ongevraagde mappen in mijn outlookmail
-
Nouchka - Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
sinds enkele dagen staan er enkele mappen in mijn outlookmail die ik vroeger nooit gezien heb, nl. logboek, notities, RSS-feed, Taken en ook Problemen met synchronisatie. Allemaal gevolgd door (alleen voor deze computer). Enkel de map Problemen wordt gebruikt. En elke keer zit daar een mail in met dingen die gesynchroniseerd zijn. En telkens komen er maar mails bij. Hoe kan ik die weg krijgen. Ik kan de map wel legen, maar ik kan de map niet verwijderen. Ik had onlangs Thunderbird geinstaleerd omdat ik nogal veel spammails begin te krijgen op mijn skynet adres dat aan outlook gekoppeld is en ik hoopte dat dit bij Thunderbird niet het geval zou zijn, maar ik kreeg daar dezelfde spammail binnen dus heb ik het terug verwijderd. Het is wel sinds dan dan ik die mappen zie staan bij outlook. Kan ik daar iets aan doen. Ook kreeg ik enkele mails uit naam van seniorennet met als afzender ecards@seniorennet.be. met de melding dat er een ecard verstuurd werd naar mij van iemand van mijn contactpersonen en dat ik die kaart nog niet geopend had. Daarbij een link om ze te openen wat ik niet gedaan heb omdat ik argwaan had. Die persoon stuurt nooit ecards en zijn mailadres was juist maar zijn naam was fout geschreven. Ik nam contact op met die persoon en die weet van niets. De valse mail kreeg ik ondertussen al zeker 3 of 4 maal. Ik vind dit wel heel gevaarlijk want ik vrees dat er veel leden van seniorennet op deze link zullen klikken . Moeten de leden hiervan niet verwittigd worden. Ik stuur deze topic maar het lukt me niet om me aan te melden, wat is dit toch de laatste tijd met seniorennet. Ik begon al te vrezen dat jullie gehackt zijn.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem
-
hviaene - Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Als er iemand gehackt is, dan zijn jij en je vriend de grootste kandidaten in dit geval.
Zeg aan je vriend dat hij zijn e-mail paswoord moet veranderen. Want het geeft de indruk dat zijn account gehackt is.
Voor de rest is het niet duidelijk wat je bedoelt met "ik gebruik outlook". Is dat het programma outlook of de website outlook?? Wat je kan doen is daar sterk afhankelijk van.
Zeg aan je vriend dat hij zijn e-mail paswoord moet veranderen. Want het geeft de indruk dat zijn account gehackt is.
Voor de rest is het niet duidelijk wat je bedoelt met "ik gebruik outlook". Is dat het programma outlook of de website outlook?? Wat je kan doen is daar sterk afhankelijk van.
-
Nouchka - Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
beste, ook ik dacht dat de account van mijn contactadres gehackt was omdat ik mails kreeg met zijn naam in maar ik heb hem gebeld en hij is niet gehackt. Daarom vind ik het raar dat ik zeker 3 dezelfde mails kreeg van seniorennet dat er een ecard van hem niet was opgehaald en om dit te doen door op een link te klikken, wat ik uiteraard niet gedaan heb. Verder staan de mappen die ik in deze topic opnoemde en die ik vroeger niet had nog altijd in mijn mappenstructuur links, maar er komen nu toch geen mails meer binnen in de map: probleem met synchrinisatie nadat ik mijn account voor email (die binnenkomen bij outlook) heb hersteld. Dus dat probleem is van de baan want elke kaar als ik mijn mails openden kwamen er in die map 'problemen met synchronisatie' mails bij. En om op uw vraag te antwoorden....mijn mails op mijn skynet adres komen binnen via outlook.
Windows 10
-
hviaene - Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Hoe weet je contact dat zijn adres niet gehakt is???? Dat zie jer er niet aan, die kan gewoon werken, alleen maken de hackers er voor hun doeleinden gebruik van.
En verder antwoord je nog eens met "mijn mails op mijn skynet adres komen binnen via outlook." Schijnbaar weet je niet dat de term "outlook" op twee verschillende dingen kan slaan??? Ik denk dat je het e-mail programma bedoelt, niet de website. In dat geval moet je die mappen gewoon kunnen verwijderen.
En verder antwoord je nog eens met "mijn mails op mijn skynet adres komen binnen via outlook." Schijnbaar weet je niet dat de term "outlook" op twee verschillende dingen kan slaan??? Ik denk dat je het e-mail programma bedoelt, niet de website. In dat geval moet je die mappen gewoon kunnen verwijderen.