google E mail-opgelost

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

tokkio

11 apr 2025, 14:38

Mijn buurman heeft een e mail op zijn eigen naam,in Google maar die wilt nu met een Nic-naam een 2de e mail maken
nic -naam en "sterk" paswoord ging goed maar dan vroeg Google om te bewijzen dat hij geen robot was zijn tel nr in te voeren, dan kwam er dat ze dat tel nummer niet konden configureren, dan zou hij het Qr- vierkant moeten inscannen,maar dat kan hij niet dus ziet hij vast, is er daar een oplossing voor?
Of kan hij in Thunderbird e mail alles opnieuw maken , dus eigen naam e mail en Nic-naam , en dan die Google accounts verwijderen?
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

verhaegen
Support SeniorenNet

11 apr 2025, 17:15

voor mail te ontvangen in thunderbird moet hij wél een geldig mailadres en account hebben bij google
als ge in thunderbird die acountgegevens invoert zal die automatische u verder helpen met alles te configureren
iets verkeerd gedaan met het telefoonnummer ? normaal krijgt ge op dat nummer een beveiligingsnummer toegestuurd en dat moet ge dan invullen
moet wél zien dat het begint met 0032 of +32 4..........
de 0 voor het eerste cijfer wéglaten

tokkio

13 apr 2025, 13:51

Tja ,ik weet het niet goed ,misschien volledig opnieuw beginnen, want nu heeft mijn buurman gezegd dat hij voor die nic nam in Google het zelfde wachtwoord gebruikt als van zijn eigen naam account ,natuurlijk lukt dat niet, dan geprobeerd in outlook,daar de nic-naam ingezet, maar dan wachtwoord vergeten gedaan, dan kwam er bericht van Microsoft dat ze een mail met een wachtwoord gingen sturen, ,maar deze niet gezien,dat was gisteren,maar ook vandaag geen e mail van Microsoft, trouwens ,als ik een "test" mail stuur naar zijn eigen naam adres, duurt dat lang voor hij die mail binnen krijgt,ik denk dat hij volledig opnieuw moet beginnen, maar met welk e mail, Thunderbird, of Google, of outlook en kan hij dat account in Google volledig verwijderen?
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

verhaegen
Support SeniorenNet

13 apr 2025, 14:13

een account in google kun je altijd verwijderen
net zoals een mailadres van google

tja
in princiepe heeft hem een internetprovider , daar heeft hij recht op minstens 1 mailadres
inlog en paswoord dat heeft hem van die provider al gekregen
die kan hem configureren in eender welk mailprogram , bv. thunderbird , outlook , enz

een nieuw mailadres maken bij google , kan als er een nieuwe account gemaakt wordt met nieuwe naam en nieuw paswoord
nadien kan dat eventueel ook ontvangen worden in bv. thunderbird

tokkio

14 apr 2025, 17:19

een nieuw mailadres maken bij google , kan als er een nieuwe account gemaakt wordt met nieuwe naam en nieuw paswoord
nadien kan dat eventueel ook ontvangen worden in bv. thunderbird.
Denk dat we er uit zijn, ik heb hem een volledig nieuw account gemaakt en Google heeft er zelfs een paswoord bij gedaan als voorbeeld, dus het zal in orde zijn denk ik. :wink:

verhaegen
Support SeniorenNet

14 apr 2025, 17:54

oké
dan zet ik het als opgelost
maar als dat niet moest zijn kan je hier wél verdergaan