In de Vier Seizoenen reeks 12 Herfst
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede avond iedereen, zopas de verwarming aangezet,
't was killig om stil te zitten, ...zolang ik bezig was kon het nog
anjelierken, dank je ik heb het ook opgeslagen jouw receptje
dat is ook iets dat je voor één persoon kan maken
het is niet altijd makkelijk om iets klaar te maken voor één man
zal een van de dagen eens proberen... dank je wel
Helena voor jou ook een probeerseltje...
Voor alle seizoentjes een gezellige avond, fijne nacht en tot morgen
al redelijk wat regen gehad vandaag... en een koude wind
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Goede avond, seizoentjes,
Gerechtje ziet er inderdaad lekker uit, Anjelierke. Ga het ook proberen binnenkort, dank je wel ! :DEn inderdaad, voor één persoon koken is altijd niet gemakkelijk.
Vandaag nog wat liggen prutsen voor de kaartjes ..... natuurlijk nà alle vloeren geflippert te hebben ! Als ik aan de kaartjes begin heb ik moeite om ermee te stoppen.....

En nu even een betaling in orde gebracht, heb ik ook geen zorgen meer over .....
Hier staat de verwarming ook op, het is te killig als je stil zit.
Jij hebt er moed op, M-Helena, met het beitsen. Deze zomer is het er bij ons ingeschoten om het tuinhuis nog eens te schilderen. We hebben nog genoeg kleur over van over twee jaar, dus komen we nog toe. Het was er echt te warm voor, dus zal het voor volgend jaar zijn.
Ja, het werk gaat helemaal niet lopen, he, we zullen wel zien hoe alles gaat.....
En wat sfeerhoekjes betreft, die tijd ligt hier ook ver weg al. Twee jaar geleden zelfs geen kerstboom gezet, verleden jaar ook niet, enkel kerstversiering wordt wel aangebracht, er moet iets zijn dat wat sfeer schept, nietwaar. Feit is dat alles vlugger op zijn plaats is terug, tegen een kerstboom die moet afgebroken worden ....
Clive, Halloweentjes had ik vroeger ook staan, in kaarsvormpjes. Heb ze eens doen branden en dan zijn ze weg natuurlijk, he !
Laat het niet aan je hartje komen en geniet ervan, ze mogen nog langggggg staan !
Nu wat tv kijken, vandaag genoeg gewerkt, me dunkt. Een mens is toch altijd bezig, vind ik. En zeker, de hele namiddagen dat ik alleen ben, dan gaat er véél vooruit. De voormiddagen, als manlief hier rondsteffelt, blijf ik graag in zijn gezelschap, gemakkelijk voor als hij iets nodig heeft, al laat ik hem wel zoveel mogelijk zelf doen. Hij kan terug koken, en dat is al veel ! De afwas neem ik wel voor mijn rekening !
En nu begint de buurtpolitie .....
Dames, hou jullie zo goed mogelijk, maak het binnen knus, en tot ..... de volgende.
Gerechtje ziet er inderdaad lekker uit, Anjelierke. Ga het ook proberen binnenkort, dank je wel ! :DEn inderdaad, voor één persoon koken is altijd niet gemakkelijk.
Vandaag nog wat liggen prutsen voor de kaartjes ..... natuurlijk nà alle vloeren geflippert te hebben ! Als ik aan de kaartjes begin heb ik moeite om ermee te stoppen.....
En nu even een betaling in orde gebracht, heb ik ook geen zorgen meer over .....
Hier staat de verwarming ook op, het is te killig als je stil zit.
Jij hebt er moed op, M-Helena, met het beitsen. Deze zomer is het er bij ons ingeschoten om het tuinhuis nog eens te schilderen. We hebben nog genoeg kleur over van over twee jaar, dus komen we nog toe. Het was er echt te warm voor, dus zal het voor volgend jaar zijn.
Ja, het werk gaat helemaal niet lopen, he, we zullen wel zien hoe alles gaat.....
En wat sfeerhoekjes betreft, die tijd ligt hier ook ver weg al. Twee jaar geleden zelfs geen kerstboom gezet, verleden jaar ook niet, enkel kerstversiering wordt wel aangebracht, er moet iets zijn dat wat sfeer schept, nietwaar. Feit is dat alles vlugger op zijn plaats is terug, tegen een kerstboom die moet afgebroken worden ....
Clive, Halloweentjes had ik vroeger ook staan, in kaarsvormpjes. Heb ze eens doen branden en dan zijn ze weg natuurlijk, he !
Laat het niet aan je hartje komen en geniet ervan, ze mogen nog langggggg staan !
