In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35
Longkanker met div. uitzaaiingen waaronder ook een hersentumor die inmiddels is verwijderd. (geen garantie..!)
“Wat denkt uzelf” zou ik bijna willen vragen.
Maar goed, hoe zou ik dat nu eens het best kunnen verwoorden… ik doe ’n poging…..
Voel mezelf als (oud) ziek aangeschoten wild met alle narigheid vandoen, die steeds probeert wat dekking te zoeken voor het volgende salvo, wat ik dan vervolgens in slow motion op me af ziet komen.
Zoiets dergelijks… misschien begrijpt u nu een beetje de situatie Zonnebloemetje..?
Laten we wat mij betreft, die ellende hier maar wat buiten beschouwing laten, mijn tijd liep/loopt toch al zo’n beetje naar het einde..!
We kunnen ons beter focussen op jongere mensen, zoals bijvoorbeeld de kleindochter van Jadi, die bijna nog een heel leven voor zich kunnen hebben… toch..?

-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen,
Deze morgen grijs en grauwe lucht, dus : jeansbroek en een wat dikkere T-shirt aan.
Netjes gewassen, gekamd , gesmeerd kom ik uit de badkamer. En . . de zon komt en gaat .. Wat moet ik daar nu weer van denken . Hoe dan ook mijn wasmachine draait op volle kracht, en daarna zal het droogkast zijn ..
En wat de wind betreft, die neemt de takken van de bomen mee van de ene kant naar de andere kant ..De vogeltjes zijn er ook niet met hun mooi concert.. Witte schapenwolkjes gemengd met veel grijs in .. die gaan aan een snelheid voorbij .. Dat beloofd niet veel goeds vandaag ..
En dan hoor je op de radio ♪♫ Laat de zon in je hart . . .♪♫
Aan iedereen een super fijne zaterdag
toedeloe
menu: varkenshaasje met worteltjes .
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
@Remiedankjewel . . toen ik je woorden las over mijn kleindochter kreeg ik het warm rond mijn hart.
Mijn dochter en man zijn naar de revalidatiedokter geweest. . Ze doet het goed, zei die maar ze moet meer naar haar lichaam luisteren . Ze gaat over haar grenzen . . En voor de rest nog heel veel operaties te gaan . Nog een heel lange weg te gaan. Haar canule is al verwijderd en alleen haar maagsonde is nog aanwezig . . En de plastische chirurg kan ook veel doen .. Kine- ergo-neuro- en logo zitten in het programma en dat is heel intens.
*Maar ik kan het niet laten om je veel moed, doorzetting en vooral heel mooie dagen toe te wensen . . dat je moet genieten van de dagen moet ik je niet zeggen .
En nu ga ik uw puzzel maken .. wil je daarvoor ook bedanken .. Ik heb er nog altijd deugd van , het verzet mijn zinnen ..
van ♥
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
een goeie middag al weer
Remie ik weet het dat je in een benarde situatie zit met je gezondheid en geen al te goeie vooruitzichten hebt , maar als je één of meerdere dagen niet komt posten dan ben ik al ongerust hé natuurlijk , en ik hoop echt van harte dat je nog een tijdje van het leven kan genieten op jou manier en dat meen ik echt en ik hoop dat je tussen de slechte dagen ook nog goeie hebt
en laat zeker de moed niet zakken als dat kan al is dat soms moeilijk misschien
jadi ja er is veel wind vandaag maar hier is het toch droog en zonnig en das ook al goed hé
en geniet maar van jou zaterdag , dat zullen wij ook doen hoor
en veel succes in het ziekenhuis als je op bezoek gaat , want goed nieuws is altijd welkom hé
allé tis alweer middag en tijd voor het middageten
voor alle leutertjes nog een gezellige zaterdag verder

Longkanker met div. uitzaaiingen waaronder ook een hersentumor die inmiddels is verwijderd. (geen garantie..!)
Remie ik weet het dat je in een benarde situatie zit met je gezondheid en geen al te goeie vooruitzichten hebt , maar als je één of meerdere dagen niet komt posten dan ben ik al ongerust hé natuurlijk , en ik hoop echt van harte dat je nog een tijdje van het leven kan genieten op jou manier en dat meen ik echt en ik hoop dat je tussen de slechte dagen ook nog goeie hebt
en laat zeker de moed niet zakken als dat kan al is dat soms moeilijk misschien
jadi ja er is veel wind vandaag maar hier is het toch droog en zonnig en das ook al goed hé
en geniet maar van jou zaterdag , dat zullen wij ook doen hoor
en veel succes in het ziekenhuis als je op bezoek gaat , want goed nieuws is altijd welkom hé
allé tis alweer middag en tijd voor het middageten
voor alle leutertjes nog een gezellige zaterdag verder

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Remie , ik weet er alles van . Mijn vader 40 jaar geleden precies hetzelfde , alleen toen opereerden ze geen hersentumoren als uitzaaiing zijnde . Hij had dus geen reservetijd helaas .
Ik wens je veel sterkte en veel mooie momenten nog . Geniet zolang je kan

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
een goeie namiddag iedereen
er komen af en toe weer wolken aan de hemel maar het is toch al gans de dag droog en zonnig
ventje is efkes naar zijn garage terwijl hij van de buitenlucht wil genieten en het zonnetje
en we hebben daarjuist onze koffie gedronken nadat we naar een film hadden gekeken met Nicolas Cage , een goed acteur die we graag zien spelen
oeps mijn wasmachine roept , dus eerst de was in de droogkast steken sè en das dan ook alweer gedaan
verder voor alle leutertjes nog een aangename zaterdag verder

er komen af en toe weer wolken aan de hemel maar het is toch al gans de dag droog en zonnig
ventje is efkes naar zijn garage terwijl hij van de buitenlucht wil genieten en het zonnetje
en we hebben daarjuist onze koffie gedronken nadat we naar een film hadden gekeken met Nicolas Cage , een goed acteur die we graag zien spelen
oeps mijn wasmachine roept , dus eerst de was in de droogkast steken sè en das dan ook alweer gedaan
verder voor alle leutertjes nog een aangename zaterdag verder

Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35
Geen dank Jadi, juist met dat bijna dagelijkse puzzeltje kunnen we elkaar misschien aardig 'n beetje op de been houden.. u bedankt..!
Heel aardig van u, maar als ik u was zou ik dat niet meer doen, dit manneke loopt echt niet in zeven sloten tegelijk..!zonnebloemetje schreef: ↑06 jul 2024, 12:04Remie, maar als je één of meerdere dagen niet komt posten dan ben ik al ongerust hé natuurlijk
U heeft aan uzelf al genoeg met alle lichamelijke mankementen en ongemakken.
Ook wil ik niet iedere dag u/jullie mijn bijna zelfde relaas voorschotelen, zijn ook mensen die daar nu niet direct echt op zitten te wachten dat ik weet..!
Een beetje ‘t zelfde verhaal als bij onze moeder An-W.
Gelukkig staan de ontwikkelingen in de geneeskunde ook niet stil en de vooruitgang om aanvaardbaar te kunnen overleven sterk zijn toegenomen, zoals ik ook al eerder mocht ervaren..!
-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

hallo
wat 'n weertje , zovéél wind , dus fietske bleef op stal vandaag ,
verder heeft mijn droogkast het begeven , en zat zelfs zonder eletriek ,
was 'n serieuse "plof " hoor
bloemeke alles gaat hier wat met "ups" en "downs"
maar niks vergeleken
met wat sommige hier allemaal moeten dragen ,
een dikke knuffel voor degene die hem willen ,
fijne avond allemaal
geluk vind je onverwacht
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Goedemorgen en een fijne dag
Het zonnetje is er nog volop bij hier in het noorden van Nederland
Denk niet dat dat lang zo blijft want de voorspellingen zijn dat er regen gaat komen vandaag
Misschien vanmiddag nog ergens met de honden lopen, bos of water, we zien eerst wel even hoe het weer dan is.
Remie, het is een rotziekte, heel veel sterkte met alles en geniet van elke dag en samen met je vrouw en familie
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
Het zonnetje is er nog volop bij hier in het noorden van Nederland
Denk niet dat dat lang zo blijft want de voorspellingen zijn dat er regen gaat komen vandaag
Misschien vanmiddag nog ergens met de honden lopen, bos of water, we zien eerst wel even hoe het weer dan is.
Remie, het is een rotziekte, heel veel sterkte met alles en geniet van elke dag en samen met je vrouw en familie
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
-
een goeie zondagmorgen iedereen
vandaag een beetje zo'n dag dat alles kan en alles mag
dus zijn we niet veel van plan vandaag en alleen het nodige denk ik , maar bij ons zijn de plannen soms rap veranderd , wie weet
tis hier droog in Brugge met af en toe de zon en niet koud want ik zit voor het open venster met mijn laptop en een fris windje doet echt deugd
marietteke oei jou droogkast in panne , en we kunnen dat ding echt niet missen hé , allé ik toch niet
het zal zeker een kortsluiting zijn als je een grote plof gehoord hebt en dat zal waarschijnlijk een nieuwe droogkast moeten zijn , hoe oud is ze al ??????
inge veel wandelplezier nog met de honden terwijl het nog droog is daar bij jullie
Remie je weet wel dat je hier zeker mag komen je hart eens luchten hé
want jij hebt het nu ook niet gemakkelijk met zo'n ziekte
en hier in het k&t huisje zullen we jou zeker blijven steunen

allé ik ben er mee weg sè
voor alle leutertjes nog een aangename zondag verder
tot later
vandaag een beetje zo'n dag dat alles kan en alles mag
dus zijn we niet veel van plan vandaag en alleen het nodige denk ik , maar bij ons zijn de plannen soms rap veranderd , wie weet
tis hier droog in Brugge met af en toe de zon en niet koud want ik zit voor het open venster met mijn laptop en een fris windje doet echt deugd
marietteke oei jou droogkast in panne , en we kunnen dat ding echt niet missen hé , allé ik toch niet
het zal zeker een kortsluiting zijn als je een grote plof gehoord hebt en dat zal waarschijnlijk een nieuwe droogkast moeten zijn , hoe oud is ze al ??????
inge veel wandelplezier nog met de honden terwijl het nog droog is daar bij jullie
Remie je weet wel dat je hier zeker mag komen je hart eens luchten hé
want jij hebt het nu ook niet gemakkelijk met zo'n ziekte
en hier in het k&t huisje zullen we jou zeker blijven steunen

allé ik ben er mee weg sè
voor alle leutertjes nog een aangename zondag verder
tot later

een goeie middag alweer leutertjes allemaal
wij eten niet vroeg vandaag want we hebben een beetje laat gegeten deze morgen
dus met een uurtje en ik heb niet veel werk aan 't middageten
eerst een zelf gekookt soepje opwarmen uit de frigo en daarna varkensgebraad in champignonsaus met puree en verse fijngesneden rauwe groentjes
voor iedereen smakelijk voor straks
en mijn broodje is ook al bijna gebakken en ruikt al goed
tot later

wij eten niet vroeg vandaag want we hebben een beetje laat gegeten deze morgen
dus met een uurtje en ik heb niet veel werk aan 't middageten
eerst een zelf gekookt soepje opwarmen uit de frigo en daarna varkensgebraad in champignonsaus met puree en verse fijngesneden rauwe groentjes
voor iedereen smakelijk voor straks
en mijn broodje is ook al bijna gebakken en ruikt al goed
tot later

*** Zie het leven van de zonnige kant ***

en