In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2022 (4)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Lenk

16 aug 2022, 17:57

Jadi en Zonnebloemeke stuur eens wat regen naar hier. Er valt op de buienradar geen druppel te bespeuren. Het is klef warm weeral 29 graden. Geen deuren open om frisse lucht

Deze ochtend heel vroeg naar de markt om tapas en daarna naar de supermarkt. Ik doe sinds ik grote flinke fietstassen heb heel veel boodschappen met de fiets

Enkel de zware dingen zoals pakken water doen we met de auto.

Voor alle zekerheid als Jadi en Zonnebloemeke niet hard genoeg kunnen blazen doe hier ook een regendansje, het is echt nodig.

Afbeelding

An-W

16 aug 2022, 18:34

Wat zijn jullie allemaal gezellig aan het dansen ..... :P :P

Hier een verwijzing naar wederom de fysio , nu voor mijn nek .
En volgende week mag ik 3 dagen lopen met een holterkastje op mijn borst geplakt om mijn hartritme te registreren. Bij de bloeddruk meting had de huisarts een onregelmatige hartslag gehoord en dat wil ze checken.

Bloemeke , fijn dat het ietsjes beter gaat . Leuk die egel rang-orde haha.

Inge , wat naar dat pesten . Kinderen kunnen zo wreed zijn onder elkaar .

Hier is het nog niet helemaal afgekoeld na de regen van gisteravond . Heb alles tegen elkaar openstaan.
De huizen tegenwoordig zijn veel te goed geisoleerd , de warmte blijft lang hangen .

Fijne rustige avond allemaal .

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

mama-inge

17 aug 2022, 06:36

Ja echt naar dat pesten.

Goedemorgen en een fijne woensdag
Het is hier met vlagen een beetje nat
Zit nu onder de partytent te ontbijten

Straks oudste weer naar zeilen, als hij weer beter is.
Gisteravond nog weer overgegeven en na een douche is hij gelijk door naar bed gegaan
Meestal is hij na 1 dag wel weer opgeknapt, we zullen het zien

Remie

17 aug 2022, 06:47

Afbeelding

Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Remie

17 aug 2022, 06:52

Afbeelding

Mijn fietstochtje van gisterenochtend, deel ‘t nog maar ‘n keer voor de liefhebber(s), want ik zou, nu… en in de nabije toekomst, effe niets anders weten om te kunnen delen hier.

Het gaat wel eentonig worden, niet voor mezelf, stukje fietsen en daarvan wat plaatjes trekken vind ik donders leuk om te doen, maar voor u Luitjes..!

Dus denk ik daar (voorlopig) mee te stoppen, is ook nogal wat werk aan iedere dag zoals ik het wil hebben om te delen..!

Afbeelding
Veranderende plaatjes

Het puzzeltje blijf ik gewoon doen… totdat ik erbij neerval..! 😉

Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE & BETERSCHAP toegewenst.

Afbeelding Neem gerust hoor, 'k ben de beroerdste niet..! :lol:

Afbeelding ‘n zwaai voor allen die ik vergeten ben Afbeelding

Weet U dat ook weer..!

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

An-W

17 aug 2022, 08:50

Goedemorgen allemaal ,

Yeeey hier regent het , het komt met bakken naar beneden .
Goed voor de tuin .
Sinds gisteravond niets spannends te vertellen :wink:

Fijne woensdag allemaal .

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
Bert

17 aug 2022, 09:38

Dag allemaal,

ietsie pietsie beter! Gisteren nog even de huisarts laten langs komen.
Tegen zijn zin want met corona wil hij nergens op huisbezoek. Maar hij had zelf gezegd in quarantaine voor 8 dagen. Dus zijn eigen schuld. En ik kan ook moeilijk in de wachtzaal gaan zitten op zijn praktijk als ik niet zeker ben.
Die hoest kan nog weken duren, maar is geen gevaar voor anderen.
De vermoeidheid zal ook langzaam verdwijnen zegt hij.
Besmetting is verdwenen, gelukkig maar.
Joepie, eindelijk wat lichte regen vandaag!!! En zo'n 19°. Meer moet dat niet zijn.
Al mag er toch wat meer water komen. Is goed voor de plantjes overal en voor de watervoorraad.

grootjegerda

17 aug 2022, 09:48

Afbeelding
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

An-W

17 aug 2022, 12:43

Sarina schreef:
17 aug 2022, 12:16
@An-W, niet leuk om met zo'n apparaatje rond te lopen, hopelijk goede resultaten en doe het maar rustig aan.
Ik heb ook dikwijls last van hart overslagen, maar dat zal niet hetzelfde zijn als onregelmatige hartslag, denk ik :roll:
Alhoewel dat mijne huisarts heeft gezegd dat dit geen kwaad kan en dat ik daar medicatie voor neem, ben ik daar toch niet gerust in :roll: want dat gebeurt nog regelmatig en dat voelt wel bangelijk aan :roll:
Precies dit heb ik dus ook ( ventriculaire extrasystolen ) al 20 jaar , ook medicatie ( metoprolol ) , maar laatste tijd heb ik er meer last van en aangezien er hartziekten aan mijn vaders kant in de familie voor komen , kunnen ze het maar beter regelmatig checken .

