Hoekje: "De oase van rust" 2021(2)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

meme-rietje

09 okt 2022, 09:35

goeie frisse morgen allemaal
heb redelijk goed geslapen, ben content
mijn hondje, Fieke, 5maand is een zotteke
wil spelen met de poezen maar zij willen niet
en die komen dan miauwen bij mij
en omgekeerd komt Fieke dan wenen bij mij als zij een kap krijgt
ik heb mijn handen vol :lol:

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

09 okt 2022, 14:06

Goeie middag

De dag van gisteren met wat ai en oei is alweer vergeten.
Vanmorgen om half negen gestart voor een mooie wandeling in eigen dorp.
Goed voor 15 km (wandeling 13 + van en naar huis)
Onze wandelclub moet ergens een goeie weermaker zitten hebben want meestal als die iets organiseren is de zon erbij.

Zie maar :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan nu het zonnigste hoekje van de tuin zoeken met mijn boek
Oud maar niet Out

meme-rietje

10 okt 2022, 08:47

goeie morgen allemaal
moeilijk binnen komen weer
en alles duurt lang voor iets open gaat
altijd weer mooie foto's
vandaag word het hier bij mij een rustige dag

Afbeelding

Ivette

10 okt 2022, 11:03

Verleden week ben ik veel voor Okra onderweg geweest:
lekker en goedkoop 's middags gegeten in het Bourgondisch schild in Diksmuide met erna daar een optreden van Paul Bruna (die velen onder u wel zullen kennen van optredens voor ouderen). Wij hebben hem geëngageerd voor ons Kerstfeest 2023 en hij was daar heel blij mee!

Vrijdag bezochten we de museumtent ter gelegenheid van het 75 jarig bestaan van de Gitse fabriek Sadef, indrukwekkend zo'n complex in ons dorp dat werk biedt aan 600 werknemers. De begeleider mailde me deze prachtige foto door:

Afbeelding

Daarna dronken we nog wat in Hoeve Ter Kerst hier in Gits waar je buiten en binnen kunt genieten van een lekkere pannenkoek warme appeltaart en van een heerlijke dagschotel aan 18€ (drankje inbegrepen)op woensdag- vrijdag- en zaterdagmiddag, die dagen blijft het open tot 19u. Op zondag is het alleen voor groepen op aanvraag. Je kan er een heerlijke wandeling maken, onze Okra regio wandeling start er ook
Gisteren kreeg ik een foto van Christa en Luc: met de groeten uit Malaga, van Nik en Els die het Vlaams Parlement bezochten groeten uit Brussel, ik ben prompt gaan wandelen en heb hen deze groeten uit Gits gestuurd:

Afbeelding
En nu ben ik er mee weg: er is middageten van de gemeente aan 10€ elke 2e maandag van de maand dus ikke er altijd bij om eens niet alleen te moeten eten! Doeiiii
Ivette

Ritavdm

11 okt 2022, 12:45

Goeiemiddag

Het zonnetje is er maar 't voelt wel frisjes aan buiten.
Mijn hh is op orde
dus
ik mag naar buiten :wink:

Hier wordt de verwarming vanaf gisteren 's morgens en 's avonds een kwartiertje ingeschakeld, voornamelijk om de badkamer te verwarmen want in je blootje in de kou staan vind ik helemaal niet fijn.
De automatische instelling dus ff uitgeschakeld.

Menu : WAP :wink: met verse appeltjes van buurman.
Oud maar niet Out

Ritavdm

12 okt 2022, 17:52

Hello

Mooi weer vandaag
misschien wel een van de laatste dagen
dus waarom wachten op het WE om op stap te gaan.

We hebben er een dagje De Panne van gemaakt; mooie natuurwandeling, lekker etentje en bezoek aan tentoonstelling... meer moet dat niet zijn

Voor de fotoliefhebbers, nee niet die van mij, Michiel Hendrickx in de kerk van De Panne.
Fenomenaal zoals die het licht kan vangen.

Indien je die van mij toch wil zien ga dan maar een kijkje nemen op mijn FB
'k plaats er hier slechts enkele, daar veel meer maar nog niet allemaal hoor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

Ritavdm

13 okt 2022, 13:24

Goeiemiddag

Waar blijft meme-Rietje ????

We hebben het getroffen gisteren aan 't zeetje; vandaag een totaal ander weerbeeld.
Een dagje voor binnen bezigheden.

Deze voormiddag boodschappen gedaan en uitvoerig gekookt : penne met scampi en een sausje van paprika/look/cajunkruiden en een notenkoek voor straks bij de koffie.

