verwijderen eigen website
-
knokke - Lid geworden op: 12 nov 2004, 17:24
heb een eigen domeinnaam en eigen website, maar zou graag mijn website willen 'vernietigen'.
deze site is gemaakt, door iemand waar ik nu geen kontakt meer met heb, en daarom weet ik niet wat mij te doen staat;
heb wel al via de webhosting, de webforwarding laten verwijderen.
wat moet ik nu nog doen of is alles nu al OK ?
deze site is gemaakt, door iemand waar ik nu geen kontakt meer met heb, en daarom weet ik niet wat mij te doen staat;
heb wel al via de webhosting, de webforwarding laten verwijderen.
wat moet ik nu nog doen of is alles nu al OK ?
-
coderunner - Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Beste knokke,
Door alleen de "webforwarding" te verwijderen is je website niet weg. Deze staat nog steeds op de webhostserver waar de "webforwarding" (= waarschijnlijk enkel een koppeling naar je domeinnaam) naar gelinkt stond.
Je moet nu:
- ofwel als je de webruimte later nog wil blijven verder gebruiken;
met de gegevens (login - paswoord) van de webhost waar je eigenlijke website staat met een ftp client programma (bv. Filezilla) je webpagina's verwijderen.
- ofwel als je de webruimte helemaal wil verwijderen van de webhostserver, de webhostserver contacteren en deze opzeggen. Deze zorgen er dan voor dat alles verwijderd wordt.
Ook zal je je domeinregistratie moeten opzeggen.
mvg,
Coderunner
Door alleen de "webforwarding" te verwijderen is je website niet weg. Deze staat nog steeds op de webhostserver waar de "webforwarding" (= waarschijnlijk enkel een koppeling naar je domeinnaam) naar gelinkt stond.
Je moet nu:
- ofwel als je de webruimte later nog wil blijven verder gebruiken;
met de gegevens (login - paswoord) van de webhost waar je eigenlijke website staat met een ftp client programma (bv. Filezilla) je webpagina's verwijderen.
- ofwel als je de webruimte helemaal wil verwijderen van de webhostserver, de webhostserver contacteren en deze opzeggen. Deze zorgen er dan voor dat alles verwijderd wordt.
Ook zal je je domeinregistratie moeten opzeggen.
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
bedankt voor snel antwoord.
1. domeinnaam wil ik aanhouden, dit om mijn e-mail adressen te kunnen blijven gebruiken.
2.website mag volledig verwijderd worden, daar het een vakantiewoning betreft, die ik niet langer in mijn bezit heb.
1. domeinnaam wil ik aanhouden, dit om mijn e-mail adressen te kunnen blijven gebruiken.
2.website mag volledig verwijderd worden, daar het een vakantiewoning betreft, die ik niet langer in mijn bezit heb.
-
Beste knokke,knokke schreef:1. domeinnaam wil ik aanhouden, dit om mijn e-mail adressen te kunnen blijven gebruiken.
Dan kan je de webhosting niet opzeggen. Dan moet je gewoon doen zoals ik hierboven in het eerste geval heb uitgelegd zijnde "ofwel als je de webruimte later nog wil blijven verder gebruiken ..." anders kan je de e-mail adressen gekoppeld aan je domeinnaam niet meer gebruiken want een domeinnaam moet gekoppeld blijven aan een webhost.
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
Beste,
Ik heb de webforwarding van uw domeinnaam verwijderd zodat deze binnen een aantal uur niet langer naar deze website doorverwijst
De mailforwarding blijft gewoon werken.
De website zelf staat niet bij ons maar op de webruimte bij uw internetprovider.[/quote]
Deze info heb ik gekregen, van HOSTBASKET (Telenet).
Moet ik dan nu kontakt opnemen met de provider BASE om mijn inloggegevens te vragen en dan via een ftp programma (dat ik niet weet hoe het moet), de website verwijderen ?
graag nog wat meer assistentie aub.
waarvoor dank bij voorbaat
Ik heb de webforwarding van uw domeinnaam verwijderd zodat deze binnen een aantal uur niet langer naar deze website doorverwijst
De mailforwarding blijft gewoon werken.
De website zelf staat niet bij ons maar op de webruimte bij uw internetprovider.[/quote]
Deze info heb ik gekregen, van HOSTBASKET (Telenet).
Moet ik dan nu kontakt opnemen met de provider BASE om mijn inloggegevens te vragen en dan via een ftp programma (dat ik niet weet hoe het moet), de website verwijderen ?
graag nog wat meer assistentie aub.
waarvoor dank bij voorbaat
-
Beste knokke,
Dus je website staat m.a.w. op de servers van (hostbasket) Telenet, juist ? Je hebt nu dan een url als deze bv. http://users.telenet.be/gebruikersnaam
waarin "gebruikersnaam" ofwel je eigen naam is of een zelf ingegeven naam (bv. van een club, organisatie, ...).
Klopt dit of begrijp ik dit verkeerd ?
mvg,
Coderunner
Dus je website staat m.a.w. op de servers van (hostbasket) Telenet, juist ? Je hebt nu dan een url als deze bv. http://users.telenet.be/gebruikersnaam
waarin "gebruikersnaam" ofwel je eigen naam is of een zelf ingegeven naam (bv. van een club, organisatie, ...).
Klopt dit of begrijp ik dit verkeerd ?
mvg,
Coderunner
-
mijn website is www.vakantieknokke.be
mijn forwarder is Hostbasket, waar ik U juist het antwoord van heb doorgestuurd.
ondertussen ook nagekeken naar de provider gegevens bij BASE en die zijn
home.base.be/freddyjanssens
upload.base.be
mijn forwarder is Hostbasket, waar ik U juist het antwoord van heb doorgestuurd.
ondertussen ook nagekeken naar de provider gegevens bij BASE en die zijn
home.base.be/freddyjanssens
upload.base.be
-
Beste knokke,
Okay, nu kunnen we verder.
Je hebt nu de login gegevens (gebruikersnaam en paswoord) nodig om op de server van Base in te loggen (meestal dus niet altijd zijn dit dezelfde gegevens als om in te loggen op je email account), Anders moet je deze gegevens opvragen bij je webhost aanbieder (= webhost waar je website staat, bij jou dus Base)
Download een ftp client programma bv. FileZilla. Hoe en waar downloaden en installeren en gebruik van FileZilla wordt hier uitgelegd.
Heb je problemen, dan hoor ik het wel
Aanvulling:
- Inloggen met FileZilla
- host : (vermoedelijk) upload.base.be
- gebruikersnaam : gebruikersnaam bij Base
- wachtwoord : wachtwoord dat aan je gebruikersnaam is gekoppeld
- poort : 21
Klikken op knop "snelverbinden"
mvg,
Coderunner
Okay, nu kunnen we verder.
Je hebt nu de login gegevens (gebruikersnaam en paswoord) nodig om op de server van Base in te loggen (meestal dus niet altijd zijn dit dezelfde gegevens als om in te loggen op je email account), Anders moet je deze gegevens opvragen bij je webhost aanbieder (= webhost waar je website staat, bij jou dus Base)
Download een ftp client programma bv. FileZilla. Hoe en waar downloaden en installeren en gebruik van FileZilla wordt hier uitgelegd.
Heb je problemen, dan hoor ik het wel
Aanvulling:
- Inloggen met FileZilla
- host : (vermoedelijk) upload.base.be
- gebruikersnaam : gebruikersnaam bij Base
- wachtwoord : wachtwoord dat aan je gebruikersnaam is gekoppeld
- poort : 21
Klikken op knop "snelverbinden"
mvg,
Coderunner
-
goede morgen.
bedankt voor de 'grondige' uitleg en dehandleiding....maar spijtig genoeg is het mij niet gelukt.
heb in host geprobeerd met 'upload.base.be' en 'ftp.upload.base.be' en ook
met'home.base.be/freddyjanssens' en na 5 'retries' niets gevonden.
misschien kan U mij verder helpen.
ga U een privé berichtje sturen.
bedankt voor de 'grondige' uitleg en dehandleiding....maar spijtig genoeg is het mij niet gelukt.
heb in host geprobeerd met 'upload.base.be' en 'ftp.upload.base.be' en ook
met'home.base.be/freddyjanssens' en na 5 'retries' niets gevonden.
misschien kan U mij verder helpen.
ga U een privé berichtje sturen.
-
Okay knokke, ik wacht op je privé bericht.knokke schreef:ga U een privé berichtje sturen.
mvg,
Coderunner
-
Beste knokke,
Ik heb je privé bericht ontvangen.
Alle webpagina's zijn van de server verwijderd.
Voor de juiste login gegevens, zie mijn privé bericht. Houd deze bij zodat je eventueel later terug iets kan opladen wanneer je dat zou wensen.
Indien je nog vragen hebt, dan hoor ik dit wel (via privé bericht of hier op het forum)
Succes en nog een fijne dag.
mvg,
Coderunner
Ik heb je privé bericht ontvangen.
Alle webpagina's zijn van de server verwijderd.
Voor de juiste login gegevens, zie mijn privé bericht. Houd deze bij zodat je eventueel later terug iets kan opladen wanneer je dat zou wensen.
Indien je nog vragen hebt, dan hoor ik dit wel (via privé bericht of hier op het forum)
Succes en nog een fijne dag.
mvg,
Coderunner
-
Beste knokke,
Dat is met alle plezier gedaan en bedankt om dit te melden.
Als je nog vragen i.v.m. website hebt, dan weet je waar je moet zijn.
Nog een fijne dag.
mvg,
Coderunner
@moderator: probleem opgelost.
Dat is met alle plezier gedaan en bedankt om dit te melden.
Als je nog vragen i.v.m. website hebt, dan weet je waar je moet zijn.
Nog een fijne dag.
mvg,
Coderunner
@moderator: probleem opgelost.