In de Vier Seizoenen reeks 16 Herfst 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

03 okt 2019, 15:28

Geeft niet dat die afbeelding zo groot is, dan kunnen we de poes in haar volle glorie bewonderen.
Gisteren las ik ergens dat iemand twee ragdolls kwijt wou.
Wie betaalt zich nu blauw aan twee raskatten nog wel om ze daarna naar het asiel te doen...

Oma-C

03 okt 2019, 16:26

Afbeelding

Goede middag ze hebben alle regen naar hier gestuurd,
het is bijna nog niet gestopt...en donker dat het is
de zon probeert wel eens maar na een paar minuten
is het weer regen :roll:
Vanmiddag even naar de brievenbus gestapt met regenjas en paraplu
't was nodig, het zijn geen buien... maar constant regen
de benedenburen zijn naar zee gereden...
misschien hebben ze daar beter weer ik gun het hen...

Even iets opgezocht en de pc gescand... alles weer oké :lol:
die is wel even bezig geweest... maar ik ben weer even gerust

zwanenmeer, mooi die foto van das haus am Obersee, heerlijk die rust hé

Helena, hier staat in het contract dat er geen dieren gehouden mogen worden
maar ja reglementen zijn gemaakt om te overtreden hé
(onder mij zijn huurders)

Alle seizoentjes een gezellige avond nog, ik ga mijn prutswerk opruimen,
heb weer 54 kaarten klaargemaakt, ik ben tevreden.. :lol: . tot de volgende reeks
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

mariajohanna

03 okt 2019, 18:53

Goede avond,
Hier enkel in de voormiddag regen gehad maar die was redelijk vlug opgedroogd. Zien dat we morgen of overmorgen het gras nog eens kunnen afrijden, het staat redelijk lang en straks gaat het niet goed meer.

Deze voormiddag overal de grond geswifferd, was de moeite niet wat er aan hing maar ik doe dat toch geregeld. Morgen ander klusjes en zo blijft een mens aan de waggel, he ! Deze namiddag toch wat kunnen knipwerk doen, en vanavond nog wat ! Hier liggen ook 30 kaartjes die nog wat moeten afgewerkt worden.
Als ik elke dag een uurtje vakantie neem, zoals omaC haar onderschrift zegt, zal ik er wel komen !
Nu PMD nog buitenzetten ...... en dan naar het nieuws kijken.
De avond zal weer vlug voorbij zijn.

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en een fijne avond gewenst.
Kaarsjes branden hier .......
Tot .... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy

04 okt 2019, 06:59

Goede morgen seizoentjes,

Geen oog dichtgedaan vannacht. ja, ik heb liggen piekeren. ik ben niet gewoon op reis te gaan hè.
buiten miezerregen en ja, we moeten er door. Een paar kleine boodschappen. ventje rijdt niet graag in zulk weer.
enfin, gisteren de kadootjes ingepakt en al 't een en 't ander dat ik niet mag vergeten ( powerbank, sloffen) gereed gelegd.
gisteren niets anders gedaan dan antwoord geven op messenger, Suus had de blijde intrede van ons op het groepje belgïe/nederland vriendinnen gezet. dus antwoord geven aan P en K en ook Suus maar dan op een ander messengeradres. pfft. dat was hier de hele tijd van "ting". tik-tik-tik "ting".
Of Gimly er nu door is weten we nog niet. Gisteren twee keer diaree moeten opkuisen. er zou een soort van kattengriep heersen. airborne. dus al zitten ze binnen, ze kunnen het toch nog krijgen.
en ja verharen doet 'em ook.
vandaag nieuw tafellaken leggen. 1 bord en 1 bestek afwassen want ventje at gisteren stovers. ik eet liever varkenswangentjes. Ze vonden het kaartje mooi. de klein is nog maar 4 dus....
Ventje gaat boodschappen doen in delais. Hoop dat we ginder in Dordrecht ook een winkel in voedingswaren vinden anders is het kinneklop als we thuis komen. Suus gaat me een ontspanningsmassage geven. kost 20 E, Hotstones 30 E. en die massage wordt me geschonken door Gimly, ons spaarzaam katje. ( en mijn moeder die ook elke week hem 2 euro geeft)
de rest van zijn spaarcenten gaan mee naar nederland voor de kosten ginder. het hotel kost 90 E.
zonder ontbijt. we vertrekken hier rond 11 uur: is 2,5 uur rijden. gaan iets eten in zo'n wegrestaurant. want we mogen maar om 2 uur het hotel binnen. al hebben ze gemaild dat indien de kamer al gedaan is, we hem al om 1 u 30 kunnen betrekken.
op foto zien de kamers er goed uit.
Zwanemeer: wat een mooie Poes! hoe heet ze?
HVT: de jonge generatie kent die groenten niet. twee jaar geleden kocht ik een rammenas en de student moest ook vragen wat dat was. 't moet allemaal rap gaan en dan is het pizza, pasta uit een pot, sushi, Thai, noedels, bami, nasi goreng, kant en klare diepvriesmaaltijden.
Clive: dit weekend ben ik er niet maar wil je wel een uitgebreid verslag doen van de gebeurtenissen deze zondag op het hondenplein? ik hoop toch zo dat die lieverd van je geen trauma opgelopen heeft. ik zou er het hart van in zijn.
Oma C: ik heb zo'n doosjes waar je dagelijkse medicatie kan in stoppen en de extra voorzorgsmaatregelen pak ik vlak voor vertrek in, in een plastiek afsluitbaar zakje.
vandaag kleren die in de reistrolley moeten klaarleggen.
Hoop dat voor we vertrekken nog de weekendkranten kunnen halen. heb dan leesvoer voor maandag :wink: moet vandaag ook nog hèt roddelblaadje uitlezen. dat is voor tussen de bedrijven door. moet zien dat het hier een beetje deftig is voor als buurman komt catsitten. moet daar ook nog een briefje voor klaarleggen. en een sleutelhanger voor de reservesleutel zoeken.
wilde gisteren in mijn bovenboek lezen maar de letters waren te klein. straffer leesbrilletje halen en een nieuwe aansteker voor het gasvuur.
Zo, Fijne dag seizoentjes en morgen kom ik effe snel gedag zeggen voor ik de valies inpak.
Cats Rule!

clive

04 okt 2019, 07:56

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Zwanenmeer, wat een prachtige poes, heb ze aan manlief laten zien en die was er net als ik meteen verliefd op. En ook zo prachtig verzorgd. Wat een leuke foto ook van de regio waar je regelmatig gaat wandelen.
Hoe is het intussen met jouw rug ?

Oma-C, hoop dat je vandaag niet buiten moet of enkel naar de brievenbus.

HVT, manlief heeft vroeger nooit moeten helpen bij hem thuis en dat merk je (nu, hij heeft er toch wel niet de tijd voor). Buurman heeft vroeger wel moeten mee helpen thuis en die doet echt veel in het HH. Pas op, breek manlief niet af hoor, op die bijna 30 jaar dat we getrouwd zijn, doet hij wel kleine dingen mee, zoals tafel opruimen, kranen afvegen als de douche genomen is en het bed helpen opmaken als ik de nieuwe dekbedden leg. Dus dat apprecieer ik wel heel erg.

Muddy Maddy, spannend , morgen al vertrekken jullie, nog 1 nachtje slapen. Leuk dat je geschenkjes mee neemt naar Hans en Suus. Ze zullen blij verrast zijn , maar nog blijer met jullie gezelschap. Geniet er ten volle van. Jullie verdienen het er eens op uit gaan.
Zal zondag na de hondenschool zeer zeker verslag doen, ga er eerlijk gezegd met een klein hartje naar toe. Manlief gaat zondag wel de therapeut en dus ook de eigenaar van de hondenschool aanspreken over het voorval. En ik ga met een grote boog om de agressieve hond omgaan.

MJ, jij hebt het ook druk als ik jou lees. Je bent echt een bezig bijtje.

Vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilen, zijn gisteren reeds dweilkaar gemaakt. Boven moet ik enkel opruimen, het bed opmaken en na de douche, de badkamer opruimen, afvegen en daar dan stofzuigen.

Anjelier, in gedachten bij jou, sterkte.

Zo, zit hier nog in pyjama, ga nu douchen en dan er eens aan beginnen. Manlief is al vertrokken.
LIefs aan jullie allen en een dikke sterkteknuffel voor hen die er eentje kunnen gebruiken

Oma-C

04 okt 2019, 09:41

Afbeelding

Goede morgen iedereen hier bij de seizoentjes
regen voor de verandering :roll: maar 't was nodig
en dan stopt het niet hé... altijd van het ene uiterste naar het andere :roll:

M-M ik wens je alvast een veilige reis, en amuseer jullie :lol:

clive ik zou ook klacht indienen bij de hondenschool
dat zijn geen manieren, en geen voorbeelden :evil:
Als mannen meehelpen in een huishouden kunnen ze
ook hun plan trekken als ze door omstandigheden alleen
komen te staan....ik heb vrienden gehad die hun vrouw overleed
en die liepen gewoon verloren, ze wisten zelfs hun eigen sokken
niet liggen, om van het eten nog maar te zwijgen...ik vind dat erg...
een beetje meehelpen kan dat allemaal voorkomen :roll:

M-J ook druk bezig, ik was bezig met van die glitterkaarten
gekregen van een oude buurvrouw, heel mooi maar
en de hele verdieping ligt vol glitter, het is precies fijn zout(of zand)
met glitters tussen, mooi hoor maar een vuiligheid om te verwerken
enfin ik ben blij dat ze klaar zijn zodat ik nu eens goed kan poetsen :?

zwanenmeer, Helena, anjelierken, en alle seizoentjes,
nog een fijne dag ondanks de regen...

Ik moet vandaag alleen in de brievenbus gaan zien
en al goed want 2 verdiepen naar beneden en terug naar boven is niet niks
met die slechte knie die ik heb...voetje naast voetje op een trap gaat niet vooruit
de elektra van de gemene delen is nog altijd niet hersteld...
dat is al een week vandaag.. ze beloven veel maar ondertussen
hebben we geen bel of parlofoon geen lift en geen licht :x
Boodschappen worden door de kinderen gedaan, want met een caddy
op de trap is ook niks gggrrr

Groetjes allen en tot later :wink:

zwanenmeer

04 okt 2019, 10:43

Dag seizoentjes allemaal ,
Oma C : oei, elektriciteit in panne : geen bel , geen lift etc ...... 8O Hopelijk wordt dat vlug gerepareerd , je kan niet zonder lift .... Dat hoor je veel te dikwijls overal / Mensen die niet goed te been zijn, zitten soms weken gegijzeld als de lift niet werkt ......
Clive en MM : de poes heet Mollie . Wijlen mijn moeder wou absoluut die naam, waarschijnlijk omdat ze als kind ook een poes had die zo heette . Poes ziet er beetje uit als Zorro met die zwarte getekende "snor" ,maar ze kan heel lief zijn . Toen mijn moeder stierf, 5 jaar geleden , heb ik de poes geadopteerd want verder is iedereen in de familie " allergisch" :roll: :wink: :wink: // Met mijn rug gaat het iets beter ,maar namiddag ga ik babysitten want de kids hebben geen school wegens studiedag . Dus ik zal moeten opletten dat ik de rug niet opnieuw forceer ......
MM : ik lees dat Gimly nu ook diarree heeft . Dat kan misschien komen doordat jullie noodgedwongen zijn overgeschakeld op andere doosjes kattenvoeding . Poes krijgt hier al 1,5 jaar enkel droge voeding van Hill's voor de urinewegen en sinds toen heeft ze bijna nooit meer diarree .
Ik wens jullie een fijn weekend in Nederland . Ik denk wel dat de meeste winkels in NL op zaterdag sluiten om 17u ... / Enkel de Albert Heijn (als er een filiaal is ) is soms zondag's wèl open .
HVT : tis alweer vrijdag en bijna weekend voor jou en de student .
Groetjes aan iedereen . proberen warm en droog binnen te blijven :-)
Laatst gewijzigd door zwanenmeer op 04 okt 2019, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

zwanenmeer

04 okt 2019, 10:48

Afbeelding
Poes Mollie bij een schilderij van mij , dat ik maakte begin jaren 70 :-)

clive

04 okt 2019, 10:57

Afbeelding

Doe net mijn brievenbus open en wat vind ik daar, verjaardagskaartjes voor mijn krullenbol.
Mijn hart is gesmolten, echt waar. Deze gaan in zijn map waar ook zijn dagboek insteekt, maar eerst mogen ze pronken op de kast waar ieder het ziet.
Aan alle afzenders, jullie zijn zo hartelijk bedankt, heb er echt geen woorden voor.
Liefs.

mariajohanna

04 okt 2019, 11:03

Goede morgen, bijna middag ......