Nu wat tv kijken, vandaag genoeg gewerkt, me dunkt. Een mens is toch altijd bezig, vind ik. En zeker, de hele namiddagen dat ik alleen ben, dan gaat er véél vooruit. De voormiddagen, als manlief hier rondsteffelt, blijf ik graag in zijn gezelschap, gemakkelijk voor als hij iets nodig heeft, al laat ik hem wel zoveel mogelijk zelf doen. Hij kan terug koken, en dat is al veel ! De afwas neem ik wel voor mijn rekening !
En nu begint de buurtpolitie .....
Dames, hou jullie zo goed mogelijk, maak het binnen knus, en tot ..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Leesvoerdag vandaag en even naar de bank, de winkel en de boekenwinkel natuurlijk! Qua eten heb ik nog pasta quatro fromaggio. Gisteren mergeuze gegeten met gebakken petatjes, met zo'n handbrace gaat dat niet makkelijk petatten schillen, maar moeilijk gaat ook. Die duim is al ettelijke keren uit het lid gegaan. En het is mijn rechtse en daar doe ik dus alles mee.
Enfin, Moeder belde. vandaag komen ze met zo'n machine om in de grond te kijken naar het lek van de verwarming, indien het onder het laminaat ligt dat betekent dan: uitbreken. Het nalatenschap zal nog zo'n 14 dagen à 3 weken in beslag nemen.
ventje zei: ze zou beter de boel verkopen en in zo'n serviceflat gaan wonen, maar geen grijs haar op haar hoofd dat daar aan denkt.
ik moet vandaag ook nog een afspraak maken met de kapper, de manicure en de pedicure. De kapper dat zal de eerste week mss niet gaan want die is net uit verlof. Vrijdag dan naar de fysiotherapeut. zal voor alle zekerheid wachten met afspraken maken? Je weet nooit wat ze vinden vrijdag. Er ligt een grote 24 uur pleister op mijn heup, dus in theorie zou ik vandaag wat meer kunnen.
moet nog naar de glascontainer, langs daar langs fleur de lies en via daar dan naar de bank en de winkel. Deze maand geen A. die heeft strijkcursus.
na de boodschappen kleurwas doen. vandaag ook eens langs Paul passeren. Nu ventje de koer gaat doen, kan ik mss dan de badkamer in orde laten brengen. De koer was toch het laatste punt op de verbouwagenda omdat wij, zelfs bij mooi weer liever binnen zitten.( ventje kan niet zonder film of serie)
Heb gezien dat de slimste mens al gepasseerd is: had liever meegedaan met een groepje, maar ja: wie?
die mannen die verbouwen hier rechtover: de container staat hier nog en dus in de praktijk zijn dat twee grote parkeerplaatsen. Nu is het draaien van kant geweest en omdat het verkeer moet ritsen hebben wij weer 5 plaatsen tekort want aan de garages van Ronny de dikke ponnie mag je niet staan. Ook niet aan zijn tuinpoort, hoewel dat technisch gezien wel mag, maar sommigen mogen er wel staan: 8, 12 & 14. de rest kan op hun kin kloppen. Grr.
Ze gaan liever met hun auto's naar de wc bij wijze van spreken.
Ga nog een kopje koffie halen, en dan de kookpot van de petatten uit wassen en twee teljoren en wat bestek. dan pillen nemen, aankleden enz.
tegen een uur of 9 dan vertrekken en doen wat ik moet.
Fijne dag Toedels!
Leesvoerdag vandaag en even naar de bank, de winkel en de boekenwinkel natuurlijk! Qua eten heb ik nog pasta quatro fromaggio. Gisteren mergeuze gegeten met gebakken petatjes, met zo'n handbrace gaat dat niet makkelijk petatten schillen, maar moeilijk gaat ook. Die duim is al ettelijke keren uit het lid gegaan. En het is mijn rechtse en daar doe ik dus alles mee.
Enfin, Moeder belde. vandaag komen ze met zo'n machine om in de grond te kijken naar het lek van de verwarming, indien het onder het laminaat ligt dat betekent dan: uitbreken. Het nalatenschap zal nog zo'n 14 dagen à 3 weken in beslag nemen.
ventje zei: ze zou beter de boel verkopen en in zo'n serviceflat gaan wonen, maar geen grijs haar op haar hoofd dat daar aan denkt.
ik moet vandaag ook nog een afspraak maken met de kapper, de manicure en de pedicure. De kapper dat zal de eerste week mss niet gaan want die is net uit verlof. Vrijdag dan naar de fysiotherapeut. zal voor alle zekerheid wachten met afspraken maken? Je weet nooit wat ze vinden vrijdag. Er ligt een grote 24 uur pleister op mijn heup, dus in theorie zou ik vandaag wat meer kunnen.
