al meer dan een week aan het snotteren en het word erger...
De zon schijnt hier in de living 😀 gelukkig maar na zo een miezerige dag gisteren!
Wens jullie allen nog een fijne woensdag en tot later daaag...

Ivette

10 apr 2019, 09:52

Schone foto, meme-Rietje van 3 jeugdige gasten, zo jong heb ik ze al lang niet meer, Sander wordt 28, Sarah op 27 april 27, Jolien op 22 april 26 jaar en ook Annelien op 15 augustus 26 jaar, buiten Sander hebben ze al allemaal een lief!
Wie vandaag naar de markt gaat zal meer chance hebben dan ik gisteren, het is toch droog, wel koud maar dat schijntje zon maakt toch veel goed!

Ik ga nu eerst eens naar de Bank want deze namiddag komen ze weer om mijn dak verder schoon te spuiten.

Spijtig dat Paul Severs het niet gehaald heeft. Verleden jaar trad hij hier nog op voor de Week van de Smaak, vriendelijke, harde werker die zijn publiek graag verwende!
Weeral een nederlanstalige zanger minder : ook in The Voice (ook weeral Engels wordt er haast uitsluitend in het Engels gezongen!)
Doeiii tot later!
Ivette

Ritavdm

10 apr 2019, 10:43

Goeie voormiddag

Ze is er ... de zon
maar 't is toch frisjes hoor.
Niet klagen :lol:

Meme-Rietje mooie foto van je drie schatjes voor het Colosseum in Rome.

Ik kreeg gisteren van M een berichtje uit Parijs, van B een berichtje van aan de Azurenkust.
Als je dan de bedenking maakt wat wij deden in de Paasvakantie :!: :?:
Helpen aan de lenteschoonmaak.
Helpen in de moestuin
En als we dat heel braaf en gewillig gedaan hadden mochten we eens een namiddagje bij een vriendin :roll:

Tijden veranderen :wink:

Menu : frietjes met spiegeleitje en veldsla
Oud maar niet Out

omadina

10 apr 2019, 10:43

Goede morgen,

Sorry maatjes, is ook weer een paar dagen geleden dat ik hier iets kwam schrijven. Nu heb ik alles bij gelezen en ik ben heel blij dat je terug binnen bent geraakt Yvette, ja voor mij moest het ook niet veranderen, maar ja, we passen ons aan, en kunnen nog altijd iets bijleren hé ... Ik lees heel graag jouw verhalen, ja gisteren naar de markt geweest, met dat weer, dat vraagt zeker moed, een paraplu en een trolly en boodschappen doen aan een marktkraam, geen makkelijke opdracht.

Michelly, ik hoop dat je aan zee een heel mooie tijd beleeft, probeer maar te genieten van de zee, en laat je maar goed in de watten leggen. We zijn allemaal heel blij je hier te lezen, en blijven "duimen" !
En ja, jouw kleindochter, zo ver weg, gelukkig bestaat het skypen, dat zal je wel af en toe toen, denk ik.

Straks ga ik ook eens naar buiten, wil ook eens langs de zee wandelen, dat maakt mijn hoofd eens leeg. Gisteren speelden we normaal ons uurtje tennis buiten op de gravelterreinen, maar door de regen kon dat niet, en binnen waren alle terreinen bezet door de stages voor de kinderen, dus is ons dubbeltje letterlijk in het water gevallen. Ach ja, maandag had ik twee uur na elkaar gespeeld, dus was het misschien beter zo.
Corry, ook jouw verhalen vind ik wel interessant, ja aanpassen aan het ouder worden, niet altijd even gemakkelijk, zeker als stemmingswisselingen aan te pas komen....maar ja een beetje afstand kan wonderen doen soms.

Ja, het voetbal, ik ben zelf niet echt zo een liefhebber, maar mijn oudste dochter en kleinzoon Lennert, die ook voetbalt, die zijn echte club-supporters. Die zijn natuurlijk gelukkig met de overwinningen van de Club. Het weekend de match tegen Genk... Vivke, ik vind Genk zeker heel sympathiek en goed, we zien wel hé !

Nog één kleinigheidje, kleinzoon Danté, 17 sedert 22 januari, heeft gisteren zijn theoretisch rijexamen afgelegd, en hij is geslaagd. Hij is natuurlijk heel blij, en nu de volgende fase, de practische lessen... ja ze worden groot hé.

Maatjes allemaal, ik ga niet beginnen met namen noemen, ik wens jullie allemaal een zonnige dag toe, ja frisjes is het wel, maar een pull en jasje,en sjaal, zo lossen we dat toch op hé !
Vele groeten , en hou jullie goed.
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje

11 apr 2019, 08:41

goeie morgen allemaal

Afbeelding

Ivette

11 apr 2019, 09:03

Gisteren was de man die mijn dak schoon spuit niet rond geraakt op zijn andere afspraak en is niet afgekomen.
Nu is hij wel weer bezig maar ik had hem telefonisch verwittigd dat ik deze namiddag niet thuis ben (ik mag mee winkelen met Els en Jolien) dus komt hij morgenochtend terug om dat karwei af te werken.
Het moet natuurlijk allemaal eerst vuil zijn voor zo'n karwei af is maar ik heb zo graag de gewone dagen als mijn huis vrij en aan de kant is! Maar ja als ik nadien een proper terras, regenwater zal hebben zal ik weer content zijn.
Het is koud maar een beetje zonnig maar droog dus allemaal beter dan de regendinsdag! (raar, er komt hier geen foutstreepje onder!)
Vanavond weer Steven van Herreweghe op één, ik zie dat ontspannend programma graag!
Allemaal leuke donderdag!
Ivette

vera-maria

11 apr 2019, 09:14

Goedemorgen allemaal!
Blij met deze zonnige dag maar het is berekoud buiten!
Te koud denk ik om naar een speelplein te gaan dus zal Elise zich binnen wel bezig houden, ze knutselt heel graag!
Deze foto’s kreeg ik gisteren doorgestuurd van haar mama...

Afbeelding
Anders niet veel te melden heb nog een bloemetje voor jullie...
Afbeelding
Ga richting badkamer, wens jullie allen nog een aangename donderdag daaag..