xxx@telenet.be
-
michell - Lid geworden op: 12 apr 2005, 09:51
Beste specialisten,
Zoals velen werk ik voor mail met Outlook.
Ik heb drie mailadressen:
xxx@telenet.be
yyy@hotmail.com
zzz@gmail.com.
tot enkele dagen geleden liep alles vlot.
Sedert een drietal dagen kan ik echter via het telenet.be adres geen mails meer versturen.
En ontvang ik enkel spam.
Ook mails van andere gewone mailadressen komen niet aan.
Een opgemaakte mail komt terecht in "concepten".
Met als mededeling : er is iets misgegaan deze mail is niet verstuurd.
Wat kan hier fout gegaan zijn?
Spam mail open ik niet en verwijder ik onmiddellijk.
Als ik echter via telenet webmail ga kan ik wel mails versturen en ontvangen.
Dank voor alle hulp.
Michell
Zoals velen werk ik voor mail met Outlook.
Ik heb drie mailadressen:
xxx@telenet.be
yyy@hotmail.com
zzz@gmail.com.
tot enkele dagen geleden liep alles vlot.
Sedert een drietal dagen kan ik echter via het telenet.be adres geen mails meer versturen.
En ontvang ik enkel spam.
Ook mails van andere gewone mailadressen komen niet aan.
Een opgemaakte mail komt terecht in "concepten".
Met als mededeling : er is iets misgegaan deze mail is niet verstuurd.
Wat kan hier fout gegaan zijn?
Spam mail open ik niet en verwijder ik onmiddellijk.
Als ik echter via telenet webmail ga kan ik wel mails versturen en ontvangen.
Dank voor alle hulp.
Michell
-
hviaene - Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
- Locatie: Merksem
Ik vermoed dat telenet iets veranderd heeft aan de instellingen die het vraagt.
Vergelijk eens wat je vindt op https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... instellen/ met jouw instellingen voor je uitgaande mail.
Vergelijk eens wat je vindt op https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... instellen/ met jouw instellingen voor je uitgaande mail.
-
michell - Lid geworden op: 12 apr 2005, 09:51
Beste hviane
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik ben gaan kijken op de site van telenet zoals jij aangaf.
De instellingen staan bij mij exact zoals aangegeven op de site.
Dus daar eigenlijk geen probleem.
Het "probleem" zou dus volgens mij bij outlook kunnen liggen.
Want het is toch raar dat ik via telenet webmail nog gewoon mails kan versturen en ontvangen en niet bij outlook.
Is mijn mailadres bij outlook gehackt?
Zou mij verwonderen al weet je nooit
Ik heb ergens gelezen dat mijn wachtwoord veranderen bij mijn telenet mail zou kunnen helpen?
Is het misschien een oplossing om mijn telenet mailadres te verwijderen, PC af te sluiten en bij opnieuw opstarten dat account terug toe te voegen?
Is een ander mailprogramma installeren (thunderbird, firefox) een mogelijke oplossing.
Ik ben in die materie niet echt goed op de hoogte.
Misschien niet ter zake: er is nog iemand die EXACT hetzelfde telenet mailadres heeft als ik.
Graag uw mening!
Michell
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik ben gaan kijken op de site van telenet zoals jij aangaf.
De instellingen staan bij mij exact zoals aangegeven op de site.
Dus daar eigenlijk geen probleem.
Het "probleem" zou dus volgens mij bij outlook kunnen liggen.
Want het is toch raar dat ik via telenet webmail nog gewoon mails kan versturen en ontvangen en niet bij outlook.
Is mijn mailadres bij outlook gehackt?
Zou mij verwonderen al weet je nooit
Ik heb ergens gelezen dat mijn wachtwoord veranderen bij mijn telenet mail zou kunnen helpen?
Is het misschien een oplossing om mijn telenet mailadres te verwijderen, PC af te sluiten en bij opnieuw opstarten dat account terug toe te voegen?
Is een ander mailprogramma installeren (thunderbird, firefox) een mogelijke oplossing.
Ik ben in die materie niet echt goed op de hoogte.
Misschien niet ter zake: er is nog iemand die EXACT hetzelfde telenet mailadres heeft als ik.
Graag uw mening!
Michell
-
hviaene - Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
- Locatie: Merksem
@michell
Dta het wél werkt in webmail is niks wonderlijks, je werkt dan eigenlijk rechtstreeks op de mail servers van telenet, dus je lokale instellingen komen daar niet bij te pas. En je verwart (zoals velen) het outlook programma met ed outlook servers van Microsoft. Jij gebruikt het programma en daar is niks te hacken.
Ben je zeker dat je de smtp instellingen van je outlook hebt nagezien? Ik denk dat daar toch het probleem moet zitten.
Dta het wél werkt in webmail is niks wonderlijks, je werkt dan eigenlijk rechtstreeks op de mail servers van telenet, dus je lokale instellingen komen daar niet bij te pas. En je verwart (zoals velen) het outlook programma met ed outlook servers van Microsoft. Jij gebruikt het programma en daar is niks te hacken.
Ben je zeker dat je de smtp instellingen van je outlook hebt nagezien? Ik denk dat daar toch het probleem moet zitten.
-
michell - Lid geworden op: 12 apr 2005, 09:51
beste hviane
kan je mij zeggen WAAR ik de smtp instelligen bij outlook kan vinden?
Vroeger was er een venster waar je die niet alleen kon vinden maar ook aanpassen (smtp, imap, pop, poorten enz...)
Dat venster vind ik niet terug.
Ik blijf zoeken.
Toch al bedankt voor de hulp, ik leer alle dagen bij.
Michell
kan je mij zeggen WAAR ik de smtp instelligen bij outlook kan vinden?
Vroeger was er een venster waar je die niet alleen kon vinden maar ook aanpassen (smtp, imap, pop, poorten enz...)
Dat venster vind ik niet terug.
Ik blijf zoeken.
Toch al bedankt voor de hulp, ik leer alle dagen bij.
Michell
-
janneke dust2 - Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
- Locatie: Antwerpen LO
over welke outlook gaat het hier?
over welk toestel ( windows XX, apple, android) gaat het?
over welk toestel ( windows XX, apple, android) gaat het?
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019
-
michell - Lid geworden op: 12 apr 2005, 09:51
Beste specialisten,
Het probleem is (waarschijnlijk?) opgelost.
Een paar dagen geleden heb ik in Outlook mijn account(xxx@telenet.be) verwijderd.
De dag erna heb ik dit account terug toegevoegd.
De instellingen zijn blijkbaar automatisch toegevoegd.
En zie, we zijn nu een paar dagen later en alles werkt zoals het hoort.
Ik denk dat hviane het bij het rechte eind had en het aan de instellingen gelegen heeft.
Misschien een "kleine storing" bij Outlook?
Zelf heb ik niks gewijzigd of zelf ingevoerd.
Ik volg het verder op en als alles in orde blijft laat ik weten dat dit item mag afgesloten worden.
Alvast bedankt voor de geboden hulp
Michell
Het probleem is (waarschijnlijk?) opgelost.
Een paar dagen geleden heb ik in Outlook mijn account(xxx@telenet.be) verwijderd.
De dag erna heb ik dit account terug toegevoegd.
De instellingen zijn blijkbaar automatisch toegevoegd.
En zie, we zijn nu een paar dagen later en alles werkt zoals het hoort.
Ik denk dat hviane het bij het rechte eind had en het aan de instellingen gelegen heeft.
Misschien een "kleine storing" bij Outlook?
Zelf heb ik niks gewijzigd of zelf ingevoerd.
Ik volg het verder op en als alles in orde blijft laat ik weten dat dit item mag afgesloten worden.
Alvast bedankt voor de geboden hulp
Michell