Filmpje

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

Cleopa

19 nov 2011, 23:34

Beste kenners
Ik tracht het zo goed mogelijk uit te leggen
In mei had ik twee filmpjes op mijn website , en beide werkte goed met de volgende link

http://users.telenet.be/cleopa/film/IMs_kader.wmv

......................................................... wit_muziek.wmv

Ik kan (mag) de link nog niet plaatsen . Maar beide extentie's zijn .wmv

Het tweede filmpje heb ik verwijderd uit de index en van de server (omdat het nogal zwaar is en waarschijnlijk niet zou gebruikt worden)
Nu heb ik het bestand weer in de index geplaatst > en opgeladen naar de server

Als ik de link nu aanklik gaat Mediaplayer open en krijg ik volgend venster

Afbeelding

Deze link hieronder heeft altijd gewerkt en is ook niet verwijderd geweest

http://users.telenet.be/cleopa/film/IMs_kader.wmv

Als ik op het bestand in mijn map open dan werkt Mediaplayer wel

Wat kan ik daar aan verhelpen , want van die codecs daar snap ik niets van

Alvast bedankt groetjes Cleopa

coderunner

19 nov 2011, 23:54

Beste Cleopa,

Volgens mij is er iets fout gelopen bij het opladen van het filmpje naar de webservers van Telenet; het bestand is maar 5.65 KB groot! Dat kan dus onmogelijk een filmje zijn (=veel te klein).

Probeer ...
of : het desbetreffende filmpje terug op te laden en kijk of het dezelfde grootte (zal iets moeten zijn in ..MB) heeft als op je harde schijf.

of : het filmpje kán niet meer opgeladen worden naar de webservers van Telenet omdat je webruimte (max. 50MB) is opgebruikt.
Kijk na op http://mijntelenet.be hoeveel van de 50MB je reeds hebt gebruikt.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Cleopa

20 nov 2011, 00:02

Coderunner -- Hartelijk dank voor je snelle reaktie . Maar toen (in mei) stonden beide erop . Ik zal morgen zien hoeveel ruimte ik nog heb , anders doe ik er enkele oude weg . En ook nog eens opnieuw Uploaden want ik heb het een beetje moeilijk gehad ik wist het niet juist meer :oops: :oops: :oops:
Allesinds bedankt , en ik laat morgen nog van me horen

Afbeelding

Dat is toch nog het geval niet denk ik :?: :?:

Groetjes Cleopa

coderunner

20 nov 2011, 00:10

Beste Cleopa,

Bedankt voor je antwoord en ik hoop dat het lukt.
Houd me alleszins op de hoogte :wink:

mvg,
Coderunner
Laatst gewijzigd door coderunner op 20 nov 2011, 00:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Cleopa

20 nov 2011, 00:11

Coderunner -- Bedankt , en een goede zalige nachtrust gewenst
Groetjes Cleopa

coderunner

20 nov 2011, 00:39

Cleopa schreef:Afbeelding
Beste Cleopa,

Je hebt je vergist. Je toont hierboven de maandelijkse up- en download limiet van je abonnement en dat is niet hetzelfde als de grootte van je webruimte !

Jij hebt ingelogd op http://mijntelenet.be en bent gaan kijken óf op je telemeter óf onder de rubriek "Verbruik --> Basisvolume"

Je moet kijken onder de rubriek "Website en Domein --> Webruimte beheren" en dáár vind je hoeveel MB je website aan webruimte inneemt !

Bij een Fibernet Shake abonnement --> 50 MB webruimte inbegrepen.
Bij een Fibernet Shake XL abonnement --> 2 GB (max. 1 GB per url) webruimte inbegrepen.

Dus kijk voor je webruimte onder de juiste rubriek !

mvg,
Coderunner

Cleopa

20 nov 2011, 07:02

Coderunner -- Goede morgen
Ik had me niet vergist (zo dom ben ik , half gelezen en denken dat is het :lol: )
Dus dan gok ik op deze screen :roll:

Afbeelding Afbeelding

Dit zou dan misschien toch teveel zijn :?: Als ik bij die 36 er 12.712 bij tel dan kan ik er misschien over zijn alhoewel ?
Allé tot deze namiddag , zondag morgen is pc kuisdag :wink:
Groetjes Cleopa

