In de Vier Seizoenen reeks 35 Zomer 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

krakje

03 jul 2024, 20:09

zoals bijna overal kwakkel weer, veel regen soms zon en wind,
maar het voelt wel fris aan dus iets warm bij aan gedaan,
zal tv zijn deze avond, grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Oma-C

03 jul 2024, 20:48

Een rustige nacht allemaal en tot morgen... :wink:

Afbeelding
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

04 jul 2024, 07:34

Goede morgen seizoentjes,

Opgestaan, Redelijk goed geslapen, gezichtsroutine gedaan en mezelf opgefrist. Deo gebruikt waar nodig en mezelf gesmeerd waar nodig. Dan naar beneden gegaan. Ik werd begroet door Gimly en op het eerste zicht ziet het er hier goed uit. ( geen vuiligheid van hem) Hij is effen een frisse neus gaan halen en heeft zijn TLC gekregen omdat hij in "zijn" zetel ligt en braaf is. Hij had gisteren wel last van stramme pootjes. Het zal zijn kont varen als "zijn" zetel weg gaat. :? Ook Lilly zal een plaats ( of twee) moeten afstaan. ( haar groen wit geblokte doos) en misschien de beige opbergpoef. ( staat vol met kattennagels) In theorie komen de twee lederen poefs zaterdag mee naar hier maar worden nog niet opgesteld. En Lilly had gisteren een haarbal in de gang. ( waarschijnlijk van de stress van naar de dierenarts te moeten dinsdag)

Vandaag boodschappen. Gisteren is het er niet van gekomen en is Dr H. tot de redding geroepen. ( heb waarschijnlijk met naar de avondmarkt te gaan mijn reserves uitgeput)
We hebben een lijstje voor de ldl en een voor de carref. ik ga wel mee binnen in de ldl maar denk van in de Tuutje te blijven als ventje om het restje is naar de carref. en dan blijf ik thuis als hij om een bak bier is een 4 zakken pellets.
Er moeten ook nog twee online bestellingen gedaan worden want volgende week ( week van 8 tot 14) zijn we het grootste gedeelte thuis. ( tenzij er verandering van plannen is.) Dan is er hier altijd iemand beneden die het pakje of de bestelling ( er is er al een gedaan bij zoo+) kan aannemen.

Rika gaf gisteren aan zonder pellets te zitten. en dat was Idd het geval. Het verbruik zou gemiddeld om de 14 dagen 30 kilo pellets zijn. ( en dit is zonder gebruik in combi met de CV)
Ventje moet een bestelling doen bij de bol ( o.a. batterijen) en ik een bij farma.( en misschien ook het kruidende vat) Er staat 1 bestelling bij P&T open maar die is nog niet besteld/betaald. Er is gisteren wel een bestelling gedaan bij zoo+. Ik moet nog een mail krijgen wanneer die afkomt. Die is betaald met BC want ventje zijn kredrietkaart lijkt nog niet te zijn afgerekend. :?

Gisteren heb ik me een beetje laten gaan aan die stukjes nougattaart. De nougat van de kermis (van een bekend kraam) kan niet op tegen die van op de avondmarkt. straks eens zoeken hoe ik zelf een nougattaart kan maken. ( ik heb wel een boterham gegeten 's avonds)
Vandaag eten we cordon blue want was geen lever meer bij de beenhouwer. ( menu woensdag was lever met spekjes en krieltjes maar het is lasgagne gewoden) Vrijdag zouden we rolmops eten met krieltjes van bij de beenhouwer. Zaterdag moet ventje naar het ouderlijk huis en het begint zijn voeten uit te hangen. ( er zijn er nog: Frank, Ik en onze 4 potige vachtdragende kindjes en.....) dus qua lunch weet ik het nog niet.
Er moeten ook taken uitgevoerd worden en dat is o.a. Rika's aslade legen en het raampje aan de binnenkant reinigen.
Ik was gisteren op Fb en zag een recept ( veggie) met aardappelen. zag er wel heel lekker uit en die heb ik doorgestuurd naar margaux. ik kreeg een bedanking terug! 8O

Vandaag moeten we ook de pakken nougat markeren want die zitten in bruin papier en je moet ze dus open doen om te weten wat erin zit. :roll: Ik heb net een kopje koffie gemaakt en zag dat liggen. ( weer iets voor op de takenlijst.) Vrijdag een proevertje van de gedroogde vis ( van de avondmarkt)en zondag aperitief met een pikante worst ( ook van de avondmarkt.)

Als mijn koffie op is ga ik eraan beginnen. mijn bonussen binnen halen bij verschilende spelletjes. ( Hay day, criminal case, foodstylist....)
Ventje heeft zich eindelijk een tablet aangeschaft voor zijn spelletjes. ( ook hay day, een biljartspel en een spelletje wat we in engeland op de PC speelden elk om beurt) ventjes zicht gaat achteruit. ( en we moeten nog steeds een afspaak maken met een oogarts)

Ik wens alle seizoentjes een prettige dag toe!
Cats Rule!

mariajohanna

04 jul 2024, 07:38

Goede 'regen'morgen, seizoentjes,
Ben wat vroeg, maar ga om 7.45 u hier beneden naar de kapper. Het is de bazin zelf dat nu gaat komen, degene die gewoonlijk komt, is gaan stappen in de Ardennen...... Dat mag ze nu ook hebben.... :roll:
Maar ja, als dat nu allemaal zo afgesproken is met familie of vrienden, moet er toch iets doorgaan, he......

Verder een rustig dagje vandaag, enkel de kinesiste komt, en dat is maar om 10.30 u.
Straks eens rommelen in de vriezer, eens kijken waar we hem een beetje kan verlichten ! Ik denk dat ik ook eens soep ga maken ook, bij mij smaakt dat altijd....

Zal me eens klaarmaken, op mijn gemakske
, ik zie haar auto hier nog niet staan, op tijd komen is nu niet bepaald haar specialiteit, maar we moeten het ermee doen, he !

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Bekske

04 jul 2024, 08:33

Afbeelding
hallo iedereen ja ik ben nu vroeger maar heb van de hele nacht ampergeslapen niet alleen door de pijn aan knie dat erger word .Maar ook dat ik geen betaling aan huis kan doen en ik krijg geen antwoord van de bank .Na de middag kinesist en morgen de huisarts .zo dat was het nieuws hier geniet groetje

Oma-C

04 jul 2024, 09:49

Goedemorgen allemaal :wink:
Hier is de zon al aangekomen
maar of het voor de hele dag is
dat weet ik niet, vannacht hadden
we regen, want alles ligt nat :roll:

Allen een fijne donderdag, ik maak
er het beste van

Groetjes allen en sterkte aan Bekske :?

Helena van Troje

04 jul 2024, 10:55

Goede voormiddag.

Als ik opstond zag het er grijs en grauw uit.
Toen ik klaar was in de badkamer scheen de zon en ze schijnt nog.
Nu ja, ik ga toch maar de ijskast uitwassen.
Dan ben ik van die oervervelende klussen vanaf.
De strijk is geduldig zoals altijd.
Die wacht nog wel even.
He is niet dat ik geen kleren meer heb om aan te doen.
Of keukenhanddoeken om de afdroog te doen.

We zullen er eens aan beginnen.
Zoveel te rapper ben ik er vanaf;

Fijne dag nog aan allen.

anjelierken

04 jul 2024, 15:03

Afbeelding

Hallo iedereen,

HVT, MJ en Wilde eend 2: dank jullie wel voor de verjaardagswensen.
MJ: verjaardagskaartje is vandaag aangekomen, dank je wel.

MM: restaurant was in orde. We zijn daar al eerder geweest , is niet zo ver van bij ons. We zaten aan het raam waardoor we zicht hadden op de Schelde. Verschillende boten zien voorbij varen .

De bbq gisterenavond was lekker en heel gezellig. Manlief kan wel goed bbq-en, het vlees was mals en sappig, iedereen was content. We hebben binnen gezeten, buiten was geen optie. Na het eten was er taart, die buurvrouw gebakken had. Iedereen heeft zo z'n vaste taken, al jaren. Zo is het voor niemand teveel werk.
Manlief en ik hebben hier deze voormiddag opgeruimd en gepoetst. Je ziet het al niet meer. Als avondmaal kunnen we de rest opeten. Want ja, overschot heb je altijd. En voor Spaanse woef was het ook bbq , buurvrouw had speciaal voor hem extra worstjes gekocht :wink: .

