problemen met nieuwe versie van thunderbird 78.4.2-opgelost

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

geo
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:35
Locatie: oostkamp

10 nov 2020, 18:46

Dag iedereen
Mijn Thunderbird Email staat op automatisch de nieuwste versie downloaden,
met als gevolg dat de nieuwe versie alles overhoop geeft gegooid( kinderziekten).

Probleem 1.....ik heb in het linkse vak 2x telenet mail en 1x Lokale mappen ( zie screenshot)
Afbeelding

Het ambetante is dat een ontvangen mail binnenkomt in de 2 telenenet Postvak In boxen en Niet in de locale mappen
waar voordien alle mail binnen kwamen ....heb ik ze bekeken in de 2 telenet Postvak In boxen komen ze dan pas terecht in de lokale mappen (waar ze normaal moeten toekomen) en zijn ze vanzelf verwijderd in de 2 telenet mappen.

Een eigenaardige en ambetante situatie, dit zijn 3 x alle mappen ,terwijl 1 vak zoals vroeger meer dan genoeg was.

Probleem 2.....Telkens ik mijn thunderbird open moet ik 2x mijn wachtwoord ingeven....wat ik voordien nooit moest doen.

In Opties en Beveiliging>>>Opgeslagen aanmeldingen ...staat de knop van (wachtwoorden tonen) in het grijs en dus niet bewerkbaar....idem voor verwijderen.

Bijgevolg kan je ook aan het probleem van het wachtwoord niets veranderen.
Ware het niet dat ik die al jaaaaren gebruik, ik zou die verwijderen ...maar die geeft altijd goed gewerkt zonder enig probleem.
èen ding is zeker automatisch downloaden is nu UITGESCHAKELD en in het vervolg zal ik wachten op een 2° of 3° versie eer ik een download toe laat.

Ik wacht nu op de bollebozen van seniorennet om deze situatie een beetje op te klaren....zal wel nie gemakkelijk zijn gezien het een nieuwe versie is....hoop doet leven

Alvast dank bij voorbaat
Geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

10 nov 2020, 19:46

Welke was uw vorige versie van thunderbird?
Gebruikt ge POP3 of IMAP4.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

geo
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:35
Locatie: oostkamp

10 nov 2020, 20:51

Janneke dust 2

de vorige versie van thunderbird was 68.10....ik gebruik IMAP4.

Ik moet er wel bijzeggen dat ik de week voor de automatische download nog POP3 gebruikte,
en die werkte prima

maar ik heb alle instellingen dan moeten veranderen naar IMAP 4 omdat ik een nieuwe gsm had gekocht
en moest veranderen van POP3 >>naar IMAP4.

De week daarop is dan de de thunderbird update automatisch binnengekomen en is alles veranderd.
Met dank voor het meedenken
Geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

10 nov 2020, 21:32

Die lokale mappen zijn waarschijnlijk een overblijfsel van uw POP3 voorgeschiedenis, maar zeker nog niet weg doen.
De 2 Telenet accounts. Deze naam kan je zelf aanpassen door rechts te klikken op die account en dan kies je instellingen. Nu verschijnt er een nieuw venster en kan je de accountnaam personaliseren.
Je schrijft ook dat de mails in de 2 accounts toekomen. Ik denk dus dat een van de 2 gewoon een alias is voor de echte mailbox.
Het zou beter zijn om 2 echte mailboxen te gebruiken. Als je het toch zo wil houden voor de 2 mailadressen dan zou ik instellen om voor de alias geen mails af te halen en enkel gebruiken om mails te sturen met dat alias adres.
Dat je 2 uw paswoord moet ingeven heeft waarschijnlijk te maken met de instellingen van uw accounts.
Hoe de gelezen mails in de lokale map terecht komen is me een raadsel, normaal blijven de gewoon staan in "Postvak IN" van de account.
Als alles in orde is dan kan je er ook voor zorgen dat je op uw GSM ook alle oude ontvangen en verzonden mails kan zien. Maar daarvoor moeten de oude lokale mappen voorlopig behouden blijven.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

10 nov 2020, 21:38

Wachtwoord : als de vraag voor het wachtwoord komt is er dan geen vierkantje waar je een vinkje moet zetten om dit wachtwoord te onthouden.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

geo
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:35
Locatie: oostkamp

10 nov 2020, 23:49

het probleem met het wachtwoord is opgelost met onthouden aan te vinken, al is ie daarmee niet verwijderd
maar daar kan ik mee leven al had ik hem liever compleet uitgeschakeld.

Een alias is volgens mij ook een naamvorm....maar ik heb nog eens op de site van TELENET webmail gaan zien en daar staat als account " Primaire Account" , dus daar is in ieder geval geen sprake van een alias.

En in thunderbird is er ook bij geen enkele instelling sprake van een alias niet dat ik uw kennis in twijfel trek hoor, ik reageer alleen maar op wat jij schrijft.
Het is een rare situatie, maar automatisch downloaden zit er niet meer in voor thunderbird...die staat nu af

Ik heb bij wijze van test een mail verzonden naar mezelf , en wat gebeurt er..........
De mail komt terecht in telenet mail 1 + telenet mail 2.......in POSTVAK IN........en NIET in LOCALE mappen,
van zodra je dan op de beide mails klikt om te lezen is ie bij het afsluiten verdwenen en zijn de Postvakken in van beide LEEG

Als ik dan in Locale Mappen >>Postvak In op>>> (berichten afhalen klik) dan staat de naar mezelf verzonden mail terug in dit Postvak In......begrijpe wie kan.

Alvast bedankt
Geo




Alvast bedankt voor het meedenken en nog een goede nacht
Geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

11 nov 2020, 00:30

Mijn Telenet doet een beetje raar op dit ogenblik vandaar de rare tekens en de Engelse teksten.

Of een mailadres het hoofdadres is van een mailbox of een alias kan je zien in "Mijn Telenet" en daar ga je dan naar Telenet mailboxen.
Het eerste beeld is van mijn eerste mailbox.

Afbeelding
De bovenste doorstreepte lijn is voor de mailbox.
De 2 volgende doorstreepte zijn alias adressen.
De onderste doorstreepte lijn in het hoofd email adres.

Voor het 2de beeld Heb ik de bovenste lijn gekozen voor mijn 2de mailbox (voor mijn vrouw)

Afbeelding
De bovenste doorstreepte lijn is weer de mailbox.
De 2de doorstreepte lijn is een alias.
De 3de doorstreepte lijn is het hoofd emailadres voor die mailbox.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

geo
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:35
Locatie: oostkamp

11 nov 2020, 01:08

Ben blij dat het niet alleen mijn telenet is die raar doet :)
Ik heb opgezocht wat je gevraagd hebt en dit is het resultaat....blijkbaar heb ik geen enkele
mailbox !!!!!!

Afbeelding

Nu begrijp ik er helemaal niets meer van, zal er nu eerst een nachtje over slapen .

Goede nacht verder, en hartelijk dank voor al je moeite
Geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

11 nov 2020, 09:03

@ geo
Als je even geduld hebt, zal ik vandaag of morgen die versie van Thunderbird testen. Ik heb wel geen telenet account, maar als dat echt een Thunderbird probleem is, dan speelt dat geen rol. Ik hou je op de hoogte.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

11 nov 2020, 10:08

Ik heb helemaal geen problemen met de nieuwe versie van Thunderbird. Met Telenet.

Afbeelding

Geo, je zal de fouten moeten zoeken in je accounts in Thunderbird ofwel bij 'Mijn Telenet' mailboxen.
https://mijn.telenet.be/mijntelenet/ema ... &locale=nl
En mijn klantendienst in Telenet doet helemaal niet raar.

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

11 nov 2020, 10:12

Ik heb op mijn W10 tablet de update naar 78.4.2 gedaan en merk geen probleem ik had wel al 78.4.1.
Hetgeen ge toont is iets van webmail en niet van mijn Telenet.
Als je op netweeters bent klik je op "mijn telenet" (zie muisaanwijzer)

Afbeelding

Dan zal je wel moeten inloggen of je wordt automatisch ingelogd. Dan kies je de rechthoek voor mailboxen.

Afbeelding
Daarna krijg je het scherm om uw mailboxen in te stellen.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

geo
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:35
Locatie: oostkamp

11 nov 2020, 10:33

hviaene

Geen probleem alle hulp is welkom eigenlijk werkt alle redelijk normaal, alleen stoor ik me
aan die driedubbele postvak in....je moet de mails eerst openen in de 2 Telenet mail en
dan pas komen ze terecht waar ze moeten zijn in ...Lokale Mappen>>>>Postvak IN.

De fout is dat thunderbird op automatisch downloaden stond .....en dan komen ze af met een nieuwe versie
met alle kinderziekten als gevolg....ik heb mijn lesje geleerd de instelling staat nu op ....eerst vragen om te downloaden.

Dat het geen verschil maakt dat je geen Telenet hebt weet ik niet zo zeker hoor (zie de screenshot bovenaan)
als ik het allemaal moet geloven van Telenet heb ik zelfs geen mailboxen.

Veel succes ik wacht af tot alle problemen opgelost geraken......hoop ik

Met dank
geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

geo
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:35
Locatie: oostkamp

11 nov 2020, 11:07

sacho
Dat ziet er inderdaad uit zoals het moet zijn

janneke dust 2
Je hebt natuurlijk gelijk mijn fout, in "Mijn Telenet" staat er 1 enkele mailbox
met als naam G.......V........t......... .
Ik denk dat het zowaar nog mijn eigen fout zal zijn, dat mijn instellingen niet juist zijn
alleen is de vraag.....wat staat er nu verkeerd en/of wat zijn nu wel de juiste instellingen.

aangezien dat de mails wel werken zowel ....In als Uit .....durf ik het niet meer aan om daar nog veranderingen
aan te brengen en waar .....in accountinstellingen of in opties ????
Tenzij een goede ziel de juiste instellingen voor een normaal account kan laten weten of doorsturen per mail.
we naderen stilaan .. nu wacht ik verder af

Met hèèèèl vèèèèl dank
Geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

11 nov 2020, 11:12

@geo
Ik heb zopas een update gedaan van een 78.4.0 naar 78.4.2 en zoals anderen geen enkel probleem ondervonden.
Om op jouw situatie terug te komen:
Als je wil dat je mails in het vak Lokale mappen - Postvak In terechtkomen, dan is dat een instelling die je zelf hebt ingevoerd, zie dan die eens na.
Wat betreft die dubbele telenet account:
vergewis je er van dat de inhoud van allebei (wat in de mappen staat) dezelfde is, tenzij je weet dat je er zelf hebt zitten in wijzigen
vergewis je er van dat nieuwe mails in de beide Postvak IN terechtkomen.
Ga kijken in de Win verkenner of de mail bestanden er effektief ook dubbel staan (google even om de juiste lokatie te vinden, ik weet die ook niet van buiten)
Schrijf de account-instelligen voor alle zekerheid op (gebruikersnaam, naam van de servers, gebruikte poorten TLS opties.....)
Als dat allemaal in orde is, verwijder dan een van die twee accounts.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

11 nov 2020, 11:17

geo schreef:
10 nov 2020, 20:51
Janneke dust 2

de vorige versie van thunderbird was 68.10....ik gebruik IMAP4.

Ik moet er wel bijzeggen dat ik de week voor de automatische download nog POP3 gebruikte,
en die werkte prima

maar ik heb alle instellingen dan moeten veranderen naar IMAP 4 omdat ik een nieuwe gsm had gekocht
en moest veranderen van POP3 >>naar IMAP4.
...
Wie heeft je dat aangepraat: ik heb op mijn desktop PC mijn mail als POP3 staan, en ik kan ook mijn mail lezen op mijn smartphone. Voor zover ik zie kennen die Android apps alleen IMAP, maar daar trek ik me niks van aan. Het werkt.