volgorde opladen

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

marann

01 sep 2011, 12:02

dag beste mensen,

Ik heb daarnet mijn website afgemaakt en wens deze nu online te zetten. Het opladen met FileZilla heb ik onder de knie, maar om te zorgen dat mijn startpagina steeds eerst opent bij het intypen van mijn url adres weet ik niet. Is de volgorde van opladen van belang? Mijn pagina's hebben allen de bestandsnaam "indexmet nummer.html", behalve de startpagina die is "index.html". De lay-out van elke pagina is dezelfde, nl een free css template.
Alvast bedankt voor uw antwoord.

mvg marcel
Wie op zijn afkomst pocht, is als een aardappel: het beste deel zit onder de grond.

coderunner

01 sep 2011, 13:33

Beste marann,

De volgorde van het opladen van bestanden naar de webhostserver speelt helemaal geen rol. Wanneer je met een volledig nieuwe website begint, selecteer je gewoon alle bestanden in het linkervak van FileZilla en laadt deze op naar de webhostserver (rechtervak van FileZilla).

Wanneer je geen specifiek bestandsnaam in je url (link, webadres) meegeeft, dan wordt steeds de index.htm of index.html of index.php eerst getoond. M.a.w. kijk steeds dat je website een "index.***" met een van deze extensies heeft (*** = htm of html of php).

Hopelijk heb ik het verstaanbaar uitgelegd en anders hoor ik het wel!

TIP - Toch even dit meegeven!
Ik raad je toch aan elke html pagina een specifieke naam te geven zodat je veel makkelijker een bepaalde html pagina kan terugvinden om eventueel later wijzigingen aan te brengen.
vb. bij een pagina die contact.html heet, weet je direct over wat het gaat.
Bij een pagina index01.html heb je het raden naar en moet je elke index##.html gaan openen om te kijken waarover het gaat.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

marann

01 sep 2011, 17:15

@ coderunner,

Alles is duidelijk.
Nogmaals hartelijk dank ( alhoewel uw kiekens daar niet van kunnen eten) :lol: :lol:
Topic mag gesloten worden.

mvg marcel
Wie op zijn afkomst pocht, is als een aardappel: het beste deel zit onder de grond.

coderunner

01 sep 2011, 22:21

Beste marann,

Bedankt om dit hier te melden.

Geeft niet hoor, ik heb toch geen kiekens :lol:

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.