In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

puzzel

05 feb 2021, 06:31

gdm, poezen eten gegeven, krant (met zaklantaarn ) gehaald>droog en geen wind>hoppa

Remie

05 feb 2021, 07:04

zonnebloemetje schreef:
04 feb 2021, 19:36
Remie om op jou vraag te antwoorden
mijn ventje Picasso* helpt mij toch wel aan sommige werkjes hoor
Dan heeft U het, net als HM-Gina, ook bijzonder goed getroffen met zo'n ventje als Picasso, houd hem vooral in ere Z-Bloemetje. Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Remie

05 feb 2021, 07:16

Afbeelding
Afbeelding

Straks eerst even het ruitensproeiertankje van Afbeelding controleren of daar voldoende vloeistof in zit zodat het tegen de aankomende (strenge) vorst beschermd is.

Ook leg ik even zo’n vorstscherm op de voorruit, scheelt al bijzonder veel i.v.m. het krabben van de ruiten als je (onverwachts) ergens heen zou moeten.
Accu is verleden jaar al vervangen, dus daar verwacht ik eigenlijk geen problemen mee, maar zeg nooi nooit Afbeelding

En voor de rest ben ik wel blij dat het eens effe flink gaat vriezen, met de sneeuw is dat minder wat mij betreft, maar daarentegen bijzonder leuk voor de peuters op sleetjes met papa of mama die dan ook kunnen ontdekken wat nou eigenlijk winter inhoud..!

Weet U dat ook weer..!

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

Remie

05 feb 2021, 07:32

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

Bekske

05 feb 2021, 09:09

Afbeelding

zonnebloemetje

05 feb 2021, 09:52

halloooo een goeie morgen allemaal

tis droog vandaag maar bewolkt en volgende week zou het eens echt winter worden volgens de laatste weersvoorspellingen en dat mag ook eens hé want in de zomer hebben we ook graag mooi zomerweer en dan mag het in de winter ook eens goed winteren

Bertje aangezien jij in West-Vlaanderen geboren bent ( heb jij hier eens geschreven ) heb je dat woordje ( zeem ) goed onthouden want das een echt West-Vlaams woord die wij hier nog dagelijks gebruiken voor honing

puzzel jou poezen kunnen er weer tegen na hun ontbijt van deze ochtend

Remie je mag het geloven dat mijn ventje hier zeker goed verwend word door mij , ik denk niet dat hij het beter zou kunnen treffen want hij word hier gediend als een koning , maar ja als je iemand graag ziet dan doe je daar alles voor hé :wink: :lol:

Bekske leuk plaatje

frankje heel mooi dat plaatje van jou

marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge, frankje, granny M, Tontoos, Bekske en Flowers
voor iedereen nog een fijne vrijdag vandaag

en nu moeten er nog boodschappen gedaan worden sè

daaaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Remie

05 feb 2021, 10:03

zonnebloemetje schreef:
05 feb 2021, 09:52
Remie je mag het geloven dat mijn ventje hier zeker goed verwend word door mij
Dat zou ik nou eens het liefs van U ventje Picasso zelf hier lezen hoe de vork nu eigenlijk werkelijk in de steel steekt bij jullie Z-Bloemetje.

Afbeelding mischien?

Hebben we er misschien gelijk weer 'n leuke gezellig man bij hier. :D

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

jadi

05 feb 2021, 10:16

Afbeelding
een foto van waar we vroeger woonden

Goede morgen iedereen
Het is een drukke tijd hier. Maar zo voelen we ons nog nuttig.
Gisteren kleindochter op bezoek gehad.Frietjes van frietkot, en onze 20- jarige prinses was content..en wij ook natuurlijk
Verder een verandering van decor hier.Een grotere bureau voor ventje zijn man cave..De oude is al weg..Zo blijven we bezig
Vandaag wat kalmer alhoewel, straks rond de middag komt de nieuwe bureau aan.
En nog van alles hier aan het gebeuren.Het wordt tijd dat het lente is..Straks is gans ons huis onderste boven gekeerd. Onze tv is ook verplaatst veel beter (denken we nu)

Ik ga jullie laten nog wat HH doen
menu: lekkerbekjes met risoles witloof en tomaatjes
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

An-W

05 feb 2021, 10:26

Goedemorgen allen ,

Zeem en poepgelei ..... nooit gehoord hahaha . Leuk al die woorden .
Lenk , ja poep en poepen is heel wat anders in NL haha .

Bert , is je keuken inmiddels weer schoon gepoetst ?

Sita , mooie starry night .

Marietteke , wat een mooi schilderij van Sookie weer .

Puzzel weer vroeg met de zaklamp op pad .

Lenk , Wasgij puzzels zijn ook leuk inderdaad .

Miesmarpel , die mysteriepuzzel ken ik ook niet , maar lijkt me spannend .

Z'bloemeke en Remie , sinds mijn man nog maar 3 dagen werkt ( tot aan pensioen ) hebben wij een paar taken verdeeld . Man doet afstoffen en stofzuigen beneden en ik doe dan boven .
Gisteren heeft hij ook voor mij de knolselderij geslacht en in blokjes gesneden :P
Z'bloemeke , uw ventje gediend als een koning haha , dan bent u zeker een ware koningin :D

Remie en Ghyra , ik heb ook meer met zon en warmte dan met kou en sneeuw , maar voor de jonge kinderen is het wel heel leuk . Sommigen zullen niet vaak sneeuw ( meer ) zien met de klimaatverandering.
Mooie puzzel weer om te maken Remie .

Frankje en Bekske hebben er weer iets moois van gemaakt deze morgen.

Prachtige foto Jadi , heel rustgevend tafreeltje .

Niemand vergeten hoop ik . :oops:

Straks even naar de grote markt voor fruit en kaas en even 4 kleine flesjes vlierbessen siroop kopen bij de H&B , kan ik weer even voort . Drink elke avond een glas .

Nu ga ik krantjes lezen ( ben laat daarmee vanmorgen ) Afbeelding

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
Bert

05 feb 2021, 10:34

Hey leuterkes,

ben hier heelhuids, zelfs geen straf gekregen.....🙄🤣. EN volledig zeem euhhhhh honing vrij!!
We hebben nogal mogen poetsen om dat plakkerig gedoe te verwijderen!
Bloemeke, heel in het begin dat ik hier schreef vorig jaar heb ik dit inderdaad geschreven, zie quote.
Hoe dat u dat nog weet. Ik was wel nog heel klein toen mijn ouders verhuisden.
Ik ben wel geboren in W-Vl. maar dat is dan ook alles. Als ukje van 2 maanden
moest ik mee verhuizen met mijn ouders. En het was van moeten. :lol:
Heb mijn teksten van toen allemaal opgeslagen. Heb die eens opgerakeld en heel vreemde dingen gezien!

Mijn grootmoeder had het altijd over zeem als ik daar eens was, en dat zeg ik nu nog steeds.
En ik ben er nog steeds verzot op. Maar het moet vloeibare zijn, niet van dat vast spul.
Gisteren ook veel bijgeleerd.
Nu weet ik bvb dat glas kan breken en zal in het vervolg plastieken flesjes kopen.
Van Meli 😀, iemand die dat nog kent van vroeger???? De Meli, of het Meli Park????
Is nu Plopsaland.

Afbeelding

Afbeelding

Nog een fijne dag verder voor alle leuterkes. Sorry, kan niet op iedereen regeren nu.

puzzel

05 feb 2021, 10:39

net 6 kisten= 120 kilo, samen in de kelder gezet, stonden in het fietsenhok voor de evt. strenge vorst. Daarna ben ik gaan steppen fietsen in de "sportkamer". Nou wat dat betreft, kan ik er weer tegen.

Remie

05 feb 2021, 10:46

Goed bezig Afbeeldingstukje , en wat zat er in die kisten wat niet mag bevriezen?

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

puzzel

05 feb 2021, 11:44

o, dat was ik vergeten>aardappelen van onszelf. Ik wist wel dat ik een woord vergat, maar kon er de vinger niet opleggen :wink:

thijli

05 feb 2021, 12:01

goedemorgen

Oj Oj Oj Bertje wat zal dat een troep gegeven hebben.ik dacht ook eerst dat je stroop bedoelde,maar dus honing,brr houdt ik helemaal niet van.

Remie je hebt gelijk dat je de boel afdekt.

Puzzel ik had al zo'n vermoeden dat je aardappels bedoelde :D
Kon je man dat wel met zijn rug?

Volgens mij zijn het hier allemaal propere huishoudens.

Voor de kinderen is de sneeuw wel leuk
Ze hadden het er over dat het maandag gaat lijken op 1979 met de sneeuwduinen en dat is toch minder leuk.

Vanmorgen maar vast de boodschappen gedaan van Zaterdag,want ze hebben het over ijzel en gladheid,mij niet gezien.het strooizout staat hier al klaar.als ik mij verzwik breek ik al wat.

fijne dag allen
Iedere dag een lach

grootjegerda

05 feb 2021, 12:54

Afbeelding

Wil jullie bedanken voor de felicitaties
van mijn kleindochter :D
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding