In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2022 (3)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

zonnebloemetje

29 mei 2022, 11:33

hallooooo een goeie zondagmorgen allemaal

tis een beetje nat buiten en toen ik deze morgen om 6.30u uit bed moest was het nog droog en ondertussen zijn er al enkele kleine regenbuitjes gevallen maar echt niet veel want de grond is met moeite nat geworden en nu is het zonnetje er al terug
en vandaag blijf ik toch binnen , dus geen probleem
gisteren heb ik jammer genoeg niet alles kunnen doen wat ik van plan was , het ging echt niet meer maar dat zal dan iets voor de volgende dagen zijn , ik zal wel zien

Bertje hier staat de radio altijd op " Nostalgie " en wij horen ook graag die muziek van de jaren 60 die ze nu spelen de laatste dagen

mama-inge proficiat met de verjaardag van jou schoonvader en amuseer jullie maar daar

Sarina al van een lekkere koffie genoten , groot gelijk hoor

Remie op koopjes jacht , allé hopelijk vind je iets naar jullie goesting maar das soms moeilijk hoor want wij zoeken al een hele tijd naar een appartement en das niet gemakkelijk
en waarom zouden wij jou hier kwijt willen ?????????????, ik zou het niet weten , dus kom maar iedere dag verder schrijven hé want anders zal je zeker gemist worden

Sita nog op den draai gisteren avond op sennet , awel toen zat ik al k.o. in mijn zetel

Lenk wat een heerlijke desserts heb jij bij , en ik zou zelfs de rest van mijn eten laten voor een dessert

jadi veel succes deze week in het ziekenhuis voor jou ventje

gerda gaat het al een beetje met jou en je ventje ????????????,,

allé ik ga verder doen sè want tis alweer bijna middag

marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge, Ponneke, Sarina, Willempie

nog een fijne zondag verder

daaaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***
Bert

29 mei 2022, 12:00

zonnebloemetje schreef:
wij zoeken al een hele tijd naar een appartement en das niet gemakkelijk

Bloemeke, wij hebben onze zoektocht naar een ander appartement voorlopig stil gelegd. Het is idd moeilijk iets te vinden die aan alle vereisten voldoet. Of men mag niet te kieskeurig zijn, dan vind je wel iets.
En in de regio Brugge is het zeker al moeilijk. En nieuwbouw is bijna niet te betalen heb ik al ondervonden.
En een sociaal appartement, daar kunnen we niet aan geraken. Pensioen is te hoog van ons samen, al is het niet zo hoog voor een gezin. Maar enkele euro's te veel en het is afgelopen, te veel is te veel....🙄🙄
A ja, geen daguitstapje, het weer is niet betrouwbaar.

ponneke

29 mei 2022, 12:38

Goedemiddag leuterkes, fijne zondag zonder Afbeelding

Afbeelding

Nee Bert, ik was niet naar de hoogmis, maar heb enkele uurtjes wellness beleefd, en geur nu heerlijk naar amandelbloesems. Verdiend, want ik heb tot heel laat doggies gekamd, en nu ikke eens aan de beurt!

Afbeelding
Verder niks speciaals in de planning, proberen te genieten.
Gisteren heel wat verf gekocht en besteld (hadden niet genoeg in de winkel Afbeelding)
Dus plafonds, jullie zijn bijna aan de beurt!
Ook nog een hoop andere dingen geshopt, wat was het druk overal!

Trouwens Bert, die "Nostalgie" kan me ook bekoren hoor!
Heerlijk koffie Sarina - en Inge meteen naar een verjaarsfeestje : geniet ervan!
Lenk, je desserts zien er heel jammie uit, wou zo dat ik erbij kon...
Gerda, hoe gaat het met jullie nu?
En Jadi met je man, lukt het een beetje?
Zonnebloemetje, ik zal mijn Mr. Propers eens sturen, wacht!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Die zijn voor iedereen die HH niet leuk vindt, of hulp kan gebruiken

Marietteke : ik heb genoten van je foto's, Soekie en Vinnie hebben mekaar echt gevonden zie ik : prachtig!!!
En dan zag ik nog een punk-kip voorbij komen, en wou alweer gelijk beginnen kammen Afbeelding

Genoeg gekkigheid voor nu, stilaan etenstijd - smakelijk iedereen!
Tot laterse

ponneke

29 mei 2022, 12:41

Bert schreef:
29 mei 2022, 12:00
zonnebloemetje schreef:
wij zoeken al een hele tijd naar een appartement en das niet gemakkelijk

Bloemeke, wij hebben onze zoektocht naar een ander appartement voorlopig stil gelegd. Het is idd moeilijk iets te vinden die aan alle vereisten voldoet. Of men mag niet te kieskeurig zijn, dan vind je wel iets.
En in de regio Brugge is het zeker al moeilijk. En nieuwbouw is bijna niet te betalen heb ik al ondervonden.
En een sociaal appartement, daar kunnen we niet aan geraken. Pensioen is te hoog van ons samen, al is het niet zo hoog voor een gezin. Maar enkele euro's te veel en het is afgelopen, te veel is te veel....🙄🙄
A ja, geen daguitstapje, het weer is niet betrouwbaar.

Je opgeven voor "Blind gekocht"? Daar zie je mooie dingen gebeuren

ponneke

29 mei 2022, 12:43

Zal ik gauw trakteren voor iedereen, laat het je smaken!
Afbeelding
Bert

29 mei 2022, 13:24

ponneke schreef:
29 mei 2022, 12:43
Zal ik gauw trakteren voor iedereen, laat het je smaken!
Afbeelding
Oooooo, dank u wel ponneke!! Komt juist van pas, dat zal wel smaken.
Ik zal nog wat over laten voor de andere leuterkes...😀😀

mama-inge

29 mei 2022, 16:27

Goedemiddag
Wij zijn weer thuis
Bedankt voor de felicitaties
Vanmorgen koffie met gebak en daarna nog de nodige snoeperijen gehad.
Tussen de middag een kop soep, vonden we meer dan genoeg
Bij schoonouders vandaan richting het bos gereden en een eind gewandeld met hond en kinderen
Nu even rustig zitten met een kop thee
En vanavond doen we ook niet gek veel aan het eten, broodje hamburger
Laatst gewijzigd door mama-inge op 29 mei 2022, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Remie

29 mei 2022, 16:46

Afbeelding

Eigenlijk een zeer lui dagje voor ons totnogtoe, zelf kijk ik dan (veel) sport, niks hoefde.. alles mocht….. (tot op zeker hoogte van Afbeelding dan hè..! 😉)
Wel met op z’n tijd ’n heerlijkeAfbeelding voor mijn neus en ’n enkele keer met klein koekje.

Afbeelding
Zuidplaspolder

Menu:

Afbeelding

Voor allen met ziektes of andere narigheid, STERKTE & BETERSCHAP toegewenst.

Afbeelding Pak maar hoor, 'k ben de beroerdste niet..! :lol:

Weet U dat ook weer..!

Afbeelding ‘n zwaai voor allen die ik vergeten ben Afbeelding

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

zonnebloemetje

29 mei 2022, 16:55

hallooooo een goeie zonnige namiddag iedereen

zojuist van een heerlijke koffie genoten met een carré confituurtje erbij
en natuurlijk ook nog paaseitjes hé
tis al gans de namiddag droog tussen Brugge en Oostende hier bij ons en voor morgen zal het weer ook meevallen volgens het laatste weerbericht , dus das goed hé
ik ga dadelijk nog wat strijkwerk wegwerken want nu is het nachttarief en morgen niet hé en dat scheelt

amai Ponneke al dat lekkers , das een serieuze traktatie hoor en wat zal dat allemaal niet kosten vergeleken bij dat povere sneetje brood met muizenstrontjes van Remie :roll: :wink: :P :P :P :P :P

sorry Remie maar ik kon het echt niet laten hoor :lol: :lol: en kan je het me nu vergeven ?????????????,
en je hebt weer mooie en leuke foto's geplaatst hoor , laat maar komen want dat zie ik graag

Ponneke waren die enkele uurtjes wellnes een geschenkje van de doggies misschien ??????????? :lol: :lol:

