achtergrond afbeelding uitlijnen
-
coderunner - Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Beste Marco V
Plaats volgende code tussen de tags <head> en </head>
of met een style in de <body> tag
Moet de afbeelding ook rechts bovenaan staan dan wordt de code
of met een style in de <body> tag
In bovenstaande codes wijzig je "benaming_afbeelding.jpg" in de juiste benaming van de achtergrond-afbeelding die je wil tonen.
mvg,
Coderunner
Plaats volgende code tussen de tags <head> en </head>
Code: Selecteer alles
<style type="text/css">
body
{
background-image:url('benaming_afbeelding.jpg');
background-repeat:no-repeat;
background-attachment:fixed;
background-position:right;
}
</style>Code: Selecteer alles
<body style="background-image:url('benaming_afbeelding.jpg');background-repeat:no-repeat; background-attachment:fixed; background-position:right;">Moet de afbeelding ook rechts bovenaan staan dan wordt de code
Code: Selecteer alles
<style type="text/css">
body
{
background-image:url('benaming_afbeelding.jpg');
background-repeat:no-repeat;
background-attachment:fixed;
background-position:right top;
}
</style>Code: Selecteer alles
<body style="background-image:url('benaming_afbeelding.jpg');background-repeat:no-repeat; background-attachment:fixed; background-position:right top;">mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
aloë vera - Lid geworden op: 08 okt 2009, 13:39
Beste coderunner. Ook deze code heb ik gekopïeerd en geplakt en ga daar ook mee aan de slag om te zien wat dit allemaal voor fraais kan brengen. T'is weer winter en ik heb weer tijd voor experimenten. Vriendelijke groet A.Vera
Ik leef, dus ik vraag en hopelijk leer ik daarvan.
XP Pro
XP Pro
-
coderunner - Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Beste aloë vera,
Achter de "background-position: ..." kan je ook andere waarden meegeven naargelang waar je de achtergrond afbeelding wil hebben.
Deze waarden zijn:
left top
left center
left bottom
right top
right center
right bottom
center top
center center
center bottom
mvg,
Coderunner
Achter de "background-position: ..." kan je ook andere waarden meegeven naargelang waar je de achtergrond afbeelding wil hebben.
Deze waarden zijn:
left top
left center
left bottom
right top
right center
right bottom
center top
center center
center bottom
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.
-
aloë vera - Lid geworden op: 08 okt 2009, 13:39
Lees zojuist het bericht van coderunner. Dank je weer vriendelijk voor deze extra's. Kan nu echt naar hartelust experimenteren de komende dagen. Aan een ieder op het forum; Fijne kerstdagen en alvast een gezond ,gezellig en gelukkig 2012 toegewenst.
Vrolijke groeten Ellen
Vrolijke groeten Ellen
Ik leef, dus ik vraag en hopelijk leer ik daarvan.
XP Pro
XP Pro