In de Vier Seizoenen reeks 37 Winter 2024-2025
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Van mij ook weer de beste wensen.
Ik ben er eindelijk een beetje terug door.
Nooit meer hertenragout.
Het was nochtans lekker.
Heb heel weinig gegeten, het dessert aan mij laten voorbijgaan.
Tja, ijs, chocomousse, pralines, koffie, thee zo laat best niet.
Om half drie thuis, om half vijf miserie.
Nu is het precies over.
We gaan alles klaar zetten voor de laatste ronde.
De twee gezinnen met kinderen komen seffens een pitoleetje eten.
Fijne avond ng allen.
Ik ben er eindelijk een beetje terug door.
Nooit meer hertenragout.
Het was nochtans lekker.
Heb heel weinig gegeten, het dessert aan mij laten voorbijgaan.
Tja, ijs, chocomousse, pralines, koffie, thee zo laat best niet.
Om half drie thuis, om half vijf miserie.
Nu is het precies over.
We gaan alles klaar zetten voor de laatste ronde.
De twee gezinnen met kinderen komen seffens een pitoleetje eten.
Fijne avond ng allen.
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

goede morgen na een onrustige nacht straks als het klaar is buiten zien .Wat de wind en regen gedaan heeft of er geen schade is .Zelfs de viervoeters waren gisteren avond ongerust hier .2025zet zich goed in afijn ja hopelijk is er nergens veel schade .Dus wens ik verder iedereen een rustige dag en geniet op je eigen manier .Na de middag zal ik de eerste persoon zien van 2025 want ik heb tot nu toe niemand gezien en dat zal de kinesist zijn die langs komt .Want het was gisterenavond geen wandelweer dus rustig knus binnen gebleven .En ja weer amper geslapen dank zij de pijnen ondanks de medicijnen .Morgen komt de huisarts langs dus zal ik dan meer weten hopelijk .Ben een lekkere thee aan drinken nu met een stukje peperkoek met boter op aan het eten om straks mijn lekker ontbijt klaar te maken .zo ik wens jullie nog het beste toe groetje
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Een heel gelukkig en vooral gezond 2025 voor iedereen.
Gisteren het licht HH gedaan en toen was het al vroege namiddag en hebben we ons een glaasje bubbels ingeschonken en getoost met elkaar en voor elkaar. We zagen buurman aankomen en zijn vlug de rest van de fles aan hem gaan geven. Hij wou per se dat we binnenkwamen, maar daar zijn wij niet op ingegaan.
We hadden echt zin om er een heel rustige dag van te maken met ons drietjes. Ik had mijn maxi wollen kleedje aangedaan, is echt wel een maxi maar is zo zalig en comfy om te dragen, kun je lekker in de zetel zitten. Alleen op de trappen natuurlijk moet ik het een beetje omhoog doen zodat ik er niet op trap.
Manlief had hapjes gemaakt in de air fryer, ( hij is er gek op
Vroeg aan manlief wanneer we de kerstboom en versieringen gingen afbreken, ik had dit weekend op het oog, maar hij wilt per se dat hij nog een weekje blijft staan. Dus gaan we dat zo doen. Hij is mooi en stoort niet. En de zilveren versieringen op de kast ben ik eigenlijk ook nog niet moe gezien.
Manlief is gaan werken in Antwerpen. Dus kan ik vandaag veel doen in het HH. Hij vroeg me wel mijn tasje over mij te dragen waarin mijn GSM zit zodat ik iemand kan bereiken als er iets mis loopt bij mij.
Zo, ik ga eraan beginnen. Liefs aan jullie allemaal.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede donderdagmorgen allemaal,
Fijn dat die feestdagen allemaal voorbij zijn
Ik hou er niet van maar we moeten er elk jaar weer door
Hier is de wind geluwd en de regen gestopt vannacht
het was een rustig nieuwjaarsdag gisteren....behalve de wind dan.
Voor allen weer een aangename dag en op naar het weekend
Sterkte en moed aan onze zieken, hopelijk met niet teveel pijn....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Een gelukkig en gezond 2025 aan iedereen.
Ben blij dat die "feestdagen" voorbij zijn en we weer aan de gewone routine dagen beginnen. Het ziet er hier uit dat we toch een beetje zon gaan hebben vandaag.
Ik ben rond 7 uur opgestaan. moet nog mijn gezichtsroutine doen. Ik had geen goesting om deze vanmorgen te doen. Gimly was daar dan direct gezet en fleemde om eten dat hij natuurlijk liet liggen.
Volgens ventje was Lilly vannacht lastig. Ik heb niets gemerkt.
Ik vroeg me vanmorgen af waarom het altijd zo laat licht wordt. Ik ben die donkere dagen echt beu.
Mijn moeder was ongeduldig gisteren en belde zelf. Om de een of andere reden vergat ik hoe ik mijn telefoon moest aankliken. Was dat nu schuiven of drukken? En neen, ik had nog geen druppel binnen. Heb ze dan maar zelf gebeld.Is makkelijker.
Vandaag gaat de gewone gang van zaken in. Ventje is zoals gewoonte naar de supermarkt en daarna naar de Bricolage om Pellets. Die pellets zullen zeker ook in prijs gestegen zijn zoals Michiel zegt. Het is alle jaar het zelfde liedje. Alles wordt duurder maar onze centen blijven gelijk.
Ik kreeg gisteren van buurvrouw 14 een zeer cryptische boodschap. ze kon niet wachten om me te omhelzen. Ja, dat was natuurlijk niet voor mij bedoeld .Het was even na 11 uur dus ze zal wel al aan de aperitief gezeten hebben. We hebben er hartelijk om gelachen.
De zoon van de schoenmaker voor wie wij nu ook pakjes in onze gang krijgen heeft mij om middernacht gisteren zijn Fb vriend gemaakt. Hij is ook bevriend met de dochter van buurvrouw, waar ik ook mee bevriend ben omwille van de pakjes. Anders moet ik naar het salon bellen en dan krijg ik een automatische melding. Nu kan ik haar rechtstreeks bereiken.
Buurman moet in de loop van deze maand de thermostaat komen instaleren. Er zijn 5 draadjes en ventje was z'n kluts kwijt. Twee draadjes gingen nog gegaan hebben.
Omdat ventje niet weet wat hij wil eten zal het frituurrotzooi zijn.
Op 8 januari komt dè arsene van W mijn kolomkast brengen in een vrachtwagen van 12 meter. ik moet parking voorzien. ja dadda, hier kijken ze niet eens naar verboden te parkeren borden. Ze moeten maar midden in de straat gaan staan. Ze kunnen aan de apartementen oprijden en voor de deur stoppen want daar is de stoep gelijk met de rijweg. De auto' staan immers aan de overkant. En ze stonden nu allemaal netjes op de juiste plaats! Geen 1 stond verkeerd.
Lilly is beneden gekomen na het inspecteren van de boodschappen. Ze is zich nu aan het wassen op haar groene geruite doos en gaat dutten.
Ik ga me naar de boerderij begeven en mijn borden zetten in foodstylist. Daarna verdwijn ik in The zone.
Fijne dag seizoentjes!
Een gelukkig en gezond 2025 aan iedereen.
Ben blij dat die "feestdagen" voorbij zijn en we weer aan de gewone routine dagen beginnen. Het ziet er hier uit dat we toch een beetje zon gaan hebben vandaag.
Ik ben rond 7 uur opgestaan. moet nog mijn gezichtsroutine doen. Ik had geen goesting om deze vanmorgen te doen. Gimly was daar dan direct gezet en fleemde om eten dat hij natuurlijk liet liggen.
Volgens ventje was Lilly vannacht lastig. Ik heb niets gemerkt.
Ik vroeg me vanmorgen af waarom het altijd zo laat licht wordt. Ik ben die donkere dagen echt beu.
Mijn moeder was ongeduldig gisteren en belde zelf. Om de een of andere reden vergat ik hoe ik mijn telefoon moest aankliken. Was dat nu schuiven of drukken? En neen, ik had nog geen druppel binnen. Heb ze dan maar zelf gebeld.Is makkelijker.
Vandaag gaat de gewone gang van zaken in. Ventje is zoals gewoonte naar de supermarkt en daarna naar de Bricolage om Pellets. Die pellets zullen zeker ook in prijs gestegen zijn zoals Michiel zegt. Het is alle jaar het zelfde liedje. Alles wordt duurder maar onze centen blijven gelijk.
Ik kreeg gisteren van buurvrouw 14 een zeer cryptische boodschap. ze kon niet wachten om me te omhelzen. Ja, dat was natuurlijk niet voor mij bedoeld .Het was even na 11 uur dus ze zal wel al aan de aperitief gezeten hebben. We hebben er hartelijk om gelachen.
De zoon van de schoenmaker voor wie wij nu ook pakjes in onze gang krijgen heeft mij om middernacht gisteren zijn Fb vriend gemaakt. Hij is ook bevriend met de dochter van buurvrouw, waar ik ook mee bevriend ben omwille van de pakjes. Anders moet ik naar het salon bellen en dan krijg ik een automatische melding. Nu kan ik haar rechtstreeks bereiken.
Buurman moet in de loop van deze maand de thermostaat komen instaleren. Er zijn 5 draadjes en ventje was z'n kluts kwijt. Twee draadjes gingen nog gegaan hebben.
Omdat ventje niet weet wat hij wil eten zal het frituurrotzooi zijn.
Op 8 januari komt dè arsene van W mijn kolomkast brengen in een vrachtwagen van 12 meter. ik moet parking voorzien. ja dadda, hier kijken ze niet eens naar verboden te parkeren borden. Ze moeten maar midden in de straat gaan staan. Ze kunnen aan de apartementen oprijden en voor de deur stoppen want daar is de stoep gelijk met de rijweg. De auto' staan immers aan de overkant. En ze stonden nu allemaal netjes op de juiste plaats! Geen 1 stond verkeerd.
Lilly is beneden gekomen na het inspecteren van de boodschappen. Ze is zich nu aan het wassen op haar groene geruite doos en gaat dutten.
Ik ga me naar de boerderij begeven en mijn borden zetten in foodstylist. Daarna verdwijn ik in The zone.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Vandaag wordt jongste kleindochter 5 jaar. Wat gaat het snel. Zondag heeft ze haar feestje met de familie. En over 2 weken met de klasgenootjes.
Hier heeft het al een ferme bui gedaan, maar we hebben ook de zon gezien, dat was lang geleden.
Terug de routine van elke dag, en dat houden we het beste vol.
Vanavond komen dochter en vriend langs, we moeten nog de geschenken geven . Dochter stond erop het pas deze avond te doen, dan kon haar vriend er ook bij zijn.
Tot morgen iedereen,
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Fijne namiddag iedereen,
Hier heeft het ook al een ferme bui gedaan, eerst mooie zon gehad.....
Wilde eend, je kaartje zat vandaag in de bus. Het onze blijft hier of daar wat plakken, denk ik.
Er zijn weinig kaartjes die 'op tijd ' waren, ook bij onze andere vrienden.
Het bijzonderste is dat ze toekomen..........
Nog wat klaar zetten voor ons bezoek dat nog onderweg is. Denkelijk binnen een half uurtje zullen ze er wel zijn......
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Hier heeft het ook al een ferme bui gedaan, eerst mooie zon gehad.....
Wilde eend, je kaartje zat vandaag in de bus. Het onze blijft hier of daar wat plakken, denk ik.
Er zijn weinig kaartjes die 'op tijd ' waren, ook bij onze andere vrienden.
Het bijzonderste is dat ze toekomen..........
Nog wat klaar zetten voor ons bezoek dat nog onderweg is. Denkelijk binnen een half uurtje zullen ze er wel zijn......
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Goede namiddag allen,
Ik wil eerst en vooral nog even "Dank U" zeggen
aan alle kaartjesschrijfsters voor alle wensen
Ik hoop dat ik jullie persoonlijk al bedankt heb
maar voor het geval ik iemand vergeten bij... bij deze dan,
Ze hangen nog allemaal in de kaartenhouders
en ik ga ze er niet allemaal afhalen om te zien
wie ik 'vergeten' ben te danken, het zijn er 43
ze blijven nog allemaal nog een tijdje hangen!
Ik heb nog een boodschap gedaan vandaag en
er een wandelingetje van gemaakt, het was
niet te koud buiten, in de zon ws het heerlijk
Maar nu is het al donker aan 't worden...
Ofwel wordt het al avond of er is een bui op komst
Allen een gezellige dag verder en moed en sterkte
aan onze zieken....
Ik wil eerst en vooral nog even "Dank U" zeggen
aan alle kaartjesschrijfsters voor alle wensen
Ik hoop dat ik jullie persoonlijk al bedankt heb
maar voor het geval ik iemand vergeten bij... bij deze dan,
Ze hangen nog allemaal in de kaartenhouders
en ik ga ze er niet allemaal afhalen om te zien
wie ik 'vergeten' ben te danken, het zijn er 43
ze blijven nog allemaal nog een tijdje hangen!
Ik heb nog een boodschap gedaan vandaag en
er een wandelingetje van gemaakt, het was
niet te koud buiten, in de zon ws het heerlijk
Maar nu is het al donker aan 't worden...
Ofwel wordt het al avond of er is een bui op komst
Allen een gezellige dag verder en moed en sterkte
aan onze zieken....
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
MJ : dank om te laten weten dat mijn kaartje is aangekomen . Hier is weer geen postbode geweest vandaag ..
.Ik had verschillende kaartjes van familie die een week onderweg waren ondanks de prior zegel .. van een goede post service is niet veel te merken ondanks de dure postzegels .. Het wordt alsmaar slechter .. . ///
Oma C : fijn dat je zoveel kaartjes hebt gekregen : het is een teken dat je geliefd bent bij veel mensen
Verder hoop ik voor alle seizoentjes op een goede nacht zonder pijn en ongemakken .

.Ik had verschillende kaartjes van familie die een week onderweg waren ondanks de prior zegel .. van een goede post service is niet veel te merken ondanks de dure postzegels .. Het wordt alsmaar slechter .. . ///
Oma C : fijn dat je zoveel kaartjes hebt gekregen : het is een teken dat je geliefd bent bij veel mensen
Verder hoop ik voor alle seizoentjes op een goede nacht zonder pijn en ongemakken .

-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
De dag is alweer om.
Vandaag in zesendertig schuifjes opgeruimd.
Morgen nog maar eens naar de huisarts.
Op deze manier gezond oud worden vind ik absoluut niet wat ik van gezond oud worden denk
Daar zullen toch een paar medicamenten met ambetante bijwerkingen moeten herzien worden.
Voor de rest had ik niet gezien dat het regende an hangt bijgevolg de was verder te drogen op het rekje. Dom, want ik was nog maar ne gaan voelen en het was bijna droog allemaal, maar niet droog genoeg.
Morgen proberen een deel te plooien en eventueel te strijken. Als het lukt. Want het gaat even niet zoals ik het graag zou hebben.
Nog een fijne avond en een rustige nacht.
Vandaag in zesendertig schuifjes opgeruimd.
Morgen nog maar eens naar de huisarts.
Op deze manier gezond oud worden vind ik absoluut niet wat ik van gezond oud worden denk
Daar zullen toch een paar medicamenten met ambetante bijwerkingen moeten herzien worden.
Voor de rest had ik niet gezien dat het regende an hangt bijgevolg de was verder te drogen op het rekje. Dom, want ik was nog maar ne gaan voelen en het was bijna droog allemaal, maar niet droog genoeg.
Morgen proberen een deel te plooien en eventueel te strijken. Als het lukt. Want het gaat even niet zoals ik het graag zou hebben.
Nog een fijne avond en een rustige nacht.
-

Goeiemorgen iedereen, zo vergeet ik niemand
Hier ligt alles nat dus is er regen geweest, maar momenteel is het over....
Laat het zonnetje maar weer komen zoals gisteren dat was heerlijk
Fijne dag allemaal en goede moed aan onze zieken...
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Gisteren heb ik niet alles kunnen doen in het HH. Was gaan wandelen met Matice om daarna door te doen, maar plots stond manlief al binnen. En we waren aan het babbelen en plots was het te laat om nog een grote taak te beginnen. Moesten dan ook nog eten en alles opruimen.
Dus vandaag een tandje bijsteken. Ben al druk bezig geweest hoor. Moet ook nog naar de kine om 14:30H, manlief werkt thuis en brengt me vlug. En dan doe ik daarna de rest.
De machines zijn ook weer aan het draaien, de strijk is voor morgenochtend.
Zo, ik wens iedereen een mooie dag. Liefs en een dikke knuffel voor wie er eentje nodig heeft.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
De laatste dagen moet ik steeds nadenken welke dag het is. Is altijd zo als er een feestdag is midden in de week. Is een beetje verwarrend.
Vanmorgen had het hier flink gevroren, alles zag wit. Dat hadden ze niet voorspeld op het weerbericht. Volgens manlief was het ook glad op de baan.
Gisterenavond dochter en vriend op bezoek. Die hadden een grote mand mee , opgevuld met van alles en nog wat. Vond dat wel een heel geschikt cadeau. Koeken, choco, confituur, thee, koffie, enz enz. Allemaal dingen die we kunnen gebruiken. Voor dochter zelf had ik een kookboek met fructose-arme gerechten erin. Voor haar vriend een doos met verschillende soorten gemberthee. Die drinkt dat graag.
Tot morgen iedereen.