In de Vier Seizoenen reeks 37 Winter 2024-2025
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goede middag allen, ja Helena, ik verhuis mee
naar de winter, hier regent het momenteel
Helena zal ik je even helpen met de kerstboom?
Voila... 1-2-3- gedaan, makkelijk hé

En nee er zijn geen slotjes gezet op de vorige topics
Ik vrees dat er geen nazicht meer is....
Fijne dag allemaal en tot later...
naar de winter, hier regent het momenteel
Helena zal ik je even helpen met de kerstboom?
Voila... 1-2-3- gedaan, makkelijk hé

En nee er zijn geen slotjes gezet op de vorige topics
Ik vrees dat er geen nazicht meer is....
Fijne dag allemaal en tot later...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Hallo, bij deze ben ik mee verhuist ! Door omstandigheden heb ik de Herfst gemist, maar geen nood, ik ben er terug........
En ja, ergens heb ik gelezen of gehoord dat er geen moderator meer zou zijn....... hopelijk loopt alles op wieltjes, en niet in de ...... soep.
Fijne avond nog.
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende
En ja, ergens heb ik gelezen of gehoord dat er geen moderator meer zou zijn....... hopelijk loopt alles op wieltjes, en niet in de ...... soep.
Fijne avond nog.
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Amai, Wat een weer! Regen, Wind, Regen, Wind, vooral die laatste is erg aan het huishouden voor de moment.
Bijna Kerst. Zou een tijd van peis en vree moeten zijn maar elke kerstdag bij ventje thuis was er ruzie. Bij het uidelen van de berg kadoo's iedereen blij en in goede stemming. Met een glaasje cava. Het was daar altijd koud ondanks de open haard. Tegen dat het dessert gegeten was, was de spanning te snijden. En bij het afscheid barstte de ruzie los. De kinderen van Frank en zus ventje huilend wakker. Wij hadden geen auto en aangezien 't zoontje niet ver van ons appartement woonde ook op een appartement moet hij ons naar huis brengen. Frank moet zijn excuus aanbieden aan de generaal in verband met diens bedrijfswagen en vader ventje wil ineens door het raam van de eerste verdieping springen. wij pakken onze kadoo's en maken dat we weg zijn. Dat ze het maar uitvechten. Dat was mijn eerste en tevens laatste kerst ginder in het ouderlijke huis.
Bij mij thuis werd er begonnen met Cava en daarna Oesters Mijn vaders moeder zei toen : eet maar jullie snot, ik ga tv kijken. Ik ga ook mee want ik heb het 1x geprobeerd met veel tabasco en neen, niets voor moi. Na de oesters kreeft. Soms pas van de traiteur. Kalkoen die de beenhouwer langs de baan halverwege 133 en 183 heeft klaargemaakt in diens oven, staat te pruttelen. Maar nu is het verse kreeft van de traiteur omdat dè tante dit jaar betaald. Als dessert petit fours met slagroom van de bakkerij aan de kerk.
Ik verteer geen kalkoen dus moeten we altijd vragen die te vervangen door kip als we zoals nu Fondue doen. En extra gehaktballetjes.
Kreeftensoep gaat er altijd in.
Kerstavond starten wij met een kreeft en krabcocktail. alleen de garnaaltjes ontbreken. Die moeten nog gehaald worden. De heilbot in stuk hebben we al.
Vandaag is het steak in de botersaus met frietjes. Als dessert slagroomsoesjes.( als ik ten minste niet vergeet deze uit te halen)
Gisteren was Lilly te laat beneden voor haar stukjes kaas. En het was de laaste van de belegen brugge. Nu kan ze kiezen tussen belegen gouda of stukjes augurkenkaas. Het gerookte vlees is vers en dun.
Ik ga rond 10 u 30 onder de douche en de bijverwarming gaat om 10 uur boven aan. Daarna laat ik me van top tot teen inwrijven met bodylotion. Daarna is het tijd voor Mac. Het zijn de laatste seizoenen. Dan beginnen we aan chicago fire.
Ik ga effen koffie zetten.
Fijne dag seizoentjes!
Amai, Wat een weer! Regen, Wind, Regen, Wind, vooral die laatste is erg aan het huishouden voor de moment.
Bijna Kerst. Zou een tijd van peis en vree moeten zijn maar elke kerstdag bij ventje thuis was er ruzie. Bij het uidelen van de berg kadoo's iedereen blij en in goede stemming. Met een glaasje cava. Het was daar altijd koud ondanks de open haard. Tegen dat het dessert gegeten was, was de spanning te snijden. En bij het afscheid barstte de ruzie los. De kinderen van Frank en zus ventje huilend wakker. Wij hadden geen auto en aangezien 't zoontje niet ver van ons appartement woonde ook op een appartement moet hij ons naar huis brengen. Frank moet zijn excuus aanbieden aan de generaal in verband met diens bedrijfswagen en vader ventje wil ineens door het raam van de eerste verdieping springen. wij pakken onze kadoo's en maken dat we weg zijn. Dat ze het maar uitvechten. Dat was mijn eerste en tevens laatste kerst ginder in het ouderlijke huis.
Bij mij thuis werd er begonnen met Cava en daarna Oesters Mijn vaders moeder zei toen : eet maar jullie snot, ik ga tv kijken. Ik ga ook mee want ik heb het 1x geprobeerd met veel tabasco en neen, niets voor moi. Na de oesters kreeft. Soms pas van de traiteur. Kalkoen die de beenhouwer langs de baan halverwege 133 en 183 heeft klaargemaakt in diens oven, staat te pruttelen. Maar nu is het verse kreeft van de traiteur omdat dè tante dit jaar betaald. Als dessert petit fours met slagroom van de bakkerij aan de kerk.
Ik verteer geen kalkoen dus moeten we altijd vragen die te vervangen door kip als we zoals nu Fondue doen. En extra gehaktballetjes.
Kreeftensoep gaat er altijd in.
Kerstavond starten wij met een kreeft en krabcocktail. alleen de garnaaltjes ontbreken. Die moeten nog gehaald worden. De heilbot in stuk hebben we al.
Vandaag is het steak in de botersaus met frietjes. Als dessert slagroomsoesjes.( als ik ten minste niet vergeet deze uit te halen)
Gisteren was Lilly te laat beneden voor haar stukjes kaas. En het was de laaste van de belegen brugge. Nu kan ze kiezen tussen belegen gouda of stukjes augurkenkaas. Het gerookte vlees is vers en dun.
Ik ga rond 10 u 30 onder de douche en de bijverwarming gaat om 10 uur boven aan. Daarna laat ik me van top tot teen inwrijven met bodylotion. Daarna is het tijd voor Mac. Het zijn de laatste seizoenen. Dan beginnen we aan chicago fire.
Ik ga effen koffie zetten.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Goede morgen, seizoentjes,
Enfin, .... zo goed ook weer niet : hier heeft het al ferm gedonderd, gehageld, gegoten ........, fijn dat we dan nog in ons bedje lagen......
Momenteel is het enkel regen.
OmaC, Clive, Anjelierke, Waltraud, Bekske, hartelijk dank voor de mooie eindejaarskaartjes, de onze zijn intussen ook vertrokken, hopelijk komen ze tijdig aan.
Moest ik iemand vergeten zijn, sorry daarvoor.......
Nu manlief een beetje helpen zodat hij ook fris de dag kan beginnen ! Ons ontbijt nemen ze ons niet meer af, dat is al binnen !
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot .... de volgende.
Enfin, .... zo goed ook weer niet : hier heeft het al ferm gedonderd, gehageld, gegoten ........, fijn dat we dan nog in ons bedje lagen......
Momenteel is het enkel regen.
OmaC, Clive, Anjelierke, Waltraud, Bekske, hartelijk dank voor de mooie eindejaarskaartjes, de onze zijn intussen ook vertrokken, hopelijk komen ze tijdig aan.
Moest ik iemand vergeten zijn, sorry daarvoor.......
Nu manlief een beetje helpen zodat hij ook fris de dag kan beginnen ! Ons ontbijt nemen ze ons niet meer af, dat is al binnen !
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot .... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-

Een regendag maar toch een goedemorgen
aan jullie allen, maak er maar het beste van...
Dat moeten we toch zelf doen..
Hier was vanmorgen een donderslag rond 9u
veel regen en wind bbbrrr
Een aangename zondag voor jullie allen...en..
Beterschap en moed aan onze zieken....
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal :
hier ook regen , onweer , stormwind ..
Hopelijk kan iedereen warm binnen blijven ..
Groetjes aan iedereen !
hier ook regen , onweer , stormwind ..
Hopelijk kan iedereen warm binnen blijven ..
Groetjes aan iedereen !
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48
heb naar enkele mensen een mail gestuurd waarvan ik een mailadres van heb .Met de wensen van de viervoeters degene die het willen waar ik geen mailadres van heb laat iets weten via privebericht .Want ik zet het niet op pc dit is ook maar een malig had nu even goede fotos om er iets mee te doen .Dus degene waar ik geen mailadres van heb en graag dit ontvangen stuur dan een prive bericht dan stuur ik die wensen van de viervoeters door je bent niet verplicht alleen maar als je het graag wil hebben bedank om dit te lezen fijne dag verder.Dat had ik vannacht gemaakt die wensen van de viervoeters .groetje
-
Michieldvd
Goede middag
kerst komt met rasse schreden dichterbij.
En nieuwjaar volgt al snel. Ik laat alles voorzichtig passeren zonder tralala. Ik trek mijn plan wel, ik moet wel.
Dochters zitten met hun gezin in het buitenland. De zon opzoeken
.
Ik begrijp het niet zo goed waarom de mensen in de winter zo dringend op reis moeten naar zonnige streken. Ach ja, elk z'n ding.
Maar ik wil de mensen hier op seniorennet toch een prettig kerstfeest en een gelukkig 2025 wensen.

kerst komt met rasse schreden dichterbij.
En nieuwjaar volgt al snel. Ik laat alles voorzichtig passeren zonder tralala. Ik trek mijn plan wel, ik moet wel.
Dochters zitten met hun gezin in het buitenland. De zon opzoeken
Ik begrijp het niet zo goed waarom de mensen in de winter zo dringend op reis moeten naar zonnige streken. Ach ja, elk z'n ding.
Maar ik wil de mensen hier op seniorennet toch een prettig kerstfeest en een gelukkig 2025 wensen.