ponneke

17 aug 2022, 15:23

Hallo leutertjes, fijne en natte dag gewenst
Dus stop maar met je regendansen, blazen en zuigen...het heeft gewerkt! Afbeelding
Sinds vannacht of vroeg vanmorgen is het hier eindelijk aan 't regenen en hoe!
Ik zie al een hele tijd een soort van nevel hangen boven de bomen in de verte
Lijkt wel of ze dampen als het ware...zou dat zijn van het vocht op de (nog) warme bomen of bodem?

Inge, dat pesten vind ik verschrikkelijk en moet gemeld worden, zodat het tenminste in de gaten wordt gehouden

Fijn voor Bert dat het nu de goede kant opgaat. Nu Zonnebloemetje en ventje nog...

Jadi, hoe gaat het nu met je man? Kan hij beter eten, heeft hij minder pijn?

Zebra-mama...Gaaf gevonden Sarina!
En wat mooie bloemen heb je weer ontdekt!

Tijd voor mijn rustpauze, tot later
Afbeelding

Lenk

17 aug 2022, 16:32

Ponneke ik dans nog even voort hoor. Het heeft geregend ja, zo een malse regen maar echt veel te weinig

Afbeelding

Remie, we hebben nieuwelingen bij je puzzel van vandaag. En ik zie je foto's wel graag hoor, maar als het te lastig is voor je moet je niet forceren hé

Afbeelding

An en Sarina, hartproblemen oei oei oei, maakt deze hitte het niet nog lastiger?

An en ook nog een fysio aan je been, allez het is voor je nek, maar je verstaat wel wat ik bedoel

Jadi je uitstapje in het water gevallen. Ook niet fijn. Jou mopje

Afbeelding

Bertje aan de betere hand, oef hopelijk gaat het met rasse schreven vooruit nu

Zonnebloemeke en ventje hopelijk snel de oude. Maar doe rustig aan en luister naar je lichaam

Inge je oudste zoon beter om te kunnen gaan zeilen, of toch nog zo zo. En de jongste dat pesten is dat een miserie hé. Je staat als ouder zo machteloos en dan zeker nog als ze hem beschuldigen. Bah, bah, bah

Hahaha mijn dansje van hierboven begint al te werken, heb begint terug te regenen

Menu, tomaten en basilicum (uit de tuin) en mozzarella (niet uit de tuin, onze mozarellaboom wil maar niet groeien :)

Remie

17 aug 2022, 16:46

Lenk schreef:
Remie, we hebben nieuwelingen bij je puzzel van vandaag.
Da's alleen voor vandaag Lenk, 'k moest effe inspringen bij 'n ander forum met een puzzeltje, dus heb ook daar dit puzzeltje gepost, vandaar de paar nieuwe/andere namen.
Twee vliegen in één klap hè..! :wink:

mama-inge

17 aug 2022, 17:06

Ponneke, ik heb dit ook gemeld bij de leiding
Goed gesprek gehad en hij heeft de betreffende kinderen hier ook gelijk op aangesproken die ochtend
En lenk, inderdaad, ik was er zelf naar en boos van.

Oudste zoon is vandaag nog thuis gebleven
Was nog niet helemaal fit toen hij van bed kwam.
Inmiddels gaat het weer beter, morgen weer heen.

jadi

17 aug 2022, 20:01

Remie schreef:
17 aug 2022, 16:46
Lenk schreef:
Remie, we hebben nieuwelingen bij je puzzel van vandaag.
Da's alleen voor vandaag Lenk, 'k moest effe inspringen bij 'n ander forum met een puzzeltje, dus heb ook daar dit puzzeltje gepost, vandaar de paar nieuwe/andere namen.
Twee vliegen in één klap hè..! :wink:
Afbeelding
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

marietteke

17 aug 2022, 21:24

Afbeelding
hallo goeieavond
gisteren geraakte ik hier niet binnen ,
vandaag lukte het dus wel ,
en ..eindelijk ! afkoeling ,
gisteren ook naar tandarts geweest ,mijn eerste pas ,
voor 'n nieuwe "eetkamer " , oef ...verschrikkelijk ,
want met die vieze brij in m'n mond ,
moest ik wem braken , maar ja , we staan ervoor , en moeten erdoor ,

verder wens ik de zieke beterschap ,