In de Vier Seizoenen reeks 26 Lente 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

31 mar 2022, 12:39

Aan alle seizoentjes : indien mogelijk een goede dag zonder ongemakken .
Terug winter vandaag ...... dus proberen maar om warm binnen te blijven ...
groetjes aan iedereen ..

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

31 mar 2022, 15:58

Bedankt voor alle goede wensen :D !

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

31 mar 2022, 18:11

Nog vele jaartjes samen Wingerd!
Zonder bloemetje, SeniorenNet is een beetje tegendraads vandaag hier.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

31 mar 2022, 20:52

Nog een late groet aan alle seizoentjes..
Fijne dag gehad, Wingerd? Ik hoop het van Harte. :D
Terug winter, vanaf vannacht sneeuw , tja, April doet wat het wil....
Wij blijven thuis morgen. We zouden morgen bezoek krijgen van vriendin met haar hondje, doordat het slecht weder gaat zijn heeft ze afgebeld en doen we onze reunie volgende week vrijdag. Ik had deze voormiddag een grote pot verse spaghettisaus gemaakt, met veel groenten in, dochterlief heeft een grote pot komen halen voor hun gezien, iedereen eet dus morgen 'gezonde' spaghetti ! Misschien volgende vrijdag op restaurant, ipv zelf te kokerellen. :wink:
Morgen zou de bakfiets terug van stal gehaald worden voor mooie ritjes te maken met de flatbewoners..... Niet dus. We gaan gewoon lekker een fijne dag inlassen met van alles waar we ons binnen mee kunnen bezighouden. Moet ook eens kunnen,vind ik.

En nu verder wat tv kijken, we staan nog wat achter van wat we opgenomen hebben.

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot...... de volgende. :wink:
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

01 apr 2022, 07:20

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de mooie kaartjes die ik mocht ontvangen. Een hele hoop, het ene nog mooier dan het andere. Hartverwarmend.
Ik ga straks het kaartenlint leegmaken , want daar hangen de kerstkaarten nog aan. Die verdwijnen in de box.En dan hang ik alle verjaardagkaartjes op het kaartenlint.
Nogmaals bedankt aan iedereen.

In Roermond was het ook warm zoals hier. We hebben prettig geshopt met Matice in ons kielzog. Hij trok weer alle aandacht en iedereen wil die maar aaien.

Zo , ga hier rap steamen terwijl manlief onder de douche staat.

Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

01 apr 2022, 08:25

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

01 apr 2022, 09:07

Afbeelding

Goedemorgen seizoentjes, ja, als je het niet moest zien
zou je denken dat het een 1 aprilgrap is :roll:
maar hier ligt zo'n 2à3tal cm sneeuw en er zit
een koude wind met 0° :oops: bbbrrr

Aan allen een aangename dag
en hou het veilig aub :wink: tot later....
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

