Gratis webruimte 50 MB en domainnaam Belgacom

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

Skala
Lid geworden op: 27 jun 2005, 16:09
Locatie: Tongeren

31 okt 2010, 14:30

Voor overbrengenn van grote bestanden heb ik aangevraagd en bekomen van Belgacom :

1-Gratis 50 MB webruimte http://users.skynet.be/login
1-Gratis domainnaam "www.( naam).net

Graag had ik als volkomen leek op dit gebied de volgende info gekregen:
1- moet de webruimte " http://users.skynet.be/login" gekoppeld worden (forwarden) aan de domainnaam "www.( naam).net" zodat de bestemming verborgen blijft voor de bezoeker (cloaking)?

2-Moet belgacom deze koppeling uitvoeren of moet ik deze zelf uitvoeren waar en hoe? Ik vind nergens een rubriek forwarde op forum Belgacom

3-In het algemeen had ik graag info over hoe plaatsen,ophalen opmaken van grote bestanden op de webruimte ?

4-Gebruik FTP programmas (heb het prg Ziller)?

5-Bestaan er forums en handleidingen over dit onderwerp op internet ?

MVG

hjb
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:45
Locatie: o.vl.

31 okt 2010, 14:57

50Mb is zo opgebruikt hoor voor grote bestanden.

microsoft geeft je gratis 25Gb opslagruimte. dat heet 'skydrive'. lees er hier wat meer over:

http://explore.live.com/windows-live-skydrive

scroll naar beneden en klik daar op 'alles weergeven': u vind er alle mogelijke hulp.
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender
Gast

01 nov 2010, 01:50

5-Bestaan er forums en handleidingen over dit onderwerp op internet ?
Op de site van belgacom staat het uitgelegd.

http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... /a_id/1214

De uitleg van Belgacom komt voor mij nogal verwarrend over. Een leek gaat van de uitleg totaal niets begrijpen.

Zoals ik het begrijp:
Je krijgt gratis 50 MB webruimte toegewezen , tenminste als je een internetaansluiting hebt bij Belgacom.
Je maakt een webpagina en je gaat die uploaden naar je webruimte : users.skynet.be/...............
Wie je webpagina wil gaan bekijken moet dan in zijn browser http://users.skynet.be/........... typen
Hoe of waar je het moet instellen, weet ik nu ook niet, omdat ik geen internetaansluiting heb bij Belgacom, maar het is mogelijk met een script , dat je site http://users.skynet.be/......... word geforward naar de door jou gekozen domeinnaam (bijvoorbeeld : mijnsite.be) Jouw webpagina zal dus geforward worden naar www.mijnsite.xx (xx) staat voor de extensie van de domeinnaam.
Ik hoop dat ik het wat begrijpelijk uitgelegd heb.
4-Gebruik FTP programmas (heb het prg Ziller)?
Hiervoor zou ik het gratis programma filezilla gebruiken, om je files naar je webruimte te uploaden.

Misschien dat een moderator je onderwerp naar subforum "eigen website" wil verplaatsen, want daar past het beter.

ultddave
Lid geworden op: 11 mei 2009, 13:59
Locatie: Limburg > Genk

01 nov 2010, 12:11

3-In het algemeen had ik graag info over hoe plaatsen,ophalen opmaken van grote bestanden op de webruimte ?
Grote bestanden zoals videos kan je best hosten op andere sites zoals YouTube. Dan zit je zelf niet met het dataverkeer en de plaats dat het inneemt op je server.

En je kan je youtube video dan embedden op je webpagina's.

Als het grote bestanden zijn met willekeurige data. Zoals bijvoorbeeld .rar en .zip archieven, dan kan je eventueel die skydrive die Hjb aanhaalt, eens gebruiken. Ik heb die zelf nog nooit getest, dus qua downloadsnelheid weet ik niet of die optimaal is.

Mvg,
Dave

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

01 nov 2010, 15:50

Beste Skala,

Hoe kan ik mijn domeinnaam linken aan mijn gratis (users) webruimte?

1- Inloggen met login en paswoord in de rubriek "Mijn e-Services" (eventueel eerst inschrijven).

