Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ivette

24 feb 2020, 09:47

Ik zal uw olijfboom noteren meme rietje, die heb ik nog niet gelezen.
Heb je van Vollinga Petra: hallo liefde (mijn vorig leutig boek) al gelezen? Aanrader hoor
Ik hebnu de lavendeltuin , ook van Lucinda Riley (zeven zussen) uitgelezen, boeiend, beetje in dezelfde trant als de zeven zusters: ook terug naar het verleden!

Deze namiddag komt Vicky kuisen, er zal buiten weer niets te kuisen vallen vrees ik!
Ivette

vera-maria

24 feb 2020, 16:55

Goede namiddag allemaal!
Viv, we zijn blij met jou bezoek!
Corry ik hoop dat deze zware operatie van Staf goed verlopen is en dat hij heel goed hersteld!
Yvette jij krijgt volgende maand een stent hé, wens jou ook een voorspoedige ingreep!
Wat een weertje is het hier momenteel...waaien en regen, echt geen weer om buiten te komen!
Ik heb deze voormiddag mijn huis gepoetst en deze namiddag ben ik eens naar het Frunpark gereden in Izegem, was er nog nooit gaan winkelen maar wist dat er daar een H&M is en ik vind daar af en toe eens mijn goesting, en ook nu heb een gebloemd t-shirt en een bloesje met pofmouwtjes gekocht, echt mooi naar mijn normen en dat samen voor de prijs van 19,90€ en ben dan nog eens binnen gegaan bij C&A maar daar in Izegem hebben ze geen mooie dingen voor mij...maar heb er wel 2 zomerjurken gekocht voor Elise en dat voor 9,90€! En ben echt heel content met mijn aankopen...het moet niet altijd duur zijn om mooi te zijn en daarbij hetgeen ik aangekocht heb is in katoen en viscose dus dat zijn natuurvezels!
En nu ga ik wat lezen...nee geen boek..de Papilio zat hier deze morgen in de brievenbus en die ga ik nu eens inkijken sie...
Tot later daag...
You only have one life...live it!

Ivette

24 feb 2020, 17:44

Nu donderdag gaan ze me een holter opplakken die 24 uur mijn hartritme zal meten, die moet dan vrijdag terug.
Volgende week vrijdag 6 maart moet ik nuchter binnen, slaapgerief mee want als het nodig is zal de cardioloog een stent plaatsen in de kransslagader en moet ik één nacht in het ziekenhuis blijven.

Mijn blauwe afvalzak durf ik nu nog niet buitenzetten, zou beslist wegwaaien, die ophaling is wat later dus zal ik die morgenvroeg buiten zetten.

Christa heeft een tweedehands lang kleed gekocht dat ik wat moet vernauwen, om in café theater te spelen, zal veel werk zijn maar ja het is voor een goeie, vaste klant hé!
vera-maria, ik koop praktisch al mijn kleren op de markt aan een kraam dat restanten van de merken Enjoy, Green ice, Mer & Sud verkoopt aan 10€. Je mag wel niet wisselen, je kan alleen boven je kleren passen en vriendelijke verkopers zijn het ook niet maar het is heel goeie kwaliteit, niet teveel van hetzelfde, ik heb mijn meter mee, ken mijn maat en kan ook zelf nog alles passend maken! Ik ben daar heel tevreden en krijg vaak lof dat ik altijd schoon gekleed ben. Voor mij moet dat geen speciaal merk uit een boetiek zijn, als ik me er goed in voel en het graag draag, dat telt!!!

Toch triestig weer, alweer de hele week regen en wind!
Ivette

Ritavdm

25 feb 2020, 08:52

Goeiemorgen

Mij gisteren gemist ?

Ik ook !

Corry ??????
Oud maar niet Out

corry

25 feb 2020, 09:15

Met Staf alles 👍
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

25 feb 2020, 09:19

Diepe zucht Corry !
Nu kalmpjes aan en alles komt in de juiste plooi !
Oud maar niet Out

omadina

25 feb 2020, 11:17

Hallo, aan al de maatjes uit ons Oase-hoekje,
Nog altijd zon en witte wolkjes, en de wind valt ook nog mee
Toch ben ik nog niet buiten geweest, ja, juist even om de ramen te poetsen. Ik kon het echt nier meer aanzien, die bespatte ruiten.
Gisteren had ik gezelschap, ik had gekookt, en het werd gewaardeerd. Nu heb ik natuurlijk nog overschot, dat zal ik maar op eten deze middag.
Verder ben ik gisteren ook niet meer buiten geweest, juist vlug tot aan de bakker, maar dat is maar 5 min. stappen. Bij dit weer ben ik wel blij dat ik dicht bij de winkels woon, Clrt ook op wandelafstand.