01 apr 2022, 09:12

Goede morgen seizoentjes,

Voor Suus zal het geen goede morgen zijn. Ze is gisteren thuisgekomen van haar operatie en buiten de katten was er niemand. ook Jo niet. en er waren geen boodschappen gedaan.
Jo heeft Suus laten zitten en is terug bij haar ex-vrouw die nu een man heeft. daar is ze dus gisterenmiddag toen Suus nog in de verkoeverkamer lag naartoe gegaan. aangezien Buufje recent verhuisd is, heeft Suus dus geen hulp want ze mag niet met die voet steunen en loopt op krukken.
Ze ging vandaag naar de sociale dienst bellen. Suus haar moeder is laaiende. Wij eerlijk gezegd ook en ventje vroeg na het audiogesprek ( facebook deed raar, dus geen videogesprek) aan mij hoe hij Jo blokkeerde. Dat had ik al eerder gedaan dus wist ik hoe het ging. moest het zo ver niet zijn geweest, dan waren we in de auto gesprongen om haar te helpen maar ventje had gedronken dus gingen we pas vandaag kunnen gaan helpen. Maar met het slechte weer gaat dit nu ook niet. vannacht rond 04.00 uur heeft het lichtjes gesneeuwd. nu is het regen en vèèl harde wind. je hoorde ze gisteren al in de stoof. wij hadden rond 3 uur een broodje gegeten, ik met sla en omelet en ventje met kaas en hesp. dus tegen dat de frituur openging was er hier een regen en hagelbui en hebben we geen frituur gegeten.
het kateten en nog andere producten waren gisteren niet te krijgen in de carref. afbakbrood zal ventje moeten halen bij Peter. Voor onze kieskeurige meneer zullen we een andere oplossing moeten vinden al dan niet online.
ik maak een vispannetje klaar van scampi en st-jacobsschelp. maar omdat ik geen schelpen heb doe ik ze in een pannetje. het is een eigen recept dus te hopen dat het lekker zal zijn.
Ze hebben net de blauwe zakken komen halen en het karton zetten wij bovenop de zakken.
Dochter van overbuurvrouw zou van school veranderen omwille van dat incident. haar laatste trimester dus. Is dat nog mogelijk schreef iemand. blijkbaar wel.
ventje zat hier toen ik naar beneden kwam met de gordijnen dicht. het is nog donker buiten zei hij. ik heb ze opengedaan. heb wel de uplighter uitgedaan en de leesarm aangestoken.
gisteren een nurofenpleister gelegd. flexium en duo's haalden niets uit. dan weet ik dat het de grove middelen zijn. net ook mijn schouder ingespoten. gisteren moest ik ook spuiten op mijn handen en de warmtehanschoenen gebruiken.
vandaag zou er in principe iets van wish in de bus moeten zitten. anders krijg ik mijn geld terug. ik ga straks eens kijken hoever het is.
en daar hebben we weer een regen en hagelbui. 't zal boodschappen doen zijn tussen de vlagen door vrees ik. we moeten hier dringend moppen maar ik vrees dat het niet zal drogen.
omdat het zo duister is, zullen we met licht moeten poetsen.Iedereen zal weer binnen kunnen kijken en geloof me dat doen ze. ventje had beter de ramen afgespoten toen hij dat saharazand verwijderde. je kan er amper doorkijken. dat er maar rap een zonnetje komt schijnen dan kunnen die gedaan worden. een ramenwasser heeft geen zin want die werken in dit weer niet. moet nog Gimly's korrels uit de gang halen en een nieuwe zak openen. dan zal hij er veel van eten. besparen we nog op zijn zakjes vlees anders moeten we kippenwit gaan kopen. dat is lang geleden dat hij dat nog gekregen heeft. vroeger noemden wij dat grr schelletjes omdat Vinny altijd al grommend de zijne opat. en meestal onder de tafel. lekker vettig.
heb gisteren via e-shop van de post postzegels besteld, ook voor het buitenland. en priors voor het geval dat ik dringend iets moet opsturen. Om de twee maand bestel ik er 20 zo spreid ik de kost tegen dat de kerstkaartjes moeten verzonden worden.
ventje had een bon voor haarverzorging dus heb ik netjes alles opgeschreven ipv die via het kruidende vat te bestellen want daar was die niet in stock of ik moet zelf naar de winkel. ik ga die leesbril met ledlampjes eens googlen, misschien vind ik dan wat ik precies zoek want die was ook niet te krijgen. de prijs die ze tonen op tv is een beetje te veel voor mijne bruin. dat kan die niet trekken.
straks naar de boerderij. moest gisteren met timer werken om mijn boot te vullen want anders vergat ik dat ik een Tom had en Ernest en Sarah lopen ook rond op mijn boerderij. die krijg je soms ineens gratis. en dan heb ik de moordzaak. denk dat ik tegen vandaag de dader heb.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en knuffel
moet dus nog een extra kaartje bijmaken met veel beterschap voor Suus.
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

01 apr 2022, 11:46

Goede middag al ondertussen.
Symvastatine gaat toch uit mijn medicatiedoos gaan, vrees ik.
Ik verkies kwaliteit van leven boven een lage cholesterol.
Pijn ken ik al lang en daar valt mee te leven.
Deze pijn echter, daar valt niet mee te leven, vooral niet omdat het van de medicatie is.
Gisteren kreeg ik amper mijn jas aangedaan.
Ik wil nog wel mezelf kunnen aankleden zonder hulp.

Voor de rest viel het verbruik van elektriciteit en gas best mee.
Ook al vonden ze dat teveel vergeleken met een gelijkaardig gezin.
Dan is dat maar zo.
Ik betaal mijn rekeningen en dan moet dan maar goed zijn.
Groen moeiallen.

Sneeuw is ondertussen al weg hier.

Zo, we gaan heel dapper de ravage in de garage aanvallen.
Je kan geen omelette maken zonder eieren te breken.
Het ligt er een beetje heel erg stoffig bij na de werken.

Prettige frisse dag iedereen.

anjelier
Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Locatie: landelijk vlaanderen

01 apr 2022, 11:50

Afbeelding

Hallo iedereen,

Het sneeuwt, op de gazon blijf ze liggen.
De hoofdjes van de mini-narcisjes hangen naar beneden door de sneeuw.

Spaanse woef was deze morgend rap terug binnen, had zich niet verwacht aan de sneeuw. Is toch koud hé :D

Wingerd en echtgenoot: proficiat voor jullie huwelijksverjaardag.

Oma-C: alles oké bij de cardioloog.
Is 1x per jaar dat manlief gaat.

MJ: jullie hebben het echt naar jullie zin in het nieuwe stekje. Goed zo , heel fijn. Kan me best voorstellen dat de dagen voorbij vliegen.

Straks stoofvlees maken, we eten het pas morgen , dan komen de ukjes .De volgende dag is het altijd beter, de smaken vermengen zich in de saus .Met frietjes erbij , zullen ze wel eten :D .

Vandaag 1 april. Hoorde deze morgend op de radio over de tijgers die terug naar Rusland moesten. Dacht direct aan de grap.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

01 apr 2022, 16:20

Afbeelding

Goede namiddag allen, bbbrrr wat is het koud hé, 2°
en zo'n ijzige wind, wat een verschil tegen de vorige weken :oops:

Hier weet ik nog niks van aprilgrappen maar ik ben
ook nog maar alleen tot aan de brievenbus geweest
hier aan het voetpad.....De sneeuw is allemaal
gesmolten en het is droog gebleven...
en snel terug naar binnen :? daar is het beter....
ik had al enkele weken niet meer
moeten stoken, maar vanmorgen toch de thermostaat
weer wat hoger gezet, kou hebben is het laatste hé :oops:

Ik ga nog een betaling doen en nu eerst iedereen
een gezellige avond wensen.... en het allerbeste wensen :wink:
tot morgen :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

02 apr 2022, 08:23

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Ik wil jullie nogmaals bedanken voor al die mooie kaartjes, het deed en doet me echt goed.

Oma-C, ik ben vergeten te vragen hoe het met de cardioloog was sorry daarvoor. Maar ik had het niet in mijn agenda opgeschreven en mijn agenda is mijn geheugen. Ik hoop dat alles goed was.

HVT, dat is een moeilijke beslissing wat je moet nemen wat jouw medicatie betreft. Toch maar niet zelf medicatie laten alvorens de dokter te raadplegen. Ben een beetje een bemoeial, maar geen groene :) .

Anjelier, ik moest lachen met wat je schreef over Spaanse Woef. Hier gebeurde hetzelfde. Hij wou per se naar buiten, was verbaasd zoals alleen hij dat kan zijn over de sneeuw, nam dan een spurt naar de tuin, deed daar razendsnel pipi en spurtte terug naar binnen. Het brengt toch veel leven in huis hé, zo'n viervoeter.

MJ, ben zo ontzettend blij en zelfs een beetje opgelucht dat jullie het zo getroffen hebben in jullie flat.
Dat hebben jullie na alle miserie ook verdient.

Bekske, ik hoop dat je eens een dagje geen pijn hebt.

Wilde eend, ik hoop dat nu het zo vreselijk koud is , er geen perikelen zijn met jouw verwarming.

Muddy Maddy, hoop dat alles goed is met Gimly. Matice heeft 2 dagen achter elkaar een beetje gespuwd. Doet hij dat vandaag nog, dan gaan we naar de dierenarts van wacht, heb al gekeken wie het is en de algemene telefoonnummer staat in mijn GSM. Maar nu is hij al een uurtje wakker en heeft nog niet gespuwd.
Houden zo. En Suus, wat een verhaal.

Gisteren was het barkoud. Ben gaan wandelen met Matice, ik had me thans goed aangekleed, maar de gure wind ging nog door mijn kleding heen. Had het zo koud, dat ik besliste de wandeling korter te maken.
En ook vandaag is het zo koud. Weet nog niet wat ik ga aantrekken, winterspullen denk ik.

