In de Vier Seizoenen reeks 10: Zomer

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

zwanenmeer

03 jul 2018, 18:41

Proficiat voor de dochter van WINGERD !! 

Hier 2 machines was gedaan en dat was snel droog buiten ......    :roll: :wink:  de temperaturen mogen nu inderdaad wat minder .......   Hier is het nu bewolkt en een beetje regen zou héél welkom zijn ...... 
Aan ALLE seizoentjes : een fijne avond  en een rustige nacht ... 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C

03 jul 2018, 18:42

Afbeelding

Een fijne avond allemaal,het is hier wat overtrokken 
alsof er toch wat onweer komt.. :roll: we zien wel
ik zag dat het noodnummer 1722 weer geactiveerd is voor zo'n weer
we zien wel wat er komt... :roll:

wingerd proficiat voor de dochter, al direct aan het werk kunnen is fijn :)

M-J, troubles met de printer... 't is allemaal mooi gerief als het werkt hé :lol:
't is soms wat zoeken en dan gaar het weer... ik moet ook altijd
even nadenken als ik iets moet printen en het is lang geleden :oops:

Voor allen een gezellige avond en een goeie nacht...tot morgen...
ik moet nog de planten gaan verzorgen bij de fietsers :lol:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

wingerd

03 jul 2018, 20:19

Hier ook overtrokken maar ik geloof niet dat er iets nats gaat komen. Het is om te stikken buiten  :?

Helena van Troje

03 jul 2018, 23:47

Hier is het zalig buiten op het terras in de donker, maar ik heb verlichte toetsen dus dat is plezant.
Daarstraks zat ik in mijn klein paradijsje, het andere terrasje aan het tuinhuis.
Kwam daar toch geen haas aangelopen zeker. Dat beest bleef heel rustig zitten.
Ik heb vriendelijk gevraagd of hij zijn maaltijd ergens anders zou willen bijeenscharrelen dan in mijn bloementuin.
Hij keek eens naar mij en ging er vandoor.
Het is echt een haas, heb gecheckt met afbeelding op Google.

Hier ook een pak van mijn hart: oudste heeft per 1 september meer dan hoogstwaarschijnlijk opnieuw deftig werk.
Ik geloof dat als als alles op papier staat, maar tegenwoordig schijnt veel van de besprekingen via mail te kunnen en rechtsgeldig te zijn....

Dochter moet nog een jaar studeren, stage doen en zo van die dingen, maar die heeft plan A, plan B en plan C.
Het zou le heel erg meoten tegenvallen dan als een van de drie niet zou lukken. Fingers crossed...
Ik heb al verschillende foto's doorgestuurd gekregen van d familie Klepkes, maar ik weet nog altijd niet waar ze verblijven. IN elk geval in LDF maar waar in LDF dat is nog altijd een raadsel.

Zo nu zal ik stilaan eens beddewaarts trekken. Hopelijk slaap ik goed in mijn proper met lakens en dekens  opgemaakt bedje. De dons is nu toch wat te warm aan het worden.

Vannacht met de schuifdeur open geslapen... :oops: :oops: :oops:Vergeten toe te doen. Maar, het was heerlijk fris in huis...

Muddy Maddy

04 jul 2018, 07:37

Goede morgen seizoentjes,

gisteren de nko- arts. zeer vriendelijk dokteresje. stelde me direct op m'n gemak. eerst de amnese:  waar had ik last, hoe lang enz... dan moest ik plaats nemen in een redelijk ouderwetse stoel. daar ik haar had verteld van mijn gag-reflex ( zij noemen dat wurgreflex) heeft ze mijn neus verdoofd. dan heeft ze eerst in mijn oren gekeken en volgens ventje aan de rechterkant een stuk oorsmeer de grote van een klein soepballetje uitgehaald met van die perslucht. links, kon ze het er zo uithalen. vandaar dat als ons Ma belt, ik met mijn rechteroor al niet zoveel meer hoorde. dan via mijn neus in mijn keel gekeken en daar ik verdoofd was heb ik daar niet al te veel van gevoeld. ik moest klanken maken zodat ze die slang kon manouvreren. resultaat: door maagzuur aangetaste slijmvliezen van de keel. moet nu 2 x daags 40 mg pantomed nemen en over 7 weken nog eens terug komen. door dat gepruts in mijn neus, had ik daar een vervelend gevoel dus naar de apotheek. blijkt dat vibrocyl neusgel niet meer bestaat, dus heb ik iets anders gekregen: vitopantol. lijkt op vaseline.
gisteren dan spaghetti gegeten waarvan ik nu de afwas nog moet doen.
de zon heeft moeite om er door te komen hier. het zal wel niet zo warm zijn, gisteren stond er redelijk briesje en had ik geen zin om buiten te zitten eten. misschien vandaag wel.
ventje zegt dat hij den afloop heeft van O,O bier dat wij drinken ipv gewoon bier. zondag een fles O,O cava gedronken en dat was ook lekker en minder duur of een fles echte. de prijs is vergelijkbaar met de cava van een gewone discounter zoals A & L.
gisteren dus na het bezoek aan de nko doorgereden naar de drankencentrale en dan ben ik het kruitvat binnen geweest, de standaardboekhandel èn de action. drie boeken zijn nog op bestelling en ik heb er 5 mee. die liggen bij de nog te lezen stapel. ventje moet nog klagen: die heeft 4 oorlogsfilms mee.
Gimly heeft zijn snuffelmuis gevonden en is ermee aan het spelen. das zo koddig. vandaag eens zoeken om zijn kammetje. heb de indruk dat zijn pels wat dof is.
vandaag rondlopen met de swiffer. plantjes water geven en op zoek naar middageten. morgen zouden we chinees gaan eten en vrijdag gaan we weer wat papierwinkel bij ons Ma gaan invullen, opbellen ect. en zij trakteerd zei ze. geen idee wat, en waar we gaan eten.
heb de aquaria op marketplace gezet: geen intresse, maar op tweedehands? ik ben overspoeld door mailtjes! 1 wil er zelfs 50 euro voor geven, 1 wil ze maar zit in schuldbemiddeling ( aquaria zijn gratis en zelf af te halen) 1 wil er 20 euro voor geven en 1 wilde alleen de vissen. den eerst die komt krijgt ze al of niet met een sommetje. Die van 50 was wel redelijk pushy. als ik van die niets gehoord heb tegen morgen gaat het naar iemand anders. ik ben maar de tussenpersoon. nu probeert Gimly me even te overtuigen om te gaan zien dat zijn teljoor leeg is. Bon, ik ga de plantjes wateren, nog een kopje koffie maken en dan even over en weer naar de bakker om twee koffiekoeken. en dan mijn pillenontbijt nemen.
Fijne woensdag allen, groetjes!
Cats Rule!

clive

04 jul 2018, 07:47

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Wingerd, een dikke proficiat aan de dochter. 

Muddy Maddy nog niet hier. Hoop dat alles goed was bij de NKO-arts gisteren. 

Voor de verandering nog eens hoge temperaturen vandaag. Een beetje teveel van het goede. Ik raak stilaan uitgeput van die warmte, kan daar echt heel moeilijk tegen, zeker als ik bezig ben in het HH. Vroeg beginnen vandaag tot ik naar de kine moet en daarna even rusten en dan verder doen. Deze avond dan de dekbedden strijken en het gazon sproeien nu het nog mag. 
Vrijdag naar de dokter, de draadjes mogen er  dan uit en moet toch gaan, want mijn verkoudheid en het hoesten worden enkel erger dan beter. Heb die in het ziekenhuis opgelopen. Mijn stem heb ik ondertussen al terug.

Gisteren met manlief meegekeken naar de match Colombia - Engeland. Was dat voetbal of één of andere sport waarvan ik nog nooit gehoord heb.

Zo, ga badje in en dan denk ik dat ik ga starten. 

Ik ga niet alle namen noemen, maar ik wens iedereen een prettige dag; Hou het koel als dat mogelijk is en vergeet niet te drinken. Gisteren op de radio gehoord dat je het best geen ijskoude drankjes drinkt maar alles op kamertemperatuur om diarree te voorkomen. Ik geef het maar mee. 

Liefs aan jullie allen en een knuffel voor elkeen die er eentje nodig heeft. 

Oma-C

04 jul 2018, 09:35

Afbeelding

Goede morgen iedereen :wink:
zonnig met een gesluierde lucht...bijna geen wind...
maar vlug gaan markten, had niet veel nodig en het was nog niet druk
Vakantie dus minder volk... en die solden daar heb ik niks van nodig
dus verse groentjes en wat fruit... ik kan weer verder.. :P

M-M goed dat de KNO meegevallen is, een fijne vakantie verder
ik koop geen boeken meer ik ga al jaren naar de bib

clive, hier staat het HH op een laag pitje zolang het zo heet is
en nadien doe ik het wel wat beter...het is netjes en iedereen mag binnenkomen
niemand zal zien dat ik het met de Franse slag gedaan heb.. :roll:

Helena, 's avond is het heerlijk buiten en rustig nu... de meesten zijn
naar het voetbal aan 't kijken... hoewel je het gisteren geen voetbal kon noemen
alleen de laatste 20 min werd er serieus gespeeld...
Proficiat voor de kinderen en hun werk....hopelijk lukt één van de plannen (ABC)

wingerd, zwanenmeer, en de andere seizoentjes
allemaal een fijne woensdag en tot later :)

zwanenmeer

04 jul 2018, 18:46

Dag seizoentjes allemaal : 

hier ook wachtend op regen ....... die waarschijnlijk niet komt .... NIks aan te doen ... 

veel nieuws is hier niet .
Veel goede moed voor iedereen die het kan gebruiken ..  en een goede avond ..

Afbeelding

Oma-C

04 jul 2018, 18:56

Afbeelding

Goede avond iedereen, amaai, ik heb de planten gaan water geven,
en het vogelbadje gevuld, bij de fietsers en ben nu net terug thuis... 
De vogels kennen dat hoor, ze komen regelmatig flodderen in het water
dat kan gelukkig in de schaduw staan, anders koken ze erinAfbeelding
efkes douchen nu...gewoon even onder het lauwe water...
(ik ga regelmatig even onder het water staanAfbeeldingzalig is dat)
het is niet te doen die hitte het was bij de apotheek 34° zag ik als ik voorbij kwam...
ik was blij terug thuis te zijn...
 Te is te hé....wij zijn dat niet gewoon...
dat is goed voor een paar dagen maar nu blijft het duren...Afbeelding
Het is niet meer gezond...

zwanenmeer, dank voor je strandfoto, je zou zo in het water stappen :lol:

Ik wens alle seizoentjes een gezellige avond,
maak er het beste vanen hopelijk goed slapen later