moet nog naar de glascontainer, langs daar langs fleur de lies en via daar dan naar de bank en de winkel. Deze maand geen A. die heeft strijkcursus.
na de boodschappen kleurwas doen. vandaag ook eens langs Paul passeren. Nu ventje de koer gaat doen, kan ik mss dan de badkamer in orde laten brengen. De koer was toch het laatste punt op de verbouwagenda omdat wij, zelfs bij mooi weer liever binnen zitten.( ventje kan niet zonder film of serie)
Heb gezien dat de slimste mens al gepasseerd is: had liever meegedaan met een groepje, maar ja: wie?
die mannen die verbouwen hier rechtover: de container staat hier nog en dus in de praktijk zijn dat twee grote parkeerplaatsen. Nu is het draaien van kant geweest en omdat het verkeer moet ritsen hebben wij weer 5 plaatsen tekort want aan de garages van Ronny de dikke ponnie mag je niet staan. Ook niet aan zijn tuinpoort, hoewel dat technisch gezien wel mag, maar sommigen mogen er wel staan: 8, 12 & 14. de rest kan op hun kin kloppen. Grr.
Ze gaan liever met hun auto's naar de wc bij wijze van spreken.
Ga nog een kopje koffie halen, en dan de kookpot van de petatten uit wassen en twee teljoren en wat bestek. dan pillen nemen, aankleden enz.
tegen een uur of 9 dan vertrekken en doen wat ik moet.
Fijne dag Toedels!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
HVT, hopelijk voel jij jou vandaag al wat beter. En de vloer geschuurd gekregen ?
Als er iets stuk gaat, zijn dat meestal een aantal dingen op hetzelfde moment; Maar misschien is dat ook omdat bepaalde dingen op ongeveer hetzelfde moment zijn aangekocht. Bijvoorbeeld, hier is de wasmachine en de droogkast gelijktijdig aangekocht. Jaren geleden begaf mijn wasmachine het en een dag later deed mijn droogkast het ook niet meer, die stopte toen niet meer met draaien wat gevaarlijk was voor oververhitting. Dus moesten we ze beiden weer op hetzelfde moment aankopen. Denk soms dat ook vaak de oorzaak is.
Oma-C, ja , de echt zonnige dagen zullen nu wel voorbij zijn, maar we mogen helemaal niet klagen met wat we gehad hebben. Ga woensdag toch nog proberen mijn was buiten te laten drogen. En de verwarming staat hier ook al terug aan hoor. We merken wel het verschil tegenover vorig jaar, toen de buitenmuren nog niet geïsoleerd waren. Kan nu veel vlugger de verwarming terug op laag zetten en het blijft dan aangenaam warm binnen. Is dus een goede investering geweest.
Anjelier, wat een heerlijk receptje weeral. Heb het opgeslaan. Eerlijk gezegd heb ik al veel van jouw receptjes gemaakt, waarvoor dank. Amai, dan heeft het gisteren wel heel hard geregend bij jullie. En de haartjes weer mooi in de plooi.
MJ, vind het fantastisch dat jouw manlief al zelf kan koken, hoedje af. En die Halloweentjes, tja. Heb ze dan gisteren gezet, dat is ook niet zoveel natuurlijk. Maar toen ik zondagavond , na het bezoek, tegen manlief zei dat ik ze dit jaar misschien niet ging zetten, keek hij echt teleurgesteld. Moet ze dit jaar wel afbreken voor 31 oktober, maar nu hebben we er geniet van en is manlief blij.
Muddy Maddy, jij hebt veel boodschappen te doen vandaag, doe ze maar op jouw gemak
Jullie hebben lekker gegeten gisteren, manlief eet dat af en toe eens graag. Hopelijk vinden ze de oorzaak van d de kapotte verwarming bij jouw moeder en moet er niets afgebroken worden, de duimen staan hier omhoog.
Geef Gimly een aai van mij.
Gisteren naar de bank moeten gaan. Kon dat niet online oplossen. Mijn bankaart moest voor een periode internationaal gemaakt worden zodat ik deze kan gebruiken op vakantie. Je moet toch iets van centjes kunnen afhalen als je daar bent. Was heel vlug gedaan door een vriendelijke loketbediende
Was met de fiets en wou nog even naar de dierenwinkel om nog iets te gaan halen voor de pup, maar het waaide zo hard, dat ik dat maar gelaten heb en meteen terug naar huis gekomen ben.
Vandaag wat meer werk dan gisteren, boven alles poetsen en nieuwe dekbedden leggen + de was en de strijk.
Neem wel af en toe wat rust, anders kom ik er niet en kan ik morgen weer bijna niets meer.
