In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2022 (2)
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35
Een nadenkertje…
Nu velen de smaak van het fietsen te pakken hebben van tijdens de lock-down, is er een studie die de dienst financiën schrik aanjaagt.
De ceo van een bank zette de economen aan het denken toen hij zei:
"Fietsers zijn nu een ramp voor de economie van het land!"
Zij kopen geen auto en nemen geen autolening.
Kopen geen autoverzekering
Kopen geen brandstof
Hun auto moet niet naar onderhoud en reparaties.
Zij hebben geen betaald parkeren nodig
En fietsen is gezond maar...
Gezonde mensen helpen de economie niet.
Integendeel!
Ze kopen geen medicijnen.
Ze gaan niet naar ziekenhuizen, dokters, kinesisten
P.S. Voetgangers zijn nog erger. Zij kopen niet eens een fiets.

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Die deed ik altijd op mijn tablet.
Maar die is stuk.
Op de telefoon vind ik het wat onhandig puzzelen
Af en toe doe ik het wel eens
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Dat vind ik nog het kromme aan dit alles .
De NAVO versterkt zijn buitengrenzen nu met FLITS-troepen en stuurt Oekraïne een kaartje met ' veel sterkte hè ! ' .
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Remie, Bert, Lenk en zonnebloemeke , niet te hard oordelen hoor .
Niet elk mens is gezegend met empathisch vermogen.
Mensen met autisme hebben vaak een tekort aan cognitieve empathie en ook de omgeving waarin iemand opgroeit kan de mate van empathie op later leeftijd beïnvloeden en zo zijn er nog veel meer oorzaken ....je weet de achtergrond niet altijd .
Marietteke , fijn dat jouw cardioloog tevreden is .
Remie , ik zie nog een postzegel ' in de maak ' : de kat van de dochter van Jadi is ook een fotomodel zo te zien
. Toos en Henk weer 'ijzersterk'
Ik ben vanmorgen in de winkel en vanmiddag met dochter op stap ( party party
).
Fijne dag allen . Toedeloeeeeeeeee
Niet elk mens is gezegend met empathisch vermogen.
Mensen met autisme hebben vaak een tekort aan cognitieve empathie en ook de omgeving waarin iemand opgroeit kan de mate van empathie op later leeftijd beïnvloeden en zo zijn er nog veel meer oorzaken ....je weet de achtergrond niet altijd .
Marietteke , fijn dat jouw cardioloog tevreden is .
Remie , ik zie nog een postzegel ' in de maak ' : de kat van de dochter van Jadi is ook een fotomodel zo te zien
Ik ben vanmorgen in de winkel en vanmiddag met dochter op stap ( party party
Fijne dag allen . Toedeloeeeeeeeee

