overgaan op nieuw emailadres

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

king

16 okt 2019, 16:00

Ik werk sinds jaar en dag met een emailadres "telenet.be" .
Recent heb ik een gmailadres moeten aanmaken voor, een google account op een nieuwe smartphone.
Ik zou nu altijd met dit gmailadres willen werken en zal daarom mijn contactpersonen zoveel mogelijk informeren hiervan MAAR
+ bestaat er een mogelijkheid om mails die nog verzonden worden onder het telenet adres alsnog te blijven
ontvangen ?
+ moet ik iets veranderen aan mijn emailprogramme "MAIL" van windows opdat die mails hierin zouden
komen?
+ is er misschien een betere optie qua emailprogramma dan MAIL ?

Dank voor alle hulp !
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

hviaene

17 okt 2019, 17:28

king schreef:
Recent heb ik een gmailadres moeten aanmaken voor, een google account op een nieuwe smartphone.
Ik zou nu altijd met dit gmailadres willen werken en zal daarom mijn contactpersonen zoveel mogelijk informeren hiervan MAAR
+ bestaat er een mogelijkheid om mails die nog verzonden worden onder het telenet adres alsnog te blijven
ontvangen ?
+ moet ik iets veranderen aan mijn emailprogramme "MAIL" van windows opdat die mails hierin zouden
komen?
+ is er misschien een betere optie qua emailprogramma dan MAIL ?

Dank voor alle hulp !
pt1. Waarom zou je die telenet mails niet ontvangen? Je hebt je telenet account toch niet opgezegd?
pt2. Ik heb dat MAIL spul van windows niet, maar ik kan me niet indenken dat je er in de instellingen er geen tweede account kunt bijzetten.
pt3. Ik vind Thunderbird nog altijd het beste, maar dat is zoals vragen of een Audi beter is dan een Mercedes, het is zo persoonlijk waar je je goed bij voelt.

janneke dust2

17 okt 2019, 18:48

Ik wil nog iets toevoegen aan het antwoord van hviane.

Ik webmail van telenet kan je instellen dat een ontvangen mail moet doorgestuurd worden naar een bepaald email adres. Heb hebt dan nog de optie of deze mail blijft staan in de telenet mailbox of moet verwijderd worden na het doorsturen.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

king

18 okt 2019, 14:49

Dank alvast voor jullie respons.
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

hovel

18 okt 2019, 17:42

king schreef:
Gewoon ter info: Het is niet omdat je een nieuwe smartphone hebt dat je een Google account moet aanmaken. Verder kan men ook een Google account aanmaken met een telenet.be email adres.
Zelf heb ik twee Google accounts. Één met een telenet.be email adres en een tweede met een gmail.com email adres.