Zo, ga badje nemen en terwijl even nadenken wat ik ga aantrekken vandaag. Moet mooi maar comfortabel zijn. Keuze genoeg. Heb sinds het weekend al herfstpyjama's aan. Heb de zomerpyjama' s ( buiten een aantal die ik nog moet hebben voor de vakantie) allemaal achteraan gelegd. En de rest van de pyjama's vooraan. Want
' s nachts is het nu toch wel vrij koud.
Zo, liefs aan iedereen en een knuffel voor wie hem nodig heeft.
-

Goede morgen alle maatjes...
Een natte morgen en er is weer wind dus als je buitenkomt
toch maar een jasje aan... want het verschil is al groot
M-M een drukke dag doe maar rustig aan en sterkte met die heup
clive hier gaat alleen 's morgens en 's avond even de verwarming op
voor de rest van de dag is het nog goed genoeg om bezig te zijn
straks komt de voetverzorgster, en verder alleen de gewone dagelijkse taken
Alle seizoentjes een fijne dag vandaag.. hopelijk niet de hele dag regen
groetjes allen en tot later
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Dieseldag vandaag= traag op gang komen, maar dat zal wel beteren.
Vandaag deel twee van de vloeren schuren: bureau, gang, eethoek, speelhoek, keuken.
Dat gaat lukken, een voor een.
Onder de bureau is wel een beetje kruipwerk, gezien daar een heleboel draden liggen van toestellen die niet meer aangesloten zijn. Ik zou die knoop daar eens moeten ontwarren, maar durf dat niet goed. Wie weet moet ik dan alles herprogrammeren en daar heb ik geen zin in.
Morgen namiddag naar een lezing van Okra. Gelukkig mag ik deze keer meerijden met iemand.
Zo te zien aan de bomen buiten waait het redelijk hard.Dat kan morgen nu wel anders zijn.
Ik ga toch proberen een stukje te schilderen nog in de voormiddag morgen.
Iedereen een prettige dag gewenst!
Vandaag deel twee van de vloeren schuren: bureau, gang, eethoek, speelhoek, keuken.
Dat gaat lukken, een voor een.
Onder de bureau is wel een beetje kruipwerk, gezien daar een heleboel draden liggen van toestellen die niet meer aangesloten zijn. Ik zou die knoop daar eens moeten ontwarren, maar durf dat niet goed. Wie weet moet ik dan alles herprogrammeren en daar heb ik geen zin in.
Morgen namiddag naar een lezing van Okra. Gelukkig mag ik deze keer meerijden met iemand.
Zo te zien aan de bomen buiten waait het redelijk hard.Dat kan morgen nu wel anders zijn.
Ik ga toch proberen een stukje te schilderen nog in de voormiddag morgen.
Iedereen een prettige dag gewenst!
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
Dag seizoentjes allemaal ,
Hier regent het ook , maar niet wanhopen : vrijdag en zaterdag beloven de weermakers nog 20° .
Vandaag hier ook in dieselmodus .....

Helaas loopt het HH niet weg .....
Veel moed en sterkte aan iedereen !

Hier regent het ook , maar niet wanhopen : vrijdag en zaterdag beloven de weermakers nog 20° .
Vandaag hier ook in dieselmodus .....
Helaas loopt het HH niet weg .....
Veel moed en sterkte aan iedereen !

en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "
"je leeft maar één dag: VANDAAG "
-
Aanalle maatjes een fijne avond en een goeie nacht...voetenverzorgster was veel telaat.... stond met panne aan de auto
maar 't is goed gekomen , voetjes zijn weer verzorgd
zwanenmeer, hopen op beter weer... zoals beloofd
Groetjes allemaal en tot morgen...
ik maak prinsessenboontjes met een kalfslapje... smakelijk
-
Even een Kwartierke voor de wekker op, ik heb hoofdpijn en ben dus eerder opgestaan om contramal te nemen. Koffie staat ook al gereed.
Ons Ma: ze hebben inderdaad een lek gevonden. Ze heeft nog geluk dat het niet in de living/salon is. het is onder de verwarming aan het raam in de kamer waar vroeger mijn grootmoeder leefde en waar papa gestorven is. Daar moeten ze binnen èn buiten uitbreken.( lek is tamelijk groot) vandaag komt er iemand van de brandverzekering kijken en vrijdag te vroegste mogen ze beginnen.
In november komen ze bij mij een nieuwe offerte brengen, want er zijn twee dingen bij gekomen. het plafond wordt verlaagd en daar moet isolatie onder en het ijzeren frame buiten op het balkon moet weg. Theoretisch gaan ze dan van start in februari.
Ik was naar de glascontainer geweest en toen ik aan de kassa van de winkel kwam zat er nog 1 fles tonic in. Een raadsel hoe die is blijven zitten. Ik heb een nieuw pijama-tje gekocht en raar maar waar in de broek zitten zakken! vandaag nog eens terug om te zien of ze nog 1 in mijn maat hebben want hij zit goed.