Cleopa

20 nov 2011, 15:47

Hallo Coderunner -- Ik heb al wat oude afbeeldingen verwijderd het zou +/- 1590 kB zijn . Zou dat al iets kunnen uitmaken :?: . Nu zal ik moeten wachten tot Telenet dat gewijzigd heeft zeker :?: . En af en toe eens een proefje doen zeker of het al gaat , dus wat afwachten . Of ben ik mis in mijn gedachtengang ('t zou een wonder zijn als het juist is :lol: :lol: :lol: )
Nogmaals bedankt voor je hulp , groetjes Cleopa

coderunner

20 nov 2011, 16:27

Cleopa schreef:Dus dan gok ik op deze screen :roll:

Afbeelding
Beste Cleopa,

Dat is het juiste. Hieruit blijkt dat je nog 14MB vrij hebt.
Dus kijk nu naar de grootte van je filmpje dat je wil opladen. Deze mag niet groter zijn dan +- 11 MB.
Het werkende filmpje, dat nu online staat is "IMs_kader.wmv" en dat is 5.1MB groot.
Het probleemfilmpje dat niet werkt is toch "Janine_wit_muziek.wmv". Dit staat er nu maar voor een héél klein deeltje op nl. 7.5KB. Verwijder dit en probeer het volledig filmpje terug op te laden.
Hoe groot is dit filmpje eigenijk op je harde schijf? .?. MB
Cleopa schreef:... Nu zal ik moeten wachten tot Telenet dat gewijzigd heeft zeker ...
Neen hoor, iets dat je van de server verwijderd gaat er direct af en deze ruimte is direct vrij. Telenet zelf moet niets doen.

mvg,
Coderunner

Cleopa

20 nov 2011, 17:08

Coderunner -- De grote van het bestand is , de onderste van de twee 12.712kB (is toch 12.7 MB) dus te groot

Afbeelding
coderunner schreef:Hoe groot is dit filmpje eigenijk op je harde schijf? .?. MB
Als ik met de muisaanwijzer er op ga staan krijg ik dit
Afbeelding
Dus als ik het toch wil uitvoeren moet ik nog een 0.5 MB verwijderen plus de 1.5 die ik straks al verwijderd heb

Misschien helpt dit ook wat

Afbeelding

Ik weet niet hoe het komt maar het werkt nu , bedankt Coderunner voor de hulp en de tijd dat je hier in't forum steekt

Afbeelding

Groetjes Cleopa

coderunner

20 nov 2011, 18:19

Beste Cleopa,

Het is je blijkbaar gelukt het tweede filmpje ook online te plaatsen want het werkt nu.

Dat is graag gedaan en bedankt om dit te melden.

Tot de volgende ...

mvg,
Coderunner

Cleopa

20 nov 2011, 18:30

Coderunner -- Nu heb ik alweer een vraag je wat ik niet onder woorden krijg
Als ik naar dat FTP programma ga staat links de index van mijn pc en rechts waar ik alles inzet
Rechts staat alles volgens cijfer en alfabetisch
Nu is het de laatste dagen aan de linkerzijde alles in de omgekeerde richting , boven staat er een bestand met een Z van zwaan
Niet dat het zo erg is , maar om wat te kontroleren is het wel vervelend
Ik zou niet weten wat ik uitgespookt heb om zo iets op de wereld te krijgen (ik denk dat je daar heeeeel slim voor moet zijn :lol: )
Heb je een tip omdat weer inorde te krijgen :?:
Het programma is CoffeeCup Free FTP
Alvast bedankt
Groetjes Cleopa

coderunner

20 nov 2011, 19:09

Beste Cleopa,

In het linkervak waar dus alles van Z naar A staat, klik daar eens bovenaan op "Name" (zie onderstaande schermafdruk) en alles zal terug van A naar Z staan.
Afbeelding

mvg,
Coderunner

Cleopa

20 nov 2011, 19:20

Coderunner -- Dank U wel , heb het al verholpen met je raad uit te voeren , nu weet ik het :roll: daar staat de map van film en ik zal ernaast geklikt hebben en op Name geklikt
Dat weten we nu ook alweer . Nogmaals een dikke mercie
Groetjes Cleopa

coderunner

20 nov 2011, 19:25

Beste Cleopa,

Okay dat is dan ook weer opgelost :wink:

Bedankt om dit te melden.

Succes en tot de volgende ...

mvg,
Coderunner