Gisteren ging bijna een nieuwe vaas van Villeroy & Boch, die wij in Roermond hadden gekocht, tegen de vlakte toen we hem uit de doos haalde. Kon hem nog juist pakken. Nu heb ik 4 mooie vazen, van groot naar klein. Zodat ik elk boeketje groot of klein erin kan doen. Bij die 4 zit ook een tulpenvaas.
Manlief heeft me een boeketje bloemen beloofd dat in de nieuwe vaas past.

Zo, ik wens iedereen een prettig weekend. Liefs en een dikke en vooral warme knuffel.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

02 apr 2022, 08:32

Afbeelding

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

02 apr 2022, 08:54

Goede morgen seizoentjes,


deze pc begint het zo langzaam te begeven. vandaag is het plan de nieuwe op te starten en omdat die groter is, zo'n plooibaar eettafeltje gekocht ( ook voor ons elk een) dus als alles goed gaat, tik in morgen op de nieuwe.
ja, Clive wat een verhaal. op de koop toe heeft Jo d'r bankkaart en die wil ze niet terug geven voor ze haar spullen heeft. :roll: en iemand anders zal er om komen. Ruzie dat die gehad hebben tijdens hun relatie telkens fysiek. in het begin had ik Suus verwittig het kalm aan te doen, ze was toen pas weduwe. ik zei dat het veel te vroeg was. en een paar maanden terug heeft ze dus die spreekwoordelijke klop gekregen want door Jo in huis ( en drie nieuwe katten) heeft ze nooit behoorlijk kunnen rouwen. Dan is daar de GGD bijgekomen. na een paar gesprekken hadden die door hoe de vork in de steel zat. Gisteren had Jo per whatsapp het al drie maal uitgemaakt en dan nadien ik wil je niet uit m'n leven. maar Suus is er klaar mee. ik hoop voor haar dat ze haar bankkaart terug krijgt en de spullen die Jo gekregen heeft en niet gebruikt zoals een scooterhoes. Er komt vandaag speciaal iemand van de GGD. Gimly is genezen.
Oma C: ventje zei het ook toen die op boodschap moest gisterenmiddag dat het berekoud is. vandaag moet ventje naar de carref. want ik heb vergeten een camenbert op te schrijven. die is dus voor vandaag. en ventje wil een zak in de kledingcontainer dumpen. dan kan er een nieuwe zak begonnen worden. het is echt nodig dat we daar eens aan beginnen.
vandaag naar moeder bellen en kaartjes maken. en dan die pc op de plaats waar deze nu staat als de vloer droog is.
gisteren stak ventje per ongeluk zijn gsm in de oplader die aan de computer hangt en op eens merk ik een venster op die bij mij niet openstaat: deze van een liedjes-app. ventje had de mijne nodig gehad als rekenmachine. maar de mijne heeft een blauw schijnende achterkant. de zijn is volledig zwart. en je kon het ook aan de achtergrond zien. bij mij staat Gimly erop, bij ventje Eddie, de mascotte. en dan te zeggen dat er hier nog een oud rekenmachientje van de Tandy indertijd ligt als back-up. werkt op lichtenergie want er zitten daar zo'n cellekes op. en dat werkt nog altijd!
het is kort maar ik ga jullie laten. wil eerst nog het wc gebruiken want als ons moeder weer veel te vertellen heeft....
Fijne dag seizoentjes keep Safe knuffel!
Cats Rule!

anjelier
Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Locatie: landelijk vlaanderen

02 apr 2022, 09:34

Afbeelding

Hallo iedereen,

Clive: inderdaad , een dier brengt leven in huis. Vind dat plezant, zonder dier zou het hier maar eentonig en stil zijn, heb dat niet graag. Mocht ooit Spaanse woef iets overkomen, er zou hier vlug een andere hond zijn. Een kat kunnen we binnenhuis niet nemen , want manlief is er allergisch aan. Buiten wel.

MM: Suus kan toch haar bankkaart laten blokkeren, moest ik van haar zijn, ik zou dat dadelijk doen. Wie weet wat Jo uitspookt , want ja, het gaat toch om geld hé.

Het is inderdaad berekoud buiten, we zijn dat niet meer gewend. Vorige week zijn we teveel verwend geweest :D .

Morgen de koers, manlief vindt het spijtig dat Wout Van Aert niet mee rijd. Ik denk dat WVA nog het meeste spijt heeft , want ja, het is toch een belangrijke koers.

Dames, tot morgen allemaal.