Morgen om 9 uur gaat MC een reading bij Gimly uitvoeren. het heeft ook Macy van de poezenhaven geholpen. En als Janet die een vrij nuchtere persoon is op dat vlak er in geloofd en ook resultaat gezien heeft, dan is het van baat het niet, dan schaadt het niet. Ventje gelooft daar niet in, das mumbojumbo voor hem.
gisteren een panini met ham en kaas gegeten, dat was lekker, dus ga ik tegen de middag even naar ons eetcafe voor een met brie en honing. Moet wel steve een mailtje sturen om te vragen of ik hem kan meenemen om thuis af te bakken. indien niet ga ik zo'n ladies lunch doen. Morgen weer frietjesdag! Dus vandaag nog effe naar de winkel en op jacht naar eten. Kan ook een pizza gaan halen, die is voor halve prijs of ik kan spekblokjes bakken en samen voegen met pasta quatro fromaggio. Opties genoeg.
Vandaag geen A. die is op strijkcursus. Zal dan zelf hier een mopje slaan want gisteren met kaartjes te maken ligt mijn vloer vol van die vierkantjes. Nog èèntje en ik ben bij voor iedereen die een kaartje moet hebben. Gisteren een 8-potig monster gedood onder mijn sloef. moest maar niet binnen zijn geraakt.
Pijnpleister is 24 uur blijven zitten dus kon ik iets meer doen gisteren, moet nog om nieuwe maar dat is voor vrijdag want dan moet ik naar de kliniek en zij kunnen ze voorschrijven, eventueel in een grotere sterkte. Denk dat ze vandaag de container van voor mijn deur gaan halen en aan de overkant zetten want daar staan nu borden.
vandaag ook een elastiek in mijn regenhoedje naaien.
Ga ook vandaag eens rondkijken voor een klein afwasmachientje. Ik ga eerst moeten kijken of er wel een aansluiting ervoor is in de kast, want anders moet ik eerst een loodgieter laten komen. Ik zie wel.
Nu nog een koffie en dan even rondtoeren op het www.
Fijne dag Toedels!
Even een Kwartierke voor de wekker op, ik heb hoofdpijn en ben dus eerder opgestaan om contramal te nemen. Koffie staat ook al gereed.
Ons Ma: ze hebben inderdaad een lek gevonden. Ze heeft nog geluk dat het niet in de living/salon is. het is onder de verwarming aan het raam in de kamer waar vroeger mijn grootmoeder leefde en waar papa gestorven is. Daar moeten ze binnen èn buiten uitbreken.( lek is tamelijk groot) vandaag komt er iemand van de brandverzekering kijken en vrijdag te vroegste mogen ze beginnen.
In november komen ze bij mij een nieuwe offerte brengen, want er zijn twee dingen bij gekomen. het plafond wordt verlaagd en daar moet isolatie onder en het ijzeren frame buiten op het balkon moet weg. Theoretisch gaan ze dan van start in februari.
Ik was naar de glascontainer geweest en toen ik aan de kassa van de winkel kwam zat er nog 1 fles tonic in. Een raadsel hoe die is blijven zitten. Ik heb een nieuw pijama-tje gekocht en raar maar waar in de broek zitten zakken! vandaag nog eens terug om te zien of ze nog 1 in mijn maat hebben want hij zit goed.
Morgen om 9 uur gaat MC een reading bij Gimly uitvoeren. het heeft ook Macy van de poezenhaven geholpen. En als Janet die een vrij nuchtere persoon is op dat vlak er in geloofd en ook resultaat gezien heeft, dan is het van baat het niet, dan schaadt het niet. Ventje gelooft daar niet in, das mumbojumbo voor hem.
gisteren een panini met ham en kaas gegeten, dat was lekker, dus ga ik tegen de middag even naar ons eetcafe voor een met brie en honing. Moet wel steve een mailtje sturen om te vragen of ik hem kan meenemen om thuis af te bakken. indien niet ga ik zo'n ladies lunch doen. Morgen weer frietjesdag! Dus vandaag nog effe naar de winkel en op jacht naar eten. Kan ook een pizza gaan halen, die is voor halve prijs of ik kan spekblokjes bakken en samen voegen met pasta quatro fromaggio. Opties genoeg.
Vandaag geen A. die is op strijkcursus. Zal dan zelf hier een mopje slaan want gisteren met kaartjes te maken ligt mijn vloer vol van die vierkantjes. Nog èèntje en ik ben bij voor iedereen die een kaartje moet hebben. Gisteren een 8-potig monster gedood onder mijn sloef. moest maar niet binnen zijn geraakt.