2- In de rubriek "URL Forward" kan u uw domeinnaam linken aan uw gratis webruimte.
In het eerste veld geeft u op wat er vóór uw domeinnaam in de URL moet komen (bijvoorbeeld www), in het tweede veld geeft u op welke de bestemming is naar waar moet worden doorverwezen (bijvoorbeeld "users.skynet.be/uwlogin").

Bezoekers die daarna surfen naar "www.uwdomeinnaam.net" zullen automatisch worden doorgestuurd naar "users.skynet.be/uwlogin".

U kan hierbij ook een "cloaking" activeren: als u deze aanzet, dan blijft de bestemming verstopt voor de bezoekers van uw website. Zij zullen in de adresbalk uw domeinnaam blijven zien in plaats van de naam van de site waarnaar u doorverwijst.

Bij een URL Forward wordt een "redirect" of een "framed redirect" aangemaakt. Deze pagina kan niet aangepast worden. U kan hier bijvoorbeeld geen meta tags aan toevoegen.

Afbeelding

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Skala
Lid geworden op: 27 jun 2005, 16:09
Locatie: Tongeren

04 nov 2010, 09:48

coderunner schreef:Beste Skala,

Hoe kan ik mijn domeinnaam linken aan mijn gratis (users) webruimte?

1- Inloggen met login en paswoord in de rubriek "Mijn e-Services" (eventueel eerst inschrijven).

2- In de rubriek "URL Forward" kan u uw domeinnaam linken aan uw gratis webruimte.
In het eerste veld geeft u op wat er vóór uw domeinnaam in de URL moet komen (bijvoorbeeld www), in het tweede veld geeft u op welke de bestemming is naar waar moet worden doorverwezen (bijvoorbeeld "users.skynet.be/uwlogin").

Bezoekers die daarna surfen naar "www.uwdomeinnaam.net" zullen automatisch worden doorgestuurd naar "users.skynet.be/uwlogin".

U kan hierbij ook een "cloaking" activeren: als u deze aanzet, dan blijft de bestemming verstopt voor de bezoekers van uw website. Zij zullen in de adresbalk uw domeinnaam blijven zien in plaats van de naam van de site waarnaar u doorverwijst.

Bij een URL Forward wordt een "redirect" of een "framed redirect" aangemaakt. Deze pagina kan niet aangepast worden. U kan hier bijvoorbeeld geen meta tags aan toevoegen.

Afbeelding

mvg,
Coderunner
Bedank aan iedereen voor de informatie
Na tientallen telefoons en evenveel e-mails is het mij gelukt na meer dan 5dagen een domainnaam,een webruimte en deze te forwarden naar WWW
te activeren.
Wat niet iedereen bij Belgacom schijnt te weten dat deze diensten niet werken op e- service en de volgende erore melding geven bij aanklikken Linken:

Fatal error: Call to a member function get() on a non-object in /cgi-bin/onlinesupport_res_nl.cfg/scripts/euf/application/production/optimized/views/headers/answers/detail.php on line 135

Het beste neemt U kontakt met de klantendienst met een beetje geluk en juiste persoon kunt U dit alles afhandelen per telefoon.

MVG en nogmaals bedank !

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

04 nov 2010, 15:13

Beste Skala,

Ik heb dit al voor verschillende mensen in orde gebracht in het verleden, blijkbaar is er tegenwoordig met hun FW website iets mis en hopelijk zullen ze (Belgacom/Skynet) dit dan ook zo snel mogelijk oplossen voor hun abonnées.

Tot zolang dit niet is opgelost weten nu ook andere bezoekers met hetzelfde probleem wat ze moeten doen en zijn met je uitleg voorlopig geholpen (tot het terug in orde is).

Alvast bedankt om dit hier te melden en veel succes met je website.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

WhiteDog
Lid geworden op: 07 jul 2008, 22:12

09 feb 2011, 23:26

Je kan ook overwegen om echte webhosting te zoeken. Dan heb je veel meer mogelijkheden, webruimte en als je het ooit beu bent bij Belgacom dan zijn je site en email onafhankelijk van hun.

Een paar goeie hosters zijn How2 Solutions en Combell