Hoekje:"De oase van rust in 2018"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Rietjes

09 dec 2018, 12:57

Erika, mijn amarylis wil van geen liefde weten, ziet er nog altijd hetzelfde uit
'k heb hem nochtans niet te veel en niet te weinig water gegeven
en 'k spreek er af en toe tegen, heel lief  :lol:

't zal een droogstoppel zijn zeker en dat past niet bij mij hé  :wink:
Oud maar niet out !

Rietjes

09 dec 2018, 13:01

Na mijn uitjes vd vorige dagen en met de feestperiode in zicht heb ik beslist wat lichter te eten  Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet out !

piepje

09 dec 2018, 18:06

https://www.youtube.com/watch?v=k21_e1U ... T0sbzClJ54
gisteren een mooi optreden gezien
in leopoldsburg back to the country
hier hele dag regen :twisted:
licht dieet helpt bij mij niet :evil:
Hou van mensen,zoals ze zijn!
Er zijn geen anderen

Rietjes

10 dec 2018, 08:42

Goeie natte maandagmorgen !
Oud maar niet out !

corry

10 dec 2018, 09:14

Afbeelding
Afbeelding

Goedemorgen, 

Aan zee een beetje blauw en een beetje grijs, misschien blijft het zo. 

Vandaag Kerstversiering van de zolder (tje) maar we hebben er toch een.

Gisteren een aangename namiddag bij kleinzoon doorgebracht, gezongen en gefeest ter gelegenheid van Robyn haar verjaardag. Wij aanvaarden de pluskinderenn zoals het zou moeten, en voor hen deugd doet. Robyn blaast de kaarsjes uit en wij hebben gezongen, zelfs Babet was in feeststemming op schoot van Stafke. :lol: :lol:

Piepje ik hoor graag country muziek, zou zulk optreden wel kunnen smaken.

Rietjes, alle buffetten waar je aan deelneemt heeft zijn charme, of beter legt zijn gewicht in de schaal.

Als het zo blijft ga ik straks op de korte draai zonder Stafke, wil eerst weten wat de reden was van zijn vorig onwel worden, beangstigend zeker op een wandelpad ver van de baan.

Groetjes en tot in den draai

Corry 
ik tel alleen de zonnige dagen.

omadina

10 dec 2018, 09:24

Goede morgen, en hopelijk een goede start van een nieuwe week !

De lucht is hier volledig opgeklaard, blauw met enkele verdwaalde wolkjes. 
Ik zie hier al enkele wandelaars passeren, en ook een paar fietsers, allemaal wel goed ingeduffeld, denk dat het wel enkele graden kouder geworden is.
Gisteren namiddag ben ik nog eens tot op de dijk geweest, 't was om omver te waaien, en de zee was heel wild, 't was juist het opkomen van het hoogtij ! 't Was wel mooi om te bekijken, maar ben toch wijselijk  niet op het strand geweest, al zijn er natuurlijk altijd waaghalzen die dat wel doen. Ja als we jong waren deden we dat ook wel eens...

Straks ga ik boodschappen doen, vandaag geen tennis voor mij, ik heb maar twee vrije maandagvoormiddagen in het hele winterseizoen, en dat is eens goed om andere klusjes op te knappen.
Een licht dieet... haha Rietjes....daarom ga ik mijne frigo weer een beetje vullen hé !

Groetjes aan jullie allemaal, hoe jullie de dag ook invullen, probeer er ook een beetje van de genieten, ondanks soms zorgen en pijn. Corrytje, veel goed moed.

Vele groeten, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje

10 dec 2018, 10:24

goeie morgen iedereen
zonnetje schijnt hier ook
wasmachine staat te draaien
straks eten maken
en deze avond naar kookles van Femma
en ervoor eerst naar kiné
dat is mijn maandag
mooie foto's

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

schaffen

10 dec 2018, 11:21

Afbeelding

Goede middag iedereen 

Hier is het vandaag ook mooi weer , lekker fris maar droog 

Deze morgen zag mijn gras wit van de fijne hagelkorreltjes 

Mijn maandag morgen karwei zit er weer op , nu zorgen voor wat eten 

Groetjes en nog een fijne dag 

Geniet er van 

Robert

Erika1

10 dec 2018, 12:56

Goeiemiddag

Voila mijn post zit erop voor vandaag, morgen nog eens van dat.

Rietjes, helemaal niks?  :cry: Maar je ziet dat ik ook 2 totaal verschillende heb hé de ene groeit terwijl ik ernaar kijk de ander komt zo op zijn sokjes  :lol:Denk maar dat jij er langer plezier van zal hebben en wie weet volgend jaar is de uwe sneller  :wink:

Corry, dacht al dat jullie een nieuw hondje hadden  :wink:

Schaffen, hier ook mooi weer  8)

Rietje, wat gaan jullie vandaag koken?

Omadina, koud is het hier ook wel zo'n 6°

Piepje, dieet helpt hier ook niet meer, ik groei nog zoals mijn Amaryllis :lol:

Veve, jij hebt toch Libelle, is de kalender al geweest? Hier zijn alle winkels uitverkocht, toch zeggen ze op de radio reclame van hem te kopen voor de kalender  :?
Brood dat men deelt, smaakt beter.

meme-rietje

10 dec 2018, 14:02

Erika1 schreef: Rietje, wat gaan jullie vandaag koken?
dat zal ik deze avond weten
maar ik weet wel dat het feestgerechten zijn  :lol:

Ivette

10 dec 2018, 16:31

Ik ben vanmorgen naar de Bank gefietst, niet koud!
Deze namiddag heb ik eerst wat gelezen en dan eindelijk wat genaaid, best want nu wordt het alweer donker.

Het is toch droog gebleven vandaag! Hopelijk morgennamiddag ook, dan gaan we wandelen met Okra in Wynendale (Torhout) Morgenochtend ga ik eens niet naar de markt, het is niet de moeite om vroeg op te staan want ik heb niets nodig, ook niet voor Christa, ze genieten hopelijk van goed weer in Lanzarote.

Vanavond begint de finaleweek van de Slimste Mens, ik geef  Peter Vandevere veel kans, hij is slim en rap!
Ivette

Rietjes

10 dec 2018, 17:03

Hier ben ik dan weer....

De hele dag mijn tongspier laten werken want ik had bezoek van mijn schoolvriendin van zo'n dikke 50 jaar terug.
Best leuk, spijtig dat ze zo veraf woont.
Ik had eigenlijk maar één vriendin dichtbij en die is helaas gestorven.
Nu dus enkel nog vriendschap op afstand Afbeelding

Meme-Rietjes, je weet alle receptjes zijn hier welkom hé, ik experimenteer graag.

Oma-Dina, ik had eerlijk gezegd zaterdagnamiddag ook aan zee willen zijn, ik hou vd zee als ze wild is.

Corry,  Babette voelt zich daar blijkbaar goed.

Menu : varkenshaasje met champignonsaus, gestoofd witloof en gratinaardappeltjes.

Hier hebben we afwisselend zon en regen gehad.
Oud maar niet out !

veve

10 dec 2018, 23:09

Goedenavond iedereen!
Net gekeken naar de laatste show, Annelies ligt eruit.
Erika, de kalender was vorige week bij Libelle, hij ligt hier klaar om de verjaardagen in te vullen en afspraken voor volgend jaar!
Was mooi weer vandaag ben gaan wandelen en ook naar de standaardboekhandel geweest, heb het boek gekocht “ De kleine Prins” voor Elise en ben ook uittreksels bij de bank gaan halen. Deze avond dan naar de notenleer, een beetje tegen mijn zin want doe het niet echt graag maar heb het nodig hé voor mijn zanglessen!
En nu ga ik tanden poetsen en naar bed...tot later daaag!
One life...live it !

omadina

11 dec 2018, 08:44

Goede morgen,

't Was gisteren inderdaad mooi weer, en koud kon je het toch niet echt noemen, want ik zag nog veel fietsers, en dat is toch vrij uitzonderlijk in december.
Ik heb dan maar in de vroege namiddag een flinke wandeling gemaakt, zon en wolken maakten het aangenaam.
Rond half 5 was ik terug, en mijn boek lag op me te wachten, maar ja, dat is waar Yvette, het is al vlug donker, dus moest ik al het licht aansteken om te lezen.

Ik heb ook nog naar de Slimste mens gekeken, al vind ik hun "gemaakte" grappen er soms wel een beetje "over"...

Zo is de maandag weer voorbij. Vandaag mag ik om 10u30 weer een uurtje gaan tennissen, dat is beter, zo kan ik me weer eens uitleven. Voor vanmiddag heb ik een steak met lookboter van bij de slager,  gestoofde witloof en gebakken patatje, kortom "dagelijkse kost",  dat mag toch eens hé, al geef ik toe, ik eet ook wel veel minder vlees dan vroeger.

Voor de rest van de dag, dat zal ook een beetje van het weer afhangen. Ja Erika, bij jullie daalt de temperatuur vlugger hé, dan aan zee. Dat hoor ik zelfs van mijn dochter die in Herentals woont.

Rietjes, ja de wilde zee, dat is prachtig om te zien ! De natuur is prachtig !

Voor jullie allemaal, een gezellige dag !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje

11 dec 2018, 09:45

goeie morgen iedereen 
poetske is hier
en deze namiddag terug kookles van KVLV

Afbeelding