Van namiddag komen mijn oudste dochter, haar vriend en kleinzoon Lennert op bezoek. Ze hebben ook een week verlof, al staan ze niet in het onderwijs. Lennert wordt op 1 maart 15 jaar, en zijn cadeau is wel origineel, met zijn mama en Nico naar Manchester, waar ze de match Club Brugge-manchester United gaan bekijken. Ja, Lennert voetbalt ook en hij is Club Brugge supporter, dus is hij in de wolken met zijn cadeau. Ze blijven tot vrijdagavond, en kunnen er zo nog een stadsbezoek van maken.
Er was maar één "probleem", hun hondje Simba...een kleine "chichou" maar dat is toch zo opgelost, zei ik, die mag de dagen dat jullie weg zijn bij mij komen. Ze brengen hem deze namiddag, ik kijk er al naar uit.
Ik zou geen hondje willen houden, maar zo voor enkele dagen vind ik het wel fijn, en hij kent me al hé, is precies een klein kindje.

Corry, ik hoop dat alles goed is met Stafke, dan de tijd nemen om te revalideren, zo een operatie is toch wel ernstig, maar ze kunnen nu gelukkig al heel veel. Yvette, je mag er niet aan denken hé, voor jou zal alles wel goed komen, ik ken ook mensen die een stent lieten zetten, en nu zelfs weer sporten.

Viv, ik ben ook blij als je hier eens komt schrijven. Gelukkig heb je je foto-hobby, want de eerste tijd dat je op pensioen bent is het toch wel aanpassen, dat had ik ook, al was mijn werk niet te vergelijken ; zoals jij je inzette voor de mensen die je nodig hadden, veel respect !

Voor jullie allemaal, zo vergeet ik niemand, een mooie gezellige dinsdag !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

corry

25 feb 2020, 13:31

Even tijd om eens langs te komen.

Zojuist met met mijn ventje gebeld , klonk heel goed. Straks samen met dochter op bezoek.

Vivke, gezondheid is van grote waarde, vriendschap onbetaalbaar.
Kom maar eens via mijn achterdeurtje die staat altijd open.

Heb de laatste dagen als een zombie rondgelopen.De ontmoeting met onze zoon was een blij weerzien. Had me gewapend om niet emotioneel te zijn, het is me deels gelukt.
Hoop dat hij zijn beloften nakomt en ons nu en dan eens opzoekt.

Omadina, ik zou ook graag een hondje als tijdelijk opvang hebben.
    Babette het hondje van kleinzoon zijn pluskinderen komt soms logeren, zij brengt mij buiten.

Groetjes en tot morgen

Corry

vera-maria

25 feb 2020, 14:43

Goede namiddag Omadina, Rita, Elly, Viv, Meme-Rietje, Majoker, Corry, Yvette en al wie hier komt lezen!
    Corry ben zo blij voor jullie dat Staf ok is en hoop ook met jou dat jullie zoon zijn belofte waar maakt!
    Hier de ganse voormiddag stralende zon en heb daarvan geprofiteerd om in ons stadje boodschappen te doen, was wel een superstrakke wind brrr...ben ook een boetiekje binnen geweest en jawel ben een chemisierkleedje rijker, eentje met korte mouwen in lichtgeel!
    En nu ja nu giet het momenteel buiten :(
    Kom niet meer buiten uitgezonderd deze avond voor de zangrepetitie!
    Ga mij een tas koffie zetten en een Madeleine eten, mijn favoriet koekje!
    Tot later daag...
    You only have one life...live it!

meme-rietje

25 feb 2020, 14:48

goeie dinsdag allemaal
    deze voormiddag was het lekker warm in de veranda door het zonneke
    en nu is het grijs en het regent dat het giet
    niet te doen
    Corry ik ben blij voor Safke en duim verder
    poetske was hier deze voormiddag en alles is weer netjes
    ben het vierde deel van de zussen aan het lezen "Parel"
    en zit nu weer in het verleden in Australië
    de Lavendeltuin van Lucinda Riley heb ik ook al gelezen
    al haar boeken zijn mooi
    mijn koffie met een koekje heb ik al binnen
    Groetjes van meme-rietje,
    het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

25 feb 2020, 16:08

Goeiemiddag

Theetje en sneetje zelfgebakken cake zijn ook al binnen.
    Iemand zin in een stukje want zus en schoonbroer komen niet af, zus voelt zich niet al te best. Ventje en ik zullen het allemaal alleen moeten opeten en dat is echt niet goed voor mijn lijn.
    Die lijn heeft het zo al moeilijk om stand te houden door het tekort aan beweging de laatste weken.
    Daar zullen we iets aan moeten doen; vandaag voor het eerst geprobeerd terug op de fiets te stappen en een klein ritje (10 km) te doen, 't is gelukt.... niet zonder pijn :roll:

We waren net terug binnen voor de grote plensbui.

Corry, 't zal wel een emotioneel moment geweest zijn, spijtig dat er eerst iets ernstigs moest gebeuren. Ik blijf hopen voor jullie dat hij nu ingezien heeft wat hij al die jaren gemist heeft, hoeveel verdriet hij jullie aangedaan heeft en dat hij zich aan zijn woord houdt.
    Oud maar niet Out

corry

26 feb 2020, 07:29

Goede morgen

Heb weer een schok te verwerken gekregen.
    Gisteren tijdens het bezoek kwam ik te weten dat Staf door het oog van de naald gekropen was. Na het toedienen van Bétablokkers kreeg hij een bloeddrukval waarbij het kritiek werd, Staf voelde het aankomen , zoals altijd geen reactie om te verwittigen. Gelukkig heeft de pacemaker zijn leven gered. Zonder was hij er niet meer geweest, de woorden van de verpleger welke kort nadien binnen kwam.
    Deze medicatie staat vermeld als verboden.
    Ik voel me uitgewrongen, hoop terug op normaal te komen.
    Al blijft de angst nog aanwezig.

Wat onze zoon betreft zie ik het als geen tijd om naar hier te komen, nu en dan een telefoon zou al iets goed maken.

Groetjes en hoop de volgende dagen meer rust te krijgen

Corry

Ritavdm

26 feb 2020, 08:44

Goeiemorgen

Is het regen, sneeuw, hagel ????
    't is in ieder geval nat :wink:
    Kids treffen het echt niet met het weer in de krokusvakantie; de binnenspeeltuinen zullen er wel bij varen.

Corry; nog een angst moeten doorstaan.
    Positief blijven denken, het zwaarste is achter de rug en hij is onder controle.
    Vóór het zomer wordt is alles in orde en kunnen jullie weer samen genieten van jullie uitjes en uitkijken naar de verhuis.

Menu : tomatensoep; gehaktballetjes met spinazie, natuuraardappel
    Oud maar niet Out

omadina

26 feb 2020, 09:12

Goede morgen aan alle Oase-maatjes,

Corry, je krijgt zeker heel veel te verwerken de laatste tijd. Maar nu kan Staf rustig revalideren.
    Ik begrijp dat dit zeer hard te verwerken is als je zoiets hoort, maar probeer het maar van je af te zetten.
    En jullie zoon zal wel inzien dat hij zijn ouders geen verdriet meer mag doen.
    Mijn kinderen wonen ook allemaal veraf, en ik zie ze ook niet iedere week, maar we bellen wel regelmatig.
    Ik heb er het meest begrip voor. Ze hebben hun gezin en een druk werk, en dat gaat voor als je jong bent .
    Ik ben natuurlijk blij ze eens allemaal samen te zien bij gelegenheden als nieuwjaar of een verjaardag !

Ach ja, ik stel het goed met Simba, het hondje van mijn oudste dochter. Hij voelt zich hier echt thuis. Ik hou me aan de richtlijnen die Sylvia me gaf, enkel zijn eten die zij meebracht geven, en twee maal per dag naar buiten voor zijn wandelingetje. Zolang we op het trottoir stappen wil hij vlug naar het zijstraatje waar hij in de grasberm kan lopen, want hij is het zo geleerd dat hij niet op de stenen plast of poept. Ik heb ook de nodige plastiekzakjes om het op te rapen.
    Vandaag wil ik wel eens proberen hem een langere wandeling te laten doen, als het weer het toelaat, want hij is niet graag nat...ja, ik ook niet...

Vera-Maria, waar is de tijd dat ik ook in de Kortrijkstraat ging winkelen. Ik heb ook nog kleding gekocht, ik denk dat het in de tijd de kledingzaak van DeRammelaere was, maar dat bestaat nu niet meer denk ik en verder in de straat was en kinderkledingzaak, waar ik met mijn dochters nog ben geweest als ze klein waren.
    Waar is de tijd ? Ja, je blijft toch ergens in gedachten verbonden met de stad waar je bent opgegroeid.
    Maar ik moet zeggen dat ik me nu wel goed voel in mijn appartementje.

Rietjes, ja zo noem ik je nog altijd, goed hé, dat je al terug kan fietsen, maar doe het maar zachtjes aan, en zeker opletten met de wind, ach ik moet je toch geen raad geven, dat weet je zeker zelf ook wel.

Yvette, eerst veel onderzoeken, ja dat is best hé, vooraleer ze de ingreep doen. Ik duim voor jou, dat je je achteraf veel beter voelt, en terug kan genieten van je uitstappen, en het samenzijn met je familie.

Ik hoor hier net, dat het op sommige plaatsen gevaarlijk glad is, hier aan zee klaart het op en is het momenteel nog droog.
    Viv, Erika, mémérietje, iedereen die hier binnenkomt een gezellige woensdag, zonder pijn of verdriet.
    Groetjes, omadina
    Afbeelding
    Mama, oma, wat maakt het uit !
    Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje

26 feb 2020, 09:18

goeie morgen allemaal
    ik heb geen woorden Corry, duimke en knuffelke

mijn boek in een ruk uitgelezen, moeilijk boek neer te leggen
    met die regen gisteren kun je niet veel anders doen
    ga nu beginnen aan het vijfde boek "maan"
    menu: :?:

Afbeelding
    Groetjes van meme-rietje,
    het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan