Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

10 okt 2020, 15:14

Dag allemaal

Pfpfpfffff
't is me het dagje hier
Gisteren kou lijden en douchen met koud water tot ventje voorlopige oplossing gevonden had met assistentie via de telefoon.
Vanmorgen "plof" rolluik 2 x 3m naar beneden.

Schoonzoon stond er vanmorgen vroeg al met een vervangstukje voor de verwarmingsketel en schoonbroer was na een telefoontje meteen klaar om een handje toe te steken voor her rolluik.
Alles opgelost dus maar om dat rolluik te herstellen moesten de gordijnen en overgordijnen er af dus meteen alle vensters gewassen en heel mijn benedenverdieping een goeie beurt gegeven.
Alleen vensters achteraan buitenkant moeten nog een beurt krijgen maar 'k moet maandag toch ook nog weten wat te doen hé.

Veve, vertroetel je mama nog maar eens goed nu het nog kan. Sterkte voor de moeilijke tijd die eraan komt.

Meme-Rietje, 'k begrijp je.
Goed dat je een sterke zelfstandige vrouw bent die al menig watertjes doorzwommen heeft.

'k ga nu eens zien om vakantiehuis te boeken voor volgend jaar eerste WE van okt. Ja je moet er vroeg bij zijn om iets te vinden dat groot en comfortabel genoeg is.
Hopelijk kan er tegen dan ook weer wat meer....
Oud maar niet Out

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

10 okt 2020, 16:47

Rietjes: wel handig als je zoveel "hulplijnen" hebt!
Oei nu is het hier beginnen regenen maar mijn was is nu toch in de kast!

Greetie, oma C, rietjes hebben me aangespoord om de wasmachine in gang te steken, bedankt! ik ben heel content: ondanks het aangekondigde slechte weer is het een aangename dag geworden met veel zon en wind : ideaal droogweer! Als het even kan ben ik een harde liefhebber van buiten drogen : alleen al voor de frisse geur zou ik het doen maar ook met deze wind had ik minder strijkwerk: mijn arm is heel dankbaar!
Ik mag morgenmiddag bij mijn dochter gaan eten dus ben ik eens buiten!
Vanmorgen vernomen dat mijn buurman alweer al een tijdje in de kliniek vertoeft of hoe die Corona ons isoleert: ze heeft me getelefoneerd in plaats van het (zelfs op afstand) te komen zeggen!
Ivette

viv
Lid geworden op: 29 apr 2005, 18:52

10 okt 2020, 16:54

Alweer bijna avond...

Ja Corry, waar is de tijd van meusemessen! Warme tijd met minder zorgen ook.
Goed om lezen dat het met Stafke weer wat beter gaat. Het zal voor hem, noch voor jou gemakkelijk zijn. Maar zo gaat het in het leven, vroeg of laat wordt iedereen met ziekte en beperkingen geconfronteerd. Positief blijven en genieten van wel nog kan hé!

Oei Rita, vervelend als de verwarming niet werkt en zoals je vaak hoort, één komt niet alleen. Gelukkig heb je hulp genoeg om alles te herstellen. Maandag alvast minder werk ook ;-)

Veve, voel met je mee. Zoals Rita schrijft, vertroetel je make nu maar extra. Mij geeft het nu alleszins een goed gevoel dat ik vorig jaar alles voor mijn moeder gedaan heb wat ik kon. Al vond ik het bij momenten zwaar, achteraf gezien heeft het nog geen jaar geduurd... Goede moed!

Omadina, ik ben ook blij dat ik mijn verjaardag samen met mijn familie gevierd heb. Nu zou het al niet meer kunnen! Hopelijk mag ik nog een tijdje doorgaan met mijn vrijwilligerswerk. Eerlijk gezegd, ik zie het niet meer zitten om opnieuw een lange tijd alleen te moeten blijven.
Zolang we ons nog mogen verplaatsen zal het wel lukken.
De wekelijkse wandeling met mijn zus zal wel blijven mogen doorgaan hoop ik. In de auto met mondmasker op en buiten zonder ;-)

Gisteren hebben we een (moeilijke) wandeling rond het Schulensmeer gemaakt. Het was één van mijn lievelings-wandelplekken. Maar oa de Vlaamse Milieumaatschappij, Natuurpunt en Regionaal Landschap zijn er werken aan het uitvoeren. Natuurherstel noemen ze dat...
De werken zijn stilgelegd geweest omdat de buurtbewoners actie gevoerd hadden maar in kortgeding zijn de klachten verworpen en nu zijn er al honderden bomen en struiken gekapt. Hopelijk weten de groene jongens wat ze doen want nu is het een ravage!

En nu ga ik nog even tot in de stad wandelen. Woensdag heb ik mijn paraplu in een restaurant laten liggen waar ik gaan eten was met enkele goede vrienden.
Gelukkig is het droog en eigenlijk een vrij zonnige dag.

Fijne avond nog!

Afbeelding

Eigenlijk was de omgeving afgesloten, maar ik kon niet goed lezen wat op die platen stond...
Afbeelding

Hier en daar is er nog een mooi uitzicht maar je mag dan niet rond je kijken :-(
Afbeelding

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

11 okt 2020, 10:14

Goedemorgen,

Veveke, je make is levensmoe, het is nu aan jullie terug een beetje zon in haar leven te brengen.
Er voor haar er zijn, luisteren naar haar en proberen te begrijpen.

Rietepetietje, telkens ik lees hoe het met je dochter verloopt en weet ..... hoe jammer toch niet bewust te zijn aan de warmte en hun aanwezigheid welke je zo nodig hebt.
Heb zelf ervaren hoe onverschillig een kind kan zijn. Het doet verdorie pijn.

Rietjes, tegenslag brengt jullie dicht bij mekaar, gelukkig is het met mankracht op te lossen.

Heb weer wat voor, stout buurtje heeft haar verpleegster zover gekregen een foto van onze aanplanting te nemen erbij een tekst te typen, allemaal onderwijl wij het konden zien.
Verwacht een schrijven van advocaat. De reden waarom, pluimen komen tegen haar schuurtje.
En het schilderen ervan zal in overleg met ons moeten gebeuren, wanneer alle planten in rust staan. Wij hebben deze karwei 30 jaar met eigen verf voor ons genomen.
Syndicus heeft ons de vrijheid van aanplanting gegeven, met enkele uitzonderingen die we niet zinnens waren te doen.

De reden van onze onmin is, het praten tegen mensen welke haar niet genegen zijn.
Heeft me daarover terecht gewezen, heb het over me laten gaan en afstand genomen.

Heb veel voor deze dame vrijwillig gedaan, ik beroep met niet op erkentelijkheid maar wel op respect.

Dochter komt straks, ze blijft ons elke week te bezoeken. Houd afstand desnoods met mondmasker binnen.

Ivette hoe gaat het met je?

Vivke, mooie herinneringen blijven koesteren. Geniet van je contacten al zijn ze niet kortbij, beter dan niets.

Omadina, mooi gezin heb je, kinderen blijven voor een ouder altijd het belangrijkste in hun leven.

Groetjes en hou het veilig, krijg kippenvel als ik de cijfers van besmettingen hoor.

Corry


Hierbij nog de foto waarmee mijn stout buurtje problemen heeft.


Afbeelding




,
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

11 okt 2020, 10:38

goeie morgen iedereen
mooi tuintje corry

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

11 okt 2020, 11:07

Dank u Corry, na mijn "tot mezelf komen" op de keukenvloer vorige zondag en na een bange week ben ik er weer bovenop. Gisteren met veel goesting om het zonnige wind-droogweer een was weggewerkt alhoewel ik het ophangen van de was en het strijken wel achteraf gevoeld heb in mijn zere arm (dat zal ik natuurlijk moeten verzwijgen bij Christa waar ik vanmiddag mag gaan eten want het zou zijn: maar ma toch, ik kan toch uw strijk doen!) Feit is ik wil nog geen volledige oude zetelhanger worden, een beetje fut is nog wenselijk alhoewel ik moet toegeven dat ik mede door Corona veel minder kan dan vroeger maar ik blijf me toch nog weren om nog aangename dagen te beleven en te waarderen!
Juist een lange telefoon gehad met mijn buurvrouw over haar slechte bevindingen met haar zieke man in het nieuwe AZ ziekenhuis in Roeselare!
Dus, nu ben ik er van door, hou jullie allemaal taai, tot later!
Ivette

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

11 okt 2020, 13:35

Goeiemiddag

't kan heel mooi zijn, de renners door onze mooie stad zien voorbijrijden
en ik kom graag onder de mensen, zie graag koers
en toch vertik ik het vandaag buiten te komen, te druk.
Veiligheid voor alles, ik wil dat mijn kinderen verder kunnen werken, dat mijn kleinkinderen verder naar school kunnen en dat we met zijn allen kunnen uitkijken naar betere tijden.

't wordt dus een middag TV kijken met een lekker taartje en een kopje thee, ook niet mis.

Corry, trek het je niet aan, trek het je niet aan....
dat ze de pluimen in haar g.. steekt
wat een onmens zeg in plaats dat ze blij is met zo'n mooi onderhouden tuintje naast de deur.

Net telefoontje van I, M...cke zit op spoed, onzachte confrontatie met tegenspeler op het voetbal, gebroken pols :cry: , nog goed dat het links is.
Oud maar niet Out

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

12 okt 2020, 09:23

goeie morgen allemaal
Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

12 okt 2020, 11:42

Goeie voormiddag

'k word bang als ik naar nieuwssites kijk

De zon lijkt er zich niets van aan te trekken en lokt ons toch naar buiten.
Ja, we gaan wandelen maar wel heel beperkt met de nodige afstand en geen gezellig napraten in een of ander cafeetje.

Menu : spaghetti met frigorestjes :roll:
Oud maar niet Out

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

12 okt 2020, 19:41

Afbeelding

't was mooi
't was gezellig
't was veilig met mondmasker en voldoende afstand
10 km
het mocht ook al waren we met meer dan 4 want het was een georganiseerde wandeling in clubverband

toch een minpuntje : achteraf geen pintje kunnen drinken samen en plannen maken voor volgende week :wink:
Oud maar niet Out

Michelly
Lid geworden op: 03 feb 2005, 19:05
Locatie: Maaseik

12 okt 2020, 23:12

Dag maatjes,
Ik ben vorige vrijdag in het ziekenhuis geweest om bloed te laten trekken voor controle van de tumormaker. Vandaag op gesprek met de oncoloog om het resultaat te bespreken. Dat was redelijk maar niet om te juichen. De tumormarker was weer gestegen maar nog niet genoeg om me weer aan de chemo te hangen. Ik ben dus redelijk veilig tot 15 januari en dan nieuwe controle. Hij verwacht dat ik binnen drie of zes maanden weer chemo moet krijgen. Wil dat zo lang mogelijk vermijden omdat ik er zo vreselijk ziek van word en de vorige keer tweemaal een week in het ziekenhuis verbleef. Het is dus iets en het is niets. Ik weet dat ik me niet veel illusies moet maken maar fijn is anders.
Vrijdagavond is een heel goede en lieve vriend gestorven van pancreaskanker. Werd er zo verdrietig van en dan moet een mens dat maar weer slikken en verder doen.
Sorry dat ik geen fijn nieuws heb maar het moest me even van het hart.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)
________________________________________

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

13 okt 2020, 00:08

Michelly,
Ik kan je alleen maar een virtuele knuf geven
Uit het diepste van mijn hartje
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

13 okt 2020, 07:38

Goeie morgen allemaal
Vanuit mijn bedje
Ben al een tijdje waker en kon niet meer slapen
Vandaag boodschappen doen
Kon niet vrijdag door de koers alles was afgezet
Gisteren is nieuw poetske weer gekomen
En overlegd hoe ze rond moet komen
Want nu ging dat niet en zat ze met de bibber om te komen
Ze was al naar het bureau geweest om te zeggen dat ze niet alles kon
Omdat ze dacht dat ik ging reklameren
Ik zei dat dat niet nodig was en dat mensen, mensen spreken
Volgende week zou het beter moeten lukken
Ze is een heel grondig kuiserke
Maar trager dan mijn vorige
Maar daar is een mouw aan te passen
Zo ik ga nu opstaan en mijn koffietje drinken

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

13 okt 2020, 09:28

Goede morgen aan jullie allemaal vanaf een regenachtige westkust.
Mar over dat regenen wil ik zeker niet zitten zeuren, als we buiten moeten kunnen we nog een kapje opzetten of onze paraplu boven ons hoofd houden. Er is nu ook niet veel wind, dus zal dat wel gaan.

Ik ben het met jullie allemaal eens, het nieuws dat we om ons oren krijgen over deze verdomde corona-besmettingen is erger aan het worden. We doen allemaal ons best alle maatregelen strikt op te volgen, en ja ik hoop ook dat de scholen open kunnen blijven, en dat iedereen, jong en ouder een beetje zijn verstand gebruikt, zowel overdag als 's avonds.

Ik ben nooit een echte wielerliefhebber geweest, maar zou nu zeker niet buiten gaan waar de koersen doorgaan waar veel volk op afkomt. Beter dan naar tv kijken.

Corry, en mémérietje, ik leef met jullie mee. Jullie zijn beiden heel dapper en sterke vrouwen, hou jullie maar sterk ! Dank je wel Corry voor je lieve woorden over mijn dochters en hun kinderen. Drie dochters, alle drie verschillend van karakter, maar zo verbonden als zussen, dat doet me plezier, en hou van hen allen evenveel.

Vera Maria, steun je mama maar , eenmaal ze terug thuis zal zijn krijgt ze vast wel weer zin om verder te doen, geef ze maar eens een ferme knuffel, dat zal haar goed doen.

Yvette, gelukkig voel je je weer beter, voorzichtig zijn, dat je niet meer valt, en je kinderen en kleinkinderen zijn jouw grote steun. Het zijn "goeie gasten", zoals we dat hier in West Vlaanderen zeggen.

Volgend weekend komt mijn oudste kleindochter Dascha op bezoek om me nog wat uitleg te geven over die nieuwe smarth-phone, het cadeau van hen voor mijn verjaardag op 3 oktober. Het is zoals jij schrijft Viv, dan konden we gelukkig nog allemaal samen komen, nu zou het niet meer kunnen.

Michelly, een virtuele knuffel ! Altijd blij als je hier binnen komt. Hou je goed !

En ja, wandelen, zoals jullie doen met de vriendengroep Ritavdm, dat is toch gezond, in volle natuur, daar hou ik ook van. 10 km, dat is toch al de moeite hoor !

Verder voor iedereen van ons hoekje, een mooie dag, we houden ons veilig, jaja tennissen mag nog, we houden afstand hé, en zetten alle deuren van de zaal wijd open. De kleedkamers en douches zijn dicht, en ik ga ook niet binnen in de bar, recht terug naar huis om te douchen en om te kleden. Hoop dat dat toch verder mag.

Groetjes, omadina
Afbeelding
Mijn die grote meisjes ! drie fiere mama's !
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

13 okt 2020, 11:06

Goeiemorgen

Regen, regen en nog eens regen
'k was al kletsnat van de fietskm tot bij de kine
maar wat doen we eraan ???
ondergaan zoals zoveel :roll:

Oma-din, drie mooie meiden om fier op te zijn.
Tennissen ???? Ik vrees dat het ook zal gedaan zijn hoor, alle binnensporten.

Michelly, ik blijf je bewonderen voor je moed en je positieve ingesteldheid, je zou voor velen een voorbeeld kunnen zijn.
Vecht maar verder en geniet van alles wat kan en mag... hier alvast een portie positieve energie

Afbeelding

Voor de rest .... euh 'k heb niets meer te vertellen :wink:

Menu : steak champignon, aardappel, tomaatjes
Oud maar niet Out