Veranderen van host

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

Nicolay

05 apr 2010, 00:12

Een kennis van mij heeft een website, gemaakt door een commerciële firma, maar hij is daar niet tevreden over. Nu heeft hij mij gevraagd om een andere te maken.
De huidige website staat ergens op een server van die hostfirma.
Vermits hij klant is bij Telenet dacht ik om de nieuwe website naar daar, Telenet, te verhuizen.
Nu de vraag: hoe moet het dan met die domeinnaam en hoe moeten we er voor zorgen dat Google later die verplaatste website terug vindt?
Ik vermoed dat de firma waar de website nu “gehost” is een link kan leggen naar de vernieuwde site bij Telenet? ( betaling uiteraard…) eens ze “on line” is. En dat Telenet dan de domeinnaam kan over nemen na een tijd?
Hoe werkt zoiets juist?

hovel

08 apr 2010, 01:35

Nicolay

08 apr 2010, 10:15

Bedankt hoor voor de info.
Dat zal het wel zijn...

kris.gua

08 mei 2010, 16:16

sorry,

kan dit verwijderd worden? Ik had het blijkbaar dubbel verzonden.

kris
Laatst gewijzigd door kris.gua op 10 mei 2010, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Apparaatnaam LAPTOP-QEDVFNJO
Processor Intel(R) Core(TM) i7-10750H CPU @ 2.60GHz   2.59 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen 16,0 GB (15,8 GB beschikbaar)
Type systeem 64-bits besturingssysteem, x64-processor

kris.gua

08 mei 2010, 16:18

Hallo,

als ik nog op tijd ben, even een tip: denk eerst even na hoe je de website wil maken, en of je haar wel degelijk bij telenet wil plaatsen of bij een andere host.
Als je later bv PHP wil gebruiken, in plaats van enkel html en css, dan moet je weten dat je beter een andere host neemt. Telenet ondersteunt dat niet.
Voor het geld moet je het niet laten: er zijn hosts waar je de ruimte en de naam voor amper 30 € per jaar hebt, en waar je wel PHP enzovoort kan gebruiken. Ikzelf heb nu een ruimte (3000 MB) en mijn domeinnaam bij one.com (als dit als reclame bezien wordt, en verwijderd wordt, vraag het dan maar in een privébericht, maar ik denk wel dat deze gegevens mogen doorgegeven worden).
Ze zorgen wel voor het overzetten als je zelf eigenaar van de domeinnaam bent. Als de firma die de website gemaakt heeft, zichzelf als eigenaar opgegeven heeft, vrees ik echter dat je een probleem hebt. Dan zul je hun akkoord moeten vragen, denk ik.)
succes ermee!
Kris
PS: Ik geloof dat er bij one.com geen telefonische ondersteuning is, wel via mail, ook in 't Nederlands.
Apparaatnaam LAPTOP-QEDVFNJO
Processor Intel(R) Core(TM) i7-10750H CPU @ 2.60GHz   2.59 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen 16,0 GB (15,8 GB beschikbaar)
Type systeem 64-bits besturingssysteem, x64-processor