Bij MM bespeur ik zenuwen 🙂 wat heel normaal is, maar je zal zien dat het allemaal wel meevalt. En ja, er valt altijd wat 'te regelen , voor je vertrekt. Ik wens je al fijne dagen toe, samen met jullie vrienden 😃.

Oei, omaC, geen bel, geen lift .... 🙄
Hopelijk wordt het vlug hersteld, het is wel geen doen.

Zwanemeer, mooie poes hoor ! En je bent ook een kunstenares ! Het is mooi gedaan. En nu zien dat je je rug niet forseert bij het baby-zitten.... al is dat wel gemakkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het wel hoor .... 🙂

Ga nog wat HH werkjes doen, elke dag wat, dan is alles eens aan de beurt !

Hou jullie allemaal zo goed mogelijk, en tot de..... volgende. 😉
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje

04 okt 2019, 12:03

Ik heb weer eens niet goed opgelet denk ik.
Op het bord staat les gedaan om 10:15 uur.
Normaal is hij dan allang thuis.
We zullen maar hopen dat het een misverstand is en dat hij onderweg niets heeft voorgehad.

Wegens op een verkeerd knopje drukken in mijn gsm plannen gewijzigd voor vandaag.
Ik wou naar de bib en besefte dat ik zonder boeken onderweg was.
Dus terug naar huis om die boeken.
Onderweg berichtje=> inplaats van te lezen druk ik op telefoontje.
Een hele babbel en dan was het zogezegd bijna tijd voor de student om thuis te komen.
Nu is die er nog niet, dus was ik best nog over en weer gekund.
We improviseren wel een maaltijdje met een eitje of er is ook nog soep als hij wil, maar geen toespijs.

Dan maar hopen dat we deze namiddag droog over en weer geraken.
De bus is geen optie, want dan is het nog een heel eind te voet.
Dan liever met de fiets.
Parking is er niet in de buurt, tenzij ondergronds en dan nog een heel eind te voet.
Ja, de Groen in het stad dat zijn vast wel heel fitte en jonge mensen....

Mooie poes en mooi schilderij. Onverwacht talent Zwanenmeer.
Moed voor morgen Clive op de hondenschool.
Dat is ook geen doen zonder licht en zonder lift, oma-C
MJ vergeet niet af en toe te ademen. :)
MM maak je geen zorgen, dat loopt daar allemaal wel los in Dordrecht.
Mooi stadje.
Anjelier sterkte!

Alle anderen zoek de zonzij!

Oma-C

04 okt 2019, 16:05

Zo, de hoognodige poets gedaan
de stofzuiger heeft de vele glittertjes weggewerkt
als ik er nu nog vind zal ik moeten dweilen :roll:
ramen wassen zit er niet in deze week want het
regent nog met tussenpozen hevige buien :?
zoon was deze voormiddag hier voor een paar karweitjes
hij was bijna verzopen zo nat zelfs met paraplu :roll:
Hij had nog wat in te vullen aan de stamboom en daar
had hij mij voor nodig :) dan een paar uur later is
schoondochter hem komen halen met de auto want
het bleef maar water gieten :?

Dat er geen stroom is beneden komt door de syndic
die blijkbaar een rekening niet betaald heeft en daar
kunnen ze niet mee lachen bij Fluvius, en wij nog minder :x
maar we zitten er wel mee, het "zou" maandag opgelost geraken
ik ben benieuwd??? en syndic is met vakantie :twisted:

De kinderen brengen seffens mijn boodschappen dan moet ik
niet alles via de trap naar boven dragen...
goed dat het slecht weer is en ik dan niet veel buiten moet...
Nog een gezellige dag allemaal, ik ga nog wat verderdoen :)

clive

04 okt 2019, 19:10

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Oma-C, dat is echt wel schandalig die elektriciteit :twisted: :evil: :evil: . En voor jou al helemaal, je woont op het bovenste en je bent geen 20 meer hé? Gelukkig zijn de kinderen thuis. Hoop dat het inderdaad maandag opgelost is. Alle glittertjes weg gekregen :D ?