Ivette moest onze OKRA hier zo'n goed variabel programma hebben als bij jullie daar in Gits zou ik er ook wel meer aan deelnemen hoor
maar hier is' t ....... ???????
eerder een oude mensen clubje :roll: die niet veel anders doen dan kaarten en zagen :x

Als het een uurtje droog blijft deze namiddag ga ik ff tot de begraafplaats, de bloemetjes verzorgen; liever nu dan de week van 1 nov. dan is het er te druk en lopen er teveel huichelaars rond, van die mensen die de rest van het jaar niet omkijken naar de rustplaats van hun dierbaren.
Oud maar niet Out

meme-rietje

14 okt 2022, 09:00

goeie morgen allemaal
Rietjes geen goesting meer, is altijd het zelfde bij mij ,niks interessant bij mij
koffie gaan drinken met vriendinnen of gaan eten of gaan ontbijten

Afbeelding

Ritavdm

14 okt 2022, 09:19

Goeie natte morgen

Toch moet je blijven komen hoor meme-Rietje, 'k ben een beetje bang hier (bijna) helemaal alleen.
'k geniet graag mee van je ontbijtjes, van je koffietjes, je ontmoetingen met vriendinnen, je gekke toeren, je huisdiertjes....
Zie je wel dat het bij ook interessant kan zijn :wink: .....

Afbeelding
Oud maar niet Out

Ivette

14 okt 2022, 10:36

Ja Rita, het ene "oudere" publiek is het andere niet!Wij hebben deze namiddag vergadering met het "groot bestuur" dus ook met de bestuursleden die de boekjes en Krantjes bij de leden thuis brengen. Ik zou wel ALTIJD met al deze mensen willen vergaderen, hoe meer meningen hoe beter maar ja de top van Okra heft nogal zijn principes! Wij doen hard ons best maar het seniorenfeest binnenkort is ook weer met een DJ al of niet met zang en dan kunnen ze een dansje placeren en komt er veel volk! Wij moeten geen "spreker" uitnodigen want dan schrijft er haast niemand in! Nu dinsdag heeft een vriendin me meegesleept naar een Samana (vroeger Ziekenzorg)namiddag met een "zangeres" die heeeeeel oude liedjes zong als de lichtjes van de Schelde enz. Met haar geruit kort rokje aan en haar vriend in korte broek enz als Anton aus Tirol werd ons gevraagd met de "handjes" van links naar rechts te zwaaien maar mij niet gezien, ik heb stilletjes "meegenoten!!!) Het kwam zo ver dat ze vrijwilligers een Plophoed opzetten die de Plopdans deden, ze eindigden met een polonaise slang, was ik content naar huis te kunnen! Maar: de mensen zijn niet allemaal gelijk hé de meesten genoten wel!!!

Ik heb ook goed nieuws: gisteren was ik in "onze" Proxi Delhaize, heel schone winkel waar we eindelijk weer alles kunnen kopen: groenten fruit enz. Alles is wel verpakt: vis, vlees, kaas! Dus verkies ik wel de verse kaas in een papier in plaats van in dat klein plastiekje en ook verse vis die op de markt goedkoper is!
Maar verder ben ik heel content, vriendelijk personeel en zo makkelijk de hoek om! Een reporter die Gits aan de Spits op FB verzorgt nam deze foto:

Afbeelding
Ivette

Ritavdm

14 okt 2022, 12:59

Toen ik via onze Delh..folder zag dat er een nieuwe opende in Gits dacht ik meteen aan jou Ivette, je hebt dus weer gelegenheid om je boodschappen zelf ter plaatse te doen. Goed zo !
en
Wat zie je er goed uit !
Oud maar niet Out

Ivette

14 okt 2022, 17:56

Dank u wel Rita, ik mag niet klagen, voel me goed met veel goesting om van alles te doen en dat is prima!
Ivette

meme-rietje

15 okt 2022, 08:57

goeie morgen iedereen,
vandaag om een bloemstukje voor ventje
nu er nog veel mooie zijn
maar ik ga niet op 1 november
maar op zijn verjaardag een paar dagen ervoor
ik ga ook eens gaan kijken voor bijverwarming,
een olie radiator, is juist maar eens kijken hoor
wand pellets is nu x4 en de rest is ook verduurd
naar welk een tijd gaan wij
en dan mijn boodschappen doen
mijn Fieke moet eten hebben, ze is nu 5maand
ze wil iets anders dan korrels maar ik wil haar niet van tafel geven
want Quickie was te dik en dat wil ik nu niet

Afbeelding

Ritavdm

15 okt 2022, 14:39

Zelfs een druilerig weertje zoals vandaag kan ons niet binnenhouden.

We gaan ervoor, we gaan erdoor....
12 km gewandeld in de omgeving van Kemmel.
Organisatie : American Legion en 't was op z'n Amerikaans hoor met hamburgers en al :roll:

Afbeelding

Onderweg :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kies maar een mooie bloemstukje meme-Rietje, je Fredje heeft het verdiend :wink:
Oud maar niet Out

meme-rietje

15 okt 2022, 18:30

ik was te vroeg voor een bloemstukje
er waren er nog geen
pas volgende week mag dan nog eens op den draai
heb me wel nieuwe onderbroekjes gekocht
twee om eerst te proberen en als ze goed zijn
dan ga ik er nog om een paar
heb ook een hele lekkere chocolade taart gekocht hmmm :lol:
slaap wel voor straks