email / gmail / windows10

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

king
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:50
Locatie: destelbergen

10 feb 2016, 18:29

Ik gebruik probleemloos windows 10 sedert vorige zomer en bleef daarbij windows life mail gebruiken met mijn eigen telenet emailadres... alles probleemloos.
Deze morgen woonde ik een infosessie bij over windows 10 waarbij aangeraden werd om Gmail te gebruiken (15 giga cloud gratis) en men werkt in de cloud, m.a.w. er kan niks verloren gaan (mails, contacten....)
Mijn vraag kan ik dan life mail blijven gebruiken of moet ik gmail gebruiken om te mailen ? Ik meen dat men in life mail een account (gmailadres dus) kan toevoegen ...
Of blijf ik gewoon verder werken zoals ik bezig was zonder risisco te lopen op een crash, immers, bewuste spreker beweert dat vroeg of laat het emailsysteem van skynet enz ooit crasht....
Dank voor reacties bij voorbaat
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

10 feb 2016, 19:27

dat is praat voor de vaak hoor , dat ze daar verteld hebben

crashen kan der alles , zelfs in die overroepen cloud

voordeel van de mails op de comp te ontvangen is (als ze ontvangen zijn ); dat ge ze nog kunt lezen of afdrukken als het internet plat ligt

als het internet plat ligt , hebt ge niks bij een online mailprogram zoals gmail enz.