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

04 jul 2024, 20:16

Goeienavond allen, :wink:

Toch fijn dat jullie ook nog wat zon hebben gezien :lol:
Hier was het een dun zonnetje maar ze is de hele dag gebleven :)
er zit wel een frisse wind....ik had een jasje nodig vandaag :oops:

Morgen tegen 10u naar de kapster voor een knipbeurt
't is nodig, maar ik had gebeld en moest bijna 3 weken wachten
vakantietijd van de helpsters... :roll:

Allen een fijne gezellige avond nog en tot morgen....
Slaapwel voor later op de avond :wink:

krakje

04 jul 2024, 21:45

voor de zoveelste keer weeral eens 3 vaten was gedaan,
witte was de droogtrommel en de blauwe was buiten op de draad ook droog;
hier de halve voormiddag regen daarna beter weer en ook de zon,
weinig beweging in de straat, grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Muddy Maddy

05 jul 2024, 08:46

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren de niet -online boodschappen gedaan. Niet gevonden in de Ldl: emmertje rolmops, die vandaag op de menu stonden.
't zullen scampi's zijn maar moet nog zoeken naar een bijpassende saus.
Dan in de namiddag de online boodschappen gedaan en natuurlijk liep er iets mis. :? De bevestingsmail van bij P&T kwam bij een mevrouw terecht met een andere naam en hetzelfde identieke e-mailadres als het mijne. zij belde me want we nemen nooit onbekende nummers op. Toen ik terugbelde in de veronderstelding dat het een voicemail was, kreeg ik haar aan de lijn. Ze legde de situatie uit en ik zei dat ik contact ging opnemen met P&T. Dat heb ik dan gedaan. Rik, de contactpersoon van P&T vermoed dat de bewuste dame een klant is, in een fysieke winkel van P&T en dat daar een en ander is misgelopen. Ik moet nog doorgeven aan die Rik dat ik dus geen fysieke klant ben. Alsook aan de dame die mijn mail krijgt. ( ik vermoed dat ze de mail van de action ook heeft gekregen want ik kreeg die op een bepaalde tijd nooit meer)

Bon, de bestelling bij de doemart is ook gebeurd en deze van de Farma. Betalen bij doemart was nog op de ouderwetse wijze zei ventje ( dus niet met de scanner op je bankapp) Bij doemart heb ik 3 zomerpyjamabroeken besteld en een kamerjas. als de kleur van de kamerjas me niet aanstaat kan ik die nog terugsturen. De 2 pyjamabroeken waren alleeen nog te verkrijgen in de roze variant in mijn maat: XL. en dan vond ik er een in de solden. ze hebben alle 3 zakken en dat vind ik belangrijk. De handdoeken van de doemart die je gratis krijgt, gaan we geven aan Margaux voor Kameroen waar zij naartoe gaat. ( ventje vind de kleur niet mooi)
Vandaag komt de doemart toe, de farma-artikelen, de tablet ventje en natvoer voor de poezen. P&T moet nog bevestigen of ze leveren. en dat zal wel met DHL gebeuren zoals de laatste keer. Doemart & Farma komen met B-post. Ook de levering van zoo+ zou vandaag moeten toekomen.( en is normaal post-Nl tenzij ze ook voor DHL kiezen)

Gisteren was het mooi weer en wilde ventje eens tot aan 'the lounge' gaan. Deze was echter potdicht. Ok, dan maar naar de buurtwinkel. gelukkig heb ik een draagbaar opplooibaar tasje bij me in de vorm van een roos die ik eens van Mia gekregen heb. In de buurtwinkel zag ik dat ze bezig zijn met de werken voor het cashpoint. In dezelfde buurtwinkel ook een artikel gevonden waar ik naar zocht: flamin! hot cheetos. ( die kan je niet krijgen in de carref. Daar zijn het Dorito's.) en ventje trakteerde dus op een duveltje. dan eens rondgekeken in de buurtwinkel waar je meer kan krijgen zei ventje dan bij den Adil.
We zijn langs dezelfde weg in de zon teruggekeerd en bleven aan de etalage staan van Vansevenant. ( je kunt het al raden zeker?) het was solden en ik heb een eend aan -70% gekocht. Kostprijs: 2 euro. Die heeft een kuif zoals Elvis. Er stonden ook andere maar die leken eerder op een breedsmoelkikker. :roll:

Gisteren hebben we de "Balrog" terug gehangen. Plakaat van Route 66 Arizona ( gemaakt door gevangenen) moest ook aan de muur maar Gimly lag zo mooi en heerlijk te slapen dat ventje die de ladder nodig had hem niet wilde storen. ( die gaat terug hangen met kleefpleisters die 40 kilo kunnen dragen. Als die eraf valt dan komen er nageltjes aan te pas) Vandaag willen we dus de uitgestelde klusjes van gisteren doen, maar ondertussen moet er 1 iemand beneden blijven voor de pakjes.

Lilly is vannacht niet op mijn voeten komen slapen dus ik ben een beetje boos op haar. Beide katten hebben korrels gegeten. Er is een zak korrels van de Carref. met kip bijgegoten in de pot en ook een zakje snoepjes met kipsmaak die daar maar lagen te liggen ( en ik heb er nog maar dan een andere smaak.) Er wordt nu gretig van de korrels gegeten.

De vuilniszak is al opgehaald en ook het papier/karton en de blauwe zakken. ventje heeft de mulch restanten in de nieuwe vuilniszak moeten smijten.Die waren een beetje hard. hopelijk zijn de sensoren nu niet stuk. :?

@Anjelier: zo te horen heb je een prettige verjaardag gehad. en in het restaurant een tafel die uitkijkt op de schelde en meerder schepen en scheepjes zien passeren, leuk. Een BBQ moest je zeker niet buiten doen, de dag van vandaag. Spaanse woef heeft dus ook mee mogen BBQ-en :) Jullie eten de restjes BBQ op. Je hebt idd als je een BBQ doet voor meerdere personen voedsel over.

@Helena: de frigo uitkuisen moet ik ook nog doen. Alles eruit en bekijken. wat over datum is, gaat de vuilnisbak in of als er voedsel in zit gaat dit in de mulch. Ik moet ook het kookvuur onder handen nemen en de plaat die onder de frietpot staat. (en de inhoud van de nougattaarten opschrijven, die gaan dan in een plastiek mand met wat kruidnagel tegen de mieren.) ventje heeft gisteren een stuk chocoladenougat gegeten maar ik ben er wijselijk af gebleven.

@Oma C: naar de kapper vandaag. de mijne is in verlof en ik heb een afspraak geboekt zodra ze terug is. Zij werkt niet met hulpjes.

Zo, ik ga eens op zoek naar een saus voor bij de scampi. Dan kunnen die uitgehaald worden uit de diepvries en eventueel krieltjes gehaald.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Bekske

05 jul 2024, 08:52

Afbeelding
gisteren liet die van de bank weten dat hij na 18 uur ging komen .Maar spijtig hij heeft zijn kat gestuurd heb hem iet gezien .Moet betalingen doen vroeger deed ik dit op tablet maar nu werk het niet meer .ze zijn met een andere bank gaan samen werken en van toen loop het enorm slecht ben al meer dan drie weken bijna aan proberen maar totnu toe noppes .Nu maar terug een bericht naar sturen als het 9 uur is want beginnen ze pas .Ook komt de huisarts langs in de late namiddag afwachten wat het met mijn knie ga zijn .Dat doorslaan en blokkeren is zeker nietaangenaam om te zwijgenoverde pijn .Heb nog op andere plaatsen pijn en last dus kon ik ditzeker missen maar ja krakende karren lopen het langst zeggen ze hier geniet groetje

Oma-C

05 jul 2024, 09:07

Goeiemorgen allemaal, ik ga me klaarmaken
om naar de kapster te gaan, en nadien een
paar boodschappen meebrengen...
Ik kom later hier lezen :oops:
Fijne dag aan allen :)

Helena van Troje

05 jul 2024, 14:35

De boodschappen zijn gedaan voor vandaag.
Voor de rest is het rustdag.

Oma-C

05 jul 2024, 15:11

Goeiemiddag allen,
Zo mijn haren zijn geknipt nu kan ik het weer beter
de baas, na het wassen, het is weer proper....
Op terugweg naar huis heb ik een flinke totter gedaan
aan de Delhaize... amaai, gewoon gestruikeld
en op mijn gezicht gevallen, ze hebben me met
2 meisjes van de winkel recht geholpen, want ik
kan niet alle rechtkomen....en bloeden....'t was mooi,
een flinke buil op mijn voorhoofd en door de bril
een wondje bovenaan de neus en flinke hoofdpijn...
Een van de meisjes van Delhaize heeft mij met
de auto naar huis gebracht want het was beginnen regenen
en ze wilden niet dat ik tevoet naar huis ging.
ik heb thuis ijs op mijn hoofd gelegd om te ontzwellen,
ik zal morgen een mooi gezicht hebben.....amaai
Het is rap gebeurd hé.... maar er is gelukkig niks
gebroken voor zover ik weet, alleen mijn bril staat
wat scheef maar die zetten ze volgende week
bij Pearle we terug recht.... :roll:

Ja het is rap gebeurd, en ik heb nog geluk gehad...
Ik zal het maar niet aan m'n zoon laten weten want
dan zijn ze ginder ongerust....en ze hebben nog
een week vakantie.
Groetjes en nog een fijne dag verder,
het is hier 16° en een koele wind :?