Starten met maken van een eigen website (hoofdstuk 3)-

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

geir

08 feb 2010, 21:32

Op het einde van hfdst 3 moet je "Bron weergeven" , daar krijg ik een ander bestand dan in de cursus wordt afgebeeld. Ik krijg Index.txt als bron. Waar ga ik in de fout ?? :?
Hoe kan ik een knipsel in mijn bericht plakken ?? :?:

coderunner

08 feb 2010, 21:41

geir schreef:Op het einde van hfdst 3 moet je "Bron weergeven" , daar krijg ik een ander bestand dan in de cursus wordt afgebeeld. Ik krijg Index.txt als bron. Waar ga ik in de fout ??
Beste geir,

In welke browser open je het bestand? (Internet Explorer 6 of 7 of 8, Firefox, Opera, ...)

Heb je het aangemaakte lege bestand dan wel bewaard als index.html en niet al index.txt ?
M.a.w. welke icoontje staat er naast je bewaard bestand:
1- AfbeeldingHernoem/wijzig de extensie van het bestand.
Ga met je muiscursor op het bestand index.txt staan, en klik op de rechtermuisknop. In het menu neem je "wijzigen/hernoemen", wijzigt de naam in index.html en druk op de enter toets

of

2- AfbeeldingDit is juist!

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

geir

09 feb 2010, 10:10

Ik heb het helemaal opnieuw geprobeerd en er staat inderdaad index.html; ik krijg als bron wel het index.html bestand maar met adres niet kladblok maar "originele bron", en in de taakbalk alleen "bestand,bewerken en opmaak", en links bovenaan staat het cijfer 1, en verder kan ik er niets intypen. :?:
mvg

coderunner

09 feb 2010, 16:27

Beste geir,

Dan heb je het bestand al juist bewaard. Goed zo.
Nu:
De cursus werd uitgelegd door gebruik te maken van de browser Internet Explorer 6/7.

Maar je hebt mijn vraag i.v.m. in welke browser je het index.html oproept niet beantwoord.
In welke browser open je het bestand? (Internet Explorer 6 of 7 of 8, Firefox, Opera, ...)
Dus hierop graag een antwoord want daar zal het verschil inzitten wat jij nu tezien krijgt.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

coderunner

10 feb 2010, 14:33

Beste geir,

Weet dat wanneer je Internet Explorer 8 gebruikt de broncode niet meer automatisch opent in kladblok zoals aangegeven in de cursus. De manier waarop Internet Explorer 8 de broncode toont, kan je niet meer bewerken zoals dat wel ging in de vorige versies van IE.
Microsoft heeft gekozen voor het tonen van de broncode zoals Mozilla Firefox dat al jaren doet.

Hoe ga je dan tewerk?

1ste manier (Internet Explorer 8 en Firefox)

1.1- Open het index.html bestand in Internet Explorer 8 (dubbelklik op het icoontje index.html)
1.2- Vervolgens druk je op de rechtermuisknop en selecteer "Bron weergave"
1.3- Er verschijnt een venster met de broncode in kleur
1.4- Selecteer de html code door toetsencombinatie ctrl + a (="alles selecteren")
1.5- Kopieer de html code door toetsencombinatie ctrl + c (="kopiëren")
1.6- Open het programma kladblok (Start >> Alle programma's >> Bureau-accessoires >> Kladblok)
1.7- Plak de html code in een lege pagina van kladblok door toetsencombinatie ctrl +v (="plakken")

Ga nu verder met de cursus

2de manier (Alleen voor Internet Explorer 8 )

2.1- Open het index.html bestand in Internet Explorer 8 (dubbelklik op het icoontje index.html)
2.2- Druk vervolgens op de F12 toets
2.3- Een nieuw venster wordt geopend >> Ontwikkelhulpprogramma's (zie onderstaande schermafdruk)
Afbeelding
2.4- Ga in dat nieuwe venster in het menu bovenaan naar >> Bestand >> Weergavebron voor Internet Explorer aanpassen
2.5- Selecteer kladblok in die lijst. (zie bovenstaande schermafdruk)
2.6- Sluit dit venster zodat je terug Internet Explorer 8 te zien krijgt
2.7- Sluit Internet Explorer 8 af
2.8- Open nu terug het index.html bestand in Internet Explorer 8 (dubbelklik op het icoontje index.html)
2.9- Vervolgens druk je op de rechtermuisknop en selecteer "Bron weergave"
2.10- De broncode wordt nu terug in het kladblok geopend.

Ga nu verder met de cursus

Graag een reaktie!

mvg,
Coderunner

geir

17 feb 2010, 18:21

Sorry dat ik zo lang gewacht heb met een reactie. Ik krijg nl geen melding meer dat er een nieuw bericht is. Even mijn instellingen nakijken. In alle geval bedankt voor Uw reacties, ik werk inderdaad met Explorer 8. Seffens of morgen even uitproberen !! :lol:

coderunner

17 feb 2010, 18:30

Beste geir,

Dit is geen enkel probleem, jij hebt alsnog gereageerd :wink:

Laat je me nog weten dat het is opgelost of niet zodat dit als wel of niet opgelost kan beschouwd worden?

Alvast bedankt

mvg,
Coderunner

geir

17 feb 2010, 18:39

Mag ik U nog even lastigvallen voor het tweede gedeelte van mijn vraag : hoe krijg ik die mooie knipsels in een berichtje ?? :?: :?:

coderunner

17 feb 2010, 18:51

geir schreef:Mag ik U nog even lastigvallen voor het tweede gedeelte van mijn vraag : hoe krijg ik die mooie knipsels in een berichtje ?? :?: :?:
Dit is helemaal niet lastigvallen hoor geir.
Oeps, daar heb ik blijkbaar overgezien.
Wat bedoel je met ...
- ... "mooie knipsels" ... bedoel je afbeelding, schermafdruk, ... ?
- ... "in een bericht" ... bedoel je in een bericht op dit forum ?

mvg,
Coderunner

geir

17 feb 2010, 20:54

Inderdaad in dit forum ; ik spreek over een knipsel, omdat ik werk (of speel) met het knipprogramma.

coderunner

17 feb 2010, 21:18

Beste geir,

Dan moet je eerst het "knipsel" (*.jpg, *.gif, ...) opladen met de link juist boven het nieuw antwoord scherm zijnde "Foto in bericht toevoegen? Klik hier.
(zie schermafdruk)
Afbeelding
Je komt dan op een nieuwe pagina. Daar blader (grijze knop "Browse") je op je harde schijf naar het op te laden bestand, selecteer de op te laden afbeelding, klik op "Open" en vervolgens druk je op de lange grijze knop met tekst "Afbeelding verzenden - 1x klikken - heb geduld a.u.b." (zie schermafdruk)
Afbeelding
Je opgeladen afbeelding wordt nu getoond met daarboven een link (zie schermafdruk)
Afbeelding
Kopieer deze link en plak die in je bericht.

Heb je een afbeelding elders al op een website staan, bv. de link naar de afbeelding is
http://www.seniorennet.be/forum/templat ... _phpBB.gif
(= de volledige link naar het logo van seniorennet)
dan plaats je deze link tussen de BBCode tags Afbeelding in je bericht
en dan krijg je onderstaande afbeelding in je (forum)bericht.

Afbeelding

Hopelijk is dit een afdoend antwoord op je vraag.

mvg,
Coderunner

geir

18 feb 2010, 16:52

Afbeelding

Ik heb geprobeerd twee vliegen in één klap te tonen. Een knipsel in een bericht plakken, en dit knipsel geeft ook aan dat het andere probleem ook is opgelost en ik kan beginnen met hfdst 4
Bedankt voor de ondersteuning vanuit dèremonde !!

Georges :D

coderunner

18 feb 2010, 17:13

Beste Georges,

Goed zo! Bedankt om dit hier te melden.

Succes!

mvg,
Coderunner

geir

18 feb 2010, 17:20

Probleem opgelost. Tot een volgende keer (zeker weten dat die er komt !!)

Groetjes

Georges