Wat kost een eigen website-
-
coderunner - Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Beste ninekev,
Wat is de bedoeling van de website (persoonlijke of commerciële) en bij welke internetprovider heb je een abonnement en welk abonnement heb je?
Dat hoeft niets te kosten. Afhankelijk van je internetprovider (bv. telenet, skynet, scarlet, ...) en het gekozen abonnement, kan je daar al genieten van een gratis webruimte (+/- 50mb). Deze ondersteunen enkel html (dus geen php, ...) maar om te beginnen en afhankelijk wat voor een website je gaat maken, is dit al meer dan genoeg.
mvg,
Coderunner
Wat is de bedoeling van de website (persoonlijke of commerciële) en bij welke internetprovider heb je een abonnement en welk abonnement heb je?
Dat hoeft niets te kosten. Afhankelijk van je internetprovider (bv. telenet, skynet, scarlet, ...) en het gekozen abonnement, kan je daar al genieten van een gratis webruimte (+/- 50mb). Deze ondersteunen enkel html (dus geen php, ...) maar om te beginnen en afhankelijk wat voor een website je gaat maken, is dit al meer dan genoeg.
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
ultddave - Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Ik zit nu bij eurohost, dat is een éénmalige betaling voor de domeinnaam te 'kopen'. (Ik dacht dat ik een 12 euro had betaald voor een .com site)
En ik heb ook een rekening van ongeveer 25 euro per jaar.
Dat houdt in:
5120 MB Webruimte
150 GB Dataverkeer
Mvg,
Dave
En ik heb ook een rekening van ongeveer 25 euro per jaar.
Dat houdt in:
5120 MB Webruimte
150 GB Dataverkeer
Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur
-
Beste ninekev,
Website-pakketten bestaan er in alle maten (gratis - betalend, met of zonder reklame, weinig of veel webruimte, al dan niet ondersteuning van PHP, CGI, SSI, FrontPage Extensions, ASP. NET, Perl, MySQL, ...).
Hetgeen je je moet afvragen is wát en waarvoor ga je de website gebruiken. Dus een antwoord op je vraag "Wat kost dat" is moeilijk te geven.
Lees ook dit topic eens door.
Ben je geholpen met al deze info, laat dit dan ook weten!
Heb je meer specifieke vragen i.v.m. webhosting, stel deze dan in dit topic.
Alvast bedankt.
mvg,
Coderunner
Website-pakketten bestaan er in alle maten (gratis - betalend, met of zonder reklame, weinig of veel webruimte, al dan niet ondersteuning van PHP, CGI, SSI, FrontPage Extensions, ASP. NET, Perl, MySQL, ...).
Hetgeen je je moet afvragen is wát en waarvoor ga je de website gebruiken. Dus een antwoord op je vraag "Wat kost dat" is moeilijk te geven.
Lees ook dit topic eens door.
Ben je geholpen met al deze info, laat dit dan ook weten!
Heb je meer specifieke vragen i.v.m. webhosting, stel deze dan in dit topic.
Alvast bedankt.
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
ninekev - Lid geworden op: 13 okt 2006, 13:21
Wel mijn schoonzus heeft een paardenmanège.
Hij heeft een fulltime job, maar heeft ook na zijn uren nog heel wat om handen met zijn paarden.
Om zijn zaak nog wat bekender te maken, en ook om eens alles mooi uit te leggen wat ze precies allemaal doen, wil hij een eigen website.
Ik was hier en daar aan het zoeken, en ik vond inderdaad ook dat het allemaal te maken heeft met de webruimte, maar dat is nu net het probleem, dat weet ik niet.
Ik zou hem daarbij heel graag willen helpen, ik ben leergierig, en zou het plezant vinden mocht ik hem binnen enkele weken, maanden.... een mooie website kunnen voorstellen.
Vandaar mijn vraag wat zoiets allemaal kost.
Het is ook niet zijn bedoeling om daar heel veel geld tegenaan te smijten, en jullie zeggen hier 50mb webruimte is gratis, is dat eigenlijk veel ?
Ik heb daar allemaal geen flauw benul van, want eerlijk gezegd, moet ik zeker nog heel veel leren.
Alvast bedankt voor jullie informatie.
Nineke
Hij heeft een fulltime job, maar heeft ook na zijn uren nog heel wat om handen met zijn paarden.
Om zijn zaak nog wat bekender te maken, en ook om eens alles mooi uit te leggen wat ze precies allemaal doen, wil hij een eigen website.
Ik was hier en daar aan het zoeken, en ik vond inderdaad ook dat het allemaal te maken heeft met de webruimte, maar dat is nu net het probleem, dat weet ik niet.
Ik zou hem daarbij heel graag willen helpen, ik ben leergierig, en zou het plezant vinden mocht ik hem binnen enkele weken, maanden.... een mooie website kunnen voorstellen.
Het is ook niet zijn bedoeling om daar heel veel geld tegenaan te smijten, en jullie zeggen hier 50mb webruimte is gratis, is dat eigenlijk veel ?
Ik heb daar allemaal geen flauw benul van, want eerlijk gezegd, moet ik zeker nog heel veel leren.
Alvast bedankt voor jullie informatie.
Nineke
-
publi4u - Lid geworden op: 14 sep 2009, 16:55
om een ideetje te geven van de kostprijs van een website zie: http://www.publi4u.be/nl/blog/website/k ... r-publi4u/
-
Beste Nineke,ninekev schreef:Wel mijn schoonzus heeft een paardenmanège.
Je hebt niet vermeld of je kan beschikken over een gratis webruimte bij je internetprovider ...
Als je dus beschikt over een gratis webruimte bij telenet of skynet of scarlet of ... dan zou ik voor hetgeen je wil doen, deze webruimte benutten en dan kost het niets, alleen de moeite om deze te activeren en de website te maken.
50mb gaat zeker voldoende zijn, alles hangt er natuurlijk wel vanaf of je heel veel foto's gaat gebruiken of niet. html bestanden op zich zijn niet groot, het zijn de foto's die veel ruimte kunnen innemen maar die kan je met een gratis programma een stuk kleiner maken.
mvg,
Coderunner
-
gerard_ - Lid geworden op: 29 jan 2010, 17:30
Hoi Nineke,
misschien ben je niet meer op zoek maar ik heb nog een goeie tip :
Gratis hosting met veel mogelijkheden kun je krijgen bij https://nic-nac-project.org/.
Gewoon een postkaart opsturen en je zult een shell account + webspace krijgen. Volledig gratis, en de admin, sebastian is ook heel aardig met zijn support. Je moet wel wat linux kennis hebben om je site aldaar te onderhouden maar er is heel veel mogelijk, en er is ook een forum waarop de gebruikers elkaar helpen.
Ik had daar vroeger ook een pagina, maar uiteindelijk (na wat problemen) toch overgeschakeld op betaalde hosting :
Nu zit ik bij hostmonster.
Ben er zelf heel tevreden over, deze is heel betrouwbaar, goede support en ongelooflijke prijs. Bij hostmonster heb je voor minder dan 5 euro / maand (het is 5.99 $/maand (als je de korting hebt)) onbeperkte traffiek, onbeperkte diskpace, php,ruby,cgi,... tot 100 mysql databases, en zelfs shell access (tot 128 mb ram gebruik voor je proces!) --> dit krijg je bij de meeste providers slechts bij de allerduurste abonnementen.
Via zo een professionele hosting heb je een gemakkelijke webinterface om je site te updaten, settings aan te passen.
En via deze link krijg je ook nog een dollar/maand korting.
Voor de domein naam zelf, dat ga je niet echt gratis vinden.
Om een domein te registreren is webreus.nl het goedkoopste dat ik vond :
(6,99 per jaar).
Dus ja wat het dus van mij kost is 4.32euro x 12 (hosting bij hostmonster) en 6.99 euro per jaar voor het domein, dat is samen 58,83 euro per jaar.
En voor dat bedrag heb ik onbeperkte diskruimte en onbeperkt dataverkeer, dus totaal geen zorgen als mijn site steeds maar groter wordt.
Nu ja je ziet maar, er bestaat heel veel.
Ik wou gewoon eens vertellen wat ik gebruik.
veel plezier
Gerard
misschien ben je niet meer op zoek maar ik heb nog een goeie tip :
Gratis hosting met veel mogelijkheden kun je krijgen bij https://nic-nac-project.org/.
Gewoon een postkaart opsturen en je zult een shell account + webspace krijgen. Volledig gratis, en de admin, sebastian is ook heel aardig met zijn support. Je moet wel wat linux kennis hebben om je site aldaar te onderhouden maar er is heel veel mogelijk, en er is ook een forum waarop de gebruikers elkaar helpen.
Ik had daar vroeger ook een pagina, maar uiteindelijk (na wat problemen) toch overgeschakeld op betaalde hosting :
Nu zit ik bij hostmonster.
Ben er zelf heel tevreden over, deze is heel betrouwbaar, goede support en ongelooflijke prijs. Bij hostmonster heb je voor minder dan 5 euro / maand (het is 5.99 $/maand (als je de korting hebt)) onbeperkte traffiek, onbeperkte diskpace, php,ruby,cgi,... tot 100 mysql databases, en zelfs shell access (tot 128 mb ram gebruik voor je proces!) --> dit krijg je bij de meeste providers slechts bij de allerduurste abonnementen.
Via zo een professionele hosting heb je een gemakkelijke webinterface om je site te updaten, settings aan te passen.
En via deze link krijg je ook nog een dollar/maand korting.
Voor de domein naam zelf, dat ga je niet echt gratis vinden.
Om een domein te registreren is webreus.nl het goedkoopste dat ik vond :
(6,99 per jaar).
Dus ja wat het dus van mij kost is 4.32euro x 12 (hosting bij hostmonster) en 6.99 euro per jaar voor het domein, dat is samen 58,83 euro per jaar.
En voor dat bedrag heb ik onbeperkte diskruimte en onbeperkt dataverkeer, dus totaal geen zorgen als mijn site steeds maar groter wordt.
Nu ja je ziet maar, er bestaat heel veel.
Ik wou gewoon eens vertellen wat ik gebruik.
veel plezier
Gerard
-
inro - Lid geworden op: 12 aug 2006, 19:38
Website Maker------voorbeelden-----met paarden-----wat kost dat
Maak eenvoudig eigen websites geheel zonder voorkennis.
Website Maker biedt u alles wat u hiervoor nodig hebt: de bekroonde Website Maker zelf, een reusachtig archief met meer dan 100 professionele webdesignsjablonen, ontelbaar veel designobjecten, animaties, teksteffecten, extra's zoals gastenboeken en counter en nog veel meer.
Ideaal voor privégebruik, zelfstandigen, verenigingen, kleine ondernemers en natuurlijk ook webdesigners die met het creëren van webpresentaties geld willen verdienen!
Maak eenvoudig eigen websites geheel zonder voorkennis.
Website Maker biedt u alles wat u hiervoor nodig hebt: de bekroonde Website Maker zelf, een reusachtig archief met meer dan 100 professionele webdesignsjablonen, ontelbaar veel designobjecten, animaties, teksteffecten, extra's zoals gastenboeken en counter en nog veel meer.
Ideaal voor privégebruik, zelfstandigen, verenigingen, kleine ondernemers en natuurlijk ook webdesigners die met het creëren van webpresentaties geld willen verdienen!
happiness is a good health and a .... bad memory
-
paulv - Lid geworden op: 23 jan 2010, 16:10
Volgens mij zijn alle vorige voorstellen nogal verwarrend, zeker voor een leek en is Inro zijn inbreng het meest simpele en goedkope om een aardige website te maken met minimum aan kennis. 
Acer 7535 - 17.3" - 4Gb RAM - 500Gb HD - W7
HP Pavilion G7 17.3" - 6Gb RAM - 750Gb HD - W7
Desktop PC - 4Gb RAM - 60Gb SSD - 2Tb WDigital
Buffalo NAS - 8Tb
HP Pavilion G7 17.3" - 6Gb RAM - 750Gb HD - W7
Desktop PC - 4Gb RAM - 60Gb SSD - 2Tb WDigital
Buffalo NAS - 8Tb