Website publiceren-
-
olislaeger - Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:08
als ik mijn website die ik maak met "publisher" publiceer naar mijn provider (internet),
kom ik tot de conclusie dat de meeste afbeeldingen of tabellen of tekstvakken niet op de plaats staan waar ik ze geplaatst heb als ik mijn site ontwerpte ????
kom ik tot de conclusie dat de meeste afbeeldingen of tabellen of tekstvakken niet op de plaats staan waar ik ze geplaatst heb als ik mijn site ontwerpte ????
-
coderunner - Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Beste olislaeger,olislaeger schreef:als ik mijn website die ik maak met "publisher" publiceer naar mijn provider (internet),
MS Publisher is niet gemaakt om webpagina's aan te maken alhoewel er wel een mogelijkheid inzit maar dat geeft veel problemen in verschillende browsers. Zie maar op het forum naar dit en dit.
Kent je geen html, css, ... dan kan je een WYSIWYG (What-You-See-Is-What-You-Get) editor gebruiken zoals het gratis programma "Kompozer / NVU"
Hopelijk is dit een afdoend antwoord op jouw vraag. Graag een reaktie!
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
Vroeger had ik nochtans geen problemen met publisher om mijn website te maken en te onderhouden, het probleem is pas begonnen nadat ik een nieuw scherm heb aangekocht....????
-
Beste olislaeger,olislaeger schreef:Vroeger had ik nochtans geen problemen met publisher om mijn website te maken en te onderhouden, het probleem is pas begonnen nadat ik een nieuw scherm heb aangekocht....????
Ik denk dat je probleem begonnen is met het uitkomen van de nieuwe browser van Microsoft nl. Internet Explorer 8
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
Dat zou ook kunnen...en kan ik daar iets aan doen ??
Heb NVU eens geinstalleerd om te kijken....maar is mij iets te ingewikkeld..!
-
Beste olislaeger,olislaeger schreef:Dat zou ook kunnen...en kan ik daar iets aan doen ??
Ik ben daar zeker van. Daar kan je eigenlijk niet veel aan doen want als je terug zou gaan naar bv. Internet Explorer 7 dan is jouw probleem op jouw pc misschien opgelost maar alle bezoekers van je website die Internet Explorer 8 hebben, zullen zien wat jij nu ziet. De enige goede manier is een website te maken volgens de standaardnormen.
Wat je eens kán uitproberen is juist onder de <head> tag volgende meta tag aan je pagina's toe te voegen.
Code: Selecteer alles
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=7" />mvg,
Coderunner
-
Wel heb juist het programma IEtester geinstalleerd, daarmee kan je je website bekijken in bv ie5-6-7 en 8, en wat blijkt, dat ze het allemaal goed doen, dus denk dat het probleem wel degelijk bij mij ligt, zou niet met schermresoluties kunnen te maken hebben ?
-
Geef je link van je website eens door dan kijk ik na of ik hetzelfde probleem heb in IE8.olislaeger schreef:Wel heb juist het programma IEtester geinstalleerd, daarmee kan je je website bekijken in bv ie5-6-7 en 8, en wat blijkt, dat ze het allemaal goed doen, dus denk dat het probleem wel degelijk bij mij ligt, zou niet met schermresoluties kunnen te maken hebben ?
Heb je al geprobeerd met de bovenstaande meta tag in te brengen in je pagina's?
mvg,
Coderunner
-
Heb het geprobeerd met metatags maar ook zonder resultaat, als ik de website open, staan de afbeeldingen, tekstvakken en tabels overal waar ze niet moeten staan...
de url van mijn website is http://users.telenet.be/descheldezonen/ misschien kan je zelf eens kijken, als het bij jou goed is, zal het toch aan mijn beeldscherm liggen...??
de url van mijn website is http://users.telenet.be/descheldezonen/ misschien kan je zelf eens kijken, als het bij jou goed is, zal het toch aan mijn beeldscherm liggen...??
-
Beste olislaeger,
Dit is wat ik zie in Internet Explorer 7 ... witte News Scroller staat gedeeltelijk achter de foto.

Dit is wat ik zie in Internet Explorer 8 ... witte News Scroller staat gedeeltelijk achter de foto én menu is verdwenen = veel voorkomend probleem met websites gemaakt met MS Publisher en IE8 !!!

Dit is wat ik zie in FireFox

mvg,
Coderunner
Dit is wat ik zie in Internet Explorer 7 ... witte News Scroller staat gedeeltelijk achter de foto.

Dit is wat ik zie in Internet Explorer 8 ... witte News Scroller staat gedeeltelijk achter de foto én menu is verdwenen = veel voorkomend probleem met websites gemaakt met MS Publisher en IE8 !!!

Dit is wat ik zie in FireFox

mvg,
Coderunner
-
Wel zoals jij het te zien krijgt via firefox zo is het bij mij ook, en dan heb je de andere pagina's nog niet gezien...
als ik het dus goed begrijp kan ik hier niks aan doen ???
-
Jawel hoor maar ik kan moeilijk van elke pagina in de verschillende browsers een afdruk hier plaatsenolislaeger schreef:Wel zoals jij het te zien krijgt via firefox zo is het bij mij ook, en dan heb je de andere pagina's nog niet gezien...
Neen ... als je zelf geen html/css/... kent moet je je website met een programma maken dat speciaal voor het aanmaken van websites gemaakt is zoals ik eerder hierboven gezegd heb.
Jammer maar helaas ...
mvg,
Coderunner
Laatst gewijzigd door coderunner op 12 nov 2009, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ok...zal ik maar terug NVU proberen, al doende leert men..
)
In elk geval vriendelijk bedankt voor de nodige info die je me hebt gegeven.
Groetjes

In elk geval vriendelijk bedankt voor de nodige info die je me hebt gegeven.
Groetjes
-
Dat is met alle plezier gedaan. Het is alleen jammer voor jou dat je helemaal opnieuw moet beginnen en er geen simpelere oplossing is voor je probleem.olislaeger schreef:In elk geval vriendelijk bedankt voor de nodige info die je me hebt gegeven.
Veel succes.
mvg,
Coderunner