Pijnpleister is 24 uur blijven zitten dus kon ik iets meer doen gisteren, moet nog om nieuwe maar dat is voor vrijdag want dan moet ik naar de kliniek en zij kunnen ze voorschrijven, eventueel in een grotere sterkte. Denk dat ze vandaag de container van voor mijn deur gaan halen en aan de overkant zetten want daar staan nu borden.
vandaag ook een elastiek in mijn regenhoedje naaien.
Ga ook vandaag eens rondkijken voor een klein afwasmachientje. Ik ga eerst moeten kijken of er wel een aansluiting ervoor is in de kast, want anders moet ik eerst een loodgieter laten komen. Ik zie wel.
Nu nog een koffie en dan even rondtoeren op het www.
Fijne dag Toedels!
Cats Rule!
-

Goedemorgen Seizoentjes,
HVT, jij bent blijkbaar niet te stoppen deze week
Oma-C, jij loopt weer op wolkjes. Ga vlak voor de vakantie naar de pedicure = ook mijn manicure trouwens. Dan zijn mijn voeten mooi verzorgd als ik strandsandaaltjes draag .
Zwanenmeer, ja hoor, het weekend gaat weer goed worden. Vandaag gaat het ook droog blijven en ga dus mijn was buiten hangen, kan die dan in de vroege avond strijken.
Muddy Maddy, heel wat van plan in huis. En A. komt vandaag niet, dus je gaat vandaag zoveel mogelijk zelf doen. En een vaatwasser zou handig zijn. Je keuken is dan altijd opgeruimd.
Een reading voor Gimly. Waarom niet. Misschien helpt het wat. Niels had zijn therapeut en die man heeft dat zeer goed gedaan. Hij heeft ook een hondenschool en we gaan ons daar inschrijven als de pup geboren is; Want van de hondenschool waar Niels is gegaan toen hij klein was, was ik echt niet tevreden met hun methodes op een bepaald moment. En de hondenschool van Niels zijn therapeut staat heel hoog aangeschreven. Maar hoop echt dat de reading helpt. Kwaad zal het niet kunnen.
Gisteren alles boven kunnen doen. Vandaag licht HH en me vooral focussen op de grote was en tegen de avond aan de dito strijk. Machine is al aan het draaien, hang de was rond 11.00H buiten. En verder moet ik vandaag spaghettisaus maken. Moet dus naar het groentekraam , naar de apotheek ( die 2 zijn op stapafstand) en gemengd gehakt gaan halen, dat laatste moet met de fiets.
Dus ik weet wat gedaan vandaag. Maar als ik het in stukjes en beetjes doe, lukt het me wel.
Zo, het is al 08.05H, ga badje nemen en dan boven reeds alles doen, dan moet ik daar tot vanavond als ik me ga verzorgen voor de nacht, niet meer zijn. Heb de vuilbak buiten gezet, hoop dat ze hem komen halen.
Ik wens iedereen een heel fijne woensdag. Lieve groetjes aan jullie allen en een knuffel voor hen die er eentje willen.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goeie morgen,
Goh, niet te stoppen? Het is van de moet.
In ons regenlandje moet je zorgen dat het werk voor een zonnige dag ook gedaan geraakt op die dag.
Planning zeg je toch?
Gisteren telefoon van middelste.
Wat mijn plannen waren voor donderdag en of ik er al had en of ze verenigbaar waren met twee kindjes extra.
Aanvankelijk was het plan om met mijn vriendin naar Lier te gaan.
Wegens vertraging in mijn schilderwerken(onverwachte tweede laag) was dat al afgelast.
Plan twee was dus schilderen.
Plan drie zal dus zijn die twee kindjes opvangen.
De juffen hebben pedagogische studiedag.
De andere grootvader is geveld door een serieuze longontsteking en moet het bed houden.
Normaal past die op de kindjes nu hij met pensioen is.
En nu ga ik boodschappen doen dat die mannekes morgen eten hebben.
Deze namiddag naar een lezing van Okra over de rechten en plichten van de patiënt anno 2018.
Dat was ik dan rats vergeten dat ik daar voor ingeschreven was.
Zou ik mij vervelen?
Nog een fijne dag aan iedereen.
Goh, niet te stoppen? Het is van de moet.
In ons regenlandje moet je zorgen dat het werk voor een zonnige dag ook gedaan geraakt op die dag.
Planning zeg je toch?
Gisteren telefoon van middelste.
Wat mijn plannen waren voor donderdag en of ik er al had en of ze verenigbaar waren met twee kindjes extra.
Aanvankelijk was het plan om met mijn vriendin naar Lier te gaan.
Wegens vertraging in mijn schilderwerken(onverwachte tweede laag) was dat al afgelast.
Plan twee was dus schilderen.
Plan drie zal dus zijn die twee kindjes opvangen.
De juffen hebben pedagogische studiedag.
De andere grootvader is geveld door een serieuze longontsteking en moet het bed houden.
Normaal past die op de kindjes nu hij met pensioen is.
En nu ga ik boodschappen doen dat die mannekes morgen eten hebben.
Deze namiddag naar een lezing van Okra over de rechten en plichten van de patiënt anno 2018.
Dat was ik dan rats vergeten dat ik daar voor ingeschreven was.
Zou ik mij vervelen?
Nog een fijne dag aan iedereen.
Laatst gewijzigd door Helena van Troje op 03 okt 2018, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-

Iedereen een fijne avond gewenst... 't was een mooie dag weerom
een jasje was wel nodig ...maar 't is oktober hé
Medicatie voor hoge BD is aangepast... nog een pilletje meer
ik ben zo stilaan een wandelende apotheek
maar zolang het allemaal helpt...
En terug op controle bij de cardioloog volgend jaar september/oktober
Dus was het zo erg nog niet... nu maar hopen dat het ene pilletje helpt..
Bij de apotheek ook weer mijn portemonnee leeggemaakt
Die mensen moeten ook blijven leven hé
en de griepspuit ligt in de koelkast tegen eind deze maand...
Alle seizoentjes een gezellige avond, en een goeie nacht...
mooie dromen en tot morgen...
-
ventje moet vandaag naar zeebrugge en hij ziet het niet zitten. Vroeg hoe laat we morgen bij de specialiste moeten zijn en mompelde dan maar wat. wilde niet zeggen wat.
zal nog moe zijn van naar dat voetbal te kijken. ik ben er dan in gekropen.
Gisteren hadden ze geen pijama meer in mijn maat. jammer. De beenhouwer gaat eind deze maand met verlof. ventje zal een andere manier moeten vinden om zijn eten te vinden. denk dat ik twee zondagen voor 4 dagen ga moeten koken.
Vandaag zou de frituur weer open zijn. heb mijn vuurvreters gemist. moet nog inspiratie vinden voor een verjaardag van een klein manneke. heb al 3 of 4 keer in mijn bladen gezocht. probleem is dat ik niet weet wat hij leuk vind want daar bazeer ik mijn kaartje op.
Vandaag heeft Gimly zijn reading op afstand. ben eens benieuwd wat het resultaat gaat zijn en of ik hier vanaf 9 uur met een krijsende kat ga zitten of dat hij nog mèèr zen gaat zijn. zen is goed als het maar op mijn schoot is.
schoenmaker had een enorme drol voor zijn deur. hij zei tegen mij: als ik weet wie het is, dan zal hij/zij er niet goed van zijn. hij had al gebeld naar de mannen van de milieudienst. ik heb hem aangeraden de boel op hoplr te zetten. hij wist niet wat dat was. ja, soms zijn ze hier te tam om zo'n zakje mee te nemen. nu het vroeg donker is en laat klaar... je moet bij wijze van spreken met een zaklamp op de grond richten om te zien waar er geen tegels omhoog liggen en waar er geen hondendrollen liggen als je in het donker buiten gaat.
vanmiddag grillworst met kaas. mijn kippensoep is op.
vandaag werelddierendag. ga Gimly na de reading een paar snoepjes geven.
ventje daar net aan de telefoon gehad. geen leuk telefoontje zoals elke ochtend. ' s avonds komt dat thuis, ploft in de zetel, pakt een blikje of flesje en zapt tv en dan hoop ik erop dat mijn moeder niet belt met problemen. hij was nu een beetje gepikeerd omdat ik 's middags naar het ziekenhuis moet en hij dacht 's morgens. nu eerst ging hij zijn dag verlof cancelen om dan zich te bedenken dat hij er toch om 7 uur uit moet voor de vuilnisbak en de blauwe zakken en het karton.
buurvrouw veranda is weer geopereerd aan haar voet. nummer 7 had zich tussen de container, die nog altijd aan mijn deur staat en de straat gezet dus er kon niemand door. Buurman gaan vragen omdat de ouders van buurvrouw niet wegkonden.
en olè: ze komen hier met een nieuwe container en ze kunnen niet weg of weer.
ga nog een kopje koffie maken en dan eens kijken hoe die slimmerds het gaan oplossen.
Fijne dag Toedels!
ventje moet vandaag naar zeebrugge en hij ziet het niet zitten. Vroeg hoe laat we morgen bij de specialiste moeten zijn en mompelde dan maar wat. wilde niet zeggen wat.
zal nog moe zijn van naar dat voetbal te kijken. ik ben er dan in gekropen.
Gisteren hadden ze geen pijama meer in mijn maat. jammer. De beenhouwer gaat eind deze maand met verlof. ventje zal een andere manier moeten vinden om zijn eten te vinden. denk dat ik twee zondagen voor 4 dagen ga moeten koken.
Vandaag zou de frituur weer open zijn. heb mijn vuurvreters gemist. moet nog inspiratie vinden voor een verjaardag van een klein manneke. heb al 3 of 4 keer in mijn bladen gezocht. probleem is dat ik niet weet wat hij leuk vind want daar bazeer ik mijn kaartje op.
Vandaag heeft Gimly zijn reading op afstand. ben eens benieuwd wat het resultaat gaat zijn en of ik hier vanaf 9 uur met een krijsende kat ga zitten of dat hij nog mèèr zen gaat zijn. zen is goed als het maar op mijn schoot is.
schoenmaker had een enorme drol voor zijn deur. hij zei tegen mij: als ik weet wie het is, dan zal hij/zij er niet goed van zijn. hij had al gebeld naar de mannen van de milieudienst. ik heb hem aangeraden de boel op hoplr te zetten. hij wist niet wat dat was. ja, soms zijn ze hier te tam om zo'n zakje mee te nemen. nu het vroeg donker is en laat klaar... je moet bij wijze van spreken met een zaklamp op de grond richten om te zien waar er geen tegels omhoog liggen en waar er geen hondendrollen liggen als je in het donker buiten gaat.
vanmiddag grillworst met kaas. mijn kippensoep is op.
vandaag werelddierendag. ga Gimly na de reading een paar snoepjes geven.
ventje daar net aan de telefoon gehad. geen leuk telefoontje zoals elke ochtend. ' s avonds komt dat thuis, ploft in de zetel, pakt een blikje of flesje en zapt tv en dan hoop ik erop dat mijn moeder niet belt met problemen. hij was nu een beetje gepikeerd omdat ik 's middags naar het ziekenhuis moet en hij dacht 's morgens. nu eerst ging hij zijn dag verlof cancelen om dan zich te bedenken dat hij er toch om 7 uur uit moet voor de vuilnisbak en de blauwe zakken en het karton.
buurvrouw veranda is weer geopereerd aan haar voet. nummer 7 had zich tussen de container, die nog altijd aan mijn deur staat en de straat gezet dus er kon niemand door. Buurman gaan vragen omdat de ouders van buurvrouw niet wegkonden.
en olè: ze komen hier met een nieuwe container en ze kunnen niet weg of weer.
ga nog een kopje koffie maken en dan eens kijken hoe die slimmerds het gaan oplossen.
Fijne dag Toedels!
Cats Rule!
-

Goedemorgen Seizoentjes,
HVT, dat was niet kwaad bedoeld hoor, dat je niet te stoppen viel.
Oma-C , nog een pilletje meer, maar als het helpt is het goed natuurlijk. Zelf moet ik ook erg veel medicatie nemen, soms tegen mijn zin, maar wat moet, dat moet. Het was gisteren een heerlijke dag.
Muddy Maddy, dan een mooie pyjama gekocht, zonde dat jouw maatje er niet meer bij was , maar je zult vast op een andere uitkomen.
En Gimly krijgt een reading op afstand. Je maakt me echt wel nieuwsgierig. Ben echt benieuwd of er een resultaat gaat zijn.
Gisteren alle was buiten kunnen drogen, hij moest wel lang buiten hangen, maar hij ligt toch al gestreken in de mand. Vind dat heerlijk als ik buiten kan drogen. Toen mijn HH gedaan was en de laatste machine was buiten hing, nog naar de dierenwinkel geweest voor onze pup. Hij moet eet-en drinkbakjes op zijn maat hebben. Hij kan nog niet uit een grote kom eten of drinken, daarvoor gaat hij te klein zijn. Heb dan 2 drinkbakjes gekocht en 1 eetbakje. Het zijn er echt wel heel mooie en ze schuiven niet over de grond. Hem ook nog een opvouwbare canvas drinkbak gekocht goed voor in de auto als we met hem weggaan . En dan nog een puppyborstel gekocht want daar moeten we hem meteen aan laten wennen, dat hij regelmatig geborsteld moet worden.
Ook aan 2 lieve puppypeeltjes kon ik niet weerstaan. Nu heeft hij echt wel puppyspeelgoed genoeg;
Manlief moest lachen toen hij thuiskwam en mijn buit zag. Vond wel alles mooi.
Toen ik dan terug thuis kwam, de was afgehaald en die meteen gestreken.
Zo, wens iedereen een hele fijne dag. Liefs en een knuffel voor wie hem nodig heeft.
Goede woensdagmorgen iedereen, ik sta klaar voor de markt