In de Vier Seizoenen reeks 14 Lente 2019
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
niet bijster goed geslapen. deels door het feit dat er werken gaan gebeuren en "gejetlagd" door die uursverandering. Mia had moeder vrijdagavond gehaald omdat ze gezien had dat de tuinsets uitgestald waren. dat moest ze dan doorbellen, maar wij waren al gaan slapen. Ventje was nog moe van die wacht. Omdat ze dat niet begrijpt heb ik een leugentje om bestwil verteld en gezegd dat we waren gaan wandelen. Ze zei ook dat ze niet begrijpt dat als zij iets geeft aan mij en ventje dat hij daar niet dankbaar voor is. dat is naast de kwestie: smaken verschillen en moeder doet zoiets in een impuls. ( wat mij weeral het vermoeden geeft dat moeder bi-polair is.)
Gimly heeft gisteren luidkeels gemiauwd toen de kip werd uitgehaald. En daarstraks om zijn ongenoegen te uiten omdat bijna alles van de badkamer in de bibliotheek staat. ja, veranderingen heeft hij niet graag ons bontjasje op pootjes. Woensdag komt familiehulp kijken wat ze voor me kunnen doen. en voor een gesprek. aangezien ik meer dan een maand zonder poets zal zitten, zijn zij de oplossing. Of anders ga ik via een interimbureau moeten werken. Heb namelijk gisteren weer moeten smeken om de bakplaat af te wassen. Hij was net gedouched. wel, ja: mijn kaboutertjes zijn in staking. nadat mijn koffie op is, me klaarmaken en dan nog wat dingen uit de badkamer halen zoals mijn parfums op het oude badkamerkastje, want ze moeten een nieuwe hangen en de spot-lamp moet naar beneden naar de salon. dan gaat de lamp van hier naar de computerkamer.
Clive: blij dat je een mooie reis gehad hebt. Matice zal gewoon uitgeput geweest zijn.
Fijne dag allen!
niet bijster goed geslapen. deels door het feit dat er werken gaan gebeuren en "gejetlagd" door die uursverandering. Mia had moeder vrijdagavond gehaald omdat ze gezien had dat de tuinsets uitgestald waren. dat moest ze dan doorbellen, maar wij waren al gaan slapen. Ventje was nog moe van die wacht. Omdat ze dat niet begrijpt heb ik een leugentje om bestwil verteld en gezegd dat we waren gaan wandelen. Ze zei ook dat ze niet begrijpt dat als zij iets geeft aan mij en ventje dat hij daar niet dankbaar voor is. dat is naast de kwestie: smaken verschillen en moeder doet zoiets in een impuls. ( wat mij weeral het vermoeden geeft dat moeder bi-polair is.)
Gimly heeft gisteren luidkeels gemiauwd toen de kip werd uitgehaald. En daarstraks om zijn ongenoegen te uiten omdat bijna alles van de badkamer in de bibliotheek staat. ja, veranderingen heeft hij niet graag ons bontjasje op pootjes. Woensdag komt familiehulp kijken wat ze voor me kunnen doen. en voor een gesprek. aangezien ik meer dan een maand zonder poets zal zitten, zijn zij de oplossing. Of anders ga ik via een interimbureau moeten werken. Heb namelijk gisteren weer moeten smeken om de bakplaat af te wassen. Hij was net gedouched. wel, ja: mijn kaboutertjes zijn in staking. nadat mijn koffie op is, me klaarmaken en dan nog wat dingen uit de badkamer halen zoals mijn parfums op het oude badkamerkastje, want ze moeten een nieuwe hangen en de spot-lamp moet naar beneden naar de salon. dan gaat de lamp van hier naar de computerkamer.
Clive: blij dat je een mooie reis gehad hebt. Matice zal gewoon uitgeput geweest zijn.
Fijne dag allen!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy, veel succes met de badkamer en de afspraak met de gezinshulp.
De wasmachine is hier al aan het draaien, kan vandaag alles buiten hangen.
Matice was echt gefascineerd door het strand en door de zee. Hadden een loopkoord van 10 meter bij en hij maar rennen, weg van ons en dan terug naar ons. Probleem is wel dat hij door zijn lange blonde krullen een heel hoge aaibaarheidsfactor heeft en dat iedereen hem per se wil aaien, waardoor hij zijn focus op ons verliest en je steeds terug zijn aandacht moet vragen om terug mooi te wandelen. Hij was trouwens de jongste in het hotel, maar niet de kleinste. Was veel voorradig op de kamer zelf, zoals drinkbakje , hondendekentje enz.
Heb heel mooie foto' s kunnen maken van hem.
Manlief vertrekt morgen voor 3 dagen naar Den Haag. Ideaal moment om 2 dagen uit te trekken om de garage opte ruimen. Neen, er zijn geen zware spullen bij en neen ik ga me niet forceren.
Zo, ik wens elkeen heel veel liefs en een dikke sterkteknuffel voor wie hem gebruiken kan.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes, één april vandaag
laat je niet voor de gek houden...
clive een mooi weekend gehad aan zee,
goede vitamientjes opgedaan.. 't zal je deugd gedaan hebben
je kan nog nagenieten
M-M hopelijk mooie werken in de badkamer dat je content kan zijn
een fijne dag vandaag ...
Voor alle seizoentjes een aangename dag verder...
ik ga ook verder doen met de huistaken
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hallo,
De mannen zijn al eventjes bezig.
Bespreken at eerst moet in orde gebracht, want morgen gaat het regenen.
De grote vlakken moeten dus vandaag allemaal gedaan zijn voor de tweede maal.
Ik ben er duidelijk nog niet vanaf.
Schoon ogen had een beetje een maandag humeur.
Het zal wel overwaaien.
Een familie uit de straat een beetje verderop was gisteren aan het wandelen met hun kindjes.
Mevrouw vond de kleur heel geslaagd.Oef!
Wat gaan we vandaag doen?
Proberen deze voormiddag tot bij de bakker en de bib te geraken.
Ik heb mijn boek vannacht uitgelezen om half drie.
Slapen lukte niet, dus de grove middelen uitgehaald.
Ik zie er dus ook maar op zijn maandags uit.
Ik heb al kleur van de zon.
Deze namiddag theevisite.
Ik heb een beetje geïmproviseerd, want er liggen nog lapjes haakwerk op kleur gesorteerd en ik herbegin de schikking niet.
Clive jezelf aan het indekken? Als de schilders weg zijn vlieg ik er hier toch ook langzaam rap in hoor!
En neen ik ga ook niet teveel hooi op mijn vork nemen....
Zonnige dag nog. Volgens de Franse metro wordt het weer een hete droge lente...
Hoe weten ze dat nu al zolang op voorhand?
De mannen zijn al eventjes bezig.
Bespreken at eerst moet in orde gebracht, want morgen gaat het regenen.
De grote vlakken moeten dus vandaag allemaal gedaan zijn voor de tweede maal.
Ik ben er duidelijk nog niet vanaf.
Schoon ogen had een beetje een maandag humeur.
Het zal wel overwaaien.
Een familie uit de straat een beetje verderop was gisteren aan het wandelen met hun kindjes.
Mevrouw vond de kleur heel geslaagd.Oef!
Wat gaan we vandaag doen?
Proberen deze voormiddag tot bij de bakker en de bib te geraken.
Ik heb mijn boek vannacht uitgelezen om half drie.
Slapen lukte niet, dus de grove middelen uitgehaald.
Ik zie er dus ook maar op zijn maandags uit.
Ik heb al kleur van de zon.
Deze namiddag theevisite.
Ik heb een beetje geïmproviseerd, want er liggen nog lapjes haakwerk op kleur gesorteerd en ik herbegin de schikking niet.
Clive jezelf aan het indekken? Als de schilders weg zijn vlieg ik er hier toch ook langzaam rap in hoor!
En neen ik ga ook niet teveel hooi op mijn vork nemen....
Zonnige dag nog. Volgens de Franse metro wordt het weer een hete droge lente...
Hoe weten ze dat nu al zolang op voorhand?
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
Dag seizoentjes allemaal ,
Wingerd : nog gefeliciteerd met jullie huwelijksverjaardag ..
Veel sterkte met het slechte nieuws..... ik denk aan jullie /
Clive : fijn dat jullie zo genoten hebben ... en het weer viel ook mee ..
Anjelierken :wieler"terroristen" ....
hier weten we er ook alles van ... "Fietsparadijs ".... noemen ze dat ..... niet leuk ...
OMA c : mooi verhaal en helemaal waar ...
MM : veel moed met al het werk dat moet gedaan worden ..
Vandaag ga ik voor de eerste keer gras maaien ... maar het is nog fris buiten .. Ja, dat zomeruur , onze biologische klok is het er niet mee eens ...
Aan alle seizoentjes .. veel moed / en proberen te genieten van de zon ...
Wingerd : nog gefeliciteerd met jullie huwelijksverjaardag ..
Veel sterkte met het slechte nieuws..... ik denk aan jullie /
Clive : fijn dat jullie zo genoten hebben ... en het weer viel ook mee ..
Anjelierken :wieler"terroristen" ....
OMA c : mooi verhaal en helemaal waar ...
