E-mail THUNDERBIRD.

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

RMO
Lid geworden op: 18 jan 2013, 09:39

25 mei 2016, 12:40

Beste Leden,

Heeft er iemand ervaring met het e-mailprogramma "Thunderbird".

Ik schakelde over naar dit programma, kon mijn accounts importeren, en slaagde erin ook mijn adresssen (van belgacom.net en msn.com) te importeren onder "adresboek", met de naam "Contacten".
Tot daar denk ik, alles O.K.

Bij het opstellen van een bericht, heb ik het probleem, dat ik geen e-mailadres in mijn adresbalk kan krijgen vanuit mijn contacten.

Manueel een e-mailadres invullen dat gaat, doch dat is lang verleden tijd om zo tewerk te gaan.

Ik selecteer in mijn "contacten" een adres, klik rechts, kies voor" invoegen in vak "aan" en er gebeurd niets !!

Kan iemand mij helpen?
Ter verduidelijking een printscreen van mijn probleem
Afbeelding

Alvast bedankt bij voorbaat.

RMO.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

25 mei 2016, 13:39

RMO,

Eerst contact(en) selecteren, dan aanduiden Write.
https://support.mozilla.org/nl/kb/e-mai ... -adresboek

Sony

RMO
Lid geworden op: 18 jan 2013, 09:39

25 mei 2016, 14:29

Hallo Sony,

Bedankt voor uw vlugge reactie.
Uw advies geprobeerd, doch mislukt.

Ik denk dat mijn import van van mijn adressenlijst vanuit WLM, niet correct verlopen is.
De velden in het adresboek van Thunderbird zijn niet ingevuld, enkel de naam, doch het veld van het "e-mailadres" blijft blanco.

Ter verduidelijkking enkele printscreens:

Afbeelding

Dits is een "Comma delimited *.csv-bestand" , die er volgens mij niet al te goed uit ziet, die SMPT is er teveel aan volgens mij.

Doch we gaan verder:
Afbeelding

Hier zien we dat enkel het veld "Naam" ingevuld is.

Ik selecteer een adres, en krij het volgende:
Afbeelding

Alles staat hier bij de voornaam, ik verwijder het e-mailadres, en vul deze handmatig in het vakje dieper bij "e-mailadres" zoals hieronder:

Afbeelding

En dan krijg ik ook de splitsing in de velden zoals hieronder:

Afbeelding

En zo kan ik verder om mijn bericht een geadresseerde te geven.

Doch deze 232 adressen manueel aanpassen op bovenvermelde manier lijkt me een lijfstraf.
Mijn vraag kan u al raden, hoe kan het anders ?

Graag een seintje a.u.b.

Groetjes.

RMO.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

25 mei 2016, 17:15

RMO,

je kan dat bestand eens kopiëren en de kopie openen met Excel
Daar kan je dan eens wat experimenteren met een en ander te
wijzigen en het terug proberen te importeren in Thunderbird.

Anders moet je eens vanuit WLM terug exporteren en juist aanduiden
wat je wilt exporteren
Afbeelding

Sony

RMO
Lid geworden op: 18 jan 2013, 09:39

25 mei 2016, 17:39

Beste Sony,

Bedankt voor uw vlugge reactie.

Het venster dat u me doorstuurde, heb al ten minste 10X op verschillende manieren aangekruist, doch zonder positief resultaat.

Ik ben zeer dicht bij de oplossing, ik verslond tientallen voorbeelden om een juiste excel in *.csv te maken, "gescheiden met een comma", doch zonder resultaat.
Thunderbird van zijn kant is zeer karig met uitleg, en slaat altijd naast de bal, als het moet een correct antwoord geven.

Ik voel de bui hangen, manueel mijn adressen aanpassen is de boodschap.

Moest u nog een bijkomend advies ontvangen desbetreffende, laat het me weten.

Groeten en alvast bedankt.

RMO.

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

25 mei 2016, 18:11

Eerst vanuit WLM exporten en ergens opslaan, dan importeren in Thunderbird

En met deze methode ?

Afbeelding
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

25 mei 2016, 18:53

PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

RMO
Lid geworden op: 18 jan 2013, 09:39

03 jun 2016, 17:21

Beste pcekspeer,

Sorry voor mijn laat antwoorden, doch ik was een week afwezig.

Bedankt voor uw voorstellen, doch het gaat hem niet over het verplaatsen of het verzenden van een bericht, het gaat er om het feit, dat tijdens het aanmaken van een nieuwe account, hier in dit geval een "belgacom.net" account, dat enkel 2 mappen van de 8 mappen in deze account worden mee geexporteerd.


De 2 mappen die mee worden geexporteerd zijn Postvak IN en Deleted (verwijderde items).

Het is een kwestie van instellingen tijdens het exporteren van "belgacom.net" naar Thunderbird.
Vergeet niet, het gaat hier (belgacom.net) om een POP-server, en dat is volgens mij het probleem.

Ook Thunderbird is zeer karig met oplossingen, en heeft geen directe oplossing voor dit probleem.
Ze geven de mogelijkheid, tijdens de export van Belgacom naar Thunderbird, handmatig de accountgegevens in te vullen, doch zelfs met deze mogelijkheid geraak ik nergens.

Waarschijnlijk hopeloos.
Alvast bedankt voor uw inspanningen.

Groetjes.

RMO.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

03 jun 2016, 20:39

@RMO

Je schrijft in je startpost:
...
Ik schakelde over naar dit programma, kon mijn accounts importeren, en slaagde erin ook mijn adresssen (van belgacom.net en msn.com) te importeren onder "adresboek", met de naam "Contacten".
Tot daar denk ik, alles O.K.

Bij het opstellen van een bericht, heb ik het probleem, dat ik geen e-mailadres in mijn adresbalk kan krijgen vanuit mijn contacten.
...

Dus, je contacten staan in het adresboek en daar staan ze goed.

Het opstellen van een bericht doe je zoals in mijn schermafdrukken en komt het adresboek niet ter sprake.

Of begrijpen we je vraag niet goed?

Schrijf eens wat je wil doen, hoe je dat wil doen, vanaf waar het fout loopt?
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

03 jun 2016, 21:22

Bij het importeren vanuit een csv bestand moet je de velden uit het csv bestand op de juiste manier koppelen aan de velden van Thunderbird contacts.

Als het csv bestand veldnamen bevat moet het er zo uit zien:
Afbeelding

Als het csv bestand geen veldnamen bevat moet het er zo uit zien:
Afbeelding

RMO
Lid geworden op: 18 jan 2013, 09:39

04 jun 2016, 10:26

Beste ekspeer en hovel,

Ik denk dat we elkaar niet begrijpen.

Inderdaad, in de beginne had ik een probleem met het invoeren vanmijn contacten, doch dit heb ik (manueel) opgelost.

Mijn bericht van 03/06/16, gaat over de mappen verbonden aan mijn e-mailadres.
Mijn "belgacom.be"-account bevat 8 mappen, zie printscreen:
Afbeelding

Wanneer ik de export van mijn belgacom-account uitvoerde van WLM naar Thunderbird, kreeg ik enkel 2 mappen mee, zie printscreen hieronder:
Afbeelding

Op diezelfde printscreen ziet u, dat de exportatie van mijn proximus-account darentegen wel gelukt is met zijn mappen.

Daar ligt mijn probleem, hoe bekom ik alle mappen ( de 6 resterende) terug in Thunderbird ??

Misschien is het nu duidelijker.
Heeft het te maken met POP3-server ??

Nog een vraagje:
Stel ik ben in het buitenland, in de hotelreceptie hebben een PC, hoe connecteer ik mij van daaruit op Thunderbird om mijn berichten te raadplegen ??

Graag een seintje a.u.b.

Groeten.

RMO.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

04 jun 2016, 14:40

@RMO

--Je stelt gelijke vragen op een ander forum.

Maar.

LiveMail blijft ook bestaan na eind deze maand, maak je maar niet ongerust... je verwart het een met het ander.
Kijk hier eens:
http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=192958


--Proximus zegt:

Mailt u regelmatig op uw gsm, tablet of computer? Maak het u dan gemakkelijk en stel een mailapplicatie in , zoals Outlook of Apple Mail.

Ook als u in het buitenland surft, kunt u best een mailapplicatie instellen, omdat deze minder data verbruikt.
http://www.proximus.be/support/nl/id_sf ... puter.html

https://www.proximus.be/nl/id_cr_holida ... nland.html

Naar welk land gaat de reis?
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

04 jun 2016, 15:02

RMO schreef:Heeft het te maken met POP3-server ??
Wat heb je in Thunderbird voor uw belgacom account ingesteld? POP3 of IMAP?
Als het IMAP is dan helpt het misschien om u op de ontbrekende mappen te abonneren.
Menu: Bestand -> Abonneren... . Ontbrekende mappen aanvinken, op Abonneren en dan OK klikken.
Nog een vraagje:
Stel ik ben in het buitenland, in de hotelreceptie hebben een PC, hoe connecteer ik mij van daaruit op Thunderbird om mijn berichten te raadplegen ??
Als het uw eigen PC is heb je enkel internet nodig en gebruik je uw eigen Thunderbird.

Is het een PC van het hotel dan kan je uw Thunderbird natuurlijk niet gebruiken. Je gebruikt dan best de webmail applicatie van belgacom/proximus/skynet: https://webmail.skynet.be/?new_lang=nl

RMO
Lid geworden op: 18 jan 2013, 09:39

04 jun 2016, 15:55

Beste Pcekspeer,

Bedankt voor uw uitgebreid antwoord.
Het is een hele boterham, om ALLES door te nemen die er is vermeld.
Ik deed het allemaal, doch nog steeds geen antwoord op mijn probleem,
waarom worden mijn mappen en submappen van mijn "belgacom.net"-account NIET geexporteerd naar Thunderbird, of slechts 2 van de 8 ???

Volgens uw gedetailleerde beschrijving en topics, moet ik mij weinig zorgen maken tegen eind juni e.k.
Dat doe ik dan en wacht deze datum met veel spanning af !!
Ik onderneem voor den ogenblik niets meer.

Ik heb "MAIL W10" sowieso op mijn PC staan in de apps, goed maar kan er geen "contactgroepen" in maken, ttz., geen verzameling van contacten om deze in één beweging in de adresbalk te plakken om alles in één beweging te verzenden, dat werd mij althans gezegd door de "Microsoft Community".

Alvast bedankt en ik schrijf u misschien terug na 30/06/16.

Gegroet.

RMO.

RMO
Lid geworden op: 18 jan 2013, 09:39

04 jun 2016, 16:01

Hallo hovel,

Bedankt voor uw uitgebreid antwoord, daar is aan gewerkt.!!

Belgacom.net is een POP3 server, en dat is volgens mij de oorzaak, waarom het exporteren naar Thunderbird zo ingewikkeld verloopt.

Gezien ik in het buitenland, geen gebruik kan maken van Thunderbird, is dit ook niet de ideale provider als e-mailbox.

Is Gmail dan niet beter, Google kan men toch overal inloggen ?
Kan ik in Gmail mijn accounts, zoals, @belgacom.net, @proximus.be en @msn.com importeren ?
Nog nooit geprobeerd.

Graag een kort seintje.

Gegroet.

RMO.