meertalige website-

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

AlexVC

25 okt 2009, 18:10

Hallo,

Ik wens een meertalige website te maken. Dit wil zeggen de keuzemogelijk om voor mijn bezoekers te kiezen de website te bekijken in het engels of nederlands eventueel later in het frans.

Ik ken mijn weg wat in (x)html, CSS en PHP.

Iemand die tips heeft om dit te verwezenlijken.

P.S. Ik zou dit het liefst zelf coderen dus geen gebruik van enig content managment systeem zoals drupal/joomla.

Dank bij voorbaat

ultddave

25 okt 2009, 20:24

Meestal gebruik ik daarvoor PHP. Ik zorg dan dat mijn webpagina aangesproken wordt met een $_GET parameter.

Bijvoorbeeld:
In index.php schrijf ik dan de code:
<html>
<head>
</head>
<body>
<?php
if(isset($_GET['language'])){

$value=$_GET['language'];

if ($value=="dutch")
include('dutch.php');
else if ($value=="french")
include('french.php');
else if ($value=="english")
include('english.php');
else
include('dutch.php');

}
else
include('dutch.php');
?>

</body>
</html>
De files "dutch.php", french.php en english.php bevatten gewoon html code zoals bijvoorbeeld:
<p> Hallo </p>

<p> Bonjour </p>

<p> Hello </p>

Als de pagina index.php wordt aangeroepen zonder die ?language achter de URL opent hij gewoon "dutch.php", anders opent hij de respectievelijke pagina.

Door de php functie "include" wordt een externe file ingevoegd in de code. Hierin moet je dus je inhoud van je website stoppen. De inhoud van de Nederlandse website staat dus in dutch.php.

Die van de franse website staat dus in french.php.

Mvg,
Dave

PS: In de file dutch, french en english.php moet je dus niet opnieuw die html, head en body tags gaan plaatsen. ;)

Dus:
index.php => include dutch.php
index.php?language=dutch => include dutch.php
index.php?language=french => include french.php
index.php?language=english => include english.php
index.php?language=german => German staat niet in onze If Else testen, dus opent hij standaard dutch.php ;)
.NET en Java Programmeur