veranderde opmaak
-
marann - Lid geworden op: 24 mar 2004, 21:01
beste websitebouwers,
Mag ik jullie een probleem voorleggen. Ik heb enkele jaren geleden met behulp van SN een eigen site gebouwd waar ik tevreden over ben.
Nu wens ik een tweede te maken naar voorbeeld van de vorige, maar, de hele inhoud is veranderd. Ik bedoel als de site wordt geopend werkt ie zoals voorzien, maar ik heb de instructie's zo niet geschreven als nu wordt getoond in het kladblok.
Wie of wat kan dit zo maar veranderen?
Nu het eigenlijke probleem; ik weet niet meer hoe ik een word en/of excel bestand in de site kan plaatsen.
Is er iemand die me op weg wil zeten?
Alvast bedankt!
mvg marcel
Mag ik jullie een probleem voorleggen. Ik heb enkele jaren geleden met behulp van SN een eigen site gebouwd waar ik tevreden over ben.
Nu wens ik een tweede te maken naar voorbeeld van de vorige, maar, de hele inhoud is veranderd. Ik bedoel als de site wordt geopend werkt ie zoals voorzien, maar ik heb de instructie's zo niet geschreven als nu wordt getoond in het kladblok.
Wie of wat kan dit zo maar veranderen?
Nu het eigenlijke probleem; ik weet niet meer hoe ik een word en/of excel bestand in de site kan plaatsen.
Is er iemand die me op weg wil zeten?
Alvast bedankt!
mvg marcel
Wie op zijn afkomst pocht, is als een aardappel: het beste deel zit onder de grond.
-
coderunner - Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Beste marann,
Je eerste vraag versta ik niet zo goed. Je hebt de html code vroeger zelf geschreven en nu zou die er plots helemaal anders uitzien ? Een html code kan niet zomaar uit zichzelf plots veranderen. Dus daar zou je een beetje meer uitleg moeten over geven en eventueel de pagina zelf eens moeten tonen (vroeger en nu).
Als antwoord op je tweede vraag.
Een word of een excel bestand wordt d.m.v. een hyperlink op een webpagina geplaatst zodat de bezoekers deze kunnen downloaden.
De code hiervoor is
Je kan, maar dit is af te raden, ook in de programma's Word of Excel, je opgemaakte pagina bewaren als webpagina. Maar vroeg of laat kan dit voor problemen zorgen in de verschillende browsers.
mvg,
Coderunner
Je eerste vraag versta ik niet zo goed. Je hebt de html code vroeger zelf geschreven en nu zou die er plots helemaal anders uitzien ? Een html code kan niet zomaar uit zichzelf plots veranderen. Dus daar zou je een beetje meer uitleg moeten over geven en eventueel de pagina zelf eens moeten tonen (vroeger en nu).
Als antwoord op je tweede vraag.
Een word of een excel bestand wordt d.m.v. een hyperlink op een webpagina geplaatst zodat de bezoekers deze kunnen downloaden.
De code hiervoor is
Code: Selecteer alles
<a href="naam_word_dokument.doc">Download het word dokument</a>Code: Selecteer alles
<a href="naam_excel_dokument.xls">Download het excel dokument</a>mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
marann - Lid geworden op: 24 mar 2004, 21:01
beste,
Als je wil, kan je even naar de site kijken in de broncode. Ik heb de "zaaikalender" destijds in word bijgevoegd. Dat is de bewuste pagina waar ik kop noch staart van kreeg.
Nu u me vertelt dat er ooit heibel van komt, zal ik uw raad opvolgen en het op uw voorgestelde wijze invoegen.
Vriendelijk bedankt voor uw moeite.
mvg marcel
http://users.skynet.be/hofkes
Als je wil, kan je even naar de site kijken in de broncode. Ik heb de "zaaikalender" destijds in word bijgevoegd. Dat is de bewuste pagina waar ik kop noch staart van kreeg.
Nu u me vertelt dat er ooit heibel van komt, zal ik uw raad opvolgen en het op uw voorgestelde wijze invoegen.
Vriendelijk bedankt voor uw moeite.
mvg marcel
http://users.skynet.be/hofkes
Wie op zijn afkomst pocht, is als een aardappel: het beste deel zit onder de grond.
-
Beste marann,marann schreef:Als je wil, kan je even naar de site kijken in de broncode. Ik heb de "zaaikalender" destijds in word bijgevoegd. Dat is de bewuste pagina waar ik kop noch staart van kreeg.
De "zaaikalender" pagina is niet veranderd, dat is een voorbeeld wat ik aanhaalde van een pagina die je in het programma Excel hebt gemaakt en in Excel hebt bewaard als webpagina. Jij hebt deze html codes zelf niet geschreven maar het proramma Excel heeft deze codes gegenereerd toen je het aangemaakte Excel dokument hebt bewaard als webpagina.
Kijk maar in de code
mvg<html xmlns:o="urn:schemas-microsoft-comoffice"
xmlns:x="urn:schemas-microsoft-comexcel"
xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40">
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
Beste marann,
Bedankt om dit te melden.
Nog veel succes met je nieuwe website.
mvg,
Coderunner
@moderator: probleem opgelost!
Bedankt om dit te melden.
Nog veel succes met je nieuwe website.
mvg,
Coderunner
@moderator: probleem opgelost!