Bertje wij zoeken nog altijd verder hoor en we zullen wel eens iets vinden , maar voor ons moet dat geen nieuw appartement zijn als het maar voldoet aan alles wat we willen en met onze leeftijd zullen wij daar toch geen 50 jaar meer wonen hé , en een huurappartement is wel gemakkelijker te vinden maar dat willen we niet want das altijd miserie en dan ben je nooit zeker dat je daar kan blijven wonen
hopelijk vinden jullie ook eens iets dat jullie aanstaat als je niet opgeeft

mama-inge al van een wandeling genoten in het bos , en laat de hamburger jullie smaken hoor

Sarina wat een leuke fotootjes van jou " lieveke " en lavendel dat ruik ik ook graag , mijn neus wil daar altijd naartoe :roll: :lol:

allé ik ga verder doen sè
en omdat het zondag is heb ik een lekkere wafel meegebracht, smakelijk

daaaaaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

jadi

29 mei 2022, 16:56

Hoe het uitraakte met mijn eerste lief ...
Veel jongens raken aan een lief (of andersom) door een geschenk te geven. Ik ben de mijne erdoor kwijtgeraakt.
Toen mijn lief jarig was, kocht ik haar een paar handschoenen. Maar dezelfde dag ging mijn zuster in dezelfde winkel een paar slipjes voor zich kopen. De twee pakjes werden thuis bezorgd.
Door een spijtige vergissing kwamen die handschoenen bij mijn zus terecht en die slipjes bij mijn verloofde.
Dat was nog niets, maar een e-mailtje dat ik geschreven had, kwam samen met die slipjes bij mijn verloofde.
De brief luidde zo:
Liefste schat,
Dit klein geschenk is voor je verjaardag. Ik heb ze zelf gekocht en dacht dat je ze best kon gebruiken, aangezien je er de laatste tijd geen meer draagt.
Daar je oude, door het dikwijls nat worden, van kleur veranderd waren en de naad was losgegaan van het dikwijls aan- en uittrekken, bracht het me ertoe jou nieuwe te kopen.
Eerst wilde ik lange kopen, maar mijn zus zei dat de korte modellen mode waren. Het is een vaste kleur die niet afgaat. De winkeljuffrouw heeft mij de hare laten zien en die waren al drie keer gewassen. Ze waren nog zo goed als nieuw. Ze mogen getoond worden zonder te blozen.
Ik heb de bruine kleur gekozen omdat je hier het vuil niet zo vlug op ziet. De winkeljuffrouw heeft ze even aangetrokken en ze stonden haar heel goed.
Als je ze voor de eerste keer draagt, moet je er talkpoeder in doen, dat bevordert het schuiven. Als je ze wast, moet je ze aanhouden, anders krimpen ze teveel.
Ik hoop dat je ze draagt met dezelfde gevoelens als ik ze je schenk.
Vergeet niet te tellen hoe dikwijls ik ze in de loop van het jaar zal kussen.
Je schat.
(de volgende dag was het uit.)
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Remie

29 mei 2022, 17:05

jadi schreef:
29 mei 2022, 16:56
(de volgende dag was het uit.)
Afbeelding
Bert

29 mei 2022, 17:06

Sarina, wat een deugniet. 🤣Ik zou ook wel zo'n kat willen die helpt met de afwas...
Bloemeke, idd, we zijn geen 50 meer. Maar om zo ver te verhuizen willen we toch iets degelijk aankopen.
Merci voor de wafel, ziet er lekker uit!
Remie, ben ook naar sport aan het kijken hoor. Eurosport

marietteke

29 mei 2022, 17:38

Afbeelding
hallo
hier geen fietsweertje ,
want er vallen nu en dan serieuse regenvlagen ,
ik heb het zelfs wat koud , zou best mijn berenwollensokjes kunnen verdragen :lol: :lol:
vanmiddag naar tuincenter gereden , dan loop je binnen ,
en kan je veel zien , heb kattengras gekocht ,
ons Louiseke is daar gek van , maar 't vrouwtje kan negen van de tien keer ,
alles opkuisen , want overgeven doet ze toch

Sarina wat een mooie poes ,
en in dat mandje , haha , grandioos

jadi ...ik lig hier dubbel ,
Afbeelding

bloemeke aan de strijk ,
heb ik ook al gedaan vandaag

ponneke een welverdiende welness ,
moet kunnen hoor