In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Om een goede morgen te zeggen , moet ik me al serieus haasten .
Tot nu toe is het hier droog met wind . .
Vanavond treed MENT op aan het stadhuis van D.ksm..d.
En er is nog voetbal ook . . tja of MENT dit jaar veel volk zal trekken
hmm. . .
Deze voormiddag verspeelt aan mijn printer .. zucht . .
Enfin er zijn ergere dingen ..
Maar nu moet ik nu echt wel verder doen ..
Aan iedereen een fijne dag
toedeloe
menu: gemarineerde filetkotelet met gestoofd witloof en een nieuw patatje
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35

Vanochtend waren het deze wolkenluchten die mij vergezelden, af en toe dreigend waar dan gelukkig geen spetter uit is gekomen.

Wisselende foto’s (11)
De wind was ook best voelbaar aanwezig, maar bij zo’n getraind manneke als ikke… moet dat geen bezwaar zijn toch..?

Vanmiddag na ‘t
( ga ik nu eerst effe doen) weer de Tour en vanavond EK voetbal.Menu:

Weet U dat ook weer..!
Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP toegewenst.

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Goedemiddag
Het was vanmorgen 1 en al nattigheid met werken
Daarna nog de nodige uurtjes geslapen
Net een boterham gegeten
En zo even met de honden wandelen
Vanmiddag wat huishoudelijke klusjes doen
En eind van de middag komt er iemand van de woningbouwvereniging, want er zit ergens schimmel in huis.
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
Het was vanmorgen 1 en al nattigheid met werken
Daarna nog de nodige uurtjes geslapen
Net een boterham gegeten
En zo even met de honden wandelen
Vanmiddag wat huishoudelijke klusjes doen
En eind van de middag komt er iemand van de woningbouwvereniging, want er zit ergens schimmel in huis.
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
-
Had hem al gezien gisteren, maar was hem weer vergeten en vanochtend heel vroeg zag ik hem ook weer staan, maar ben toen eerst gaan fietsen Zonnebloemetje... SORRY..! Maar na mijn middagdutje is dat allemaal als eerste aan de beurt... belooft..!
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
een goeie namiddag iedereen
de werkmannen zijn hier aan 't werk om een nieuwe garagepoort te plaatsen en ventje is zojuist voor alle drie een koffietje gaan brengen met wat lekkers er bij
Remie hopelijk van jou fietstochtje genoten hé deze voormiddag , want iedereen klaagt steen en been en het weer is toch echt niet slecht vind ik , hier al gans de namiddag het zonnetje en zeker niet koud , dus meer moe da toch nie zijn hé
en laat jullie menu smaken hoor
inge oei schimmel is echt niet gezond hoor , hopelijk kan het opgelost worden
jadi veel plezier nog met het optreden vanavond , geniet er van
en nu ist tijd voor onze koffie met een lekker stuk confituurtaart er bij
tot later

de werkmannen zijn hier aan 't werk om een nieuwe garagepoort te plaatsen en ventje is zojuist voor alle drie een koffietje gaan brengen met wat lekkers er bij
Remie hopelijk van jou fietstochtje genoten hé deze voormiddag , want iedereen klaagt steen en been en het weer is toch echt niet slecht vind ik , hier al gans de namiddag het zonnetje en zeker niet koud , dus meer moe da toch nie zijn hé
en laat jullie menu smaken hoor
inge oei schimmel is echt niet gezond hoor , hopelijk kan het opgelost worden
jadi veel plezier nog met het optreden vanavond , geniet er van
tot later

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Zeker heb ik weer genoten ondanks het wat mindere weer Zonnebloemetje. U hoort mij niet klagen zolang het droog is hoor, heb ik zoals u kunt zien weer mooie plaatjes (volgens mij dan hèzonnebloemetje schreef: ↑01 jul 2024, 17:06Remie hopelijk van jou fietstochtje genoten hé deze voormiddag , want iedereen klaagt steen en been en het weer is toch echt niet slecht vind ik
Deze ochtend 'n keer van wat wolkenluchten dus..!
-
Anne_marie - Lid geworden op: 09 feb 2023, 10:41
Bakt u ze zelf Zonnebloemetje?
Klinkt heerlijk!!

Bakt u ze zelf Zonnebloemetje?
Klinkt heerlijk!!

-
een goeie avond iedereen
amai onze nieuwe poort ziet er mooi uit en ze is helemaal afgewerkt , morgen zal ik eens een fotootje plaatsen
awel Remie jou fotootjes zien er goed uit en het zijn niet altijd heldere wolkenluchten die mooi kunnen zijn vind ik , want die donkere wolken vind ik zeker zo mooi hoor
maar ja sommige mensen klagen altijd van het weer en maar zagen en zagen , en slecht weer bestaat niet want tis altijd voor iemand of voor iets goed
Anne-marie die confituurtaart bak ik niet zelf maar wel lekkere appeltaart en appelcake en wafeltjes , maar sinds de verhuis in januari heb ik in mijn nieuwe oven nog geen taart gebakken , dus zal ik dat binnenkort eens moeten proberen hé
allé tis tijd voor het avondeten sè
voor iedereen nog een gezellig avond verder

amai onze nieuwe poort ziet er mooi uit en ze is helemaal afgewerkt , morgen zal ik eens een fotootje plaatsen
awel Remie jou fotootjes zien er goed uit en het zijn niet altijd heldere wolkenluchten die mooi kunnen zijn vind ik , want die donkere wolken vind ik zeker zo mooi hoor
maar ja sommige mensen klagen altijd van het weer en maar zagen en zagen , en slecht weer bestaat niet want tis altijd voor iemand of voor iets goed
Anne-marie die confituurtaart bak ik niet zelf maar wel lekkere appeltaart en appelcake en wafeltjes , maar sinds de verhuis in januari heb ik in mijn nieuwe oven nog geen taart gebakken , dus zal ik dat binnenkort eens moeten proberen hé
allé tis tijd voor het avondeten sè
voor iedereen nog een gezellig avond verder

allé de Belgen ( rode duivels ) zijn uitgeschakeld , maar er kan er altijd maar één winnen hé en daarom zijn ze zeker geen slechte ploeg , dus van mij zal er niemand verwijten horen en dus sta ik nog steeds achter de Belgische ploeg en zo moet dat zijn als goeie supporter
en nu efkes rap onder de douche
voor iedereen nog een fijne avond verder

en nu efkes rap onder de douche
voor iedereen nog een fijne avond verder

Adam2 - Lid geworden op: 15 feb 2023, 22:49
-

Nu geef ik mezelf weinig kans dat ik mijn
nog van stal kan halen deze ochtend. Het is nu al flink aan het regenen, en vandaag zal er nog veel meer gaan kunnen vallen is de verwachting in onze omgeving.

Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP toegewenst.

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....
Vriendelijke groet,
en
-
Op één van de foto's die ik gisteren plaatste, lijkt dat misschien zo Adam, maar dat is 'n foto die genomen is naar de ringvaartdijk toe.. en dat dijkje moet ik dan op fietsen om weer richting huis te gaan, eraf al ik die route andersom neem.
Nu heb ik natuurlijk verschillende routes voor mezelf uitgestippeld, met ‘n tijdsduur van ±1 uur tot en met 3 uur, ligt ’n beetje aan het weer welke ik die dag neem.
Wel fiets ik hoofdzakelijk en het liefst (heel) vroeg in de ochtend, da’s voor mij de tijd waar ik me het best bij voel.
Maar je hebt helemaal gelijk Adam, ’t is hier hoofdzakelijk vlak op wat obstakels (voor mij dan hè) na.
Zo is op één van de foto’s die ik nu laat zien, de brug van de A20 op de achtergrond te zien is. De brug is over ‘n spoor gebouwd die ik dan vervolgens ook nog weleens op en af moet fietsen om ergens te willen komen waar ik wil zijn. En geloof me, is voor mij best dan ’n hele pittige klim..!

Wisselende foto’s (5) (archief)
Ook hebben we hier dan natuurlijk verschillende rivierdijken omdat wij in en vlak bij het laagste punt van Nederland wonen (praktisch om de hoek zeg maar), zijn dat ook voor mij hele pittige verhogingen, echt iets mijden in onze omgeving doe ik niet, maar ga er ook niet meerdere keren per dag voor mijn plezier tegenop fietsen..!
Nu hoop ik dat het voor jou wat duidelijker is geworden i.v.m. mijn onsamenhangende poging..?
Vriendelijke groet,
en
-
een goeie dinsdagmorgen iedereen
vannacht een beetje geregend maar tegen de ochtend was het terug droog hier in Brugge
en de lucht is licht bewolkt , maar we zien wel hé en koud is het zeker niet , dus voor mij een aangenaam weertje
wat er vandaag allemaal op ons programma staat weten we nog niet , maar zeker niet teveel want ik kan al enkele dagen niet goed stappen
allé nu naar de badkamer sè en tot later

vannacht een beetje geregend maar tegen de ochtend was het terug droog hier in Brugge
en de lucht is licht bewolkt , maar we zien wel hé en koud is het zeker niet , dus voor mij een aangenaam weertje
wat er vandaag allemaal op ons programma staat weten we nog niet , maar zeker niet teveel want ik kan al enkele dagen niet goed stappen
allé nu naar de badkamer sè en tot later

*** Zie het leven van de zonnige kant ***