Hoekje: "De oase van rust" 2021(1)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

corry

09 dec 2021, 07:53

Zojuist genomen, weer vroeg uit de veren.
Afbeelding

Door omstandigheden beperkt tot minder Kerstversiering dan andere jaren.
Onze kindje zouden graag de kerstboom komen zetten, mag niet van mijn ventje. Het gerief staat op ons zoldertje, gebruik van een ladder makkelijk af te nemen. Jammer.
Misschien volgend jaar dan meet Rhune 1, 80 m nu haalt ze al 1, 77 m en kan er dan misschien zonder ladder aan. 😂

Rietjes, laat eens weten wat ze juist gedaan hebben en hoe je het ervaart.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ivette

09 dec 2021, 10:26

Ik wens je een heel spoedig herstel Rietjes, kom maar gauw hier terug!Corry bedankt om het ons te laten weten.

Gisteren heb ik al mijn oude kerstspullen naar beneden gehaald alleen de kerstboom is mij te groot en wacht nog op een kloekere drager.
Ik ben er altijd heel emotioneel onder want alles hebben wij "samen" gekocht. Ik kon met mijn man geen winkel binnengaan waar kerstspullen uitgestald waren, hij kwam altijd met iets af, nu herinner ik me natuurlijk waar en wanneer en...heb het nog altijd moeilijk!
hier enkele foto's, met die smartphone geen wonderbeelden natuurlijk:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Als mijn boompje staat mag hij hier ook prijken!

Nu eten maken, Sander komt eten en deze namiddag moet ik op controle bij de oogarts.
Vera-maria, tot vanavond in een jaar gratis!
Ivette

vera-maria

09 dec 2021, 20:36

Goedenavond allemaal!
Sorry dat jullie mij hier enkele dagen niet gezien hebt maar we zijn net thuis van 3 daagjes Limburg, hebben veel gewandeld en superlekker gegeten en logeerden op een superadres!
Rita wens jou een spoedig herstel!
Mooi Corry je tuintje!
Yvette ziet er gezellig uit in je living!
Ik zit klaar om naar 1 jaar gratis te kijken…het word spannend!
Afbeelding
Wens jullie nog een fijne avond tot later daag…
You only have one life...live it!

corry

09 dec 2021, 21:35

Joepie 👍👍👍

meme-rietje

10 dec 2021, 08:32

goeie morgen iedereen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

10 dec 2021, 09:27

Goeie morgen

Hier si, doar si
z'is zie do were wi

Toen ik begin deze week een telefoontje kreeg van het ziekenhuis :
"Halo mevr. wegens Covid...."
was 't meteen van SH.T
maar nee
"... kan je operatie vervroegd worden"

dus vlug alles in gereedheid gebracht, PCR test, valiesje maken, test naar ziekenhuisbacterie.....

en ja woensdagmiddag lag in op de operatietafel
gisterenmiddag al moest ik het ziekenhuis verlaten :roll:
ze hadden mijn kamer dringend nodig....
dat zegt veel hé

Gelukkig maar is mijn ventje in geval van nood een halve verpleger, kok, huisman....
We trekken dus goed ons plan.

Pijn en ongemakken die zijn er natuurlijk nog maar wel van een ander soort
en
in mijn eigen bedje mogen slapen zonder om het uur wakker te worden van de pijn was heerlijk ook al was het nog verre van ideaal.

Hier op die stoel zitten is ook nog niet echt comfortabel maar 'k wilde me toch ff melden.
Oud maar niet Out

Ivette

10 dec 2021, 09:49

Zo'n kranige madam onze Rietjes! Bedankt W. om zo goed voor haar te zorgen, een immens geluk als men zoiets "samen" kan doormaken. Zoals ons Corry hier eens zei: heel uw leven verandert als "samen" niet meer bestaat, intussen weet ik dat het nooit meer is als voordien!

Nog altijd geen kleintje in Anzegem, het is nu toch al voor elke dag of nacht! Ik wip hoopvol op bij elke telefoon

Vera-Maria, je had echt geen chance met waar je in de file ging staan hé, het is een spel dat niet alleen leunt op jouw eigen kennis hé. Je hebt dat zeer goed gedaan in dat vreselijke cijferduel, op naar volgende week!
Ivette

corry

10 dec 2021, 10:07

Ik denk dat ze deze foto op fb mooi vinden, krijg hem regelmatig in de winter aangeboden om terug te zien.
ook al meerdere malen hier toonden.
Moest alle regen sneeuw zij geweest we hadden mooie winterbeelden gekregen met alle hellende nadien.
Afbeelding
Goedemorgen
Rietjes terug thuis, rustig aan doen, gelukkig heb je een sterkhouder die voor je zorgt.
Wacht op kleinzoon Jürgen ( papa van onze kindjes) heeft enkele bestellingen via internet gedaan, komt ze brengen.
Mijn eten staat gereed, gisteren konijn gemaakt, vandaag met frietjes.

Ivette gezellig bij jou, ook een oma uit de duizend.

Veveke, kon de spanning tot hier voelen, jij wist al dat het goed was afgelopen, ik veronderstelde dat je doorging omdat je verplaatsing voor enkele dagen om opnames te doen meerdere keren waren.

Nog een natte vrijdag, moet voor niets buiten en voel me daarbij een gelukzak.

Corry

vera-maria

10 dec 2021, 10:44

Goedemorgen allemaal!
Rita wens jou een heel spoedig herstel, en laat je maar eens verwennen!
Was spannend hé gisterenavond, ik was ook heel zenuwachtig en dat zag je wel maar oef ben er toch door geraakt!
Een impressie van onze uitstap deze week…
Afbeelding
We logeerden in Zepperen, hebben er een prachtige wandeling gemaakt maar alle wandelpaden waren bijna niet begaanbaar door het vele water, gelukkig hadden we goeie wandelbottines aan want we zaten op sommige plaatsen tot aan onze enkels in de plassen!
We hebben dan ‘s anderendaags drogere oorden opgezocht en zijn gaan wandelen in Bokrijk, en daar is het echt heel mooi! En gisteren hebben we Sint-Truiden verkend, ze hebben daar een heel mooi stadhuis die prachtig verlicht is!
Deze namiddag ons Elise om 15u afhalen van school en haar muziekles om 16 u volgt ze hier bij ons online want de juf is in quarantaine!
Ik ga richting badkamer, tot later daag…
You only have one life...live it!

Ritavdm

11 dec 2021, 09:21

Goeie morgen

Niets gaat boven het eigen bed....
ook al lukt het nog niet om de juiste slaappositie te vinden.
Geduld !

Dank aan iedereen voor de lieve aanmoedigingen en de kaarsjes,
't komt goed

en 'k besef heel goed dat er veel ergere dingen zijn, 't is maar carrosserie hé bij mij :D

Mijn ventje is alleen op boodschappenjacht nadat we samen het menu voor de hele week opgesteld hebben (niet te moeilijk)
'k ben benieuwd om te zien wat hij allemaal (niet) zal meehebben.

Mooi hé Corry dat winters wit tuintje maar ''k denk niet dat we dat nog veel zullen zien, eerder verzopen modderige tuintjes. Gisteren heeft het hier de ganse dag geregend.

Veve, ik kijk er al naar uit om ook terug te wandelen .
Samen met zijn tweetjes op verkenning .
Oud maar niet Out

meme-rietje

11 dec 2021, 09:26

goeie morgen allemaal
het is fris buiten, gisteren was het ook koud
Quickie liep ook weer vlug naar huis toen we gingen wandelen
en ik ben maar meegegaan :lol:
mijn verlicht boompje aan de voordeur
lag om gisteren, de grond is zo nat dat de pinnen niet blijven zitten

Afbeelding

omadina

11 dec 2021, 09:46

Goede morgen en een fijn weekend voor jullie allemaal !

Rita, gelukkig is je operatie al gepasseerd . Ik wens je een heel goed herstel. Laat je maar eens goed verwennen, door W, je schat.! Het is toch altijd een goed gevoel terug thuis te zijn.

Vera-Maria, ik heb ook "1jaar gratis" gevolgd donderdag ! Het was echt heel spannend, en jij hebt die vuurproef goed doorstaan. Ja, je moet zeker een beetje geluk hebben in dat spelletje ! Ik kijk al uit naar volgende week !
En Limburg, Bokrijk en de mooie stad St.Truiden, zeer mooi ! Julie hebben er zeker van genoten. Als mijn meisjes klein waren gingen e er altijd tijdens de zomervakantie ! Mooie herinneringen !

Corry, je tuintje en kerstversiering is heel mooi ! Ook bij jou Yvette ! Ja ik begrijp wel dat de herinneringen lastig zijn voor jou ! Jullie waren vast een super koppel ! Zo ken ik er hier nog, ik denk aan jou, Mémérietje !

Dus hou jullie allemaal goed, ik doe ook mijn best, zelfs in een regendag als gisteren, toch een "klein" wandelingetje gemaakt, maar niet aan zee geraakt, waaide gewoonweg omver.... van op afstand de hoge golven gezien !

Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

corry

11 dec 2021, 10:10

Een van mijn favorieten in de dierenwereld. Een ezeltje altijd vertederend.
    Afbeelding

Goedemorgen
      Ik snotter zoals het bij een bij snotvalling past, ben daar gelukkig niet ziek van, alleen lastig.🤪

Wij gaan op den draai, wandelen tot aan het restaurant Uilenspiegel, hebben daar super lekkere frietjes, alles verzorg en lekker.

Rietepetietje volgt Quickie, en blij dat je was, geen weer voor hond en baasje door te sturen. Vandaag schijnt hier de zon, eindelijk kan het regenwater grondwater worden.

Rietjes gaat het een beetje ?

Veveke, je was in je element, zenuwen de baas, een mens moet soms geluk hebben, het was je van harte gegund. Doe zo verder !

Ik ga onder water, heb mijn huisje al stofvrij gemaakt.

Tot later

Corry

Michelly

11 dec 2021, 23:30

Dag maatjes allemaal,
      lees steeds jullie berichten en deel in de pijntjes en de fijne en triestige verhalen.
      Ben zelf weer onder de scan geweest verleden vrijdag . Port-a-cath gespoeld en bloed getrokken. Overmorgen word ik verwacht bij de oncoloog om het resultaat te bespreken. Steeds bang afwachten en hopen dat we weer drie maanden verder kunnen zonder chemo.
      Rietjes hoop dat je snel van de pijn verlost bent en weer op wandeltoer kunt met W.
      Yorkske hopelijk laat die vreselijke fantoompijn eindelijk na en Corry hou Stafke maar goed in de gaten zodat hij niet overmoedig wordt en gekke streken uithaalt.
      Zend iedereen de groeten en hoop dat iedereen gelukkig en pijnloos elke dag in ons hoekje komt. Vergeef me maar dat ik dat zeker niet elke dag doe.
      Michelly
      De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
      (Rabindranath Tagore.)

meme-rietje

12 dec 2021, 09:03

goeie morgen allemaal
      knuffeltje op al de pijntjes

Afbeelding