MM : veel moed met al het werk dat moet gedaan worden ..
Vandaag ga ik voor de eerste keer gras maaien ... maar het is nog fris buiten .. Ja, dat zomeruur , onze biologische klok is het er niet mee eens ...
Aan alle seizoentjes .. veel moed / en proberen te genieten van de zon ...
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "
"je leeft maar één dag: VANDAAG "
-
Goede middag seizoentjes,
kreeg net een mail van telenet dat er werken zijn, dus mogelijks kan ik niet posten morgen.
fijne dag nog, de zon is er maar het is verrekte koud = rugpijn.
kreeg net een mail van telenet dat er werken zijn, dus mogelijks kan ik niet posten morgen.
fijne dag nog, de zon is er maar het is verrekte koud = rugpijn.
Cats Rule!
-
Goede morgen seizoentjes,
De werken zijn halverwege. het plafond is bijna af. moest vannacht een staande lamp in de badkamer hebben. Vandaag om 9 uur komen ze terug, werken het plafond verder af, en beginnen dan aan de muren + het hangkastje. Maar het zwaarste werk moet nog komen dan: de opkuis nadien.
Omdat we nu geen spiegel meer hebben, moet ventje op het werk zijn tanden poetsen. ik moet mijn haar kammen in de spiegel van mijn kleerkast. voorlopig verzaak ik tanden poetsen. ja, vies, maar ik kan toch niet aan mijn buren vragen om even hun badkamer te gebruiken? en nodig kan ventje nog op het werk douchen.
Dus vandaag rap om leesvoer en eten, gisteren hebben we pizza pepperoni van de hut laten komen omdat ik het niet zag zitten om nog de hamburgers klaar te maken en ik zag dat ventje zeker geen zin had in afwassen. omdat we al zolang geen pepperoni gegeten hadden en lookbroodjes met spek en kaas, was dat lekker. Heb Gimly vers water gegeven. Gisteren een warmtepleister moeten kleven, overbuurvrouw zag me onderweg en zag ik veel pijn had. ze heeft dezelfde weg afgelegd, dus ze weet het. Vandaag voorzorg genomen en pijnpleister van 24 u geplakt.
Ik ga nog een kopje koffie maken, dan een pillenontbijt en een tikkeneitje.
Fijne dag!
De werken zijn halverwege. het plafond is bijna af. moest vannacht een staande lamp in de badkamer hebben. Vandaag om 9 uur komen ze terug, werken het plafond verder af, en beginnen dan aan de muren + het hangkastje. Maar het zwaarste werk moet nog komen dan: de opkuis nadien.
Omdat we nu geen spiegel meer hebben, moet ventje op het werk zijn tanden poetsen. ik moet mijn haar kammen in de spiegel van mijn kleerkast. voorlopig verzaak ik tanden poetsen. ja, vies, maar ik kan toch niet aan mijn buren vragen om even hun badkamer te gebruiken? en nodig kan ventje nog op het werk douchen.
Dus vandaag rap om leesvoer en eten, gisteren hebben we pizza pepperoni van de hut laten komen omdat ik het niet zag zitten om nog de hamburgers klaar te maken en ik zag dat ventje zeker geen zin had in afwassen. omdat we al zolang geen pepperoni gegeten hadden en lookbroodjes met spek en kaas, was dat lekker. Heb Gimly vers water gegeven. Gisteren een warmtepleister moeten kleven, overbuurvrouw zag me onderweg en zag ik veel pijn had. ze heeft dezelfde weg afgelegd, dus ze weet het. Vandaag voorzorg genomen en pijnpleister van 24 u geplakt.
Ik ga nog een kopje koffie maken, dan een pillenontbijt en een tikkeneitje.
Fijne dag!
Cats Rule!
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy, toch nog kunnen posten, fijn zo. Heel veel succes met de badkamer. Nooit fijn op het moment zelf, maar des te mooier als het gedaan en gepoetst is. Mag ik jou een goed raad geven ? Als ze aan het schuren zijn, doe dan alle deuren dicht van de kamers waar ze niet moeten zijn en leg overal voor deze deuren een opgerolde, vochtige badhanddoek, dan heb je daar al geen of heel weinig maar wit stof. Sorry voor het moeien, maar ik bedoel het goed en spreek uit ervaring.
Krijg Wingerd maar niet uit mijn gedachten, ze zit constant in mijn hoofd
Manlief vertrekt tot en met donderdagavond naar Den Haag. Gelukkig heb ik het gezelschap van Matice. Ga vandaag en morgen enkel de slaap- en badkamer opruimen en ga 2 dagen uitrekken om de garage op te ruimen, want die is rommelig en kan daar moeilijk tegen. Kan ik 2 dagen op mijn gemak werken en moet ik niets volledig opruimen als ik er vandaag mee stop. Kan op mijn gemak werken en rusten zoveel ik er behoefte aan heb. Zal blij zijn als het gedaan is.
Donderdag ook naar de apotheek een pneumokokken spuit gaan bestellen en dan ' s avonds naar de dokter om ze te laten zetten.
Zo, ik wens elkeen heel veel liefs en een dikke knuffel voor wie er eentje nodig heeft.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen iedereen
en ik heb al een deel van de dinsdagse huistaken gedaan,
nu even koffietijd en wat rust inlassen...
Het is nog koud buiten maar tegen de middag
zal het wel beteren zeker...'t is de wind die het koud maakt
M-M als je de raad van clive volgt en alles afsluit
waar de werkmannen niet moeten zijn, dan zal je
minder opkuis hebben.....want ja het brengt veel stof mee...
kunnen ze de badkamer niet toehouden.?
Sterkte, je zal minder werk hebben eens het af is....succes ermee
clive ik heb een par jaar geleden een pneumokokkenspuit
gekregen die 5 jaar geldig is... is het zoiets dat je krijgt.?
Handig dan moet je er niet aan denken, de dokter houdt het wel bij
wanneer het weer nodig is...succes in de garage... en op tijd rusten hé
Voor alle seizoentjes, een aangename dinsdag... tot later
Sterkte voor wingerd en de familie...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
@ Oma-C, ja , dat is inderdaad zo'n spuit, krijg ook nog wel op hetzelfde moment een andere 2° spuit en die 2° moet elk jaar herhaald worden. De eerste inderdaad om de 5 jaar.
Heb alle tijd om te beginnnen in de garage , dus ik neem zeer zeker op tijd en stond mijn rust.
Liefs.
Heb alle tijd om te beginnnen in de garage , dus ik neem zeer zeker op tijd en stond mijn rust.
Liefs.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Wingerd: veel sterkte, we denken aan je.
Maak me toch een beetje zorgen om ukkemeisje.Heeft al enkele dagen hoge koorts, eet heel weinig, drinkt weinig.Zijn gisteren met haar naar kliniek geweest omdat zoonlief in buitenland zit.Volgens kinderarts zou de koorts snel weggaan en zou het vlug beteren( is enkel oorontsteking), maar heb net gebeld met schoondochter en de hoge koorts blijft aanhouden.Volgens mij is er meer aan de hand, het duurt te lang.Kinderarts heeft ook geen AB voorgeschreven, aangezien het veroorzaakt wordt door een virus.Is wel lastig dat het nu gebeurt als zoonlief weg is.Heb wel gezegd dat ze maar moet bellen als er iets is.
Dames, tot morgen allemaal.
Wingerd: veel sterkte, we denken aan je.
Maak me toch een beetje zorgen om ukkemeisje.Heeft al enkele dagen hoge koorts, eet heel weinig, drinkt weinig.Zijn gisteren met haar naar kliniek geweest omdat zoonlief in buitenland zit.Volgens kinderarts zou de koorts snel weggaan en zou het vlug beteren( is enkel oorontsteking), maar heb net gebeld met schoondochter en de hoge koorts blijft aanhouden.Volgens mij is er meer aan de hand, het duurt te lang.Kinderarts heeft ook geen AB voorgeschreven, aangezien het veroorzaakt wordt door een virus.Is wel lastig dat het nu gebeurt als zoonlief weg is.Heb wel gezegd dat ze maar moet bellen als er iets is.
Dames, tot morgen allemaal.
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Goede avond allemaal,
Juist thuis van het Voedingssalon. Onverwachts uitje en manlief bleef thuis.....
Het was trouwens de eerste keer dat ze een 'lente-voedingssalon' doen.
Oei, ukkemeisje nog steeds koorts. Hopelijk keert het vlug. Bij onze kleintjes gaat het dikwijls op en af, maar we hebben het niet graag.
Het zal wel vlug beteren.......
Nu wat spaghetti eten, zal smaken, na een dagje 'uit' ... !
Dames, tot de volgende....
Juist thuis van het Voedingssalon. Onverwachts uitje en manlief bleef thuis.....
Het was trouwens de eerste keer dat ze een 'lente-voedingssalon' doen.
Oei, ukkemeisje nog steeds koorts. Hopelijk keert het vlug. Bij onze kleintjes gaat het dikwijls op en af, maar we hebben het niet graag.
Het zal wel vlug beteren.......
Nu wat spaghetti eten, zal smaken, na een dagje 'uit' ... !
Dames, tot de volgende....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen