Adressenlijst in Thunderbird aanmaken.
-
RMO - Lid geworden op: 18 jan 2013, 09:39
Beste leden,
Onlangs schakelde ik over naar Thunderbird, en het werkt goed.
Ik verstuur regelmatig berichten naar een groep contacten.
Daarvoor gebruikt men waarschijnlijk een "lijst adressen" vanuit het adresboek.
Doch hoe maak ik een dergelijke lijst aan ?
Ik probeerde reeds via "nieuwe lijst", ik haal dan mijn contacten uit mijn "persoonlijke adressen", plaats ze in de nieuwe lijst, doch deze contacten verdwijnen vanuit mijn "persoonlijke adrssen", wat niet de bedoeling is.
Wat doe ik verkeerd ?
Graag een seintje a.u.b.
Gegroet.
RMO.
Onlangs schakelde ik over naar Thunderbird, en het werkt goed.
Ik verstuur regelmatig berichten naar een groep contacten.
Daarvoor gebruikt men waarschijnlijk een "lijst adressen" vanuit het adresboek.
Doch hoe maak ik een dergelijke lijst aan ?
Ik probeerde reeds via "nieuwe lijst", ik haal dan mijn contacten uit mijn "persoonlijke adressen", plaats ze in de nieuwe lijst, doch deze contacten verdwijnen vanuit mijn "persoonlijke adrssen", wat niet de bedoeling is.
Wat doe ik verkeerd ?
Graag een seintje a.u.b.
Gegroet.
RMO.
-
wd - Lid geworden op: 14 aug 2002, 14:20
Hallo RMO
Lees nu nog maar Uw bericht.
Wel je opent "Thunderbird" dan naar "Adresboek"dan naar bestand en klik op "Nieuw" en "Mailinglijst" dan opent een venster met Mailinglist en staat op Persoonlijk adresboek
Dan in "Lijstnaam" schrijf je "Mailinglijst" in "Lijstbijnaam" schrijf je bijvoorbeeld "Vrienden" dan in de lijst heb ik de e-mail adressen getijpt niet gekopierd maar normaal bij de eerste twee letters dat je schrijft komt het e-mail adres al te staan.
Zo doe je verder tot je ze daar allemaal staan hebt.moet je toch maar eenmaal doen.
Dan klik je op oke.
Als je nu e-mails wil versturen naar Uw "Maillijst"dan ga je naar "Thunderbird" dan "opstellen" dan zie je links het adresboek staan en "scrol" je naar beneden tot je in de lijst "Mailinglijst" tegen komt dan klik je gewoon op "Mailinglijst en dan onderaan "Aan" dan zie dan daar staan in het e-mail aan Mailinglijst <Mailinglijst> je ziet geen e-mails staan naar waar je verzend maar alle die in de lijst staan bekomen het e-mail.
De e-mails die in de Mailinglijst staan die blijven ook in het normale adresboek staan bij mij toch.
Wens je veel succes
Het is ook terug een tip voor wie Thunderbird gebruikt
groeten wd
Lees nu nog maar Uw bericht.
Wel je opent "Thunderbird" dan naar "Adresboek"dan naar bestand en klik op "Nieuw" en "Mailinglijst" dan opent een venster met Mailinglist en staat op Persoonlijk adresboek
Dan in "Lijstnaam" schrijf je "Mailinglijst" in "Lijstbijnaam" schrijf je bijvoorbeeld "Vrienden" dan in de lijst heb ik de e-mail adressen getijpt niet gekopierd maar normaal bij de eerste twee letters dat je schrijft komt het e-mail adres al te staan.
Zo doe je verder tot je ze daar allemaal staan hebt.moet je toch maar eenmaal doen.
Dan klik je op oke.
Als je nu e-mails wil versturen naar Uw "Maillijst"dan ga je naar "Thunderbird" dan "opstellen" dan zie je links het adresboek staan en "scrol" je naar beneden tot je in de lijst "Mailinglijst" tegen komt dan klik je gewoon op "Mailinglijst en dan onderaan "Aan" dan zie dan daar staan in het e-mail aan Mailinglijst <Mailinglijst> je ziet geen e-mails staan naar waar je verzend maar alle die in de lijst staan bekomen het e-mail.
De e-mails die in de Mailinglijst staan die blijven ook in het normale adresboek staan bij mij toch.
Wens je veel succes
Het is ook terug een tip voor wie Thunderbird gebruikt
groeten wd
-
Sony - Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
RMO
Nederlandstalige uitleg:
https://support.mozilla.org/nl/kb/maili ... -gebruiken
Zorg er voor dat je eigen email adres daar ook bij staat, als je de email
ontvangt weet je zeker dat die verzonden is en kan niet betwist worden.
Nederlandstalige uitleg:
https://support.mozilla.org/nl/kb/maili ... -gebruiken
Zorg er voor dat je eigen email adres daar ook bij staat, als je de email
ontvangt weet je zeker dat die verzonden is en kan niet betwist worden.
-
wd - Lid geworden op: 14 aug 2002, 14:20
Wil ook nog een tip geven om grote pakketten zoals "foto's" of "documenten" enz. tot 2GB gratis te versturen per e-mail naar familie of vrienden.
Dit gebruik ik altijd probleemloos.
https://www.wetransfer.com/#
groeten wd
Dit gebruik ik altijd probleemloos.
https://www.wetransfer.com/#
groeten wd