Ons vrolijk babbelhoekje anno 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

jadi
Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Locatie: de boterstad

Vandaag, 10:47

Afbeelding
♪♫ Het regent , het regent , we worden allemaal nat . . .♪♫
Goede morgen deze morgen, met regen geen zon .. Maar die komt tegen de middag zei men in het weerbericht.. Mijn screens (verticale zonnegordijn) zijn nat , en die mag je niet oprollen, als die nat zijn . Dus een nadeel (weegt niet op het voordeel ) Ik zit dus een beetje in de donker ..
Riekske beste bij de dokter ik duim
Pattje met plezier antwoord ik direct op uw vraag .. Ik kies direct voor de Belgische frank . . .
Hoshi en Oma-C zwaai zwaai
Aan iedereen een fijne ... euch Dinsdag verder hou jullie gedeinsd want de hitte kan ons parten spelen . En een tip van tante Jadi .. als ouderling zweten we niet altijd zo meer .
En dorst hebben we ook niet veel .
Maar dat mag ons niet beletten om veel water te drinken .
En dit om de werking van onze nieren op peil te houden .. heel belangrijk
toedeloe
menu , een kommetje met florette groentjes wat lunchworst wat koude patatjes en een hard gekookt eitje .. samen in mijn zelfgemaakte vinaigrette


't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

Vandaag, 16:12

Afbeeldingwens allen fijne avond
dank je Jadike ik moet morgenvroeg alweer 8.15 lekker vroeg
hier is erg warm morgen 36graden vrijdag 39 kan niet op pfpfpf
en ja veel drinken ik wil niet nog een keer mee maken .
fijne avond allemaal tot morgen doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
hou vol matekes
Afbeelding
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

Vandaag, 21:04

Goede avond iedereen :wink:
ik geef dit maar even mee....
Dit adviseert het Nationaal Crisiscentrum nu al
• Drink voldoende, meer dan gewoonlijk. Wacht niet tot je dorst hebt.
• Water is beter dan frisdrank.
• Ga je ergens naartoe en moet je lang op de bus, trein of in de auto zitten?
• Neem een flesje water mee.
• Zet een pet of hoed op.
• Is het echt heel warm buiten? Vermijd de zon en blijf binnen tot het wat koeler is. Lukt dit niet?
Blijf zoveel mogelijk in de schaduw of zoek een koele plek als het bij je thuis te warm is,
bijvoorbeeld een dienstencentrum, bibliotheek of winkelcentrum.
• Vermijd zware lichamelijke inspanningen of sporten, zeker in het heetst van de dag.
• Maak je voorhoofd en nek regelmatig nat.
• Draag lichte kledij, met een lichte kleur.
• Bescherm je huid tegen de zon: gebruik zonnecrème met een hoge beschermingsfactor
(minstens factor 30, liefst hoger).
• Als je last hebt van krampen, hoge koorts, hoofdpijn of flauwte, bel dan naar je huisarts.
• Bel onmiddellijk 112 als je lichaamstemperatuur zeer hoog is (40° of hoger).
• Laat geen mensen of dieren achter in een geparkeerd voertuig.

Voor allen een emmertje moed om deze komende hitte dagen door te komen :)
Zeg regelmatig tegen jezelf:
"ik ben sterker dan hetgeen mij overkomt."
:wink: