Hoekje:"De oase van rust 2018-2019".

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

majoker

11 apr 2019, 23:36

Goedenavond
Afbeelding

Afbeelding
slaap lekker, joke
ken je zelf,deel je kennis.

vera-maria

12 apr 2019, 09:12

Goedemorgen allemaal!
Majoker jou Jan ziet er goed uit!
De zon speelt af en toe verstoppertje, er draait al een was dus zal die straks wel buiten kunnen hangen denk ik!
Ben gisteren dan in de namiddag naar de speeltuin geweest met Elise, we waren goed aangekleed want het was toch berekoud maar buiten zijn doet toch deugd!
Nu is ze aan het spelen met haar schooltje van Playmobil, ze kan heel goed alleen spelen en heeft enorm veel fantasie!
En wat eten we deze middag...ja natuurlijk iets dat ons kleindochter graag lust, dus eten we gehaktballetjes in tomatensaus aardappelpuree en verse appelmoes!
Deze avond blijven haar ouders eten en denk dat ik dan een quiche ga bakken, ik zie wel!
Heb een mooi plaatje mee met een poes, mijn lievelingsdier...

Afbeelding
Ik ga mijn huisje swifferen...nog een aangename vrijdag en tot later daaag...
You only have one life...live it!

meme-rietje

12 apr 2019, 09:16

goeie zonnige morgen allemaal

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

rvh1

12 apr 2019, 09:40

Afbeelding

Goede morgen iedereen

Het weekend staat weer voor de deur , wat gaat het snel , vroeger toen ik jong was kon het niet snel genoeg gaan , opdat ik ook op stap kon gaan , en nu zou het al wat trager mogen :D
Groetjes en nog een fijne vrijdag
Robert

corry

12 apr 2019, 10:17

Afbeelding

Kindjes zijn er 🤗

Corry 🤓
ik tel alleen de zonnige dagen.

omadina

12 apr 2019, 14:41

Hallo, aan jullie allemaal !

Ondertussen, al na de middag. Het gaat inderdaad snel, juist zoals Robert het hier zegt. Vroeger keken we natuurlijk ook uit naar het weekend, al vloog die ook voorbij met de zorg voor de kinderen en het huis.
Vévé, wat wordt je lieve Elise al een grote meid. Mooie leeftijd, zo vol fantasie ! Geniet er maar van, Je ziet de kleinkinderen van mémérietje, mooie tieners geworden, een foto om trots op te zijn mémérietje. Ja, onze vakanties, zelfs die van onze kinderen zijn niet te vergelijken met de vakanties van de kinderen nu, van sommigen toch.

Corry, mooi, dat de kindjes bij jullie komen; ik weet dat je daar naar uitkijkt, en je man zal ook wel gelukkig zijn met hen.

Rietjes, proficiat hoor, met dit frisse weer, toch nog altijd wandelen . Gelijk hebben jullie. Ik had vanmorgen een pijnlijke knie, ik steek het op het weer, of van het warme weer in Gran Canaria, en dan hier zo een 8 graden en nachtvorst... en al was ik maar 15 jaar als ik geopereerd ben van meniscus, toch is het altijd die linker knie die het gevoeligst is. En ja, gisteren nochtans mijn trainingsbroek aangehouden om te tennissen.

't Zal wel beteren, als het weer betert, en ik hoorde in het weerbericht dat het volgende week zeker beter wordt.

Ivette, hopelijk geen moeilijkheden meer om hier binnen te komen.
Joke, ja, Jan ziet er goed uit. Laatst keek ik nog naar een foto waar we allemaal samen op stonden bij één van onze bijeenkomsten, mooie herinnering.

Van herinneringen gesproken, ik heb zo een map met al oude foto's van als mijn dochters nog klein waren; wil niet steeds in het verleden kijken, maar soms doet het goed, mooie herinneringen....
Voor alle maatjes, nog een mooie namiddag en een gezellig weekend.

Mijn oudste dochter en zoon Lennert zijn vertrokken voor een driedaagse in Manchester, het zal voor hen een mooie ontspanning zijn, en Lennert zal zijn favoriete club Manchester United eens "life" zien.

Nog vele groeten, en tot morgen !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ivette

12 apr 2019, 16:03

Ik heb juist gedaan met kuisen: mijn dak werd schoon gespoten, het ziet er als nieuw uit.
Maar, als ik eerlijk ben moet ik zeggen had ik van tevoren geweten dat het zo'n rompslomp en zoveel opkuis zou worden dan had ik er vrede mee genomen dat mijn terras vol zwarte brokjes lag na een regenbui!
De dakwerker heeft veel van dat korrelstof opgevangen en weggespoten maar toch: tussen de rails van de veranda deuren was het lang werk tot alles er uit geveegd werd. Ik heb al die ruiten moeten kuisen want Vicky komt maar maandag en acht dagen, ik kon toch niet zo lang met die bespetterde, vuile ruiten blijven zitten!
Boven zijn de rolluiken naar beneden, die ruiten kunnen het wel tot maandag en acht dagen uithouden!
Ik ben toch maar een kasplantje meer, mijn lage rug doet al pijn van die 2 dagen wel intens kuiswerk!
Maar allez, alle goten zijn schoon, uit één afvoerbuis heeft hij een vod verwijderd, er kon geen afvoer meer door: de straatwerkers hadden die onlangs laten zitten! Je vraagt je dan af: wie doet nu zoiets?

Ik vond het weer schoon gisterenavond van algemeen nut op één, doodjammer dat er volgende donderdag maar één uitzending meer volgt!

Het blijft koud, ik heb een dikke, nog zelfgebreide trui aan met al dat buiten kuiswerk kon ik die goed verdragen!

Ik ga wat fruit eten, ben er mee weg doeiiiii
Ivette

meme-rietje

13 apr 2019, 08:44

goeie morgen allemaal

Afbeelding

omadina

13 apr 2019, 09:34

Goede morgen,

Het is weekend, en de zon schijnt, al is het wel frisjes, ik ben nog niet echt buiten geweest, dat is voor straks.

Yvette, ja, dat waren wel grote werken. Ik had daar ook al aan gedacht als ik nog in mijn huis woonde, ja na 20 jaar blijft er wel wat mos en vuil aan de pannen plakken. Ik heb dan mijn huis verkocht, en zo is het er nooit van gekomen. De schoonmaak achteraf, daar had ik ook al aan gedacht, ja het is niet als de wekelijkse kuis, dat kan ik wel geloven.

Maatjes, voor jullie allemaal een fijn weekend, geniet er maar van om het even wat jullie gepland zijn.

omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

vera-maria

13 apr 2019, 09:36

Afbeelding
You only have one life...live it!

meme-rietje

13 apr 2019, 09:40

Afbeelding

Ivette

13 apr 2019, 09:53

Inderdaad omadina, dat dak schoon spuiten was een heel groot werk achteraf. Die schoonmaak (alleen) heeft me ook weer met mijn neus op de feiten geduwd dat ik mijn leeftijd mee heb, dat ik wel nog veel courage heb maar bang geworden ben sinds mijn 2x coma om op een laddertje te staan!
Nu, na die grondige schoonmaak ben ik natuurlijk content dat mijn huis weer proper en in orde is want ik woon hier zo comfortabel!
Christa en Luc kwamen gisteren in de late namiddag nog af, direct na de landing van Charleroi. Ze zei natuurlijk: had ik maar gewacht dan zou zij me geholpen hebben!
Iedereen heeft zijn eigen werk en ik sta er dan ook niet bij stil om iedereen lastig te vallen voor hulp als ik het nog enigszins zelf kan! Ik moet me ook niet haasten, kan mijn tijd nemen hé!
Nu, intussen neemt iedereen het aan dat ik het nog zelf kan zodat ik zelden een hulpaanbod krijg, eigenlijk ook goed, ik blijf me dan flink voelen!

Greetie, dat fragment bij Steven over die West-vlaamse die ook een gedicht voor haar man maakte was inderdaad heel plezant! Ik vind Steven een fenomeen op zijn gebied en hoop dat dit programma toch een vervolg krijgt!
Trouwens ik zou dat gedicht druppel dat die man gemaakt had wel willen op 't gemak lezen, hoe zou ik daar aan geraken weet dat iemand?

Het blijft koud hé! Wel een flauw zonnetje vandaag maar een trui en zelfs een muts kan ik nog goed verdragen!

Verbijsterend hoe de eens grootste voetbalclub van België, Anderlecht, glansloos afgaat als een gieter!
Zoiets was vroeger toch ondenkbaar, fans bleven fans en konden ook tegen hun verlies!
Ivette

Ritavdm

13 apr 2019, 11:07

Goeie koude dag.....

Mij een paar dagen niet gezien :?: :?:

Flink van mezelf hé dat ik wat afkick :roll: van die kleine verslaving.
Er zijn altijd nog belangrijker dingen in het leven dan dit hier

Ik hoop maar dat er mij die uitspraak niemand kwalijk neemt; ik begrijp best dat het voor bepaalde mensen het enige venster op de wereld is. Voor mij niet.

En toch moet ik toegeven dat ik steeds graag kom hoor en nieuwsgierig ben naar jullie wedervaren.
'k zal dus vlug eens gaan lezen.

Menu : varkenshaasje met champignons
Oud maar niet Out

rvh1

13 apr 2019, 12:03

Afbeelding
Laatst gewijzigd door rvh1 op 13 apr 2019, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.

rvh1

13 apr 2019, 12:05

rvh1 schreef:
13 apr 2019, 12:03
Goede middag iedereen
Ivette , hier het gedicht

Ik zou graag
Ik zou graag zijn die zachte druppel
Neerplenzen in je haar
Dalen langs je wang
Strelen over je schouder
Zachtjes vloeiend over je borst