Hoekje:"De oase van rust in 2018"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Erika1

21 dec 2018, 11:31

Terug van dokter de echo was heel goed niets te zien.
Gelukkig ook geen spuitjes geven het is geen suikerziekte al is de diagnose wel diabetis maar in een andere vorm.
Moet nu een schema opmaken en er zo strikt mogelijk aan houden om het om de 12u druppeltje in het oog te geven dus 2 x per dag. Met de zo variabele uren die ik werk is dat niet zo makkelijk  :roll: maar we gaan ervoor hé. Volgende week opnieuw water opvangen en binnen brengen als resultaat dan verbetert zou het kunnen dat het maar 1 keer per dag wordt maar dat is dus nog afwachten. Nu de wekker op gsm instellen op 12 en 00 u en dan zorgen dat ik steeds 5u of 6u tenlaatste ga werken dan ben ik 12u thuis  :wink:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

viv

21 dec 2018, 12:03

Goede middag,

Erika terug van de dierendokter met redelijk goed nieuws toch!  Mijne Billie heeft kattendiabetes gekregen
op zijn oude dag en moest twee keer per dag op een vast uur een inspuiting krijgen. Dat lukte mij na wat oefenen goed. Dus niet wanhopen moest het met Indyke toch zover komen.  Ik had wel de chance dat ik redelijk regelmatige uren had...
Leuk kopje heb je, inderdaad jonger.  Je ziet er goed uit! 

Oaserkes, bedankt voor de mooie kerst- en nieuwjaarswensen.  Ik weet niet meer hoe ik zo'n kaartje moet maken... Heb nog een paar dagen tijd hé ;-) 

Het is hier gestopt met regenen maar het blijft donker en grijs... gelukkig heb ik nog genoeg te doen binnenshuis. 
Weet ook nog niet wat ik met de feestdagen ga doen.
Nog niets in huis maar de kerstversiering heb ik toch al van zolder gehaald...  :lol:

Viv 

corry

21 dec 2018, 12:41

Afbeelding
soms zijn er foto's die aantonen dat we veel fijne momenten mochten meemaken, onze kindjes stonden jaren centraal in ons leven. Gelukkig nog goed contact als T. over zee is, onze kleinzoon komt ons morgen halen om bij ons dochter vroege Kerst te vieren, alle kindjes zijn erbij, 4 meisjes ….de pakjes liggen klaar. 

Vivke, een van je foto's als basis gebruiken, meer is er niet nodig ze zijn al een plaatje.

Nu naar binnen heb ijskoude voeten

Corry 
ik tel alleen de zonnige dagen.

corry

21 dec 2018, 12:43

vergat Erikaatje nog een oef ! toe te sturen, Indy´ke komt er wel zeker met jou goede zorgen, wat een opluchting.
ik tel alleen de zonnige dagen.

veve

21 dec 2018, 13:20

Wat een weertje is hier aan het stormen, ik denk als je een paraplu opendoet dat ie direct wegvliegt!
Afbeelding
Erika wat goed dat het niet te ernstig is met Indyke!
Viv heb jij geen familie waar je met de feestdagen naartoe kunt?
Corry ik kijk ook zo graag naar die foto’s van als Elise kleintjes was, mooie herinneringen, kijk ook graag naar oude foto’s van vroeger zo waar mijn ouders opstonden enzo, of hoe het dorp waar je vroeger woonde er toen uitzag!
Straks Kerstliederen gaan zingen met ons koor in het rusthuis hier, ik ga normaal iedere vrijdag Elise afhalen van school maar...mijn ventje heeft nu verlof en hij gaat ons oogappeltje halen, enzo kan ik dus gaan zingen en achteraf is er dan koffie en taart!
Ga een senseoke zetten sie voor ik en mijne schat met een stuk chocolade van de Sint!
Wens jullie nog een gezellige namiddag en tot later, daaag...
One life...live it !

piepje

21 dec 2018, 15:10

Hou van mensen,zoals ze zijn!
Er zijn geen anderen

schaffen

21 dec 2018, 15:27

Afbeelding

Fijne vrijdag iedereen 

Hier grijs , nat en veel wind  :lol:

Erica , gelukkig is het niet te erg met Indyke , ik hoop dat ze vlug beter is 

Groetjes en nog een aangename dag 

Robert

piepje

21 dec 2018, 19:27

Afbeelding
Hou van mensen,zoals ze zijn!
Er zijn geen anderen

Rietjes

22 dec 2018, 09:06

Goed WE-begin 

Gisteren ben ik blijkbaar op de middag blijven steken.
Geen zin meer om te komen voor de rest vd dag; gebeurt iedereen weleens vooral als je niets te melden hebt zeker.

De voorstelling over Antartica gisterenavond heeft me niet kunnen bekoren. 
Anderhalf uur niets anders gezien dan water, ijs, pinguïns, de boot waarop ze zaten...
Mij verveelde het al na een kwartier wat moet dat voor hen geweest zijn die 32 dagen onderweg geweest zijn en er heel veel voor betaald hebben.  Een vd deelnemers vertelde zelfs dat zij 6 dagen helemaal niets gezien hebben.

Wat het weer ook doet vandaag, ik moet eruit; misschien een wandeling in het natuurreservaat in De Panne; we zien wel.
Oud maar niet out !

meme-rietje

22 dec 2018, 10:14

goeie zonnige morgen 
heb goed geslapen deze nacht  :lol:
vandaag boodschappen doen
aan de vliegpleine zijn er veel winkels
en anders nog een broodje bakken
F. heeft laten weten wanneer ik daar moet zijn met kerstavond
dus dat zijn de voetjes onder tafel steken
ik denk niet dat het laat zal worden

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

viv

22 dec 2018, 11:19

Goede morgen, 

Alles ziet er beter uit als de zon schijnt hé 
Veve, ik heb een kleine familie, twee zussen en één nichtje (met echtgenoten). Sinds ons moeder in het rusthuis verblijft zijn we een beetje "verweesd".  Ons moeder woonde bij mijn jongste zus en zij zorgde altijd voor een diner op kerstdag en op nieuwjaarsdag kwamen we samen om elkaar pakjes te geven en een hapje te eten.Persoonlijk vind ik de gedachte ondragelijk te feesten terwijl ons moeder daar alleen zit. Maar we zijn er uit...  :)
Kerstdag komen bij ons moeder samen, ik zorg voor de hapjes en de drank, mijn andere zussen zorgen voor taart en koffie.  Omdat we maar met zes zijn, mijn nichtje is op skivakantie, kan dat perfect.  Natuurlijk zou ma liefst thuis zijn maar zo zal ze ook wel een beetje gelukkig zijn hoop ik. 

Voor de rest zullen de feestdagen wel vlug achter de rug zijn.  Ben zo goed als niet thuis - alleen om in mijn eigen bed te slapen  :wink: 

Verder geen nieuws te melden - het jaar loopt op zijn einde...

meme-rietje

22 dec 2018, 16:03

iemand een koffietje ?

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Erika1

22 dec 2018, 19:01

Goeie avond

Heb juist  snottebellen gehuild bij een film van gisteren  :wink: Mooi misschien heeft Yvette ze ook gezien gisteren op ARD was een naoorlogse film.
Vandaag nog enkel kleinigheden gehaald voor maandagavond, dan mag ik ook met de voeten ondertafel aanschuiven  :lol:

Morgen een rare dag om te doen een poetsbeurt van 12 tot 17u omwille van Indy'ke  :wink:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

veve

22 dec 2018, 19:08

Goedenavond allemaal!
Viv wat fijn dat je nu toch met de familie kerstmis kan vieren, geniet ervan!
Wij vieren al meer dan 40 jaar kerstavond bij een zus van mijn man, op kerstdag komt onze zoon met zijn gezinnetje eten, maar eerst ga ik om 11u de mis zingen met ons koor!
Oudjaar vieren we met zijn tweetjes, we zijn ieder jaar uitgenodigd bij onze zoon maar sedert vorig jaar blijven we liever thuis, de zoon en zijn vrouw moeten altijd werken op oudjaar tot 17u en ik wil hen geen last bezorgen enzo kunnen ze ook samen genieten en op hun gemak zijn want op Nieuwjaarsdag gaan we altijd met ons ma en mijn ganse familie brunchen en dan verschijnen wij uitgerust aan de feestdis!
Vandaag onze boodschappen gedaan en nu we hebben bijna alles in huis voor het kerstdiner uitgezonderd de vis, en cadeautjes hebben we ook al!
Wens jullie allen nog een fijne avond en tot later, daaag...
Afbeelding
One life...live it !

Rietjes

22 dec 2018, 19:16

't was letterlijk en figuurlijk uitwaaien deze namiddag

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet out !