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04

Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-
Bert
Morgeuuu
we starten het weekend met een stralend zonnetje en witte daken en auto's.
Zal koers kijken worden. De eerste van het jaar, ben eens benieuwd wie de hoofdprijs zal binnen halen.
Gisteren was het eventjes spannend in the masked singer.
Mijn vrouwtje had het juist, ze zei al van het eerste optreden dat het waarschijnlijk Tine Embrechts was.
Ik hoorde Tine haar stem daar niet in, maar ja, ik mag naar geen andere vrouwen kijken hé
dus weet ik daar niet veel van
Mijn favorietes zijn ridder en miss poes. Hopelijk komt het tot een finale tussen deze twee.
An, de NAVO kan niet militair tussenkomen in dat conflict. Dat mag alleen als er een land aangevallen word die lid is van de NAVO. Juist daarom valt Rusland hen nu aan omdat ze bij de navo wilden aansluiten. Poetin wil Rusland terug zoals 50 jaar geleden.
Moesten ze zich daar nu in moeien dan zijn de gevolgen voor gans de wereld niet te overzien.
Lees WO 3!
Natuurlijk is het jammer voor die mensen in Oekraïne, die zijn daar het slachtoffer van Poetin zijn wreedheden. Ik denk dat er een vijs losgekomen is bij die vent.
En zoals ze burgers aanvallen, dat mag allemaal niet. Enkel militaire doelwitten maar daar trekken die russen zich niets van aan.
Natuurlijk zijn de verhoudingen tussen de 2 legers niet in verhouding. Het leger van Oekraïne is veel kleiner dan dat van Rusland.
Natuurlijk sturen ze nu soldaten van de navo naar de grensgebieden om te voorkomen dat Rusland ook navo lidstaten zou binnenvallen.
Het leger is een raar iets hoor. Daar mag je niet logisch denken, want dan raak je er niet.
Allé, ik zal stoppen met zagen.
Tot latersss...
we starten het weekend met een stralend zonnetje en witte daken en auto's.
Zal koers kijken worden. De eerste van het jaar, ben eens benieuwd wie de hoofdprijs zal binnen halen.
Gisteren was het eventjes spannend in the masked singer.
Mijn vrouwtje had het juist, ze zei al van het eerste optreden dat het waarschijnlijk Tine Embrechts was.
Ik hoorde Tine haar stem daar niet in, maar ja, ik mag naar geen andere vrouwen kijken hé
Mijn favorietes zijn ridder en miss poes. Hopelijk komt het tot een finale tussen deze twee.
An, de NAVO kan niet militair tussenkomen in dat conflict. Dat mag alleen als er een land aangevallen word die lid is van de NAVO. Juist daarom valt Rusland hen nu aan omdat ze bij de navo wilden aansluiten. Poetin wil Rusland terug zoals 50 jaar geleden.
Moesten ze zich daar nu in moeien dan zijn de gevolgen voor gans de wereld niet te overzien.
Lees WO 3!
Natuurlijk is het jammer voor die mensen in Oekraïne, die zijn daar het slachtoffer van Poetin zijn wreedheden. Ik denk dat er een vijs losgekomen is bij die vent.
En zoals ze burgers aanvallen, dat mag allemaal niet. Enkel militaire doelwitten maar daar trekken die russen zich niets van aan.
Natuurlijk zijn de verhoudingen tussen de 2 legers niet in verhouding. Het leger van Oekraïne is veel kleiner dan dat van Rusland.
Natuurlijk sturen ze nu soldaten van de navo naar de grensgebieden om te voorkomen dat Rusland ook navo lidstaten zou binnenvallen.
Het leger is een raar iets hoor. Daar mag je niet logisch denken, want dan raak je er niet.
Allé, ik zal stoppen met zagen.
Tot latersss...
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een goeie zonnige morgen allemaal
tis efkes in de rapte want ik ben al aan het kokkerellen en ook aan de wekelijkse wasjes bezig
en we willen een beetje vroeg eten deze middag want we gaan met Celine en haar vriend samen deze namiddag bij mensen gaan kijken om een puppy uit te kiezen voor Celine en het is een Bordercollie dat ze wil en bij die mensen die ze toevallig kent van op jumping hebben ze sinds een paar weken 3 nestjes Bordercollies van hun eigen honden , dus dat zal moeilijk worden om er ééntje uit te kiezen
en das nu eens wat positief nieuws in tegenstelling met wat er gebeurd in Oekraïne , want das daar echt niet meer normaal als je de beelden ziet op tv en die Russen houden geen rekening met mensenlevens
allé ik ga weer verder doen sè
eerst de vers gewassen lakentjes weer op ons bed leggen en dan verder doen aan het middageten en de wasjes
tot later , daaaaaag

tis efkes in de rapte want ik ben al aan het kokkerellen en ook aan de wekelijkse wasjes bezig
en we willen een beetje vroeg eten deze middag want we gaan met Celine en haar vriend samen deze namiddag bij mensen gaan kijken om een puppy uit te kiezen voor Celine en het is een Bordercollie dat ze wil en bij die mensen die ze toevallig kent van op jumping hebben ze sinds een paar weken 3 nestjes Bordercollies van hun eigen honden , dus dat zal moeilijk worden om er ééntje uit te kiezen
en das nu eens wat positief nieuws in tegenstelling met wat er gebeurd in Oekraïne , want das daar echt niet meer normaal als je de beelden ziet op tv en die Russen houden geen rekening met mensenlevens
allé ik ga weer verder doen sè
eerst de vers gewassen lakentjes weer op ons bed leggen en dan verder doen aan het middageten en de wasjes
tot later , daaaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen,
Ja het is vanuit mijn keuken al
Tussen de soep en de patatten zoals ze zeggen.
Maar bij mij is het voor 't ogenblik ts een glas witte wijn (apero) en de patatten
Veel weet ik niet te vertellen
Ja de oorlog in Oekraïne houd iedereen bezig hé
De vluchtelingen, de slachtoffers en de harteloosheid is erg
Wisten jullie dat Vladimir zijn dochter in Nederland woont
Zo'n slechte invloed kan het westen niet zijn hé
Soit, dat het maar vlug voorbij is..
Aan iedereen een fijne dag
toedeloe
menu; kaashamburger met spinazie en patatjes
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
nizinnyke - Lid geworden op: 19 jan 2022, 22:33
Ook van mij een zonnig en fijn weekend gewenst 
Voor mij een weekend met veel administratie, dus veel denkwerk
Jullie ook lekker druk met hh-klusjes lees ik, wasjes en plasjes
Ik mis de ganse week al de stofzuiger, die staat ergens werkloos te wachten....
Remie, die fietsers gaan schrikken als ze binnenkort met nieuwe accijnzen, taksen en regels opgezadeld worden. Ze wensen meteen ook nieuwe infrastructuur, omdat ze veiliger willen rijden...wie gaat dat betalen denk je?
@zonnebloemetje : kijk je uit met uitzoeken van een pup samen met Celine? Uitzoeken uit enkele nesten???? Dat stinkt verdacht naar broodfok, een erkend fokker mag hoogstens 2 nesten / jaar doen zonder dat de overheid komt afschuimen.Hier wordt in elk geval afgeraden op zulke plaatsen gaan te kijken, dat zijn broodfokkers
Iedereen verder heel veel plezier met wat je gaat doen en geniet van het heerlijke weer!
Tot latersssssss!

Voor mij een weekend met veel administratie, dus veel denkwerk
Jullie ook lekker druk met hh-klusjes lees ik, wasjes en plasjes
Ik mis de ganse week al de stofzuiger, die staat ergens werkloos te wachten....

Remie, die fietsers gaan schrikken als ze binnenkort met nieuwe accijnzen, taksen en regels opgezadeld worden. Ze wensen meteen ook nieuwe infrastructuur, omdat ze veiliger willen rijden...wie gaat dat betalen denk je?
@zonnebloemetje : kijk je uit met uitzoeken van een pup samen met Celine? Uitzoeken uit enkele nesten???? Dat stinkt verdacht naar broodfok, een erkend fokker mag hoogstens 2 nesten / jaar doen zonder dat de overheid komt afschuimen.Hier wordt in elk geval afgeraden op zulke plaatsen gaan te kijken, dat zijn broodfokkers
Iedereen verder heel veel plezier met wat je gaat doen en geniet van het heerlijke weer!
Tot latersssssss!
-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

hallo
zalig dat zonneke ,
alhoewel bij bloemeke schijnt het zonneke winter én zomer
want picasso heeft ze gewoon op de muur geschildert
vanmiddag klein stukje gewandeld met ventje ,
want is al van begin december dat hij niet meer buiten komt ,
was wel een inspanning vooe hem , en was er ook moe van ,
maar we proberen het terug wat op de bouwen , dat hij toch eens terug alleen naar buiten kan
Remie , weer 'n mooie puzzel ,
ik ga seffens aan de slag hoor
En tof zo'n "nadenkertje "
ponneke , weekendje denkwerk , succes ermee ,
bloemeke , leuk 'n puppieke gaan kiezen ,
en dat zijn fantastiche honden , die bordercollie
jadi , geniet vaj je wijntje hoor ,
Bertje , ik vind ook de miss poes , de beste ,
En tof zo'n deskundige uitleg van 'n echte soldaat ,
grootjegerda hallo
AN W geniet van je "moeder ,dochter" middagje
mama igne , ja altijd wel iets te doen ,