Transfer website
-
Junior - Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Ik heb mijn website een aantal jaren geleden opgestart bij Belgacom. Ik ben ondertussen naar Scarlet verhuisd maar mijn website bleef voor wat het was. Ik weet eerlijk gezegd zelf niet of die nu nog bij Belgacom zit of dat die door Scarlet is overgenomen of wat.
In ieder geval, ik heb per ongeluk al de gegevens ervan op mijn computer gewist en kan dus nu niks meer wijzigen of toevoegen. En aangezien ik bij Belgacom geen inloggegevens meer heb, leek het me het ideale moment om klaar en duidelijk naar Scarlet te verhuizen.
Nu is in de eerste plaats mijn vraag of ik op een of andere manier mijn hele website kan verhuizen naar het Scarlet domein. Voor het geval dat niet zo is, was ik begonnen met de 'bronweergave' van mijn paginas op te slaab, maar ik krijg telkens foutmeldingen dat dingen verloren gaan als ik zo opsla. Dus ik weet niet goed wat ik hiermee aan moet en of dit een geschikte manier is om eventueel alles pagina per paginas naar Scarlet op te laden.
In de tweede plaats vroeg ik mij af wat er gebeurt met mijn eigen domeinnaam. Als ik de hele zaak zou verhuizen naar een willekeurige gratis website op het net kan ik mijn naam mee verhuizen, maar kan dat bij Scarlet ook ?
In ieder geval, ik heb per ongeluk al de gegevens ervan op mijn computer gewist en kan dus nu niks meer wijzigen of toevoegen. En aangezien ik bij Belgacom geen inloggegevens meer heb, leek het me het ideale moment om klaar en duidelijk naar Scarlet te verhuizen.
Nu is in de eerste plaats mijn vraag of ik op een of andere manier mijn hele website kan verhuizen naar het Scarlet domein. Voor het geval dat niet zo is, was ik begonnen met de 'bronweergave' van mijn paginas op te slaab, maar ik krijg telkens foutmeldingen dat dingen verloren gaan als ik zo opsla. Dus ik weet niet goed wat ik hiermee aan moet en of dit een geschikte manier is om eventueel alles pagina per paginas naar Scarlet op te laden.
In de tweede plaats vroeg ik mij af wat er gebeurt met mijn eigen domeinnaam. Als ik de hele zaak zou verhuizen naar een willekeurige gratis website op het net kan ik mijn naam mee verhuizen, maar kan dat bij Scarlet ook ?
Laptop : Windows 11, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird
-
coderunner - Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Beste Junior,
Belgacom -> users.skynet.be/naam
Scarlet --> home.scarlet.be/~getal
Afhankelijk van de grootte van je website gaat dit wel een enorm werk zijn.
mvg,
Coderunner
Neen Scarlet heeft deze niet overgenomen. Deze staat nog steeds op de Belgacom server. Dat kan je ook nagaan (als je geen eigen domeinnaam hebt) wanneer je de url intikt in je browser.Junior schreef:.... of die nu nog bij Belgacom zit of dat die door Scarlet is overgenomen ...
Belgacom -> users.skynet.be/naam
Scarlet --> home.scarlet.be/~getal
Wanneer je geen inloggegevens meer hebt, kan je je website ook niet meer via ftp terughalen dus zal je dit moeten doen door elke pagina in je browser op te roepen en zo de broncode te kopiëren en in een gewone tekst-editor zoals kladblok of notepad++ te plakken en de html pagina terug de oorspronkelijke naam te geven. Vergeet niet elke afbeelding ook op te slaan door in je browser op deze afbeelding te gaan staan met de muiscursor, rechtermuisknop in te drukken en vervolgens "afbeelding opslaan als" te nemen.Junior schreef:... aangezien ik bij Belgacom geen inloggegevens meer heb ...
Afhankelijk van de grootte van je website gaat dit wel een enorm werk zijn.
Daar is het nu te laat voor daar je geen inloggegevens van Belgacom meer hebt.Junior schreef:Nu is in de eerste plaats mijn vraag of ik op een of andere manier mijn hele website kan verhuizen naar het Scarlet domein.
Dat moet je in je Scarlet account aanduiden dat je subdomein bij Scarlet (home.scarlet.be/~getal) moet gekoppeld worden aan je domeinnaam. Of met een telefoontje naar de helpdesk van Scarlet.Junior schreef:In de tweede plaats vroeg ik mij af wat er gebeurt met mijn eigen domeinnaam. Als ik de hele zaak zou verhuizen naar een willekeurige gratis website op het net kan ik mijn naam mee verhuizen, maar kan dat bij Scarlet ook ?
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
Ja, het zou eventueel kunnen dat ik me de inloggegevens en het wachtwoord van Belgacom niet meer juist herinner. Als ik toch nog over die gegevens zou beschikken (het zou kunnen dat die ergens genoteerd staan), is er dan een mogelijkheid om die site in één keer over te zetten ?
-
Beste Junior,

1- Wanneer je toch je gegevens van Belgacom/Skynet ergens zou terugvinden dan log je met deze gegevens via een ftp client programma (bv. FileZilla) in op de Belgacom webserver en download je alle bestanden terug op je harde schijf.
2- Met de gegevens van je Scarlet account log je vervolgens in op de webserver van Scarlet en laad vervolgens de pas gedownloade bestanden op naar de Scarlet webserver.
mvg,
Coderunner
In één keer nu niet direkt maar wel in twee keerJunior schreef:... Als ik toch nog over die gegevens zou beschikken, is er dan een mogelijkheid om die site in één keer over te zetten ?
1- Wanneer je toch je gegevens van Belgacom/Skynet ergens zou terugvinden dan log je met deze gegevens via een ftp client programma (bv. FileZilla) in op de Belgacom webserver en download je alle bestanden terug op je harde schijf.
2- Met de gegevens van je Scarlet account log je vervolgens in op de webserver van Scarlet en laad vervolgens de pas gedownloade bestanden op naar de Scarlet webserver.
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
Ik heb mijn Belgacom code + paswoord gevonden maar die blijken niet meer te werken. Als ik alleen de log-in invul en 'paswoord vergeten' aanklik, krijg ik de melding dat mijn log-in niet bestaat.
-
Beste Junior,
Afhankelijk van de provider blijft na opzegging van je abonnement je login en wachtwoord nog enkele dagen tot soms (uitzonderlijk) een week bruikbaar. Ik weet niet wanneer je deze hebt opgezegd.
Het enige wat je nu nog kan doen is manueel elke pagina in je browser oproepen en de broncode kopiëren en plakken in een teksteditor zoals ik hierboven heb uitgelegd.
Zeker niet vergeten de afbeeldingen/foto's, de stylesheet, javascripts, ... ook terug te downloaden via je browser.
Succes.
mvg,
Coderunner
Afhankelijk van de provider blijft na opzegging van je abonnement je login en wachtwoord nog enkele dagen tot soms (uitzonderlijk) een week bruikbaar. Ik weet niet wanneer je deze hebt opgezegd.
Het enige wat je nu nog kan doen is manueel elke pagina in je browser oproepen en de broncode kopiëren en plakken in een teksteditor zoals ik hierboven heb uitgelegd.
Zeker niet vergeten de afbeeldingen/foto's, de stylesheet, javascripts, ... ook terug te downloaden via je browser.
Succes.
mvg,
Coderunner
-
Bij het downloaden van de btonpagina, krijg ik volgend venster, waarin ik alleen de asteriks (blauw veld) vervang.

Daarop krijg ik volgende pagina :

Rest mij dus de vraag hoe ik de pagina moet opslaan zodat hij intakt blijft...
Desondanks...ik zal al tevreden zijn als ik die hele website zonder problemen getransfereerd krijg. Het is echter zo dat, aangezien ik hieraan nogal dikwijls veranderingen moet aanbrengen, ik voor deze site een WYSIWYG programma gebruik. Ik zie echter niet zo direkt hoe ik daar rechtstreeks html kan invoeren zodat het programma dat kan omzetten in een webpagina en ik daarmee dan weer verder kan zonder steeds weer terug te moeten naar html.

Daarop krijg ik volgende pagina :

Rest mij dus de vraag hoe ik de pagina moet opslaan zodat hij intakt blijft...
Desondanks...ik zal al tevreden zijn als ik die hele website zonder problemen getransfereerd krijg. Het is echter zo dat, aangezien ik hieraan nogal dikwijls veranderingen moet aanbrengen, ik voor deze site een WYSIWYG programma gebruik. Ik zie echter niet zo direkt hoe ik daar rechtstreeks html kan invoeren zodat het programma dat kan omzetten in een webpagina en ik daarmee dan weer verder kan zonder steeds weer terug te moeten naar html.
-
Beste Junior,

mvg,
Coderunner
Bij het opslaan moet je onderaan naast "opslaan als" op het pijltje klikken en "Alle bestaanden" selecteren en dan naast "bestandsnaam" de naam van de html pagina invullen bv. index.html (zie schermafdruk)Junior schreef:Bij het downloaden van de btonpagina, krijg ik volgend venster, waarin ik alleen de asteriks (blauw veld) vervang.

Welke wysiwyg programma gebruik je ?Junior schreef:ik voor deze site een WYSIWYG programma gebruik. Ik zie echter niet zo direkt hoe ik daar rechtstreeks html kan invoeren zodat het programma dat kan omzetten in een webpagina en ik daarmee dan weer verder kan zonder steeds weer terug te moeten naar html.
mvg,
Coderunner
-
Easy Web Editor (www.easywebeditor.com)
-
Beste Junior,
Op hun website (pdf manual) vind ik ook niets terug om de volledige broncode in het programma te bekijken, wel de mogelijkheid op html e.d. via een nieuw scherm aan de gegenereerde html code toe te voegen.
Dus ik veronderstel dat die mogelijk er niet werd ingebouwd.
mvg,
Coderunner
Op hun website (pdf manual) vind ik ook niets terug om de volledige broncode in het programma te bekijken, wel de mogelijkheid op html e.d. via een nieuw scherm aan de gegenereerde html code toe te voegen.
Dus ik veronderstel dat die mogelijk er niet werd ingebouwd.
mvg,
Coderunner