website op laptop en desktop

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

kar

18 mei 2011, 11:41

Hallo,
Ik heb een website gemaakt voor een collega,op de laptop...daar werkt alles perfect , als ik de website overzet naar de desktop dan werkt het javascript niet (download via ftp prog naar een map op de desktop)
iemand raad ,alvast bedankt
mvg
kar
de link
http://users.telenet.be/karelBensch
Wndows Vista home Premium AMD Turion(tm)64X2 Ram 2942MB

coderunner

18 mei 2011, 13:24

Beste kar,

Wanneer je naar de website zelf gaat die online staat op de servers van Telenet, werkt daar het javascript (ik veronderstel dat je de flash slideshow bedoelt, de banner) zowel op de laptop als op de dektop ?

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

kar

18 mei 2011, 13:52

Hallo, coderunner,
inderdaad ik bedoel de flash slideshow, banner of header
Als ik naar de website ga op de laptop werkt het
als ik via de desktop ga werkt het niet
mvg
kar

coderunner

18 mei 2011, 14:49

Beste kar,

Staat op de desktop, javascript (hoe inschakelen?) wel aan en/of staat daar adobe flashplayer op geïnstalleerd ?

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

kar

18 mei 2011, 22:34

Hallo,
er staat flashplayer opgeinstalleerd
ik was daarstraks verkeerd ,als ik op de desktop naar de website ga (http://users .telenet.be/karelBensch ) dan werkt het ook ,maar als ik in dreamweaver CS4 een aanpassing doe en ik doe previeuw in browser dan werkt die banner niet , op de laptop wel
mvg
kar

coderunner

19 mei 2011, 00:58

Beste kar,

Even een paar vragen ...

1- Staan al de gebruikte bestanden wel op de harde schijf van je desktop pc ?

2- Staat er op je desktop pc de map "v4flashslideshow" met daarin het bestand "slideshow.js" ?

3- Gebruik je op je laptop ook het WYSIWYG programma Dreamweaver CS4 en is dit dezelfde versie als er op je desktop pc geïnstalleerd staat ?

mvg,
Coderunner

kar

19 mei 2011, 12:35

hallo coderunner,
vraag 1: volgens mij wel ,heb alles al eens op een stik gezet en dan op de desktop gezet
vraag 2: v4flashslideshow" met daarin het bestand "slideshow.js" staat er ook op
vraag 3:Ik heb dezelfde dreamw als op de laptop

zal straks eens een printscr bijvoegen dan kan je zien wat er in de banner staat
mvg
kar

kar

19 mei 2011, 14:11

coderunner
Hoe voeg ik een bijlage in dit forum
:oops:
of prive !!

coderunner

19 mei 2011, 15:04

Beste kar,

Een bijlage/attachment kan je hier op het forum niet plaatsen, wel een schermafdruk/print screen :wink:

I. Een schermafdruk in een forum bericht en/of privé bericht plaatsen vind je >> hier <<.
Het is een PDF bestand en het wordt uitgelegd in hoofdstuk II. Een schermafdruk op het forum van SeniorenNet plaatsen. (staat op blz. 5 e.v.) dus naar beneden scrollen.

II. Probeer dit ook eens uit:
Plaats eens op één van je html pagina's tussen <head> en </head> volgende code, dan weet je of de benodigde bestanden al dan niet op je desktop pc staan

Code: Selecteer alles

<base href="http://users.telenet.be/karelBensch/">
Is in de preview de banner
1- nu wel te zien dan ontbreken de bestanden die je nodig hebt op je harde schijf van je desktop pc;
2- nog niet te zien, dan staan er vermoedelijk bepaalde setting in Dreamweaver CS4 niet juist ingesteld of wordt de banner door "iets" (??) voor veiligheidsreden geblokkeerd.

mvg,
Coderunner

kar

19 mei 2011, 22:54

coderunner,
heb gedaan wat je voorgesteld heb,maar het werkt niet,schermafdruk(printscr)verzenden lukt mij ook niet
er is nog een probl opgedoken ,als ik op de desktop naar sn ga en ik wil uw bericht beantw dan krijg ik het bericht "kan de pagina niet openen" ik kan al de berichten lezen maar de knop nieuw antwoord geeft het bericht,in opera werkt het wel Explorer niet
mvg
kar
en alvast bedankt voor de hulp
:oops:

coderunner

19 mei 2011, 23:30

Beste kar,

Het probleem ligt dan blijkbaar bij Internet Explorer zelf.
Het is dus geen website probleem meer maar een software probleem.

1- Laat het programma CCleaner je pc eens opkuisen.

2- Stel Internet Explorer eens terug in in zijn beginstand.
Extra >> Internetopties >> Tab geavanceerd >> herinstellen

mvg,
Coderunner

kar

21 mei 2011, 07:36

Hallo coderunner,
Het is een nieuwe instalatie ,ik heb een format gedaan (nog op een heeel oude wijze met disket van win 98 fdisk partitie verwijderd ,terug ingesteld ,geform, en vista terug op gezet ) zou eigelijk een propere pc moeten zijn ,
mvg
kar