-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Ook hier een kermis van weer.
Zo te zien heeft he hier ergens vannacht of tegen de morgen aan serieus gehageld.
Er lagen nog hoopjes hagel in de hoeken van het terras.
Alles voor de vuilkar morgen staat al klaar.
Al wat overbodig is en in de weg staat is al opgeborgen.
Plaats voor de mensen dinsdagavond.
De garage is ook al opgeruimd, de medicatie voor de week is klaargelegd.
En dan na het eten eindelijk die kerstboom.
Ik ga hem verruilen voor een kleiner exemplaar, vrees ik.
Morgen al de soep maken.
Het is even koud in de garage als in de ijskast, die kan daar wel blijven afkoelen.
De rest is voor dinsdag overdag met hulp van oudste kleindochter.
Zolang ik enigszins kan blijf ik kerstavond bij mij thuis vieren.
Voorlopig heb ik nog net plaats voor eventuele liefjes van kleinkinderen.
En desnoods nog drie achterkleinkinderen...
Of ik dat ooit zal meemaken dat is de vraag?
Dat is gelijk ons megalomaan station.
Daar zijn ze al aan bezig van 2013 en ze voorzien dat het af is tegen 2030.
Of ik dan nog met de trein zal reizen?
Ondertussen heeft het geregend, heeft de zon geschenen, terug geregend en nu schijnt de zon alweer.
Michiel ook voor jou een fijn 2025 gewenst.
Geluk maak je zelf.
Zo te zien heeft he hier ergens vannacht of tegen de morgen aan serieus gehageld.
Er lagen nog hoopjes hagel in de hoeken van het terras.
Alles voor de vuilkar morgen staat al klaar.
Al wat overbodig is en in de weg staat is al opgeborgen.
Plaats voor de mensen dinsdagavond.
De garage is ook al opgeruimd, de medicatie voor de week is klaargelegd.
En dan na het eten eindelijk die kerstboom.
Ik ga hem verruilen voor een kleiner exemplaar, vrees ik.
Morgen al de soep maken.
Het is even koud in de garage als in de ijskast, die kan daar wel blijven afkoelen.
De rest is voor dinsdag overdag met hulp van oudste kleindochter.
Zolang ik enigszins kan blijf ik kerstavond bij mij thuis vieren.
Voorlopig heb ik nog net plaats voor eventuele liefjes van kleinkinderen.
En desnoods nog drie achterkleinkinderen...
Of ik dat ooit zal meemaken dat is de vraag?
Dat is gelijk ons megalomaan station.
Daar zijn ze al aan bezig van 2013 en ze voorzien dat het af is tegen 2030.
Of ik dan nog met de trein zal reizen?
Ondertussen heeft het geregend, heeft de zon geschenen, terug geregend en nu schijnt de zon alweer.
Michiel ook voor jou een fijn 2025 gewenst.
Geluk maak je zelf.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
HVT: dank je wel voor de verhuis, we kunnen weer een tijdje verder.
Bekske: ook een dank je wel voor de digitale wensen van de viervoeters.
Wat een weer deze morgend. Hagel, regen, donder, bliksem en heel veel wind. Niet te doen. Spaanse woef kon niet naar buiten voor zijn plasje. Nu daarnet leest manlief op het digitale nieuws dat er schade is enkele gemeentes verder, daar hebben ze in juni ook prijs gehad. Al de 2de x in 6 maanden tijd.
Vandaag thuisblijfdag, is geen weer om te wandelen. Er is veldrijden op tv in de namiddag, dus manlief zal wel kijken. Ik ga eens nadenken over het menu voor eindejaar. Want met dochter haar fructose-allergie , kan je niet zomaar alles klaarmaken. We zien wel.
Wat we met Kerst eten , zal een verrassing zijn. Iedereen maakt iets klaar.
Michiel: fijne Kerstdagen en een gelukkige Nieuwjaar.
Tot morgen, iedereen.
-

Goeienavond iedereen
De hele voormiddag regen en na de middag af en toe een streepje zon
en buien, vanalles was het fijne hagel en regen met veel wind.
Geen zondags weer maar ach ja.....We overleven het wel,
Ik hoop dat jullie geen schade hebben want op sommige plaatsen was het weer erg....
De rolluiken zijn toe, het vieze weer buitensluiten
Slaapwel straks en tot morgen....