HVT, hopelijk is de student thuis gekomen en was het gewoon een misverstand. En de hondenschool is pas zondag, maar dank je wel dat je me moed wenst.

MJ, jij hebt het ook graag netjes als ik jou bezigheden zo lees :D . Zoals gezegd, je bent een bezig bijtje.

Zwanenmeer, wat een mooi schilderij, jij hebt wel werkelijk heel veel talent.En wat een leuke naam voor Poes. En iedereen plots allergisch aan poezenbeesten ??? Ze weten nu niet wat ze missen.

Muddy Maddy, hoop dat je deze nacht een beetje kunt slapen, anders kom je daar uitgeput aan en dat kan de bedoeling niet zijn. Heerlijk zo'n ontspanningsmassage, dat zal je deugd doen. Geniet ervan.

Ben voor 1 keertje niet gaan wandelen met Matice. Ik was laat klaar met het HH en toen ik kon gaan, stortregende het, had ik echt geen zin meer in. En Matice zijn krullen drogen zo slecht, dan kon hij vanavond niet mee naar de living. En hem een hele avond alleen beneden laten, doe ik ook niet graag. Normaal houdt regen mij niet tegen, maar nu regende het wel heel hard. Maar morgen mag hij nadat de boodschappen gedaan zijn, met ons mee. Voel me wel een beetje schuldig nu. Maar hij ligt hier langs mij te dutten, dus hij zal het dan toch niet zo erg vinden. En morgen krijgt hij zijn geschenkjes.

Zo, ik ga nu wat rusten tot manlief thuis komt.
Ik wens elk van jullie nog een gezellige avond en voor later vandaag een zachte welterusten. Liefs en een knuffel voor wie hem kan gebruiken.

zwanenmeer

04 okt 2019, 20:18

Dag seizoentjes allemaal,
OMa C : dat is nog straffer ! dat jullie zonder elektriciteit zitten door de schuld van een niet betaalde rekening van de syndic :evil: :evil: 8O en dan is die nog op reis ook , zodat hij niet zelf in de miserie zit ! als hij maar niet met de noorderzon vertrokken is .... :evil: 8O :roll: :wink:
Maria Johanna : dank voor het mooie kaartje :-) dat doet plezier :-D / Jullie weten het ook wat het is , zorgen voor de kleinkinderen ;-) Ze zijn lief , maar zo vermoeiend ..... ;-)
Clive : kan het geloven dat je niet gaan wandelen bent vandaag in die stortregen .... Proberen te genieten van de zaterdag , dan wordt het iets beter weer ..
HVT : in jouw woonplaats is het ook niet gemakkelijk om ergens te geraken ......
Verder wens ik alle seizoentjes nog een goede avond en een goede nachtrust /

Muddy Maddy

05 okt 2019, 08:30

Goede morgen seizoentjes,

nog snel effe gedag komen zeggen. straks de valies maken en dan een korte douche en wegwezen.
dacht dat Gimly erdoor was, neen. er lag weer een plasje diarree. zo vroeg op de ochtend kan mijn maag daar ook niet tegen. dus nu eerst rustig zen worden.
moeten nog twee pakjes gemaakt worden. die kan suus in haar praktijk gebruiken. ze zal bekaf zijn want ze doet een hele morgen een vriendinnenmassagemarathon.
Moeder belde gisterenavond. met wie ik aan de telefoon hing? ze moet op hetzelfde moment als ik de nummers ingetikt hebben. enfin: ze wil maandagavond verslag. ja, chef.
ik weet niet wat Suus & Hans voor ons in petto hebben, hangt ook een beetje af van het weer en hun gezondheid. nu nog de sleutel van een sleutelhanger voorzien en dan naar de buren dragen. kranten halen want anders zou moeders vriendin klagen dat ze geen kruiswoordpuzzels meer heeft.
om het met de woorden van Bilbo Baggins uit LotR te zeggen: We are going on an adventure!
Fijne dag nog seizoentjes en braaf zijn terwijl ik weg ben hè :D
Cats Rule!