Css en XHTLM codes voor verticale accordeon drop menu+

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

coderunner

01 sep 2009, 23:00

Redgytje schreef:mijn bedoeling van het de codes( script ) op Word doc.te plaatsen is enkel om ze makelijker te kunnen lezen en de verschillende stukken van het geheel te defineren en te splitsen. Daarna stel ik dan de web-pagina op in Dreamwaever.
Ik denk dat dit wel verstandig is, of niet :?:
Beste Redgytje,

Je kan een broncode beter lezen in bv. notepad (kladblok) en nog beter in het gratis programma "Notepad++"
Je kan dit programma hier kan downloaden - neem optie Binary files.
Het geeft bv. een lijnnummering en geeft kleuren aan de codes wat makkelijker leest.
Schermafdrukken van het programma vind je hier.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Redgytje

02 sep 2009, 14:36

Coderunner ,woauw, prachtig programma en makelijk in gebruik. Is inderdaad veel makelijker om scrips en codes te lezen en uit elkaar te halen.
Bedankt voor de tip.
Mvg Reginald.

ultddave

02 sep 2009, 15:01

Inderdaad Notepad++ is enorm handig voor te coderen. Ik gebruik het ook voor andere programmeertalen.
Als je Internet Explorer 8 hebt, dan kan je ook een betere weergave van de broncode verkrijgen door op F12 te duwen. ;) Dan wordt kan je alles gestructureerd bekijken zoals in Notepad++.

Mvg,
Dave
.NET en Java Programmeur

Redgytje

02 sep 2009, 17:58

Hoi Coderunner, ha ha en daar had je waarschijnlijk zitten opwachten hé????? Ja bibi zit in de puree. Met het kopiëren van de broncode en de nodige aanpassingen, ingebracht in Dreamweaver en ja hoor het acc. menu staat er netjes bij MAAR hij valt niet open zoals in je voorbeeld 2. Heb de codes van de “mous over”door genomen. Maar door dat ik alles heb gekopieerd, denk ik niet dat ik veel heb verkeerd heb gedaan maar zijn” mous- over” werkt niet bij mij, de muis blijft thuis. Zou je me eventueel een tip kunnen geven waar of welke fout ik zou kunnen hebben gemaakt.
Misschien is het nodig om de ganse script op word doc. te zetten en dit via privé op te sturen? je zegt het maar.
Bedankt op voor hand.
Mvg Reginald

Redgytje

02 sep 2009, 18:05

Dave, bedankt voor de tip. Maar ik heb expl 8 een tijdje terug verwijderd daar ik geregeld problemen had met expl.8.
Toch bedankt voor de tip voor de mensen die wel expl 8 op het pc hebben staan, en gebruiken.
Mvg Reginald

coderunner

03 sep 2009, 13:59

Redgytje schreef:Zou je me eventueel een tip kunnen geven waar of welke fout ik zou kunnen hebben gemaakt.
Misschien is het nodig om de ganse script op word doc. te zetten en dit via privé op te sturen? je zegt het maar.
Beste Redgytje,

Zonder code wordt het moeilijk om te zeggen wát je juist fout gedaan hebt natuurlijk ...
Wat de oorzaak kan zijn is dat je het javascript "jquery.js" niet gedownload hebt. Dowload het hier en plaats het in dezelfde map waar de html pagina staat.

Code: Selecteer alles

<script type="text/javascript" language="javascript" src="jquery.js"></script>
Ook kan het zijn dat je het tweede javascript niet in je code op je pagina hebt staan nl.

Code: Selecteer alles

<script type="text/javascript">
<!--
$(document).ready(function()
{

//slides the element with class "menu_body" when mouse is over the paragraph
	$("#secondpane p.menu_head").mouseover(function()
    {
	     $(this).css({backgroundImage:"url(down.png)"}).next("div.menu_body").slideDown(500).siblings("div.menu_body").slideUp("slow");
         $(this).siblings().css({backgroundImage:"url(left.png)"});
	});
});
//-->
</script>
Beide javascripts moeten tussen <head> en </head> staan.

Verder hebt je volgende afbeeldingen nodig zijnde "down.png" en "left.png". (Deze afbeeldingen kunnen natuurlijk niet de oorzaak zijn van het falen van de menu).

De volledig code van "Vertical Accordion Menu 2" staat nu ook online (voorbeeld + code).

Heb je dat allemaal wel gedownload dan ...
- ofwel ... zet je de pagina online en geef de url naar de pagina (al dan niet met een privé-bericht);
- ofwel ... stuur je de gehele code van de pagina naar mijn email adres (wel een privé-berichtje sturen dan geef ik je mijn email adres)

PS. Om van de server iets te downloaden, gelieve een paar keer te proberen want de webhostserver, waar de bestanden op staan, heeft soms weer zijn kuren!

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

coderunner

07 sep 2009, 23:12

Beste Redgytje,

Is het je nu gelukt om de "Vertical Accordion Menu 2" aan de praat te krijgen ?

mvg,
Coderunner

Redgytje

09 sep 2009, 17:30

Sorry voor de onbeschoftheid zo laat te reageren op je welwillende medewerking . Door familiale omstandigheden, is het mij voorlopig niet mogelijk verder te werken aan dit menu. Ik heb het al wel via Draemwaever kunnen uittesten, maar het menu wil maar niet uit elkaar vallen, alle andere zaken zoals menu 1,menu 2 enz. staan netjes onder elkaar en de tekst staat ook daar waar het moet maar het menu schuift nog steeds niet uit elkaar.
Ik denk dat ik eerst enkel notities van java scrip zal moeten inkijken en bestuderen zodat ik weet wat dit alles( codes en enz.) betekenen zodat ik het probleem kan opzoeken zoeken en oplossen.
Maar beloofd is beloofd, indien het mij niet lukt dan hoor je nog zeker van mij, maar ook als het wel is gelukt.
Heef mij even de tijd om mij terug te verdiepen in de script zodat ik alles terug op een rijtje kan zetten en zien of in het kan oplossen. Dank voor je begrip.
Reginald

coderunner

09 sep 2009, 22:10

Beste Redgytje,

In jouw geval is het zeker niet zoals je zegt "onbeschoft" laat te reageren, jij reageert tenminste nog, wat ik ten zeerste apprecieer. En ik begrijp dit ten volle. Wanneer er familiale problemen zijn, moeten deze voorrang krijgen, dat is meer dan normaal en ik hoop voor jou, dat deze vlug opgelost zijn.

Nog even dit: aan beide gebruikte javascripten moet je niets wijzigen dus zal je de fout moeten zoeken in de html en/of css code die je hebt aangemaakt.

Succes en bedankt om te reageren :wink:

Ik wens je het allerbeste.

mvg,
Coderunner

Redgytje

11 sep 2009, 14:47

Bedankt Coderunner voor de tip en als ik even tijd krijg dan zal ik er zeker op verder werken. Tot later.
Mvg Reginald

Redgytje

19 sep 2009, 18:56

Hoi Codderunner,
heb een gatje gevonden deze namiddag en zit reeds de ganse namiddag te kauwen op de codes van het accordeonmenu. Wat denk je, wat een preutser!!!
gelijk heb je, ik heb de codes van dicht bekeken maar vind maar niet hoe het komt dat hij niet uit elkaar wil vallen.
Dus je zult moet de goede ziel van je boven halen en mij als het enigzins kan AUB even helpen, waar ik verkeerd zit.
Dank bij voorbaat.

coderunner

19 sep 2009, 21:13

Beste Redgytje,

Kan je de pagina online zetten en de url hier plaatsen en/of deze in een privébericht naar mij sturen ?
Dan kan ik nakijken waar het fout loopt.

mvg,
Coderunner

Redgytje

22 sep 2009, 06:36

Hoi Codderuner,
zoals je mij hebt gevraagd, in je reactie van de 19 sep, heb ik je via een privé mailtje mijn codes opgestuurd. Ik heb nog geen server en ik vond het nogal storend voor de medegebruikers om zo'n lange reactie op de site te zetten.
Maar indien het niet stoord, zal ik de , mijn codes, op u vraag zeker hier hier plaatsen zodat soms andere gebruikers er ook iets kunnen van leren.
Mvg. R

coderunner

22 sep 2009, 15:27

Redgytje schreef:... heb ik je via een privé mailtje mijn codes opgestuurd.
Beste Redgytje,

Ik heb niets aangekregen en ik heb ook niets in mijn inbox op seniorennet via privé bericht staan. Ben je wel zeker dat je het juist gedaan hebt (privé bericht) en/of je het naar de juiste persoon verstuurd hebt?

mvg,
Coderunner

Redgytje

22 sep 2009, 22:31

Beste coderunner, ik heb nogmaals een poging gedaan je een privé berichtje te sturen, maar ik krijg geen bevestiging van verzending. Ik hoop maar dat het niet tegenstaande gelukt is. Anders zullen we eventueel een andere oplossigen moeten trachten te bedenken om je het script met de codes te bezorgen.
Goede avond nog.