Goede morgen seizoentjes,

heb ik iets gemist Oma C? Wat is er met Clive?
Heb vannacht veel beter geslapen. Gisteren scampi diabolique gemaakt met cognac en een heel flesje room! ja, want ventje wilde graag veel saus! hij heeft ook een belglas cognac gedronken en ligt zo hard te snurken dat ik het beneden hoor! ( die 2 belvormige glazen waren voor de kringloop want : in here we pour whisky, son!) Al mijn ingrediënten stonden klaar en alles was opengedaan sinds ik bijna geen kracht meer in mijn handen heb. ( ik heb wel hulpmiddeltjes)
Frank komt vandaag al het hout halen dat ventje op zolder had. we hadden zeker voor 2 jaar als Rika hier niet gekomen was. Het ligt al in de gang en ja, ik ben er al over gevallen! (gelukkig zonder erg) Frank blijft hier niet eten want hij moet direct door naar houthulst waar hun buitenverblijf ligt en ze er zelden of nooit zijn. Frank stookt nog wel met hout. het is een kachel met speksteen. dan houdt dat de warmte nog effe vast. Frank zijn huis ligt aan de spoorweg en ik heb dat huis altijd mooi gevonden. Toen Frank het kocht, kon je door de verdiepen heen het dak zien. mijn vader zaliger zou dit ten zeerste afgeraden hebben. De stenen zijn poreus en hij heeft hier en daar kraken in de gevel.
ik denk dat die spoorweg er ook iets mee te maken heeft: trillingen.
Gimly is weer ziek en dat omdat Frank komt. de gang ligt dus vol hout en dat staat hem niet aan. een halve dag nadat er hier gedweild is is ie ziek. dan laat je beter de emmer staan.

swifferen moet hier ook gebeuren en ventje heeft zijn pelletzeef gekregen. Hij gaat geen goud zoeken maar stof in de koperen ketel waarin ze zitten. de firma raad het af een volle zak er ineens in de kappen. Een halve zak mag. en stof is er ook maar in mindere mate. Alarm is ingesteld want het is moederbeldag. weer eentje voor scrabble. en woordspelingen schijnen ze echt niet te snappen op Fb. Ik post regelmatig puns en geen enkele like! ofwel zijn ze geen fan van star trek of het ontgaat ze echt. Ja, ze kennen engels maar blijkbaar is het de Queens old English. Mijn schoonmoeder was geschokt toen we naar de Tesco gingen dat er dialect werd gesproken! Cheerio! als ge weg gaat bijvoorbeeld. Als wij in de pub zaten dan zeiden we dikwijls up "yours fellow", een quote uit de film Muder by death. Er zijn nog 2 in leven van die film. James Cromwell en Richard Narita. voor beiden was het hun eerste filmrol. In de pub spraken wij dus brugs en ze vroegen zich dikwijls af of wij van Polen waren? Helemaal niet! Het land van bier en chocolade!
Vrijdag gaan wij dus naar Sabaton. Ze voorspellen regen.

wat is new pussycat? We gaan het beste er van maken. Cinema's moeten zich ook aan de geluidslimieten houden. Het was gistereavond vroeg donker en dan hebben we nog die ellende van het uur te verzetten.

ze gingen dat afschaffen. ja, met St-Juttemis zeker? Ventje die om room moest heeft dan ook meteen koffiecapsules meegebracht en die waren 2+1. Ik had online gesnuisterd en een doosje was dezelfde prijs als de verzendkosten. tsja. En dan had ik ze niet meteen.
Lilly begint langzaam te begrijpen dat het geen zomer is. En er is weer een remake van een film op Tv. ventje wist het direct want hij heeft D&D liggen. De remake van Total Recall vind ik een flop! Gisteren toch genoten van de laatste Jurrasic Park. Daar doen de orginele karakters ook weer mee. Vandaag denk ik aan Volano. Ging dit gisteren bekijken maar toen ontdekten we dat de scampi niet ontdooid waren en ventje moest naar de zolder. Beide katten weten dat ze er niet op mogen. Het begint opgeruimd te geraken en Frank moet maar helpen om de kast uit elkaar te halen. Ik moet ook mee helpen want de spiegeldeuren mogen er niet uitvallen. En ik heb nog een deur liggen die voor de keuken bestemd was. Die gaat naar het containerpark. Als we toch van plan zijn glazen deuren te steken dan heb ik deze niet nodig. En de keukendeur doen we automatisch dicht omwille van Vinny indertijd. Die liet zich erin opsluiten om te pikkedieven.
Ik ga een kopje koffie maken en daarna mijn promomail. smijt er tegenwoordig veel in de spambox. of ik laat me uitschrijven. helpen doet dat niet echt want toch slagen ze erin door de mazen van je net te geraken.
Fijne dag seizoentjes!