Muddy Maddy

05 jul 2018, 06:10

Goede (vroege) morgen seizoentjes,

heb heel weinig geslapen. niet van de hitte, maar gewoon: ik geraakte maar niet in slaap.
opgestaan om een plasje te plegen en was begonnen de kleurwas te plooien, maar ineens hoor ik de bekende geluiden van ziek. ben dan naar beneden gegaan en heb hem buiten gelaten. ventje heeft hem ondanks mijn vele waarschuwingen toch te veel eten gegeven. ( in die hitte is dat heel slecht) had hem gisteren gekamd en ik kon een tweede Gimly maken van zijn haar.
Mijn Kamergenote uit de kliniek, is het geleende boek komen terug brengen: stipt op tijd. ze heeft al een ander mee. de weduwe van Fiona Barton. hetzelfde genre als dochters van anderen die ik haar geleend had. ze zag mijn nog te lezen stapel. de stapel is bijna even hoog als de klink van mijn venster. :oops:
de tafel was bezaaid met mijn kaartjes matriaal. ik moet nu nog om een verlengkabeltje voor mijn lijmpistoolke. aangezien zij ook in een soort van sociale isolatie zit, haar uitgenodigd eens een kopje koffie te komen drinken.
ventje schoot gisteren in actie: de gordijn roede is heropgehangen met nieuwe overgordijnen. èn de lamp voor in de bibliotheek hangt er nu ook: licht in de duisternis.
vandaag gaan we boodschappen doen, chinees gaan eten en 's avonds onze frietjes avond.
ik was gisterenochtend naar de bakker geweest. 7 u 30 en er was weer een wachtrij. Er zat een bij in de eetkamer gisteren en ventje heeft die gepakt en buiten vrijgelaten. hij was bang dat Gimly hem zou vangen en gestoken worden.
vandaag ook naar de glascontainer. sinds ik glazen flesjes shweppes drink, moet de bak eens geleegd worden. had geurstofzuigerkorrels in de vuilzak gedaan omdat hij niet zo zou stinken, maar helaas platte kaas. hielp voor geen meter. ventje had ooit eens witloofsoep in de auto van zijn collega gemorst doordat zij plots moest remmen voor het rode licht en zij heeft dan van die onstopablesparels in de auto gestrooid onder de mat. ga eens kijken voor de prijs. weet begot niet meer hoeveel die korrels voor de stofzuiger hebben gekost.  Morgen naar ons Ma en in het terugkeren naar ava papierwaren voor een stempelkussen voor mijn adresstempel. zou ook zo'n kleine willen voor mijn boeken. en ik heb ook nog grote stevige elastieken nodig om trilogie-boeken samen te binden. want volgende week staat de bibliotheek op orde zetten op mijn planning. moet ook nog ventjes werkgerief wassen en strijken. want A. komt deze week niet wegens operatie. Ik zal dan wel zelf strijken. gelukkig kijken ze in brugge niet of het uniform naar de normen gestreken is. vroeger toen hij nog thuis woonde deed ventje zijn broeken en hemden naar de droogkuis. denk dat dit nu een fortuin zou kosten.
ons Ma is van mening dat ik eerst die koer moet doen want als ze de badkamer gaan doen, zal het niet zo vuil zijn of zoiets. ze gaat een telefoonnummer geven van de schoonbroer van haar buurvrouw. die zullen het geld kunnen gebruiken want de zus van buurvrouw is zwanger van haar eerste kindje. en het is voor begin September.
ventje zei dat hij volgende week naar het containerpark gaat. ik heb een oude fluitketel gevonden en daarmee geef ik de plantjes drinken. dat is voor sebiets. eerst naar de bakker om croissants.
Gisteren nog een pistache- ijsje gegeten. was lekker.
cezar is een week in verlof. gisteren was het pizzadag en ik heb veel mensen zien terugkeren. de take-away site zal veel oproepen gekregen hebben. je hebt daar nu ook de gratis app voor de smartphone.
enfin, ik ga het hierbij laten.
Fijne donderdag, groetjes en hou het koel!
Cats Rule!

clive

05 jul 2018, 07:51

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Muddy Maddy, zo slecht geslapen en zo veel te doen vandaag, vergeet niet te rusten af en toe. En Gimly teveel voeding gehad, hoop dat hij zich vlug terug beter voelt. Fijn te horen dat jij een nieuwe hobby hebt. Hoop dat het aan het zeetje wat koeler is dan hier in het binnenland. Het zou echt eens flink moeten regenen. De natuur snakt ernaar. Misschien moeten Bobijntje en ik eens een regendansje placeren, ons zonnedansje hebben we blijkbaar iets te goed gedaan  :D. Maak er een fijne dag van. 

Oma-C, alles water gegeven bij de toeristen en het vogelbadje gevuld; Heb medelijden met de diertjes, ook zij hebben het warm. Niels zo nu afgezien hebben van de hitte. Maar ik mis hem enorm. 

Zwanenmeer , bedankt voor de mooie foto. Doet me denken aan vorige vrijdag toen we in Domburg zaten. 

Vandaag alles al dweilkaar maken, dan heb ik morgen minder werk. Moet vandaag naar de apotheek. En morgen naar de dokter, de draadjes mogen eruit en dan kan hij meteen kijken naar mijn verkoudheid en mijn hoesten, dat blijft nu al 14 dagen aanhouden en betert maar niet. Heb ik opgelopen in het ziekenhuis. 

Zo, ga niet alle namen noemen, maar stuur jullie allemaal een zo'n fijn mogelijke dag en hopelijk vinden jullie een schaduwplekje. Liefs aan jullie allemaal en een knuffel voor wie er eentje nodig heeft. 

Oma-C

05 jul 2018, 09:28

AfbeeldingGoede morgeniedereen...slecht in slaap geraakt 
maar tenslotte toch in dromenland verzeild :roll:
en goed geslapen tot vanmorgen toen de vuilkar
in de straat kwam dan is de hele buurt wakker...

M-M, een aangename dag, zoveel gepland :roll:succes met alles :wink:
en een fijne vakantie verder

clive de draadjes eruit vandaag.... dat zal een verluchting zijn
want dat "trekt" toch altijd en beetje... 
beterschap met de verkoudheid.... :)

Voor alle seizoentjes een gezellige donderdag...
ik ga eerst de boodschappen doen nu het nog niet te warm is
en nadien kan ik in de koelte binnen toch nog mijn HH doen

Wimbledon tennis is bezig op BBC
en vrijdagavond spelen de duivels tegen Brazilië
zaterdag start de Tour de France.... sport genoeg dus.. :) :lol:

zwanenmeer

05 jul 2018, 10:31

Goede .. middag  , al bijna .. Hier kon ik ook niet in slaap geraken ....   Beetje gerommel en een flits in de verte , en twee druppels regen ....   de lakens hangen te drogen ....    en verder nog wat opruimen ..  
een fijne dag voor iedereen ...
Afbeelding

Helena van Troje

05 jul 2018, 14:22

Beetje in de lappenmand. Veel drinken, veel vers fruit, veel rauwe groenten => opstand in de ingewanden...
Ik zal mijn eigen regeltjes maar volgen en zien hoe dat uitdraait.
Uiteraard niet goed geslapen en laat gaan slapen wegens jongste die een hordeur heeft geplaatst in de achterdeur van de garage. Ik ben gerust Poes kan niet ontsnappen en ik heb lucht en kan het zo koel houden in huis.

Ondertussen uitgevist dat de familie Klepkes in de Vogezen verblijft, waar papa kan par-a-penten.
Ze zullen nog wel ergens anders naartoe trekken om de andere gezinsleden aan hun trekken te laten komen.

Pfff nog naar de kine seffens door die hitte. Ik kan moeilijk alweer afzeggen. Me dunkt het gaat hier niet zoals het zou moeten...En we zijn er nog niet door door het warme weer. Anders kon een mens aftellen en hopen dat het bijna voorbij zou zijn. De planten in de voortuin zijn aan het begeven en verschroeien. Daar kan ik niet veel aan verhelpen.

Te zien aan de terrasmeubelen heeft het hier vannacht geregend.

tot de volgende

Oma-C

05 jul 2018, 18:44

AfbeeldingEen warme avond nog aaniedereen... pppff het was weer zweten
maar de planten hebben drinken gehad, ze waren er blij om
en ik ben nu terug in een koele woning...
na een douchke nog wat rustig tennis kijken..  :) 

33° bij de apotheek, nog altijd meer dan genoeg...
als ik moest kunnen wegsmelten was ik er blij mee :oops:

aan alle seizoentjes een goede nachtrust later...
het is u nog te warm om de boel open te zetten....
dat duurt nog een paar uren...

veel sterkte wie er allemaal last van heeft...
mijn boodschappen zijn binnen, maar ik moet nog wel
elke dag de planten gaan verzorgen
en de weg ernaartoe ligt niet in de schaduw :oops:

voor later... slaaplekker....