Publiceren in Frontpage 2003-opgelost-
-
Jos346 - Lid geworden op: 29 okt 2004, 22:13
Dag allemaal, ik wens een website te publiceren bij Scarlet, werk met Frontpage 2003. Ik heb een index pagina, de andere htm paginas staan er ook en de rest staat in aparte mappen.
Hoe komt het dat in de werkbalk, onder "bestand", het commande "publiceren" of "exporteren" niet geactiveerd kan worden ? Zie ik iets over het hoofd ? Wie kan mij een tip geven ? Bedankt op voorhand.
Hoe komt het dat in de werkbalk, onder "bestand", het commande "publiceren" of "exporteren" niet geactiveerd kan worden ? Zie ik iets over het hoofd ? Wie kan mij een tip geven ? Bedankt op voorhand.
-
coderunner - Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Beste Jos346,
Het beste maak je gebruik van een ftp client programma om je bestanden en submappen naar de webhostserver op te laden. Een gratis ftp client programma is bv. FileZilla.
Lees hier waar en hoe je het programma moet downloaden, installeren en gebruiken.
Succes
mvg,
Coderunner
Het beste maak je gebruik van een ftp client programma om je bestanden en submappen naar de webhostserver op te laden. Een gratis ftp client programma is bv. FileZilla.
Lees hier waar en hoe je het programma moet downloaden, installeren en gebruiken.
Succes
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
Dag code runner, bedankt voor je feedback. Filzilla is idd geschikt hiervoor, heb ik reeds geprobeerd, gewoon copie en plak, of slepen, maar het resultaat van de site op de server was niet bevredigend. Ik kreeg wel mijn frameset structuur te zien, maar geen inhoud, in geen enkel van de 3 frames. Vandaar dat ik het probeerde zoals aanbevolen door Frontpage, en vandaar mijn vroeger gestelde vraag. Hoe dan ook, ik het gevoel dat ik iets over het hoofd zie, maar wat ... ? Ik probeer al een tijdje vanalles uit, maar zoals gewoonlijk zal het aan een of ander detail liggen ...
-
Beste Jos346,
Of je nu de pagina's oplaadt met de ingebouwde ftp van Frontpage 2003 of met FileZilla dat maakt geen verschil.
Als je geen inhoud krijgt in de gewenste frames dan heeft dit te maken met foute codes (links) in je frameset opmaak zelf!
mvg,
Coderunner
Of je nu de pagina's oplaadt met de ingebouwde ftp van Frontpage 2003 of met FileZilla dat maakt geen verschil.
Als je geen inhoud krijgt in de gewenste frames dan heeft dit te maken met foute codes (links) in je frameset opmaak zelf!
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
Coderunner,
dat kan natuurlijk, en dat moet ik dan maar eens van nabij bekijken, nochtans werkte de site prima off line, vooraleer ik hem had opgeladen. Dat is dan iets voor morgen. Bedankt voor je inbreng. Tot later waarschijnlijk ... Goede nacht.
dat kan natuurlijk, en dat moet ik dan maar eens van nabij bekijken, nochtans werkte de site prima off line, vooraleer ik hem had opgeladen. Dat is dan iets voor morgen. Bedankt voor je inbreng. Tot later waarschijnlijk ... Goede nacht.
-
Beste Jos345,Jos346 schreef:... nochtans werkte de site prima off line ...
Een site die prima werkt offline is geen garantie dat die online prima zal werken. Je moet immers de identieke structuur vanop je harde schijf naar de webhostserver opladen. Alle bestanden moeten dezelfde structuur hebben en misschien staan er links in die naar je harde schijf verwijzen en deze kunnen dan natuurlijk niet online werken.
Wat is de url (adres - link) naar je website op de webhostserver?
mvg,
Coderunner
-
Beste Jos346,
Privé bericht ontvangen, gelezen en beantwoord
De fouten die je maakt zijn:
1- Je gebruikt niet altijd de identieke schrijfwijze van bestandnamen
bv. in je menu staat:
-Onder de knop "Home" de link
"Intropagina.htm" maar de naam van het bestand is "intropagina.htm"
-Onder de knop "In Memoriam" de link
"Ter nagedachtenis.htm" maar de naam van het bestand is "ter nagedachtenis.htm"
Met andere woorden je gebruikt hoofd- en kleine letters door elkaar wat online resulteert in het niet vinden van deze bestanden/pagina's.
Frontpage 2003 maakt hierin geen onderscheid maar webservers wel.
De afbeeldingen van de knoppen in je menu verwijzen naar de map "Buttons/buttonhome16.jpg" MAAR de schrijfwijze van de map is "buttons/buttonhome16.jpg"
Dus ook hier weer het probleem met hoofd- en kleine letters.
2- Op pagina "ter nagedachtenis.htm" verwijzen de foto's naar bv. "../Kongo%20Algemeen/Albert%20I%20College/Overleden%20makkers/Jean-Claude%20Artois/Artois%20Jean%20Claude_72.jpg" maar deze submap staat niet op de webhostserver.
../ wil zeggen, kijkt één map hoger in de mapstructuur wat hier niet kan daar je reeds in de "root" van jouw webruimte zit.
3- Vermijd spaties in mappen en bestandsnamen
bv. "Ter nagedachtenis.htm" resulteert online als "Ter%20nagedachtenis.htm" en sommige browsers kunnen dit niet aan.
Beter is "TerNagedachtenis.htm" of "Ter_nagedachtenis.htm" m.a.w. vervang de spatie door een "_" of schrijf alles aan elkaar
4- ...
Lees ook mijn privé bericht!
mvg,
Coderunner
Privé bericht ontvangen, gelezen en beantwoord
De fouten die je maakt zijn:
1- Je gebruikt niet altijd de identieke schrijfwijze van bestandnamen
bv. in je menu staat:
-Onder de knop "Home" de link
"Intropagina.htm" maar de naam van het bestand is "intropagina.htm"
-Onder de knop "In Memoriam" de link
"Ter nagedachtenis.htm" maar de naam van het bestand is "ter nagedachtenis.htm"
Met andere woorden je gebruikt hoofd- en kleine letters door elkaar wat online resulteert in het niet vinden van deze bestanden/pagina's.
Frontpage 2003 maakt hierin geen onderscheid maar webservers wel.
De afbeeldingen van de knoppen in je menu verwijzen naar de map "Buttons/buttonhome16.jpg" MAAR de schrijfwijze van de map is "buttons/buttonhome16.jpg"
Dus ook hier weer het probleem met hoofd- en kleine letters.
2- Op pagina "ter nagedachtenis.htm" verwijzen de foto's naar bv. "../Kongo%20Algemeen/Albert%20I%20College/Overleden%20makkers/Jean-Claude%20Artois/Artois%20Jean%20Claude_72.jpg" maar deze submap staat niet op de webhostserver.
../ wil zeggen, kijkt één map hoger in de mapstructuur wat hier niet kan daar je reeds in de "root" van jouw webruimte zit.
3- Vermijd spaties in mappen en bestandsnamen
bv. "Ter nagedachtenis.htm" resulteert online als "Ter%20nagedachtenis.htm" en sommige browsers kunnen dit niet aan.
Beter is "TerNagedachtenis.htm" of "Ter_nagedachtenis.htm" m.a.w. vervang de spatie door een "_" of schrijf alles aan elkaar
4- ...
Lees ook mijn privé bericht!
mvg,
Coderunner
-
Beste coderunner,
het is tot mijn grote verbazing eindelijk gelukt. De site werkt.
Ik had ook problemen met het woord Menu.htm dat een kleine letter weigerde te aanvaarden, joost mag weten waarom. Het is dus een hoofdletter gebleven en ik moest zien dat het ook in de frameset code aangepast werd enz ... einde goed alles goed.
Ik ben bijzonder verheugd over uw steun en opvolging, zelfs zonder dat ik het vroeg, en dank u hartelijk, het zou me nooit gelukt zijn.
Er rest mij alleen u een goed jaareinde te wensen en nog vele aangename momenten in 2010.
het is tot mijn grote verbazing eindelijk gelukt. De site werkt.
Ik had ook problemen met het woord Menu.htm dat een kleine letter weigerde te aanvaarden, joost mag weten waarom. Het is dus een hoofdletter gebleven en ik moest zien dat het ook in de frameset code aangepast werd enz ... einde goed alles goed.
Ik ben bijzonder verheugd over uw steun en opvolging, zelfs zonder dat ik het vroeg, en dank u hartelijk, het zou me nooit gelukt zijn.
Er rest mij alleen u een goed jaareinde te wensen en nog vele aangename momenten in 2010.
-
Beste Jos346,
Dat is met alle plezier gedaan en ik ben blij dat ik je heb kunnen verder helpen om je website online te krijgen.
Ook van hieruit het allerbeste toegewenst in 2010!
Nog veel website plezier.
mvg,
Coderunner
Dat is met alle plezier gedaan en ik ben blij dat ik je heb kunnen verder helpen om je website online te krijgen.
Ook van hieruit het allerbeste toegewenst in 2010!
Nog veel website plezier.
mvg,
Coderunner