Domeinnaam-

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

Junior

03 feb 2010, 05:48

Ik heb een eigen domeinnaam via mijn Belgacom abonnement. Ik zit nu echter by Scarlet. Mijn website is er echter nog steeds. Maar nu krijg ik (van Engeland) bericht om te betalen als ik die naam wil behouden. Dat ben ik echter niet van plan.
Nu is mijn vraag welke naam mijn website dan zal krijgen ? Of zal hij nu helemaal verdwijnen en moet ik opnieuw beginnen bij Scarlet ?
Laptop : Windows 11, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

coderunner

04 feb 2010, 15:58

Beste Junior,

Kan je nog steeds aan je gegevens via Mijn e-Services bij Belgacom? Indien ja, verwijder dan de link naar je domeinnaam zodat je terugvalt op de subdomein bij Belgacom zijnde http://users.skynet.be/gebruikersnaam ...
Nu ken ik niet de werking bij Belgacom/Skynet maar bv. bij Telenet vervalt ook de website/webruimte wanneer je je abonnement opzegt.

Hopelijk is dit een afdoend antwoord op je vraag.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Junior

04 feb 2010, 17:55

Waar moet ik dat doen ?
Ik kan nog wel inloggen maar heb de indruk dat de toegang beperkt is. Of misschien gebruik ik een verkeerd paswoord ?

coderunner

04 feb 2010, 23:15

Beste Junior,

Ergens in "Mijn e-Services" maar waar juist kan ik je niet zeggen daar ik geen Belgacom/Skynet abonnement heb en dus niet zonder gebruikersnaam en wachtwoord kan inloggen :wink:

Je wachtwoord zal wel juist zijn want zonder een juist wachtwoord raak je niet ingelogd.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Junior

05 feb 2010, 04:56

Wachtwoord juist ? Niet noodzakelijk, want voor e-services werd een apart wachtwoord opgstuurd.
En ik kom altijd maar terecht bij hulppaginas. Ik twijfel eraan of ik nog volledige toegang heb...

coderunner

05 feb 2010, 18:02

Beste Junior,

Wanneer je een verkeerd wachtwoord in "Mijn e-Services" invult dan krijg je toch onderstaan scherm.
Afbeelding

mvg,
Coderunner

coderunner

05 feb 2010, 18:23

Beste Junior,

Wanneer je nog ingelogd geraakt in "Mijn e-Services" dan moet daar ergens een link staan naar "URL Forwards" en daar moet je alles weghalen. M.a.w. juist het tegenovergestelde van wat hieronder staat uitgelegd.
Skynet schreef:Hoe kan ik mijn domeinnaam linken aan mijn gratis (users) webruimte?
DNS

In de rubriek "URL Forward" kan u uw domeinnaam linken aan uw gratis webruimte.
In het eerste veld geeft u op wat er vóór uw domeinnaam in de URL moet komen (bijvoorbeeld www), in het tweede veld geeft u op welke de bestemming is naar waar moet worden doorverwezen (bijvoorbeeld users.skynet.be/uwlogin).

Bezoekers die daarna surfen naar www.uwdomeinnaam.net zullen automatisch worden doorgestuurd naar users.skynet.be/uwlogin.

U kan hierbij ook een "cloaking" activeren: als u deze aanzet, dan blijft de bestemming verstopt voor de bezoekers van uw website. Zij zullen in de adresbalk uw domeinnaam blijven zien in plaats van de naam van de site waarnaar u doorverwijst.

Bij een URL Forward wordt een “redirect” of een “framed redirect” aangemaakt. Deze pagina kan niet aangepast worden. U kan hier bijvoorbeeld geen meta tags aan toevoegen.
Afbeelding
Dit is overgenomen van de help/support website van Belgacom/Skynet.

Maar zoals ik zei, zal 9 op 10 je website offline geplaatst worden als je je abonnement bij Belgacom/Skynet hebt opgezegd.

mvg,
Coderunner

Junior

05 feb 2010, 19:36

Sorry, maar ik zie gewoon niet hoe ik daar ka geraken. Ik heb wel de plats gevonden waar ik een nieuwe domeinnaam ken invullen en daar staan zowel mijn eerste domeinnaam fa123456 als mijn users/skynet url's nog ingevuld en in beide gevallen reageert mijn site nog op beide links. En aangezien ik toch al bijna een jaar weg ben bij Belgacom blijft mijn site misschien op de oude url bestaan....?

coderunner

05 feb 2010, 20:30

Junior schreef:...Maar nu krijg ik (van Engeland) bericht om te betalen als ik die naam wil behouden.
Beste Junior,

:!: AANDACHT: ZEKER LEZEN :!:

Volgens de support van Belgacom/Skynet mag je ZEKER NIET reageren op emails die zeggen om te betalen om je domeinnaam te behouden!!!

Belgacom/Skynet support schreef:DOMMEINNAAM

Mocht u een brief ontvangen van een ander bedrijf zoals Domain Renewal Group (met daarin de vraag om uw domeinnaam te vernieuwen door een bepaald bedrag te betalen aan Domain Renewal Group), reageer er dan in ieder geval NIET op en betaal zeker NIETS!

Uw domeinnaam wordt bij Belgacom automatisch vernieuwd. Indien u recht hebt op een gratis domeinnaam als onderdeel van uw internetabonnement, dan blijft deze domeinnaam bij Belgacom gratis, ook bij vernieuwing.
Belgacom verzendt u zelf – indien nodig - alle informatie en richtlijnen in verband met uw domeinnaam.

Voorbeeld van zo een brief:
Afbeelding
mvg,
Coderunner

Junior

06 feb 2010, 06:43

Ja, dat heb ik ook gezien. Zoals gezegd ben ik ook niet van plan om hierop in te gaan. Maar ik veronderstel dat men zich hier richt tot Belgacom klanten en dat ben ik niet meer. Ik heb trouwens ook van Belgacom (bijna een jaar geleden) ook de melding gehad dat ik geen recht meer had op de gratis domeinnaam.

Junior

18 feb 2010, 05:39

Ik zou langs deze weg toch even mijn ongenoegen willen uiten over het feit dat eigenlijk een tweede onderwerp wordt behandeld hier. Ik krijg nu steeds mails van S'net om berichten te zien die niks met mijn vraag te maken hebben.
Het starten van een onderwerp kost geen geld. Dus prop uw probleem niet zomaar ergens bij !

ultddave

18 feb 2010, 10:45

Inderdaad, Topic Hijacking is wel irritant. :cry:

Maar ik vermoed niet dat je het hebt over dit topic? Want enkel jij en Coderunner hebben hier gepost. ;)

Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur