mailform in users.telenet

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

kar

27 dec 2011, 22:38

Hallo,
ik wil een mail formulier invoegen,,heb de handleiding van telenet al gevolg maar het lukt aan geen kanten,krijg in mijn mailbox "MAILFILE: invalid file" vraag is waar zit de fout
alvast bedankt
karel

hier de link
http://users.telenet.be/karelBensch/mailformulier.html
Wndows Vista home Premium AMD Turion(tm)64X2 Ram 2942MB

coderunner

27 dec 2011, 23:42

Beste Karel,

Lees mijn handleiding over de aanmaak van een mailformulier bij Telenet.

Eerste zicht op je broncode:
1- Je zal de code van het formulier zelf grondig moeten aanpassen/verbeteren want op deze manier zal het niet veel van het ingevulde versturen.
2- Bepaalde zaken (berekenen van de prijs) werken niet op je website.
3- Respecteer ook de opbouw van een html pagina en plaats geen stylesheet codes tussen tags enz ...

Raak je er niet uit wijs, geef dan een seintje!

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

kar

28 dec 2011, 11:29

Hallo Coderunner,
Hoe begin ik eraan om de ganse pagina opnieuw te maken ,moeten de 4 elementen in uw handleiding ,opgenomen worden graag wat hulp
werk in dreamweaver CS4
alvast bedankt
karel

coderunner

28 dec 2011, 14:27

Beste Karel,

Ik heb eerst nog een vraag.
Vroeger heb je ook nog een website gemaakt voor de Verenigde Antwerpse Seingevers Merksem en op je Telenet account (subdomein http://users.telenet.be/naam) geplaatst om te testen maar later onder een domeinnaam gezet.
Blijft deze website op de servers van Telenet staan of wordt deze ook elders geplaatst? Denk er aan dat het mailformulier alleen werkt als de website wel degelijk op de Telenetserver staat!

Graag een reactie.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

kar

28 dec 2011, 14:42

hallo Coderunner,
deze blijft voorlopig op users.telenet ,en of hij ooit op een domein naam komt weet ik niet, blijkbaar is 30 euro teveel om op een hoste adres te zetten
mvg
karel
alvast bedankt

coderunner

29 dec 2011, 14:26

Beste lezers van dit topic,

Omdat het hier ging om iets persoonlijks en vrij groot mailformulier, werd dit hier niet openbaar besproken en uitgelegd. Het ging hier om de onzichtbare velden nodig om het formulier te verzenden en problemen met het opstellen van het "sjabloon" om de te verzenden e-mail op te stellen, de opmaak van de fout- en verstuurpagina.
Dit alles wordt hier uitgelegd.
Heb jij ook problemen hiermee, dan help ik je graag verder.

mvg,
Coderunner

@moderator: probleem opgelost!

kar

30 dec 2011, 10:22

Coderunner,
Bedankt voor uw hulp en inzet
tevens de beste wensen voor 2012 ook aan ieder die hier meeleest en niet meeleest
grt
karel
ps ik weet niet ..moet de topic hier afgesloten worden !!!

coderunner

30 dec 2011, 13:48

Beste Karel,

Dat is met alle plezier gedaan.

Ik heb het onder mijn laatste post gezet dat het probleem is opgelost dus de moderator zal zelf wel beslissen of hij/zij het topic afsluit :wink:

mvg,
Coderunner