In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Eet smakelijk wild flower
Wat was het guur en koud vandaag.
Ben een rondje gaan lopen en goed uitgewaaid
Hond had de kolder in de kop en ging achter een andere hond aan.
En in haar dolle bui ook nog even goed door een modderplas rollen
Uiteindelijk met een zwarte hond weer naar huis.
Ik wou even wat plantjes in de tuin zetten, maar dat doe ik van de week wel een keer.
Fijne avond
Wat was het guur en koud vandaag.
Ben een rondje gaan lopen en goed uitgewaaid
Hond had de kolder in de kop en ging achter een andere hond aan.
En in haar dolle bui ook nog even goed door een modderplas rollen
Uiteindelijk met een zwarte hond weer naar huis.
Ik wou even wat plantjes in de tuin zetten, maar dat doe ik van de week wel een keer.
Fijne avond
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35

Gina pakt vandaag weer ’n groot stuk ramen binnen aan om te zemen en de gordijnen daarvan te wassen, nu in de woonkamer. Waarschijnlijk zal ik daarbij moeten helpen, doe ik graag voor mijn lief hoor.

Botsing
Een avonturier vertelt een vriend: “Wat me nu is overkomen… ik reed met mijn Jeep in de woestijn, kwam ik plotseling in botsing met een dromedaris”.
“En, had je veel schade” vraagt de vriend?
“Nee ik niet…… maar de dromedaris had een enorme bult!”

Weet U dat ook weer..!
Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedemorgen allemaal ,
Marietteke, Zonnebloemetje , Ghyra , Bert, Mies-Marpel, Jadi, Sita, Lenk, Remie, Gerda, Puzzel, Thijli, Inge,Ton , Bekske , granny-M , Frankje , oma-Dina en flowers , halloooooooooo.....
Remie , succes met helpen ramen lappen en gordijnen wassen .
Ja , maandag is nog steeds " wasdag " .
Ik ga even helpen in de winkel .
Hopelijk is het straks droog , want nu regent het .
Fijne maandag , toedeloe .

Marietteke, Zonnebloemetje , Ghyra , Bert, Mies-Marpel, Jadi, Sita, Lenk, Remie, Gerda, Puzzel, Thijli, Inge,Ton , Bekske , granny-M , Frankje , oma-Dina en flowers , halloooooooooo.....
Remie , succes met helpen ramen lappen en gordijnen wassen .
Ja , maandag is nog steeds " wasdag " .
Ik ga even helpen in de winkel .
Hopelijk is het straks droog , want nu regent het .

Fijne maandag , toedeloe .

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Goede morgen iedereen
Ventje en ik in discussie,
Wat is België weer "kramiekelig" bezig hé.
Overleggen, nog eens vergaderen, wachten op antwoord van X, het goed kunnen zeggen daar komt het er op aan.
In alle landen is hun verslag voor TV kort en bondig. Bij ons is dat langdradig en zodanig erg dat je op den duur er niks meer van begrijpt.
Weten jullie dat we op de derde laatste plaats staan om de Europese lijst wat het "spuiten" van vaccins betreft.
België land van de foefelaars, een maxi regering, maar geen structuur..
Voilà dat moest eens van mij af.
*We zijn nog lang niet aan de nieuwe patatjes
Deze morgen zijn de vogels minder druk. Alleen het glas van de balustrade is bezaait met vogelpoep. Straks weer acrobatische toeren uithalen om die langs de buitenkant proper te krijgen.
Het paard rolde zich in het gras, reeds zo vroeg op de morgen. Niet te geloven dat het nog zo lenig terug recht kan. Lorenzo (het paard) krijgt gezelschap van enkele loslopende kippen.. Ik verlang al dat de koeien terug in de weide komen.. En wie weet zien we ook nog schapen.. Dat laatste is afwachten.
In de hoge "Italiander" (ik kom op de juiste naam niet) is een koppel eksters druk bezig met hun nest te bouwen.. En op oude asbest dak, zaten er op een bepaald moment, 2 kauwen, 2 houtduiven, en 2 merels.. Terwijl mijn oog viel op een mus op de balustrade.. Dat is me nog nooit overkomen dat alles te zien was in een oogwenk
Zo mijn inspectie is voorbij, en nu vlieg ik er in. Het HH moet ook gedaan worden.. Of... eens vragen aan ventje of we naar de markt gaan...........
........... Nee dus
Fijne dag allen
toedeloe
menu: kaashamburgers met voor de laatste keer rode kool
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
hallooooo een goeie morgen allemaal
tis droog buiten maar licht bewolkt , dus afwachten zeker wat het zal worden vandaag
wij moeten deze voormiddag nog naar het rusthuis de vuile was afhalen en deze zo'n 15 km verder naar de wasserij brengen , en het zal dan alweer tegen de middag zijn als we terug thuis zullen zijn
en wat er verder vandaag op ons programma staat dat weten we nog niet , maar ik weet wel bijna zeker dat we thuis zullen blijven want met die corona die alsmaar erger word is het veiliger om zoveel mogelijk thuis te blijven
allé ik ga verder doen en kom later nog wel terug
daaaaaag

tis droog buiten maar licht bewolkt , dus afwachten zeker wat het zal worden vandaag
wij moeten deze voormiddag nog naar het rusthuis de vuile was afhalen en deze zo'n 15 km verder naar de wasserij brengen , en het zal dan alweer tegen de middag zijn als we terug thuis zullen zijn
en wat er verder vandaag op ons programma staat dat weten we nog niet , maar ik weet wel bijna zeker dat we thuis zullen blijven want met die corona die alsmaar erger word is het veiliger om zoveel mogelijk thuis te blijven
allé ik ga verder doen en kom later nog wel terug
daaaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
Dat was afkicken gisteren, geen jigidi op de site... grab a coffee, dat was niet tegen dovevrouws-oren geschreven
Maar vanmorgen leek alles weer oké en we hebben de puzzel van Remie om te starten straks.
En ik kijk weer al uit naar "de Mol" van vlg. week, leuk-spannend-leuk. Het moet niet altijd in een exotisch land opgenomen worden, er waren weer prachtige beelden en muziek erbij in Duitsland en onverwachte originele opdrachten.
Straks komt Poetske, dan zit ik in de namiddag weer in een spic en span huisje, al komt het vuil nog niet net tot mijn enkels
Fijne kalme rustige hopelijk een beetje zonnige Maandag voor allemaal !
Maar vanmorgen leek alles weer oké en we hebben de puzzel van Remie om te starten straks.
En ik kijk weer al uit naar "de Mol" van vlg. week, leuk-spannend-leuk. Het moet niet altijd in een exotisch land opgenomen worden, er waren weer prachtige beelden en muziek erbij in Duitsland en onverwachte originele opdrachten.
Straks komt Poetske, dan zit ik in de namiddag weer in een spic en span huisje, al komt het vuil nog niet net tot mijn enkels
Fijne kalme rustige hopelijk een beetje zonnige Maandag voor allemaal !
-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04

Het weekend zit erweer op
hier motregen met zo nu en dan de zon.
Miesmarpel, Thijli en marietteke het gaat naar omstandigheden
goed met mijn kleindochter, gisteren haar weer gesproken met
video bellen. ze zag er goed uit
Met zoon gaat het wat minder, naast een drukke baan moet hij veel regelen
verzekeringen E.d.
Remie kan weer naar buiten kijken,
hier ook, afgelopen zaterdag gedaan
Bekske heel Sterkte met alles!
An W werken in de winkel
Jadi in ons land ook steeds gedup over het vaccin
Zonnebloemetje en ventje weer druk met de was.
Granny M weer kijken naar de Mol.
Voor iedereen een fijne dag verder.
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35

Uit mijn archief: Vroeg in ’t Voorjaar van 2020

Beelden verspringen automatisch na enkele seconden
Nu weet je het nooit met dat vrouwtje van mij, en ik was er helemaal op ingesteld wat er vandaag verwacht werd van mij, maar zij heeft alles weer omgegooid.
Wat zij vandaag zou doen heeft ze naar morgen verschoven en wat ze vandaag had willen doen (was gisterenavond nog zeer zeker de afspraak) heeft ze naar vandaag verplaatst.
Schiet mij maar lek..!Maar daarvoor zou ik toch eerst nog effe graag mijn bakkie
leeg willen drinken wat zij net heeft ingeschonken zoals altijd na mijn middag
Menu:

Weet U dat ook weer..!
Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
thijli - Lid geworden op: 26 mei 2020, 15:52
goedemiddag,
Zo zie je maar Remie niks zo veranderlijk dan een mens.
Hier proberen 2 tortelduifjes een nest te maken op de rand van het boven zonnescherm wat net onder de dakgoot zit,ben bang dat het te glad is want de grond ligt al bezaaid met takjes.
Kleinzoon was gelukkig negatief getest.
wens jullie een fijne avond.
Zo zie je maar Remie niks zo veranderlijk dan een mens.
Hier proberen 2 tortelduifjes een nest te maken op de rand van het boven zonnescherm wat net onder de dakgoot zit,ben bang dat het te glad is want de grond ligt al bezaaid met takjes.
Kleinzoon was gelukkig negatief getest.
wens jullie een fijne avond.
Iedere dag een lach
-
halloooo een goeie namiddag leutertjes allemaal
daarjuist naar de eerste aflevering gekeken van De Mol en het was al direct spannend
marietteke mooie foto hoor van jou in het bos
puzzel amai zoooo vroeg uit bed , dan lag ik nog te slapen hoor
Remie wat helpen met het vrouwtje , mooi hoor van jou
en jou menu ziet er wel lekker uit hoor
Bekske hopelijk een beetje kunnen slapen vannacht
An-W veel werkplezier nog in de winkel
jadi oei je zo druk maken en dat veranderd er toch niks aan hé
het zijn in de regering nochtans allemaal hooggeschoolden en advokaten die ons land besturen maar ook zij kunnen eens fouten maken hé en een verkeerde beslissing nemen , maar daar maak ik mij niet druk over hoor , ik heb al problemen genoeg met mezelf met mijn gezondheid en al mijn mankementen
granny M alweer een proper huisje voor jou en ook gekeken naar die spannende aflevering van De Mol
gerda oei regen daar bij jou ???? hier is het droog
en hopelijk komt het goed met jou kleindochter
frankje leuk tekeningetje gemaakt
thijli oef gelukkig goed nieuws van jou kleinzoon
marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge, frankje, granny M, Tontoos, Bekske en Flowers
voor iedereen nog een fijne maandag verder
daaaaaaag

daarjuist naar de eerste aflevering gekeken van De Mol en het was al direct spannend
marietteke mooie foto hoor van jou in het bos
puzzel amai zoooo vroeg uit bed , dan lag ik nog te slapen hoor
Remie wat helpen met het vrouwtje , mooi hoor van jou
en jou menu ziet er wel lekker uit hoor
Bekske hopelijk een beetje kunnen slapen vannacht
An-W veel werkplezier nog in de winkel
het zijn in de regering nochtans allemaal hooggeschoolden en advokaten die ons land besturen maar ook zij kunnen eens fouten maken hé en een verkeerde beslissing nemen , maar daar maak ik mij niet druk over hoor , ik heb al problemen genoeg met mezelf met mijn gezondheid en al mijn mankementen
granny M alweer een proper huisje voor jou en ook gekeken naar die spannende aflevering van De Mol
gerda oei regen daar bij jou ???? hier is het droog
en hopelijk komt het goed met jou kleindochter
frankje leuk tekeningetje gemaakt
thijli oef gelukkig goed nieuws van jou kleinzoon
marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge, frankje, granny M, Tontoos, Bekske en Flowers
voor iedereen nog een fijne maandag verder
daaaaaaag

jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
zonnebloemetje schreef: ↑22 mar 2021, 16:48
![]()
![]()
Ben veel de content met wat ik alle maal heb, met wat ik zie, enz... . Kinderen en kleinkinderen gezond, meer moet een mens toch niet hebben hé
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
hallooooo een goeie avond alweer
deze namiddag nog enkele kleine werkjes gedaan binnen want buiten vind ik het nogal koud en das niet goed voor mijn winter tenen als ik veel in de koude kom want soms kunnen mijn tenen serieus pijn doen als ze koud hebben en dat gaat niet in één twee drie over
jadi jij mag hier eens je gedacht zeggen hoor , daar nie van
en tis zoals je zegt dat de gezondheid het belangrijkste is maar ja niet iedereen heeft dat geluk om een goeie gezondheid te hebben hé en ik heb altijd ergens pijn en ik sukkel altijd met iets , maar soit ik wil niet klagen want er zijn ook mensen die het nog slechter hebben dan ik op gebied van gezondheid en gelukkig ben ik bijna altijd optimistisch ingesteld
hier onder nog een fotootje van de parkiet die hier drie weken geleden is toegekomen en in onze tuin blijft waar hij eten en drinken heeft zoals al de andere vogeltjes die hier komen eten
en nu ist etenstijd sè
voor iedereen nog een gezellige avond verder
daaaaaag

deze namiddag nog enkele kleine werkjes gedaan binnen want buiten vind ik het nogal koud en das niet goed voor mijn winter tenen als ik veel in de koude kom want soms kunnen mijn tenen serieus pijn doen als ze koud hebben en dat gaat niet in één twee drie over
jadi jij mag hier eens je gedacht zeggen hoor , daar nie van
en tis zoals je zegt dat de gezondheid het belangrijkste is maar ja niet iedereen heeft dat geluk om een goeie gezondheid te hebben hé en ik heb altijd ergens pijn en ik sukkel altijd met iets , maar soit ik wil niet klagen want er zijn ook mensen die het nog slechter hebben dan ik op gebied van gezondheid en gelukkig ben ik bijna altijd optimistisch ingesteld
hier onder nog een fotootje van de parkiet die hier drie weken geleden is toegekomen en in onze tuin blijft waar hij eten en drinken heeft zoals al de andere vogeltjes die hier komen eten
en nu ist etenstijd sè
voor iedereen nog een gezellige avond verder
daaaaaag

marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

hallo goeieavond
vandaag 'n lui dagje gehad ,
was een koude wind , dus ni op 't fietske vandaag ,
maar geen regen gehad bij ons ,
bloemeke , wat 'n mooi vogeltje ,
die heeft gelijk dat ze in jou tuin blijft ,
die weet wel waar het goed is ,